- 1436 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MADAME BOVARY
Gustave Flaubert’in 1857 yılında yazdığı romanıdır Madam Bovary. Rahibelerin yönettiği bir okulda yetişmiş köylü kızı Emma Rouault , sıradan bir sağlık subayı ile evlenir. Romaneks duygular ve lüks hayat düşleriyle dolu olan genç kız normandiya kasabalarına özgü can sıkıcı ve sönük yaşayıştan sıkılır, çevresinde pek yalınkat, yavan insanlar vardır. Sonunda, o çevredeki küçük bir soylunun metresi olur:ama sevgilisi onu bırakır. Ardından, bir noter yardımcısı ile ilişki kurar:bir gün, uğradığı düş kırıklıklarının ve borçlarının etkisiyle kendini zehirler. İlk olarak Rouve de Paris’de yayınlanan roman, ahlaka aykırı bulunarak kovuşturmaya uğradı. Flaubert bu zamana uygun ve pek büyük bir özelliği olmayan konuyu işlemekle, bir sanatçı olarak sahip olduğu gücü bazı özel güçlükler karşısında eğilmeye zorlamak ve daha önceki iki yapıtı olan Duygusal Eğitim ve Ermiş Antoin ile Şeytan’ın başarısızlığa uğramasına yol açan romantizmini yenmek istemiştir. Yazar, ayrıca romantik düşleri, realizmden yoksun romanesk duyguları ve kendisine de zararı dokunmuş olan ’bovarizm’ hayat anlayışını kınamaktan da büyük zevk duyuyordu. Flaubert bu yapıtıyla edebiyat ve sanat ta romantik döneme karşı bir tepki olarak ortaya çıkan ve Molinchart Burjuvaları’nda Flaubert’i andıran bir biçimde taşra burjuvazisini alaya alan gerçekçi harekete de destek oluyordu. Ama Flaubert için önemli olan sanattı. Nitekim 1851’den sonra 5 yıllık bir çalışma sonucunda ortaya koyduğu bu başyapıt, üslup bakımından eşsizdir.