Herkese...
Artık bu sayfalardan bahsederken iyi kötü günlerimiz oldu diyebileceğiz. Aramızda ister istemez bir hukuk oluştu.Biribirimiz hakkında yargılarda bulunabiliyoruz.Artık sevdiklerimiz de var sevmediklerimiz de .Hatta küs olduklarımız bile var,duyuyorum,biliyorum.
Zamanı nasıl geçirirsen öylece kalıyor anılarımızda. Mutlu ve huzurlu olursan iyi sayfa kalıyor ,mutsuz huysuz ve huzursuz tüketirsen zamanı hafıza sayfanızıda kara bir sayfa açılıyor.İlerde geriye dönüp baktığınızda kara sayfalar içimizi acıtırken ve pişmanlıkla "keşke" dedirtirken, beyaz sayfalar yüzümüzde tebessümlere sebep oluyor.
Bu günlerimizden bahsederken "eskiden" diye başlayacağımız zamanlar geldiğinde aklımıza gelen isimlerin bazıları bizi mutlu ederken bazılarını duymak bile istemeyeceğiz.
Belki de bir söyleyiş şekli,bir nida ve sesleniş bize bu sayfalarda yazılarını şiirlerini okuduğumuz bir eski dost’u,yarenlik yaptığımız , bazen gizli dayanışma içinde olduğumuz , onun nezdinde ayrıcalıklı olduğumuz değerli bir insanı hatırlatacak.
Belki de son nefeste bile isimler anılacakve gıyaben de olsa helallik talep edeceğiz biribirimizden.Belki...
Artık anılarımız oluştu az da olsa.Belki de bazılarımız beklediğinden çok anı yeşertti belki bazı dostlarımız daha fazla beklenti içerisine girdi.Fakat her halükarda ortak anılarımız ortak sıkıntılarımız ve sevinçlerimizin var olduğu şahsen beni mutlu ediyor.
Artık altındaki imzayı görmesem de okuduğum bir şiirin veya yazının kime ait olduğunu az çok tahmin edebiliyorum.Aslında yüzde doksandokuz tutturuyorum da, işte tam burada mütevazı görünmek adına gayret ediyorum affınıza sığınarak.
On yıl sonra bazılarımız hayatın bu gezegendeki bölümüne ikmal etmiş olacaklar sıralı vehayırlısı ile,belki de daha kısa bir süre zarfında kimbilir.
Sadece anılar kalacak sayfalara kazınmış vaziyette.Sözlerimiz kalacak,kırgınlıkların yüreğimizdeki izleri,sevinçlerimizin ve mutluluklarımızın dilimizi tatlandıran kokuları.
İmgelerimiz anımsatacak,profil resimlerimizdeki türlü yüzler ve şekillerle bakacağız ardımızdan belki ağlayarak belki gülerek.
Yarın olduğunda anı olacak her davranış ve sözümüz düzeltilmesi imkansız halde hafızamıza kaydolacak.Güzel ve iyi olan ile kötü ve çirkin olan ne varsa.
Biribirmizi hiç göremeden göçüp gideceğiz bu alemden.Bir kez konuşamadan, ince belli cam bardakta çay içip bir kez olsun seslerimizi biribirmize duyurmadan.
Bilin ki,her biriniz benim için çok değerlisiniz.Benim gibi yazılarınız saçmalıklarla dolu olsa da,benim gibi şiir yazma özürünüz olsa da,çok iyi yazsanız da,mükemmel şiirlere imza atmış olsanız da,her biriniz varlığınızla şereflendiriyorsunuz zamanı ve mekanı,emin olun.
Son söz olarak hepinizden haklarınızı helal etmenizi istirham ediyorum.Bilmeden veya bilerek kırdığım bütün arkadaşlarımdan özür diliyorum.
Selam ,saygı ve sevgilerimi kabul edin.
Günün Hadis-i :
لاَ تَبَاغَضُوا وَلاَ تَحَاسَدُوا وَلاَ تَدَابَرُوا وَكُونُوا عِبَادَ اللَّهِ إخْوَانًا
وَلاَ يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أنْ يَهْجُرَ أخَاهُ فَوْقَ ثَلاَثِةِ اَيَّامٍ
Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz.
YORUMLAR
erolabi
Sizi bilemem.
Sağol Algın kardeş...
Saygı benden.
Sevgili “erolabi” eyvallah
Bir gece yarısı çalan telefondan çok korkarım bir de böyle “sırasımıydı” dedirten manalı yazılardan. Hayırlar olsun inşallah.
Benden yana helal olsun daaa; Allahaşkına bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü hesabı nerden çıktı şimdi bu. Korkutma insanı bee!
