ŞARAP ÜZERİNE EFSANELER
BİR efsaneye göre ,Nuh peygamber bir bağ kurmak istemiş.Onun diktiği asmaları Şeytan kurutuyormuş.Hz.Nuh,bir gün Şeytan’ı asmaların köklerini çıkarırken suç ustü yakalamış.Şeytan,Hz.Nuh’ la pazarlık etmiş,üzümlere ortak olmuş.Bundan sonra Şeytan asmaları bir gün aslan,bir gün keçi,bir gün maymun,bir gün domuz kanı ile sulamaya başlamış.
Asmalar yetişince Nuh,payına düşen üzümlerden pekmez,pestil,sucuk gibi şeyler,Şeytan da şarap yapmış.Bu yüzden,şaraptan bir bardak içen aslan gibi yiğit,iki bardak içen keçi gibi inatçı,üç bardak içen maymun gibi maskara,dört bardak içen de domuz gibi kinci,kötü olurmuş.
Başka bir efsaneye göre ,büyük İran hükümdarı Cemşid dağlarda avlanıyormuş.Üzerinde olgun salkımlar bulunan bir asma görmüş .Bunun ne olduğunu kimse bilememiş,ağılı bir nesne sanmışlar.Öldürülecek kimselere yedirmek üzere ,toplayıp küplere saklamışlar.
Aradan bir süre geçtikten sonra,ölüm cezasına çarptırılan suçlulara içirmişler.İçenler,öleceklerini unutmuş,fırlayıp oynamaya başlamışlar.Onların bu durumunu görünce halk da içip keyiflenmeye başlamış.
Bundan sonra Cemşid ,özel bahçesinde üzüm yetiştirmeye başlamış,oradanda bütün dünyaya yayılmış.............
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.