- 919 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL'DA 3 GÜN 3 GECE...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
İSTANBUL’DA 1.GÜNÜM;
23 NİSAN 2011 CUMARTESİ GÜNÜ OTOBÜSE BİNİP UZUN VE YORUCU BİR YOLCULUK SONRASI DÜN SABAH GÖZÜMÜ GEBZE’DE AÇTIM, OTOBÜS ARABA VAPURUNA GİRİYORDU. BİR ARA DIŞARI ÇIKTIM, DENİZİ SEYRETTİM, SİMSİYAH OLMUŞ. DENİZİ TEMİZLEMELİ DİYE DÜŞÜNDÜM, GEBZE’Yİ GEÇERKEN KAFAMDA ŞU CANLANDI, BURASI BAYAĞI İLERLEMİŞ. DAĞINIK OLMASINA RAĞMEN TÜRKİYE’NİN KALBİ OLMUŞ. İSTANBUL’LA BİRLEŞMİŞ. İSTANBUL İSE GÖZ KAMAŞTIRICI BİR YER OLMUŞ. İSTANBUL’A VARDIĞIMIZDA ATAŞEHİR’DE OTOBÜSTEN İNDİM. BİZİ KARŞILAMAYA GELEN ÇETİN DEMİRAL BEY, ARABASI İLE BİZİ DOĞRUCA ÜMRANİYE’YE GÖTÜRDÜ, VARIR VARMAZ CEP TELEFONUM ÇALMAYA BAŞLADI. TÜRKİYE YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİ GENEL BAŞKANI HASAN AZKIRAN ARADI, ’’ÜSTADIM, İSTANBUL’A HOŞ GELDİNİZ. ARABA GÖNDERİP SİZİ ALDIRIYORUM, AKŞAMDAN BERİ BEKLENİYORSUNUZ’’ DEDİ. 10 DAKİKA SONRA TAKSİ KAPIYA GELDİ, GÜNÜN İLK GÖRÜŞMESİ ONUNLA OLDU. OTURDUK BAŞBAŞA BİR YEMEK YEDİK, SONRA 10 TANE EDEBİYAT DERGİSİ VERDİM. FOTOĞRAF ÇEKİLDİK, SABAHTAN OLDUKÇA SAKİN OLAN İSTANBUL’UN ÜMRANİYE İLÇESİ’NDE Kİ ALEMDAĞ CADDESİ TIKLIM TIKLIM DOLMUŞTU. ARABALAR VE İNSANLARDAN CADDE VE SOKAKLAR SIKIŞIKLIK İÇİNDE İDİ, CEP TELEFONUM 2.KEZ ÇALDIĞINDA İREMCİK DERGİSİ SAHİBİ İSMAİL SEZGİN ’’SAKARYA’DAYIM, NE VAR. NE YOK ? ŞU AN NEREDESİN ?’’ DİYE SORDU. ÜMRANİYE’DE OLDUĞUMU SÖYLEYİNCE ’’ORALARI ÇOK İYİ BİLİRİM..’’ DİYE CEVAPLADI. BU OLAYDAN SONRA 2 YEĞENİMİ YANIMA ALARAK ANA CADDEYE ÇIKARAK GEZECEĞİMİZİ SÖYLEDİK, ÇETİN BEY ’’KAYBOLMAYASINIZ ?’’ DEDİ AMA KAYBOLMAYACAĞIMIZI GARANTİ ETTİK. 15 KM.YÜRÜDÜK, BİR TÜRLÜ EVİ BULAMADIK. KAYBOLDUĞUMUZU ANLADIK, TAM O SIRALARDA CEP TELEFONUM ÇALDI. ARAYAN ÇETİN BEY’Dİ, NEREDE OLDUĞUMUZU SÖYLERSEK ARABASINI GÖNDERİP ALDIRACAĞINI SÖYLEDİ. BEN ŞİMDİLİK BUNA İHTİYAÇ OLMADIĞINI, KAYBOLDUĞUMUZ GİBİ EVİ BULABİLECEĞİMİZİ SÖYLEDİM. BİR HAYLİ GİTTİKTEN SONRA ÇETİN BEY YİNE TELEFON AÇIP BULUNDUĞUMUZ YERİ BELİRTMEMİZİ İSTEDİ, BEN ISRARLA EVİ BULACAĞIMIZI İZAH ETTİM. 5 DAKİKA SONRADA EVİ BULDUK, NİYE KAYBOLMUŞUZ ? 5 KM.KADAR YÜRÜDÜKTEN SONRA AYNI CADDEDEN GERİYE DÖNDÜK, İNSANLARI VE VİTRİNLERE BAKARKEN EVİN ÖNÜNDEN GEÇİP GİTMİŞİZ. ÜSTELİK 5 KM.KADAR, BEN YANLIŞLIĞI UZUNCA BİR HAVUZUN YANINDAN GEÇERKEN FARKETMİŞTİM. ORASIDA EVİN BULUNDUĞU YERİN YANI, NEYSE. BU GÜN BÖYLE GEÇTİ, AKŞAM YEMEĞİNİ YEDİKTEN SONRA;3-4 BARDAK ÇAY İÇİP ERKENDEN YATTIM.(24 NİSAN 2011.PAZAR)
İSTANBUL’DA 2.GÜNÜM;
DÜN ATAŞEHİR-ÜMRANİYE-REFAH MAHALLESİ DERKEN EPEY YORULDUM, AKŞAM YEMEĞİNİ YER YEMEZ YATTIM. SABAHA KADAR DELİKSİZ BİR UYKU ÇEKMİŞİM, SABAHLEYİN KALKTIM. YATTIĞIM ODANIN PENCERESİNDEN DIŞARIYA BAKTIM, AŞAĞIDAKİ ASMA AĞAÇLARI FİLİZLENMİŞ. ŞU İSTANBUL’DA ASMA AĞACI GÖRMEK BENİ SEVİNDİRDİ, SANKİ EGE VE AKDENİZ SAHİLİ GİBİ. BİR GÜN SABAHLEYİN GÖZÜNÜ İSTANBUL’UN ÜMRANİYE İLÇESİ’NDE BULUNAN REFAH MAHALLESİ’NDE AÇACAKSIN DESELER İNANMAZDIM, HAYAT NE SÜRPRİZLERLE DOLU. BİRAZ SONRA KAHVALTIMI YAPINCA SOLUĞU İSTANBUL’UN DEĞİŞİK YERLERİNDE ALMAK İSTİYORUM. BAKALIM BACAKLARIM BENİ NERELERE TAŞIYACAK ? BU ARADA AKŞAM 10.00’DA DÖNMEK İÇİN BİLETLERİ AYIRTTIK.
