- 942 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HZ. MUHAMMED VE ATATÜRK
Hz. Muhammed ve Atatürk
DÜNYADAKİ...GELMİŞ...GEÇMİŞ..EN BÜYÜK LİDER...MUSTAFA KEMAL ATATÜRK...! DÜNYAYA ÖRNEK OLACAK...EŞSİZ LİDER...!
Ne zaman denilse, hemen karşı düşünceden biri ortaya atılıp Hz. Muhammed ile Atatürk’ü kıyaslıyor.
Bizim Ülkemizin insanının algılamasında, anlayıp mana veremediğim bir hastalık var. Her kim; Atatürk dese ya da sevse, hemen düşmanlık edecek karşıt fikirden biri çıkıyor. İnanın bu karşı çıkanların hiç birisi ne Atatürk’ü tanıyor. Ne de yaptıklarını biliyor. Ne de onun geçmişte bizler için gösterdiği akıl, cesaret ve yürekliği gösterecek bir kapasiteleri var. Ama kendileri küçük olan bu insanların dilleri pabuç gibi.
Elbette bizde biliyoruz ki, Allah insanların en üstünü olarak yarattığı peygamberleri bile hiç hatasız yaratmamıştır. Çünkü onlarda halkıyla iç içe yaşayan birer insandılar. Ancak onların hataları yaşam içinde Allah tarafından zaman zaman düzeltilmiştir. Ama peygamberler dışında hiçbir kulun hatası düzeltilmez. Yaşadıkları amel defterine, sevap ya da günah olarak aynen işlenir. Er ya da geç sonunda onlarda herkes hesabını Allah’a verir.
Peki şimdi burada hiç, koca bir dinin peygamberi ile bir ülkenin kahramanı ya da lideri hiç birbiriyle kıyaslanır mı?
Şimdi bura da elinizi vicdanınıza koyup doğruyu söyleyin.
Biri bizim peygamberimiz, biri de bizim milli kahramanımız aynı zamanda da cumhuriyetimizin kurucusu ve liderimiz olan Atatürk, her ikisinin adı da Mustafa.
Şimdi sen burada koskoca 1.5 milyar insana, hatta dünyaya adını sanını duyurmuş, yer yüzünün gelmiş geçmiş en büyük dini liderini, yani Allah’ın seçkin kulunu, yani Allah tarafından özellikle ahseni takvim üzere her iki dünya için yaratılıp var edilmiş olan Yüce Peygamber, Hz. Muhammed Mustafa’yı nasıl kıyaslarsın be adam. O bir peygamber. O sadece bir kahraman, bir lider ya da bir devlet adamı değil ki, onu bir başka vatan kahramanı yada bir liderle kıyaslayasın.
Onlar birbirleriyle asla kıyaslanmaz. Kıyaslanamazlar da. Kıyaslarsan, iki cihan serverı Hz. Muhammed’i küçültürken, Atatürk’e hakaret etmiş olursun. Onun için böyle bir kıyaslama yaparsan hata yapmış olursun. Bu ancak zır cahillerin işidir. Peygamberlerin zaten bir geliş silsilesi var. O nedenle onlar kendi araların da bile birbiriyle kıyaslanmazlar. Onların değer ve takdirleri Allah katındadır. Ama illaki kıyaslayacaksan da onların geliş sırası kıyaslanmalarına yeter.
Zaten peygamberlerin en sonuncusu Allah tarafından, en tekamüle erdirilmişi, en çok olgunluk kazananıdır. Dinde İslam, Peygamberlerde de Hz. Muhammed, en sonuncudur. Bu coğrafyada da en çok sevilip sayılan da; sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa’dır.
Şimdi de gelelim Atatürk’e; Atatürk yıkılıp parçalanmış, yok olmaya yüz tutmuş, gözünü, kan bürümüş, azgın ırz ve namus düşmanların pençeleri arasında kaybolmak üzere olan koca bir milletin makus talihini; manevi duygularına dayanarak, canı pahasına, tüm ulusuyla birlikte yenerek, gösterdiği üstün cesaret ve Türklük onuruna yakışır bir şekilde, üstün şahsiyetiyle bitmiş tükenmiş bir ulusu yeniden ayağa kaldırıp, coşturup koşturarak ona " Ya istiklal, ya ölüm." diyerek, halkını halkıyla beraber özgürleştirerek, bütün manevi ve maddi hayatlarını rahatça yaşamasını sağlayan dünyada kaç lider vardır? Onun içindir ki; Dini olmayanın vatanı, vatanı olmayanın da dini olmaz!
Sormak istiyorum. Bak şimdi senin ve çocuklarının adı; Hasan, Hüseyin, Mustafa. Ayşe, Fatma, Gönül gibi vs. şeklinde isimlerimiz verilip bu coğrafya da bu günde devam ettiriliyorsa; Bunun anlamı Mustafa Kemal Atatürk’ün hem İslam’a hem de bu coğrafyada yaşayan tüm insanlarda büyük hizmetlerinin olduğu inkâr edilemeyecek kadar aşikârdır.
Bak bu gün çevremizdeki tüm Müslüman ülkelerin hali ortada. Aynı zamanda bak bu gün hem tüm Türk, hem de tüm Müslüman ve diğer tüm dünya ülkelerine göğsümüzü gere gere söyleyip gururlanarak anlatıp tanıtacağımız güzel bir cumhuriyet örneğimiz var. Bunu kime borçluyuz. Mustafa Kemal Atatürk’te istese padişahlığı devam ettirirdi. Ama ettirmedi.
Bak bu gün hiç kimse dokunulmazlığını kaldırmıyor. Peki Atatürk’ün yapıp ettiklerini bu gün inkar edip, Atatürk ve silah arkadaşlarını sevip saygı göstermeyip muhalif olmak bana göre nankörlük olmasa da en azından abesle iştigaldir. Daha ilerisine gitmeyeyim.
Tüm geçmişlerimizi rahmetle anıyor, bizler için her kim ne yapmışsa Allah onlardan binlerce defa razı olsun diyorum. Aziz ruhlarını da Allah huzurunda selamlıyor, sevgi ve saygı ile de aziz hatıralarını yad ediyorum.
25.04.2011
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
'Tüm geçmişlerimizi rahmetle anıyor, bizler için her kim ne yapmışsa Allah onlardan binlerce defa razı olsun diyorum. Aziz ruhlarını da Allah huzurunda selamlıyor, sevgi ve saygı ile de aziz hatıralarını yad ediyorum.''
Bende bu sözlerinizi aynen tekrarlıyorum. Saygılar
Cahit KARAÇ
yazmak yürek ister.....emek ister....işte adres burası.....saygılar usta
Cahit KARAÇ
Merhaba Cahit bey,
Bu makalenizi dün bir başka sitede okumuştum. Bugün burada da okudum. Böyle bir konuyu açık seçik dile getirdiğiniz için sizi yürekten kutluyorum.
Saygılar.