BOZKURT
Son günlerde televizyon kanallarında, internet haber sayfalarında bir’’ bozkurt’’ tartışmasıdır gidiyor.Tabi gençler, çocuklar ,gündemi fazla takip etmeyenler, hatta tarihden haberdar olmayanlar bu tartışmayı kendi pencerelerinden ve birikimleri oranında yorumluyorlar .Peki nedir bozkurt ve Türk tarihinin neresindedir? Bilindiği üzere toplumları bir arada tutan belli değerler vardır. Ortak tarih,kültür,din,coğrafya,dil vs.bunlar bir toplumu bir arada tutan temel harçlardır.Tarihsel süreçte, milletlerin yazılı tarih öncesi kuşaktan kuşağa anlatılagelen destanları vardır. Japonların Şintosu,İran ’ın Şehnamesi,Yunan’ın İlyadası gibi,bu destanlar toplumları etkileyen olayların anlatıldığı eserlerdir.Ergenekon,Türeyiş,Manas gibi destanlarda Türk destanlarıdır.Bozkurt ise Türk destanlarında önemli bir yer tutar,adeta Türk milletinin sembolü niteliğindedir.Bir kurtarıcıdır,bir yol göstericidir. Gücün ,sadakatin temsilcisidir.Ama ne acıdır ki son yıllar da sistemli olarak Türk tarihine ve değerlerine saldırılmakta,Türk isminden adeta rahatsız olunmaktadır.Bu durum doğal olarak biz Türkleri incitmekte ve düşündürmektedir.Atila,Mete,Alparslan,Fatih,Yavuz,Abdülhamit,Atatürk bu tarihin ayrılmaz ve kıyaslanamaz parçalarıdır.Lütfen milletimizin manevi hatıralarından ellerinizi çekin!
YORUMLAR
Vaaay... Mevzu, aldığım nefesin kıymetini bilmeme kadar gelmiş. :) Gülmemek mümkün değil. Genelde böyle oluyor zaten. Ya beğenmiyorsak Amerika'ya gitmemiz gerekiyor veyahut vatanın kıymetini bilmeye davet ediliyoruz. Ben diyorum ki; bize ait olmayan ve bizim seçmediğimiz şeyler üstüne misyon kurmayalım. Burada şu yazıyı yazanlar, Türk milletinden olmayı seçip de mi geldiler böyle dünyaya, yoksa Allah mı onları böyle irade etti? Eğer kendiniz yaptıysanız, sözüm yok, tebrik ederim. Yok eğer Allah seçtiyse, tıpkı sizi seçtiği gibi başkalarını da başka milletlerden seçmiş, öyle yaratmıştır. İnsan kendi yaptıklarıyla övünebilir de, acaba kendi seçmedikleri veya yapmadıklarıyla nasıl övünebilir ve suçlanabilir? Mesela siz, Türk değil de, Alman doğsaydınız, ki bu mümkündü, o zaman da yaşasın Almanların milli değerleri, havayı haketmeyen Türkler solumasın diyecektiniz. Görüyor musunuz milliyetçilik ne kadar saçma... Ne sen seçmişsin, ne ben seçmişim. Allah öyle yaratmış. Ama din böyle mi? Din bir irade meselesidir. Sad-ı Taftazanî'nin ifadesiyle iradeyi sarf ettikten sonra Allah'ın kalpte yaktığı nurdur. Bence böyle ırksal sembollerle uğraşacağınıza, dinî sembollerle uğraşın daha akıllıca olur. En azından bu insanların seçimlerine dayanıyor. Şimdi sizin, benim soyumu araştırsak; hani olur ya, orta asyaya varmadan başka bir millete gitsek, ne olacak bu yazılanlar? Alayı duman... Benim son sözüm de budur vesselam.
aydolu07
Göktürkmen
Değerli Ahmet Ay, Mitoloji kavramını ve disiplinini bildiğinizi en azından kelime kavramı olarak umuyorum. Peki Mitoloji, Halkbilim ve Türkbilim adına ne biliyorsunuz ki, Türk Mitolojik değerleri ile ilgili değerlendirmelerde bulunuyorsunuz?