BU GÜN KADIKÖY OTOBÜSÜNE BİNDİĞİM GİBİ YOLA KOYULDUM, YARIM SAAT SONRA KADIKÖY’DE İDİM. YÖNETİCİMİZ VE BİZ DERGİSİ’NİN UZUN HAFIZ SOKAK’TA Kİ YERİNİ ARIYORUM. 10 SOKAK GEÇTİM, BULAMADIM. POLİS’E SORDUM, ODA BİLEMEDİ. YÜRÜYÜP 10 METRE FALAN UZAKLAŞMIŞTIM. 2-3 KİŞİ BENİ ÇAĞIRDI, 65 YAŞLARINDA BİR BEYEFENDİ POLİSİN YANINDAN GEÇERKEN SÖYLEDİKLERİMİ DUYDUĞUNU, UZUN HAFIZ SOKAK’TA OTURDUĞU İÇİN GİTTİĞİM YÖNÜN YANLIŞ OLDUĞUNU VE GERİYE DÖNMEM GEREKTİĞİNİ BELİRTTİ. GERİYE DÖNDÜM, BENİM SOKAKLARA BAKTIĞIM BAŞLANGICIN 1 SOKAK GERİSİNDE SOKAĞI BULDUM. TESADÜFE BAKINIZ, KAPI NUMARALARINI KONTROL EDERKEN ARADIĞIM MUHARREM ERSAL’I GÖRMEZMİYİM, HEMEN YUKARIYA MAKAMINA ÇIKTIK. ÇAY İÇERKEN SOHBETE BAŞLADIK, DAHA SONRA BİR ARA ALT KATTA BULUNAN AVUKAT EŞİ İLE TANIŞTIRDI. BULUNDUKLARI HER 2 KATTAN HAYDARPAŞA TREN İSTASYONU VE DENİZ GÖRÜNÜYOR, FOTOĞRAF ÇEKİLMEMİZİ TEKLİF ETTİM. BAYAĞI FOTOĞRAF ÇEKİLDİK, DAHA SONRA DİĞER PERSONELLE TANIŞTIK. BİR ÇOĞU BENİ İNTERNETTEN İZLİYORMUŞ, BU DURUM BENİ FAZLASI İLE MEMNUN ETTİ. BİR ARA MUHARREM ERSAL EMEKLİ İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ-YAZAR-ŞAİR MUHSİN DURUCAN’I ARADI. SAYIN DURUCAN YOLDA OLDUĞUNU BELİRTMİŞ, 5 DAKİKA OLMADAN KAPI ÇALINDI. O GELİNCE SOHBET KOYULAŞTI, DURUCAN BANA 2 KALEM. 1 ANAHTARLIK, 1 BLOKNOT HEDİYE ETTİ. AYNISINI MUHARREM ERSAL’A DA VERDİ, BU ARADA SON ÇIKAN 2 KİTABINI İMZALADI, HEPSİNİ ÇANTAYA KOYDUM. 1 SAAT KADAR BURADA SOHBET ETTİKTEN SONRA MUHSİN DURUCAN DIŞARI ÇIKMAMIZI VE YEMEK YEMEMİZİ TEKLİF ETTİ. BEN YEMEK İŞİNİN ÖNEMLİ OLMADIĞINI, KADIKÖY’Ü GEZMEMİZİN YETERLİ OLACAĞINI SÖYLEDİM. ÖYLEDE YAPTIK, MUHSİN BEY İLE ÖNCE MARDİN’LİLERİN AÇTIĞI BİR SERGİYİ ZİYARET ETTİK. SERGİYE GİRER GİRMEZ BİR PERSONEL ELİMİZE BÜYÜK BARDAKLARLA PORTAKAL SUYU İKRAM ETTİ, ORADAN DIŞARI ÇIKTIĞIMIZDA 10-15 YERDE MUHSİN DURUCAN BENİM FOTOĞRAFLARIMI ÇEKTİ. BU ARADA YOLDA YÜRÜYEN KADIKÖY BELEDİYE BAŞKANINA RASTLADIK, MUHSİN DURUCAN ’’SAYIN BAŞKANIM ARKADAŞIMIZ AYDIN’DAN GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER DEYİNCE YANYANA FOTOĞRAF ÇEKİLDİK. 