solcular
Nerden başlasam bilmiyorum yazacak o kadar çok şey var ki. Ama bir tek şeyden eminim çünkü onlardan biriyim anlamak mümkün değil. Solcular sosyalistler öncelikle biraz solcu nasıl olur, yada kendini nasıl yorumlar ondan bahsedeyim. Adı üstünde sosyaldir. Yenilikçidir, devrimcidir, ilericidir, sermayeden çok emeğe saygı duyar hiyerarşinin yarattığı sosyal farklıklardan nefret eder. Liberaldir kendi yapmasa da haklı gördüğü düşünceyi yada tarafı savuna bilir. Yani eşcinsel olmasa da eşcinsellerin haklarını savuna bilir ki savunmalıdır da. Yeniliklere acıktılar farklıklar onları rahatsız etmez. Aksine çabuk benimserler. İnsanı insan oldukları için severler. Küpe takmışsındır, saçın uzundur, aksesuarların fazladır, dövme yaptırmışsındır yada türban takmışsındır önemsemezler hümanisttirler olması da gerekir. Teknoloji, bilim, bilişim, sanat, kültür ilgi alanları geniştir. Öğrenmeye ve öğretmeye açıktırlar. Laiktirler ama dinsiz değiller. Verdiğim örnekler solcuyum diyenleri anlatmaz, solcu sosyalist olmanın en temel ilkelerini yansıtır. Eğer bunlardan birine bile uymuyorsan sen de saptırılmış sapıtılmış ideolojilerin pençesindesindir.
Solcuların hepsi böle olsaydı ülke bu halde olmazdı dediğinizi duyar gibi oluyorum. Aslında haklısınız da. Çünkü hepsi böle değiller kapital düzene ayak uydurmuş çakma, defolu solcuklarla dolu etraf. Ama benim sitemim onlara değil onlarda ilgilenmiyorum saten defolu solcular ne kadar çok olsa da iyinin güzelin doğrunun çalışanın önünde hiçbir kötülük duramaz. Benim derdim gerçek sosyalist, yenilikçi, devrimci, liberal, hümanist, laik vs.
İnsanların bu ülke için neden bir şeyler yapmadığı, yapamadığı yapıyorsa da yaptığının yeteri etkiyi neden göstermediği. Aslında ben bunun kendimce nedenlerinden bahsetmek istiyorum. Umarım birilerine faydalı oluruz umarım yanışlarım düzeltilir umarım şu karanlıklara bir aydınlık oluruz yada olunmasına sebep oluruz. Ülkenin durumu ortada zamlardan ekonomik sıkıntılardan ülkenin peşkeş çekilmesinden bahsetmiyorum bile. En güvenilir kurumların bile verdiği güvenlik zafiyeti ortada. Kaçıncı dünya ülkesi olduğumuz hakkında şüphelerim var ama dünyanın bir çok yerine, hatta büyük bir kısmına vizesiz gidemeyecek kadar geride olduğumuzu biliyorum. Bütün Müslümanlar terörist değildir ama, bütün teröristler Müslüman’dır diye etiketlenecek kadar geride olduğumuzu biliyorum. Ben ABD vatandaşıyım ben AB(USA) vatandaşıyım gururla dediği gibi ben Türkiye vatandaşıyım diyemediği desem de bir işe yarmadığını biliyorum. Beki bunlar neden oluyor biliyor musunuz sosyal arkadaşlarım sizin yüzünüzden. Sizinde biz ne yapalım bu ülkeyi biz mi yönetiyorsunuz dediğinizi duyar gibi oluyorum aman, aman yönettiğinizi de gördük. Bir arkadaşım düzülen düzelmezse düzen düzelmez demişti anladığınızı umuyorum. Sen yönetmezsen yönetemezsen yöneten çıkar arkadaşım. Peki sen neden yönetemiyorsun yönetemezsin tabi imamın bile ordusu var senin yok. İyi bir örgütlenme yok hepiniz her şeyi ben biliyorum havasındasınız iyi bir lider seçip önderliğinde ilerleme gibi bir niyetiniz yok kaç tane solcu tanıdıysam hepsi lider önder abi bende bunu anlamıyorum herkes patron olurda arka koltuğa kurulursa arabayı kim sürecek