Sözler
Şu an adını hatırlayamadığım bir filozofun dediği gibi, insan, aynı davranışlarla hep aynı sonucu elde etmeye mahkumdur... Çünkü, aynı düşünce sistemiyle, olaylara aynı tepkiyi verir ve aynı sonucu elde eder... Ve bu kısır döngü bir değişimle buluşmadığı sürece devam eder gider.
Gerçekten de hayata ve insanlara şöyle bir baktığımızda, davranışların ve sonuçlarının çoğu zaman ironik manzaralar sergilediğini görürüz.
Bu gibi durumları en iyi yakalayıp söze dönüştürenler de, tarihin aydınlık düşünceleri... yani filozoflardır.
Bizlere he aynı sonucu veren aynı davranışlara saplanıp kalmama adına, ben de, pırıltılı beyinlerin ve yüreklerin ürettiği sözler arasında gezinip bir derleme yaptım. Bakalım beğenecek misiniz?..
İnsanlar önce para kazanmak için sağlıklarını, sonra da sağlıklarını kazanmak için paralarını verirler.
GOETHE
Resim,sözcüksüz şiirdir.
HORATIUS
Sağlık bir beden değil,bir kafa meselesidir.
M.B.EDDY
Suçu toplum hazırlar,suçlu işler.
BUCKLE
Talebelerine öğrenme arzusu aşılayamayan bir öğretmen soğuk demiri döven bir demirci gibidir.
H.MANN
Umut insanı uyandıran bir rüyadır.
ARISTO
Ya sus ya da susmaktan daha değerli şeyler söyle.
PHTAGORE
Yanıldığını asla kabul etmeyenler, en çok yanılanlardır.
LA ROCHEFOUCAULD
Bir insan başarısızlıkları için başkalarını suçluyorsa, başarılarının şerefini de başkalarına vermesi gerekmez mi.
H.W.NEWTON
Cümleler doğrudur sen doğru isen, doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
Y.EMRE
Oyun bitince, şah da piyon da aynı kutuya konur.
SOCRATES
Yarınlar yorgun ve bezgin kimselere değil, rahatını terk edebilen gayretli insanlara aittir.
ÇİÇERO
Vicdani tertemizdi zira onu hiç kullanmamıştı.
S.LEE
Ben size Ay’ı gösteriyorum. Siz benim parmağıma bakıyorsunuz.
MAD
Kitap okumayan bir kimsenin, okuma bilmeyene karşı bir üstünlüğü yoktur.
M. TWAIN
Kaplumbağaya dikkat et. Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerleyebiliyor.
J.B. CONONT
Bilmeyen ve bilmediğini bilen, çocuktur.
Ona öğretin.
Bilen ve bilmediğini bilmeyen, uykudadır.
Onu uyandırın.
Bilmeyen ve bilmediğini bilen, aptaldır.
Ondan sakının.
Bilen ve bildiğini bilen, liderdir.
Onu izleyin.
K’UNG-FU-TZU
Felsefi sözlerden oluşan küçük bir söz demetini sizlerle paylaşmaya çalıştım. İçinde bulunduğumuz hayattan daha kaliteli bir hayata doğru mesafe alabilmemiz için... yani bizim için yazılmış o kadar çok söz var ki!..
Karanlığa söveceğine kalk bir mum yak... diyor , Konfiçyus...
Doğru söze ne denir?!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.