1 KARTVİZİTİMİ SAYIN BAŞKANA VERİP FACEBOOK’TA OLDUĞUMU SÖYLEDİM. BENİ ARKADAŞI OLARAK KABUL EDECEĞİNİ SÖYLEDİ, MUHSİN DURUCAN İLE BİR ARA KADIKÖY SAHİLİNDEKİ BANKLARDAN BİRİSİNE OTURARAK EPEY ŞAİRLERİ ELEŞTİRDİK VE DEDİKODU YAPTIK. DENİZİ SEYRETTİK, 1 SAAT SONRA KENDİSİ İLE AYRILDIK. BEN TEKRAR YÖNETİCİMİZ DERGİSİ’NE MUHARREM ERSAL’IN YANINA DÖNDÜM. ZİRA ERSAL BEY ÇANTAMI ORADA BIRAKMAMI SÖYLEMİŞTİ, ÖYLE BÖYLE 4-5 SAATİMİZ BURADA GEÇTİ. AYRILIRKEN MUHARREM ERSAL 25 ŞAPKA-25 KADAR BİLGİSAYAR FARE ALTLIĞI VE MASA ÜZERİNDE KULLANILMAK ÜZERE 15KADAR KARALAMA KAĞIDI KUTUSU VERDİ, İŞLERİMİ BİTİRİR BİTİRMEZ İSTANBUL’A GELMEMİ VE YAYIN İŞLERİNİ İDARE ETMEMİ İSTEDİ.(25 NİSAN 2011.PAZARTESİ)
İSTANBUL’DA 3.GÜNÜM;
2.GÜNÜN SONUNDA İSTANBUL’DAN AYRILACAKTIM, AKŞAM MİSAFİR KALDIĞIM EVE DÖNÜNCE BENİ BİR SÜRPRİZİN BEKLEDİĞİNİ NEREDEN BİLEBİLİRDİM ? BİZİM ÇOCUKLAR DAHA GEZMEKTEN EVE GELMEMİŞLER, YEĞENİM TELEFON AÇIP ’’DAYI 1 GÜN DAHA KALABİLİRMİYİZ ?’’ DEDİ. KALABİLECEĞİMİZİ SÖYLEDİM, 1 GÜN ÖNCE AYIRTTIĞIMIZ 2 OTOBÜS BİLETİNİ İPTAL ETTİRDİK. AKŞAM YEMEĞİNİ HEP BERABER YEDİKTEN, ÜZERİNEDE ÇAYIMIZI RAHAT RAHAT İÇTİKTEN SONRA 4 KİŞİYİ UĞURLAMAK İÇİN TAKSİYE YERLEŞTİK, ÇETİN DEMİRAL BEY SÜREKLİ VİRAJLAR DÖNEREK. ALT VE ÜST GEÇİTLERDEN GEÇEREK, BAZEN OTOYOL’DA SÜRATLE GİDEREK YOLCULARIMIZI GİDECEKLERİ OTOBÜS DURAĞINA GETİRDİ. BU ARADA İSTANBUL’A GELDİĞİMİZDE ATAŞEHİR’DE İNMİŞTİK, YİNE YOLCULARIMIZI ATAŞEHİR’DEN UĞURLUYORDUK. BU ARADA İSTANBUL’A UZUN SÜREDİR GELMEMİŞ OLANLAR İÇİN YAZIYORUM, HAREM’DEN ÇOK AZ OTOBÜS YOLCU ALIYORMUŞ. GENELLİKLE OTOBÜS FİRMALARI ATAŞEHİR’DE KENDİLERİ 1-2 DÖNÜMLÜK YER ALARAK OTOBÜS GARAJI YAPMIŞLAR. HER OTOBÜS BU TÜR ÖZEL GARAJINDAN KALKIYOR, 10-15 TAKSİ PARK YERLERİ, 1 BÜFE VAR İÇLERİNDE. BU DOĞRUSU BENİM PEK HOŞUMA GİTMEDİ, ÖNCE SU’DAN BAŞLAYALIM. 4 KÜÇÜK SU ALDIM, 3 TL.VERDİM. TANESİ 750 KURUŞ’A GELİYOR, OYSA KÜÇÜK ŞİŞE SULARI TÜRKİYE’NİN HER YERİNDE 500 KURUŞ. BU SULARIN FABRİKA ÇIKIŞ FİYATI 150 KURUŞ, TOPTANCI BAYİ FİYATI ÇIKIŞI 250 KURUŞ. DİYECEKSİNİZ Kİ ’’VERDİĞİN 1 TL.FAZLALIĞA MI KIZIYORSUN ?’’ MESELE BU DEĞİL, GARAJ TOPLU BİR YERDE OLSAYDI. BU SUYU HERKES 500 KURUŞA ALACAKTI, DİĞER YİYECEKLERDE PAHALI. BANA GÖRE ÖZEL GARAJLAR, ÖZEL RANT SAĞLAMA YERİ OLMUŞ. BİLET ALMADAN ORAYA GELMİŞSENİZ İSTER İSTEMEZ O FİRMANIN OTOBÜSÜNÜ BEKLEYECEKSİNİZ, BEKLEMEZSENİZ BİRBİRİNDEN UZAK OLAN BU GARAJLARA YA TAKSİ TUTARAK GİDECEKSİNİZ. YAHUT YAYA OLARAK EPEY ZAMAN KAYBEDECEKSİNİZ, O FİRMADAN ÖNCE GİDECEĞİNİZ YÖNE BİR ÇOK OTOBÜS KALKIYORSA ONLARI GÖRME ŞANSINIZ YOK.