tabi ki o araba varmaz varacağı yere. İş bölümü yok. Övgüden pazarlamadan çok eleştirme var. Hı bunu da ne adına yapıyorsunuz daha iyi olsunmuş. Sen eleştir başka biri bana da bu kadarı yeter der sahip çıkar sende sonra git kumda oyna. Sen senden olanı iyi tanıt sahip cık pazarlamasını iyi yap ki senden olan artsın tamamen senden olsun ideolojini benimsesin ondan sonra düzeltirsin değiştirirsin geliştirirsin işin başında bu kadar sıkarsan yeni nesil sabun gibi kayar gider. Fidanı dikiyorsun yarın mahsul istiyorsun. Bu ne cehalettir sabır nerde zaman nerde. Uzun vadeli planlar yapıp uygulamadığın için bu durumdasın. Bak 20 yıllık plan bu acılım bak da kurgu nasıl yapılır örgen. Ataların haçlılar az uğraşmadı hiçbir şey öğrenmedin. Bende şunu anlamıyorum bende ne çok şey anlamıyorum ya . Kiminiz çok dürüst kiminiz şeytanın avkatı. Ya şunun ortası yok mu. Eğilip bükülmezsen kırılırsın. Oyun yoksa kazançta yok. Kötülerin silahı iyilik içinde kullanıla bilir. Ha bir de şey var Müslüman mahallesinde salyangoz satmak. Abi solculuk takım elbise giyip İtalyan kundura ile gezip iki kitabın dilinden konuşmak değildir. Kimi zaman vuracaksın elini masaya bazen ineceksin tarlaya elin deysin biraz yağa pasa. Tabi ki milliyetçi olacaksın vatanına sahip çıkacaksın vatanı bölmeye çalışanlara insan gözüyle bakmayacaksın usta bir cerrah gibi kangren mi keseceksin o bölgeyi. Müslümansın sen kardeşim herkesten iyi bileceksin dinini kimlikte bir ibareden fazlası olacak. Hacca da gideceksin nazma da kılacaksın sanat adına dans eden balerinleri de izleyeceksin gerekirse viski de içeceksin. Öle şey mi olur? Olur kardeşim olur. Tefsire göre yaşamayın Ahmet hoca böle dedi Mehmet hoca böle dedi kurana göre yaşayacaksak dinimizi yaşayalım hey güzel din kardeşim. Biz bir şey demedik alkol içki haramdır günahtır. Ama şunu da unutma ameller niyetlere göre yazılır. Ve yaşadığınız ülkenin kanunlarına uyun der Kitabımız. Biz kendi yaptığımız yanışları örtmek saptırmak kanun kitabında acık arar gibi acık aramak değil niyetimiz. Sadece dünya standartlarında yaşamak. Görüyorsun Irak’ı Suriye’yi Arap dünyasını. Zorla insanları cumaya götürülen bir yer. Birde bak ab ye, adamların ataları 6 aydan 6 aya yıkanan adamların torunları. Binlerce km öteden vuruyorlar. Ne dersen de çalışana çabalayana veriyor Allah’ım o bile ayırmıyor Müslüman, Yahudi yok Hıristiyan sende kimsin, ayırsa saten dünyayı Müslümanlar yönetirdi demek ki bir eksiğimiz var. Boşuna şeytan fazla deme kendini kandırma dinin arkasına saklanmışsın batıl geride yaşamaktasın kolayı seçiyorsun arkadaşım kolayı. Herkesten dini iyi bileceksin solcu kardeş sadece bilmekte değil elinden geldiği kadar yaşayacaksın her işim besmeleyle olacak şükürle bitecek. Allahın desteğiyle çıkılan savaş muhakkak ki zaferle biter. Tembelsin solcu kardeş yapında var az çalışıp çok harcamak derdin. Olmaz almadan vermek sadece Allaha mahsus. Çok çalışacaksın az alacaksın aradaki farkta yaradılışının hakkı olacak. Hepinizin derdi kısa yoldan köşeyi dönmek kendinizi farklı görüyorsunuz ama ben hiç 4 gözlü solcu görmedim. Hı birde Robin’i yanış yorumluyorsunuz zenginden alıp fakire vermiyordu o sadece kralın ondan çaldığını halktan çaldığını alıp