Şaka bir yana diyeceğim de bu işin şakası da olmaz ki gözünü sevdiğim. Misalde vermiş olduğun Hadis-i Şerif’in milyarda biri kadar değeri olmasa da aklıma eskilerden “Şenay” ın bir şarkısı geldi, “Hayat Bayram Olsa”. Bizim kuşaktakiler hatırlar sanırım, güzel de melodisi vardı;
Şu dünyadaki en mutlu kişi mutluluk verendir
Şu dünyadaki sevilen kişi sevmeyi bilendir
Şu dünyadaki en güçlü kişi güçlükten gelendir
Şu dünyadaki en bilgin kişi kendini bilendir
Şu dünyadaki en olgun kişi acıya gülendir
Şu dünyadaki en soylu kişi insafa gelendir
Şu dünyadaki en zengin kişi gönül fethedendir
Şu dünyadaki en üstün kişi insanı sevendir
Bütün dünya buna inansa, bir inansa
Hayat bayram olsa
İnsanlar el ele tutuşsa, birlik olsa
Uzansak sonsuzaaaaaaaaaaaaa
Eyvallah değerli hemşerime, saygılar, selamlar
erolabi
Vallahi dün gece beni hiç aramayan ve aramayacak olduğunu düşündüğüm bir akrabam aradı.
Uzun uzun çaldı telefon.
Bakamadım.
İçimden "biri gitti de, kim?" diye düşündüm.
Telefonu açamadım da ,muhtemel ölebilecekleri teker teker aradım.
Hepsinin sağ olduğunu anlayınca,geri aradım akrabamı.
"Abi hayırdır " demez mi?
"Sen aradın ya "deyince " Abi bizim çocuk yaa..eline almış telefonu ,kusura bakma yanlışlıkla oldu ,nasılsın?" felan konuştuk biraz.
Bu da öyle bir yazı mı oldu acaba diyorum.
Ben sadece ara sıra da olsa helalleşelim istedim.
Gözümüz arkada ,sözümüz arada,aklımız yollarda kalmasın istedim.
Hayat bayram olsa o zamanların en moderen ve hiipi şarkısıydı.
Bazı filmlerde de adıyla da müziğiyle de bayağı meşhur oldu.
Şenayın burnunun derinliklerinden çıkardığı sesiyle de iyi gidiyodu.
Vay be o kadar eskidik mi abi?
SSelam ve saygı ile.
çok yoğundum....yazı düşmeden yetiştim....ne demek herkese.....veda gibi.....şaşırtma bizi....seni öyle sevirem öyle seviremki......diyecahsın niye......dedihya işte öle.....sevgiler cano
erolabi
Ben de sizi sevdim ve saydım emin olun...
Yok abi..ayrılık değil .Bir helalleşmek lazım ara sıra da olsa.
Bir helalleşme yazısı desek daha doğru olur.
Gidersem gözüm arkada,sözüm arada kalmasın istedim.
Selam ve saygı ile değerli ağabey.
Erol Bey,akılda kalıcı geçmişe dönüp baktığımızda tekrar tekrar okuyup ders alınması gereken bir yazıydı..
Tebrik ve selamlarıma
erolabi
Ele diysen ele dir neydim...
Selam ve saygı ile.
İbrahim ERZURUMLU
İki Erzurumlu İstanbul'a gitmişler.Beyoğlunda gezerlerken iki afet hatun görmüşler ve birbirlerine bakıp şunlara bir laf atalım mı demişler...
-Yavrumm hepsi sizin mi? diye laf atmış şoför olan...
-Evet demiş yer misin..
-Lo bu ne diyir demiş öbürü...
la bunlar yollu..gel arabaya atah
He gardaş..
Kadınlar arabaya binmişler...Bizim safların İstanbula yeni geldiklerini anlayınca...biraz gittikten sonra kadınlardan birisi demiş ki;
Bakın beylar biz dönme'yiz...
-Şoför olan Erzurmlu ağzı kulaklarında geriye dönmüş demiş ki,
Dönmesez bizde galırsız yavrummm...
İbrahim ERZURUMLU
İki Erzurumlu İstanbul'a gitmişler.Beyoğlunda gezerlerken iki afet hatun görmüşler ve birbirlerine bakıp şunlara bir laf atalım mı demişler...
-Yavrumm hepsi sizin mi? diye laf atmış şoför olan...
-Evet demiş yer misin..
-Lo bu ne diyir demiş öbürü...
la bunlar yollu..gel arabaya atah
He gardaş..
Kadınlar arabaya binmişler...Bizim safların İstanbula yeni geldiklerini anlayınca...biraz gittikten sonra kadınlardan birisi demiş ki;
Bakın beylar biz dönme'yiz...
-Şoför olan Erzurmlu ağzı kulaklarında geriye dönmüş demiş ki,
Dönmesez bizde galırsız yavrummm...
Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz.
Durabilenlere hakikatten hayret ediyorum.
Dargin durmak cok ters bana da.
Hatalar da insanlara mahsus bunun bilincinde olmak yeter birini af etmek icin.