AYRICA HAREM İLE ATAŞEHİR ARASI 15 KM. FİRMALARIN SERVİS OTOBÜSÜNÜ KAÇIRDIĞINIZ ZAMAN, TAKSİ TUTARAK GELMENİZ GEREKİYOR. NEREDEN BAKARSANIZ BAKIN, BU İŞİN RANTA DÖKÜLDÜĞÜNÜ TAHMİN EDEBİLİYORSUNUZ. HER NEYSE, O GECE 10.45 ARABASI İLE YOLCULARIMIZI UĞURLAYIP, 20 KM.DAHA YOL YAPARAK ÜMRANİYE’NİN REFAH MAHALLESİ’NE GELDİK.
İSTANBUL’DA 2 GÜN İÇİNDE YORULMUŞUM, 3.GÜN ÖĞLEYE DOĞRU KALKTIM. SABAH KAHVALTISINI YAPTIKTAN SONRA ÜMRANİYE MERKEZİNE GİDİP 800.00 TL.YE 5.KATTA YENİ TUTULAN EVE GELEN KOLTUKLARIN YERLEŞTİRİLMESİNİ BEKLEDİK, BU ARADA FİRMA DAHA ÖNCE GETİRDİĞİ MALLARIN ARASINDA BULUNAN ÜZERİ 1 CM.KADAR KOPMUŞ MASA ÜSTÜNÜ DEĞİŞTİRMEMİŞ. ÇETİN BEY BUNA SİNİRLENDİ, FİRMANIN YOLUNU TUTTUK. EKSİKLER İÇİN RAPOR TUTULDUĞUNU, ARADAN 20 GÜN GEÇMESİNE RAĞMEN BUNLARIN TAMAMLANMADIĞINI SÖYLEDİ, MALI VEREN FİRMA TEMSİLCİSİ AĞZINI AÇIP BİR TÜRLÜ KONUŞMUYOR. FABRİKA’DAN ÖYLE GELDİ, YAPACAĞIMIZ BİR ŞEY YOK KABİLİNDEN KONUŞMALAR. DOĞRUSU ADAMA BENDE KIZDIM, DAHA SONRA ÇETİN BEY ’’SİZDEN BU KADAR ALIŞ VERİŞ ETTİK, NE EKSİKLERİ TAMAMLIYORSUNUZ. NE DE YOL GÖSTERİYORSUNUZ..’’ DİYE ÇIKIŞTI, SONRADAN FİRMAYA DAHA YETKİLİ BİRİSİ GELDİ GALİBA. DURUM ONA İZAH EDİLDİ, O BEYEFENDİ FABRİKADAKİLER İLE KONUŞTU. İŞİN KISA SÜREDE TAMAMLANMASINI İSTEDİ, ÇETİN BEY BU İŞLER İÇİN FİRMAYA 3.000 TL.ÖDEMİŞ. MASA ÜSTÜ TAMAMLANIRSA 1.5 MİLYON TL.DAHA VERECEK. SİNİRLİ SİNİRLİ FİRMAYI TERK ETTİK, BEN O KADAR YIL TİCARET YAPTIM. HİÇ BİR MÜŞTERİMİN BİZAR OLMASINA YOL AÇMAMIŞIMDIR, MALI BEĞENDİRDİKTEN SONRA PARASINI ALMIŞIMDIR. İSTANBUL’DA BULUNANLARIN BU LAKAYTLIKLARI BENİ ÜZDÜ,OYSA BU ŞEHİRDE BU İŞİ YAPANLARIN DAHA İYİ YETİŞMESİ VE YETİŞTİRİLMESİ LAZIM.
