- 1352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEK BOYNUZLU AT...
Mitelojide tek boynuzlu at efsenesi anlatılır..Saflık ve ölümsüzlüğün anlamı olan bu kelime yanına sadece evlenmemiş kızların yanaşabildiği atı ifade eder...
İngilizce UNİCORN ile belirlenen sözcük ’Tek Boynuz’ şeklinde türkçede karşılık bulur...
MÖ 5.YY da yaşayan Yunanlı terapist CTESİAS bu atların Hindistan tarafında yaşadıklarını belirtse bile,bu güne dek bilimsel bir bulgu tesbit edilmemiştir...
Efsaneye göre bu atların kanını içen ölümsüzlüğe erişmektedir..Öldürenler ise ebedi lanete uğramaktadır...Zor bir denge değil mi?...
Arkeoloji dünyasını oldukça meşgül eden bu atın HELLENİSTİK ÇAĞ ile tarihlenen minik bir bronz objesini BAFRA ARKEOLOJİ VE ETNOĞRAFYA MÜZESİNE verdim..Dünyada bir eşi ve benzeri olmayan bu obje;ilgili müze fiilen açıldığında,bilim dünyasını oldukça meşgul edeceği kanısındayım..
Küçük bir araştırma neticesinde Bafra şehir merkezine 7 km mesafede Sarıçevre Köyü yakınlarındaki bir tarladan,çift sürerken çıktığını tesbit ettiğim bu tek boynuzlu at, beni HERODOT tarihindeki AMAZONLARA kadar götürdü.Heredot un bu efsanevi kadın savaşçıları belirtilen bölgeye çok yakın Terme civarında gördüğü düşünülürse,konunun ciddiyeti daha anlamlı anlaşılır...
Amazonların ayak izlerini Bafra ve civarında aramak kadar gerçekçi bir eylem olamaz...
Öyle demiyormuydu HALİKARNAS BALIKÇISI; CEVAT ŞAKİR KABAAĞAÇLI,’Bafra ve Çarşamba Ovaları civarında yaşadıkları tahmin edilen Amazonların gizemi bir gün mutlaka çözülecektir..
O gün bu gün olmasın....
Bafra....
Her köşesinden tarih fışkıran şehir....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.