Evet tanimasakta sahsen, yüreklerimize yer etmis cok dost var burada.
Dediginiz gibi huzurlu ve iyi niyetin ile buradaysan fikirler ters düsse de hafizanda kara bir sayfa kalmaz.
Güzel bir yaziydi
Yüreginize saglik
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 4/27/2011 2:17:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolabi
Manidar ve samimi karakterinizden dolayı sizi kutlarım.
Her insan farklı mizaçlarda yaratılmış.
Önemli olan olmasını istediğin gibi değil ,insaları olduğu gibi kabullenmek ve sevebilmektir.
Selam ve saygı ile.
başlığı görünce ben de herkesin içine kattım kendimi ve geldim.ne kadar güzel bir yazıydı bu..içten ve samimi..
değerli bir yürek olduğunuzu bilmiştir eminim çok yürek benim gibi..
rabbim hayırlı uzun ömürler versin ve siz burada olun inşaallah on yıl sonra da..
saygı ve hürmetler değerli yüreğinize abim..
erolabi
Bu kadirşinas dileklerine şükranlarımı arz eder,Allahtan size hayırlı uzun ömürler dilerim.
saygılarımla.
Helal olsun/ helal olsun/ helal olsun...Bin kez helal olsun!
Konuşmadan konuşmaya hak geçermiş..Gerçi benim sana söylemem lazım abi sen baha hakkını helal edermisin..Bilirim ki edersin..İnsanız hepimiz bilerek veya bilmeyerek hatalarımız kırdıklarımız olabilir.
Ben küs kalmayı hiç beceremem..Suçlu da olsam hemen sarılırım boynuna..Mizacıma ters ..Beceremiyorum ne yapayım..
Saygımla erolabim iyi ki varsın iyi ki bende seni tanıdım.Onurluyum..
erolabi
Bak kalp kalbe karşı derler :))))
Değerli Kardeşim...
Nazik yorumuna teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımla.
Erol Bey sizi güzel, anlamlı, hayata pozitif bakan, esprili yazılarınızla ve her yazıma yaptığınız şiir güzelliğindeki yorumlarınızla tanıdım. Bu yazınızı bir veda yazısı olarak düşünmek istemiyorum. Sitemiz gerçekten çok güzel. Ben de bir yıldır üyeyim. Ama iyi ki buradayım diyorum hep. Kararınıza saygı duymakla beraber ailemizden ayrılmamanızı da rica ediyorum. Saygı ve selamlarımla.
erolabi
Yok veda yazısı değil.
fakat ne zaman veda edeceğimiz de belli değil ya hayata.
Sonra söyleyemediğim için üzülmeyim diye ..
İçimden geçenleri olduğu gibi kısaca aktarmak istedim.
Aslında önce "imge" lerle alakalı bir şeyler yazıyım dedim.
Yazarken vazgeçtim.
Tekrar teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum..
Erol bey ; her şey çok güzel, çok da doğru ama veda eder gibi bir anlama gelmiş bu güzel yazınız. inşaallah öyle değildir.
Beşinci yılımı geçiriyorum bu sitede. Gülüyorum çoğu kez eski yazdıklarıma. Çoğunu da sildim üstelik. Belki yaşarsam ileride bu günlerde yazdıklarıma da gülerim , silerim belki onları da.
Çok güzel dostluklarım oldu benim de. Tartıştıklarım, hatta sayfamı yasakladıklarım bile oldu. Dargınlık değildi bu, tartışmak istemediğimden.
Sözleriniz bir yarama daha dokundu ki ; söylemeden geçemeyeceğim : Çok değer verdiğim bir yazar dostum, kibarca da olsa sayfasından kovdu beni. Ve bu sitedeki en önemli, en acı anı olarak hafızamda yer etmeye mahkûm. Ne yapalım, bunlar da oluyor işte. Belki de hak etmiştim ; kimbilir ...
Fikret TEZAL tarafından 4/27/2011 1:52:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
erolabi
Sonra söyleme fırsatı olmazsa üzülürüm...diye.
O arkadaşlara yazının altındaki Hadisi gönder...
Bazen oluyor anlaşmazlık veya anlaşılmazlık...
Saygı ile.
erolabi
İçimden geçenleri söylemek istedim...
Saygı ile.
BENİM ABİM ...
KARDEŞİN ELLERİNDEN ÖPERKEN CEP TELEFONUNUDA MESAJ OLARAK İSTİYORUM. kİ ÖLÜM VAR SONUNDA SESİNİ DUYMADAN GİTMESİN BU GARİP...
erolabi
:)))
Sen dur kardeş...
Daha dur ,daha karpuz keseceyik.
Daha bebeler olacak.
Önlük alıcan.
Dersaneye yazdırıcan.
Daha dur hele.
Sevgi ile.
ferromuratti
Karpusu nerden alayım onu soracam çabuuukk.