- 1667 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Ürremim
-Abe garı galksana.Abe garı sana dirim beya duymazmısın.?
-Öf ne oluyo bea .Bi raaat virmessin .Ne ittiriyon erif gudurdun mu ? Ne var zabah zabah gargalar kayfaltı yapmadan ne bahırır durursun gulağımın dibinde.
-Galk garı benim curaplarımın biri delik deşik, diğeride yok, galk bi bak yaa.
-Yatan içine bak boyu devrilesi erif ayağından çıkardığınmı var ki .Gesin oraya düşmüşdür.
-:SS
-?
-Aha purdaymış .Gız galksana ne yatarsın daaa .Bu akşama dügün var unuttunmu.Ben darbukamla iki prova yapcem .Sende galk bi giy dansöz gıyafetlerini sipali gazanmamız lazım .De adebeea
-Ayhh bi rağad virmessin bea .Ah nirden evlendim senen beeaa.Bubamın evinde yatardım şimdi ne güzel.
-He yadardın,yadardın , davuk bisliği temizliyodun bya..
-Len galgın gızanlar .Ayde gayfaltızı yapıp yollanın ade ,adde bakem..
-Buba ,bugün buyacı zandığını ben alam.Abem çıksın yula beaa.
-İyi len, hadi gaytarmadan gidip gelin.
-Angisini giyeyim Sülümanım.Bembeyimi ,gırmızıyımı giyeyim .Şöyle zillerimide takayım parmaklarıma aman iki kıvırıp en kantoron eriflerin önünde gerdan gırarım .
-Gız ne giyesen giy epsi yakışır ,beyaz beynir galıbı gibisin valla.Yime de yanında yad.
-Aeyy .Ne gader rumantik gunuşursun beya.Valla dıpgı şair gibim laf ider, ciğerimin yaglarını erim erim eridirsin. Sülümanım gurban olduğum.
-Gız dur zacçlarıma dukunma , zor urdadan ayırdım zati.Bi ırahad dur yaa.Elleşip durma.
-Aman ne gadder inek yağı varsa bulamışın gafana ,sinek bahçesine döncek gene ..
-Gız get bana ayakkabılarımı getir.Boyıcam azda yag süremde barlasın..
-Vışş Sülüman sen ayaggabının biri nirde.Gapının ününde yuk beya.
-Ne dimek yuk gız.
-Yusam ,yusam gece gumarmı uynadın gine ?
-Yuk garı, unamam gumar bilem.Tübe ettim bilmezmizin gumara.Abe şindi a dırladım.Erolabinin meyahesine gittikdi gece.Sunacığıma para yetişmedi bende ayaggabımın birini rehin bıraktım
-Tüü Allah seni ne etmesin beya..Canın cürüsün erif.İçin goksun.Deneşir baklasın seni.
-Ne beddua eder durursun beya..Ne gastın var bana ,insan eçç gucasına beddua edemi beyaa.
-Beddua edmiyom buyu devrilesice erif.Seni Allah ne bilise üle yapsın..Başga bişi bulamadınmı vircek.
-He bacamdaki donumu virsem iyimi olcaktı.Sen ne dirsin garı maytapmı geçersin benlen.
-Senin gokmuş donunu kim ne yapsın beya.Kömürlüğe adsan lağam fareleri avasızlıktan geberirler.
-Ne giycen şindi.De bakemm.
-Senin ayaggabının birini giyerim be ürremim ne var aramızda ayrı gayrımı var.
-Erif sana ne dirler. Defe goyup arkandan deneke calmazlarmı.Garı gılıklı olmuş sülüman dimezlermi .Abe saçından olmayan ,köse zakalındandamı utanmassın be eriff..
Dügün.
-Abe kaynana naptın bize naptın bizee...Aman agşamlar ulmasın, sabahlar gelmesin beya..vur patlasın cal anam cal uynasın bea..Aman bi mecalim var..Hopp abbee yandann yukardan aşşağıdan..aman nirden sallarsan salla beaaa.
-Abe yusmalar cegilin kenara bea.. O baracıklar benimdir.Benim aggımdır .En fazla gübecikleri ben admışıdım beya.Yidirmem aggımı kimseye.Sülümannnnnnn ...Sülümannnnnnnnn...
YORUMLAR
Sizin aşaa maalleden Avva ile Ayrettin aralarında isim şeir oynarlamış. Ayrettin Avva’ya sormuş;
- Gız Avva, adi bakalım “a” arfinden bir şeir ismi söle bakem
-A be bunda bilemeyecek ne var Ayrettinciğim; tabiî ki Angara a-a-a-a-aaaa(“h” harfsiz gülme efekti)
-Avvacığım bilemediiiiiiiiiiiin Akkari olacaktı. A-a-a-aaaaaaaa("h" harfsiz gülme efekti)
-Sayılmaz ama Ayrettin sen ille yapıyosuuuuuun
Ayırlı akşamlar efendim, Ürmetler :-)
Çok güzeldi.
Hele geçen hafta Edirne'ye gezmeye gitmiş bir insan için manidar oldu.
Edirne'de gezinirken arkadaşlarımla yanımıza bir yıkılgan adam yanaştı "abeeemmm Allah rizası için egmeg alicam" dedi.
Yani günün o saatinde sarhoş bi adamın ekemek alacağına inanabiliyormusunuz ?
Ben tam bozuk paraları çıkarıp şakırdatınca gözlerini parladığını gördüm,o da paraları alacağından emin hamle yaptı.
Ancak ben " Ülen ben de zannettim şarap alıcan, ekmek parası vermem aga" dedim ve parayı cebime attım.
Kaldı ortada,sustu.
Yüzüme öyle acı bir ifadeyle baktı ki.
Ama yok.
Yalancıya para yok bizde.
Biraz durdu ve " Abem sen isterzen ben şarap aliyim o zaman" demez mi.
Koptuk tabi.
Bu yazı da hem o günü anımsattı hem de espirili tarzıyla kahkaha atmamıza sebep oldu.
Selam ve dua ile.
Ayrıcana da karikatür güzel oturmuş.
))))))))))))))))))))))