halka veriyordu. Adam sabahın altısında kalkacak gece ikide yatacak köpek gibi çalışacak çabalayacak, bizim sosyalistin o saatlerde kıçında pireler uçuşuyor uykuda yada alemde kop, kop eee sonra onda var olmayana versin yok öle bir şey varsa var ne ala lan sen yan gel yat adam sana baksın. Kimse çalışmaz ki üç beş manyak it gibi çalışsın dünyaya baksın. Çok sadaka dilenci arttırır diye bir söz var. Hı bu demek değildir ki yardım etmesin Allah kimseyi düşürmesin tabi yardım edilmeli etmeliyiz az sadaka çok belayı def eder. O da insanın kalbine kalmış bir şey. Hayat çok karmaşık çok ince ne diyordu Cem naif mi yok beyaz Türk yok siyah Türk lan ne beyazı siyahı dünya iki renk mi grinin bile binlerce tonu var. Bu et balık elle de yenir çatal bıçakla da. Ortam adamlığı denilen bir şey var. Kültürse ikisi de kültür. Hem bu kültür dediğim ilgi alanların göre değişir be canım. Sen hümanistsin ya beyaz Türküm işte böle kabul edip basacaksın bağrına siyahı mutlaka bir gride buşursunuz.
Lafın kısası şu ben sosyal benim liberal benim hümanist benim laik arkadaşım. Önce bir öz eleştirini ver açıklarını gör kendini bil ve tamir et. Dediğim gibi düzülen düzelmezse düzen düzelmez. Yani bunun tarihte bir çok örneği var bütün özgürlükler isyanla başlar ve savaşlar sonucunda alınır. Şimdi sömürge halinde olan bir ülke ben sömürülmek istiyorum derse yada istemediğini belli etmezse sömüren yok ya ben seni sömürmeyim artık yeter der mi ulan saten böle bir yapısı olsa sömürmezdi ki. Sen düzelmez sen düzen düzelmez.
YORUMLAR
:))) çok öfkelenmiş arkadaşım yoldaşlarına...ilk paragraf aynur hanımda değinmiş hiç solcuyum demedim ama tam beni tarif ediyor.demekki insanlık bu gelelim diğer kısma keşke araları açsaydınız okumak daha kolay olurdu...
bu günkü solcuyum diyenlerin "ben ağa sen ağa bu ineği kim sağa" zihniyeti ile yaşadığından dem vurmuşsunuz.ne din ne kültür işte bizi bu gün çağın gerisinde tutan zihniyette tam budur.oturduğumuz yerde var olanı nasıl elde eeti çaldı çırptı mı...
yapılan her icraatı sağcı yaptı doğru değil ,solcu yaptı hayatta olmaz, altında peşkeş çekilen bir durum olmalı diye düşündük .inançlara uzaya gidecektik füzemizin tekerine takılan karabasan muamelesi yaptık..çoğu yerdik, azı senin de hakkın bak diğerinin elinde diye gaza getirdik.
bir yenilik mi var ufak bir adım mı atılmış oo pire dedik.evvelden pirende yoktu sabret deve belki ardın sıra gelir hiç demedik..ayırdık oyu kıymetli aklı çok kıt olanı ne anladık ne anlamaya çalıştık..işte solcu kardeşim biz ne ettiysek bize, yine kendimiz ettik..Eloğlu çalıştı aya biz havadnda laf dövdük hala yaya
dilerim güzel günler aydınlık yarınlar ülkemin olsun bu millete kim hizmet edecekse iktidarı Allah onlara nasip etsin...yoksa atmayla olmuyor bu millet artık bariz icraat görmek istiyor selamlar
poetmen
insanlığa da el fatihaaaaa......
İlk paragrafta her insanda olması gereken özellikleri sıralamışsınız. Sağcısı da solcusu da bu özellikleri taşımalı...Nötr bir siyasi bakış içinde olanlar da...Kısaca İNSANLAR...
(Laikliği ayrı tutuyorum. Laik olmak her insanda olması gereken vazgeçilmez bir özellik değildir.)
Saygılar.
Aynur Engindeniz tarafından 4/30/2011 10:33:28 PM zamanında düzenlenmiştir.