Değerlendirmenizi yaparken de yıllarca bir camianın içinde, onlardan geçinipte, sonra aklını açık artırmaya çıkarmış sözde bir bilim adamı(!)nın zırvalarını buraya yazma cüretinde bulunabiliyorsunuz?
Aklını ,yıllarca istismar ettiği ülkücülük ve Türk milliyeçiliği kavramından, daha fazla verilen fiyatla, Bu sefer tam zıttıyla Türk düşmanlığı ve kurt/börü düşmanlığına eviren, emperyal efendilere pazarlayan, tüm derdi ait olamadığı bir halka duyduğu aşağılık kompleksinden ve kin ve paradan öte akademik kariyeri olmayan, zavallıların hezeyanlarını buraya yazabiliyorsunuz?
Aklıevvelin bir çıkıp, Roma ve Romülüs kavramını sayıklıyor. Bilmiyorum, Türkoloji'nin bölümsel bir ÖnTürkoloji diye kımileştiğini ve epistomolojisini biliyor mu?
Türk kavramına ırki olmak kadar, kültür olarakta ön yargısısz bakabildiğinizi bilsem, görsem sizi anlayacağım. Ama ne ırki, ne kültür ve ne de bilgi birikimi anlamında, bu zamana değin Türkoloji ve Halkbilim konularında okunmaya değer yazılar asmış olsanız, bunu da anlayacağım. Herhalde bilimin en önemli ölçütlerinden biri ,önyargısızlık ve gözlemse, diğeri de eleştiride somutun karşısına soyut şeylerle çıkabilmektir.
Ahmet Ay bey, bakınız, İslam Mitolojisi diye bir kavramda var. Bugün Türk ve İslam Coğrafyası'nda anlatılan bir çok destansı/epope olayda akla ve dine uymuyor. İyi satte olsun hocaların kerametleri de dine uymuyor !
Biz size diyor muyuz ki; sizin bu iyi satte olsuların gördükleri rüyalar, kerametlere, sanki onlarla berabermişiz gibi, biz de inanmak zorundayız...
Kaldı ki, ön yargılı bir Kürtsünüz, Eş'arisiniz, zerrece ne itikat ne de ameli olarak akli değilsiniz, sonrasında gelip bize, iş Türkük kavramına geldiğinde dinsel anlamda aklilik ve gerçeklerden dem vurma hakkınıdan bahsedebiliyorsunuz?
Din irade meselesiymiş... Din irade meselesi de millet ne meselesi oluyor? İnsanlar milletsiz din mi yaşayabiliyor? Dinler sosyolojik gurup olarak millet veya halklara inmemiş mi? Kur'an' da sanırım beş tane çok zikredilen ve önemsenen din temelli bile olsa millet, dinasti /sülale yok mudur?
Siz milliiyetsiz olabilirsiniz ama en azından milliyeti olduğuna inanlara hakaret etmeyin, onların değerleri ile oynamaya kalkmayın ! Hem millet kavramı, bilimsel olarak da çok övdüğünüz ümmet kavramı gibi hem din sosyolojisinde, hem de genel Sosyoloji'de, insanlık tarihi ve toplumsallığının en önemli aşama/bölümlerinden birini teşkil etmektedir...
En azından bu neden meseleyi ayağa düşürmeyin. Kuralları ile yazın ve polemikler yapın...
Sevgili Ahmet Ay, çok basit ve gündelik düşüncelerinle yazmış odluğun bu eleştiri beni de bir iki söz söylemeye zorladı. Öncelikle hiç bir dayanağı olmayan ırkçılık yargılaması ve tanımlamasının yeni dünyanın abarttığı yüzelsey düşünlerden başka birşey olmadığını görüyorum. Eğer atalarımız milli birlik ve duygulara sahip olmasaydı, bu gün bizler de tarihin silmiş olduğu diğer miletlere katılırdık. Çağlar açıp kapatmış dünyada başka bir örneği olmayan bir milletin okullarında kendi geçmişi öğretilmesi kadar doğru olan ne olabilir acaba. Bügün Anayasasından kendi miletinin isminin kaldırılması çalışılan ve bunu savunduğu için hapislere aydınları atılan önemli bir ülke gösterebilrimisin? Apacık istala içindeyiz, Yeni dünya diye dayatılan kandırmacanın, sığ fikirlerinin gündelik, göstermelik renklerinin gözlerimizin içene sokulduğu; kendi fikirlerimizi, doğayı, güneşi kendi gözlerimizle görmemizin engellendiği bu ülkede kalkıp diyorsun ki "herkes kendine baksın". Nefes olarak çektiğin varlığın anlatıklarını bir nebze hissetseydin. Cennete neyin sorulacağını biraz anlardın.