ÖĞLEDEN SONRA ÇETİN DEMİRAL BEY, YEĞENİMLE BENİ ALARAK İSTANBUL BOĞAZ KÖPRÜSÜ’NDEN GEÇİRDİ. 2.KÖPRÜYE KADAR OLAN BÜTÜN SEMTLERDEN GEÇEREK İSTANBUL’UN GÜZELLİKLERİNİ BİR BİR GÖSTERDİ, EN SONUNDA KAVACIK’TA BULUNAN VE 2 BOĞAZ KÖPRÜSÜ ARASINDA YER ALAN OTAĞTEPE CAFE’DE TAVUK VE KAHVE ISMARLADI. İSTANBUL BOĞAZI’NI TEPEDEN SEYREDEREK YEMEĞİMİZİ YEDİK, BOL BOL FOTOĞRAF ÇEKİLMEYİDE İHMAL ETMEDİM. ARKADAŞLARIMA HAVA ATMAK İÇİN BU FOTOĞRAFLAR ÇOK ÖNEMLİ, ZATEN KİM KİME HAVA ATMIYOR Kİ ? BEN BU GEZİ SIRASINDA BEYKOZ,KÜÇÜKSU GİBİ YERLERİ GÖRMEKTEN ÇOK MUTLU OLDUM. TAKSİ İLE HIZLI HIZLI GİDERKEN BİLE MANZARA FOTOĞRAFI ÇEKMEYİ İHMAL ETMEDİM, İSTANBUL ARTIK BİR DÜNYA ŞEHRİ OLMUŞ. GÖKDELENLER ŞEHRİ OLMUŞ, DÜNYADAKİ DİĞER ŞEHİRLERDEN DAHA TEMİZ, YOLLARDA 15-20 YIL ÖNCESİ GÖRDÜĞÜM İSTANBUL ÇÖPLERİ YERİNİ TEMİZLİĞE BIRAKMIŞ. 7 YIL ÖNCE GELDİĞİMDE NÜFUSUNU 8.5 MİLYON CİVARINDA BIRAKIP GİTMİŞTİM. ŞİMDİ TABELADA 12 MİLYONU BİRAZ GEÇTİĞİNİ GÖRDÜM. SİZ BUNA 15 MİLYON GÖZÜ İLE BAKIN, TÜRKİYE’DE YAŞAYAN HER 6 KİŞİDEN BİRİSİ İSTANBUL’DA YAŞIYOR. İNANILIR GİBİ DEĞİL, PARANIN 3/1’İ İSTANBUL’DA. HEMEN HEMEN BİR ÇOK DÜKKANIN CAMINDA ’’BAY VE BAYAN ELEMANLAR ARANIYOR.’’ YAZISI VAR, BU ARADA BİR SON SÖZ. EMEKLİ İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞİ-YAZAR VE ŞAİR ARKADAŞIM MUHSİN DURUCAN ’’KERİM’CİĞİM, ŞİMDİ Kİ AKLIM OLSAYDI 20 YAŞINDA İSTANBUL’A GELİR. ÇOK İŞ YAPARDIM...’’ DEDİ. KADIKÖY’ÜN EN GÜZEL YERİNDE 2 KATI KULLANAN YÖNETİCİMİZ VE BİZ DERGİSİ SAHİBİ MUHARREM ERSAL İSE ’’ABİ, ÇOK DAĞILDIM. İŞLERİN ÜSTESİNDEN GELEMİYORUM, SENİ İSTANBUL’A BEKLİYORUM. YAYIN İŞLERİNİ BARİ SEN YÜRÜTÜVER...’’ ŞEKLİNDE KONUŞTU. MUHARREM ERSAL 40 YAŞINDAN SONRA İSTANBUL’LU OLANLARDAN, ODA KÜPÜNÜ İYİCE DOLDURMUŞA BENZİYOR. BEN HER HALDE 60 YAŞINDAN SONRA İSTANBUL’LU OLACAĞIM, ERSAL SADECE 10.000 ADET BASTIĞI VE ÜCRETSİZ DAĞITTIĞI YÖNETİCİMİZ VE BİZ DERGİSİ İÇİN 1 AYDA 6.5 MİLYAR TL.HARCADIĞINI AÇIKLADI. ARTIK GERİSİNİ SİZ DÜŞÜNÜN, DİYECEĞİM ŞU;BÜYÜK HEDEFLERİNİZ VARSA KÖYDE, KASABADA, İLÇEDE VE VİLAYETİNİZDE İŞİNİZ YOKSA VEYA PİNEKLEYİP DURUYORSANIZ BİR İSTANBUL YAPIN. BELKİ 10-15 YIL SONRA KAFANIZI ÇALIŞTIRIRSANIZ SİZDE İSTANBUL’UN YENİ ZENGİNLERİ ARASINA GİREBİLİRSİNİZ, DURUCAN’IN DEDİĞİ GİBİ İSTANBUL ÇALIŞMASINI SEVEN 20-30 YAŞINDAKİ GENÇLERİN TAM YERİ. BURADA YAŞAMAK ’’HAYAT ÜNİVERSİTESİ’’Nİ BİTİRMEK GİBİ BİR ŞEY, BEN İSTANBUL’UN SON HALİNİ GÖRDÜKTEN SONRA HİÇ BİR ÜLKENİN BÜYÜK ŞEHRİNE İLGİ DUYMAZ OLDUM. ZATEN ÖNCEDENDE DUYMUYORDUM, BİR ŞİİRİMDE ’’İSTANBUL’U GÖRMEMİŞ ADAMA, BEN YAŞAMIŞ DEMEM...’’ DİYORDUM. BU FİKRİMİ HALA MUHAFAZA EDİYORUM, İSTANBUL’U BİZE ARMAĞAN EDENLERE VE BU GÜNKÜ DURUMUNA GETİREN HERKESE TEŞEKKÜR EDİYORUM.(26 NİSAN 2011.SALI)
NOT.GERİYE DÖNERKEN ŞOFÖRÜN ARKASINDA İDİM, ÇOK ŞOFÖRLE ZAMAN ZAMAN KONUŞMALARIMIZ OLMUŞTUR AMA BU SEFER Kİ ŞOFÖRÜN ÇENESİ ACAİP DÜŞÜKTÜ. 850 KM.LİK YOL BOYUNCA SÜREKLİ KONUŞAN ŞOFÖR, SONUNDA OTOBÜS YOLCULARININ ÇENESİNİDE DÜŞÜRDÜ. HERKES ŞOFÖRLE KONUŞMAYA BAŞLADI, BAZI OTOBÜSLERDE ’’ŞOFÖRLE KONUŞMAYINIZ..’’ YAZISI VAR, ŞOFÖR ÇOK KONUŞURSA ’’LÜTFEN ŞOFÖRÜ KONUŞMAMASI İÇİN İKAZ EDİNİZ..’’ ŞEKLİNDE BİR YAZI DAHA KONULMASI GEREKMİYOR MU ?