- 776 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Nereye gidiyoruz?
Bir yol var önümüzde gittikçe bitmeyen yokuşu olan,düzü bulunmayan yol. Tabiki bu yolun nereye gittiğini bilmeyen bir yolcu gibi gidiyoruz sadece... Konaklar var binalar var tabiki de insanları var bu yolun. Kimisi elinden gelen yardımları yapmak isterken yolcuya digeri bu yolcuyu nasıl kazıklarım diye düşünüyor.
Bir yol bu gideceğiz tabiki ama zoruma gidiyor bazen adalet bulamıyorum yolcuda gittigi hanların insanlarını sömürge altında tutuyor. Demokrasi getireceğini vaad ediyor. Ve hanı soyup yağmalıyor... Hani hak hukuk deyince başına kurşun yagıyor palet palet...
Aynı yolda giden bir yolcu olarak ses cıkarmıyoruz tüm bunlara... Bize değmeyen yılan bin yıl yaşasın misali. Yolcuyuz gidiyoruz işte umursamadan... Yolun gerçeklerini konuşmak varken biz şarkılar söyleyip naralar atıyoruz dağlara. Yolcuyuz gidiyoruz ve yolumuza çıkan dikenleri bile kesmiyoruz. Diyoruz bu benim görevim değil diye el bile vurmuyoruz.Gidiyoruz konakladığımız konaklarda kapı komşumuz ölüyor biz bilmiyoruz.
Ve biz gidiyoruz yolcu oldugumuzu unutmuş bir şekilde. Ama dizi flimlerdeki kahramanları unutmuyoruz. Catır çatır söylüyoruz. Çalışmıyoruz ama başkalarını övmekte üstümüze yok.Yolcuyuz ama kendi dilimizi değil başkalarının dilini ögreniyoruz.Kendi dilimizi katledercesine.İşci arayan fabrikalarda iş beğenmeyip işşiz geziyoruz. Yatmayı seviyoruz nedense gidilecek onca yol varken...Hazırcıyız kendi azıgımızı bile başkasından alıyoruz. Yolcuyuz işte geride kalanları düşünmeden dünyamızı talan ediyoruz. Adına küresel ısınma diyoruz. Küresel haykırmamız gerekirken. Tarumar olan dünyamıza tehdidler savuruyoruz. Petrol olsun benzin,altın olsun yeterki dogayı bıkkın bırakıyoruz kendimizden. Biz yolcuyuz ne de olsa. Çocuklarımaza çöplük bırakıyoruz. Ve geçmişimi unutup başkalarının geçmişini araştırıyoruz. Ya da başkaları bizim geçmişimizi kendi sazına göre uyarlıyor bizde yol boyunca dinliyoruz. Bağımlı,asalak yaşıyoruz bu yolculuk sırasında. Bize ait şeyleri reklam edemiyoruz, ve başkaları reklam ederse kızıyoruz. Gidiyoruz bize dokunmayın.
Gidelim çok güzel böyle birazda dursak ne kadar yok gelmişiz arpa boyu kadar bile değil o zaman biz nereye gidiyoruz. Ben şaşırdım yönümü biri bunu bana anlatsın.