bozkurt arkadaşlar pek çok özelliği olan bir varlıktır.Türk milletini temsil etmesinde bu özellikler büyük rol alır.Esareti kabul etmeyen,aidet duygusu olan,kendi avı dışında hiçbir yemek yemeyen tek varlıktır bozkurt.Bozkurt üzerine bir çok destan yazılmıştır ama en önemli eser Nihal Atsızın Bozkurtlar serisidir.Tavsiye ederim şiddetle..:))
ALGINN..
veçok beğenmiştim
teşekkür ederiz efendim
şiddetle
:)
ALGINN..
simgeleri
liderleri vardır
biz aynı çirkin ağızla birilerine saldırmıyor olabiliriz
kim nedir
ne kadar ne eder bunu bildiğimizdendir.
:) Bence bozkurtun hiçbir önemi yok. Saçma sapan bir sembol... Amerika'nın kartalı, ayısı neyse Türkiye'de bozkurt o... Ben sana sorayım kardeşim? Böyle hayvanların dindeki yeri nedir? :) Yani çok mu lazım cennete gideceklere ben falanca hayvanla anılırdım demek. Aman, komik şeyler bunlar. Bu aidiyetler, maskotlar, sloganlar. İnsan yetiştiriyor muyuz, ona bakalım. Herkes evladına baksın. Algın'ın yorumu da bir harikaydı. Yahu okullarda Türk'ten başka ne öğretiliyor ki, bir de yaptırılmıyor diyoruz. Aç bak ders kitaplarına, başka millet yaşıyor diyorlar mı? :) Hem ırkçılığın gelişen dünyada ne yeri var, ne de tutulur tarafı...
Göktürkmen
Demokratik temaülller gereği, engelli olarak, kendi sayfanızda bana söz ve cevap hakkı tanımıyorsunuz ya, hiç olmazsa, size ilgi alanınız dışında olan Türk ve Halkbilim konularında ölçülü olmanızı tavsiye ederim.
Yok, bunu dinlemezseniz, sevmediğiniz tarışma ve münaziri bir durmla karşı karşıya kalacak ve en önemlisi de, ilgi alanınız dışındaki bu konularda ki cüretkarlığınızla, kuvvetle muhtemel çamlar devirip, gaflar yapabileceksiniz !
Sizi bu konudaki eksiklikleriniz konusunda, iyi saatte olsun hocalar veya veya risaleler de kurtarmayacak.
Ha, ille de bunu yapacağım diyorsanız, yazdığınız bu temelsiz ve Eş'ari şafi Kürdist maskeli kafanızla yaptığınız değerlendirmelerle ilgili olarak gerekli Halk ve Türkbilimsel yanıtları alacaksınız !
Hep monolog, hep engel, hep metazori ! Yok öyle...
Bozkurtun tarihteki yerini bilirim ama o ayrı bir mesele ben oraya değil sadece türklük kısmına değinmek isterimn yazınızın gölgesinde,
bu ülke üzerinde hangi ırktan olursanız olun kasıla kasıla söylersiniz kavimciliğinizi milliyetçiliğini dahi ırkçılığınızı yaparsınız kimse ses çıkartmaz, halklara ırklara haklara saygısı vardır milletin!!!
ama bir tanesi hariç
Türkler ve Türke ait ne varsa
Türküz derseniz birileri çok rahatsız olur bu kelime mümkünse sözlükten tüm literatürden kaldırılmalıdır ki huzur bulsun adamlar
ve ne yazıkki aslı türk olanlarda bu olanlar karşısında gözleri kapalı uyumaktadır.
uyuma Türk evladı uyuma uyan 30 kupona alınmadı bu vatan diyordu bir şair
titreyip kendine döneceği zamanı hasretle bekliyoruz