BİSMİLLAH..
Bismillah diyerek başladım yazmaya.. Ben Bismillah dedim yıldızlar birer birer döküldü gökten. Bismillah dedim, kesildi nefesler, ben Bismillah dedim nefesimden utandı rüzgar, başını eğdi güneş. Bismillah dedim, ay şaşırdı gökte, ağaçlar kıpırdayamadı yerinde. Sustu bülbüller, yaprak döktü güller. Bismillah dedim, söndü kandiller.. Çöllerde savruldu kumlar, denizler yükseldi göğe, kuşlar korkudan girdi yerin yedi kat dibine..
Dağlar aciz kaldı heybetiyle, kelebekler ilk kez bu kadar çirkin göründü gözlere.. Bismillah dedim ses taşıyamadı bu ağırlığı, yankılanamadı, yayılamadı dalga dalga.. Durdu semazenler, sustu neyler.. Ben Bismillah dedim, duaya açıldı eller.. Bismillah dedim, dedim de HÛ diyerek kaldı melekler.. yağmur küstü buluta, deryalara küstü seller..
Söndü aşkın Adem’den kalma ateşi ve yıkıldı billurdan köşkler...Başladım okumaya.. Kabirlerden çıktı cesetler. Alem dinledi sesimi, koptu gerilen bütün teller. Gezegenler kulak kesildi, kesildi cehennemde feryatlar, altından ırmaklar akan cennette kulak kesildi Kevser... Başladım okumaya, Tuba kabarttı dallarını, anahtarlar araladı asırlardır kapalı tuttuğu kapılarını. Inledi sesim 18 bin alemde, kader özgür kıldı bütün kurbanlarını! Ben okumaya başladım, Adem gönderildi cennetten, ben okudum katil etti Kabil’i beden.. Okudum da gelecek korktu geçmişten, "önce" kaçtı "sonra"dan ve ürktü "evvel" "ahir"den.. Ben okudum ruhlar toplandı Araf’ta. Ben okudum yeminler edildi Gal-u Belâ’da. Kurumaya durdu Leheb’in elleri, ebabiller helak etti aydınlığa saldıran filleri... Karalar giyindi Kabe, yeşile büründü Medine’nin gülleri. Okudukça çözüldü şifreler, bıçak indi Ismail’in boynuna, kör edildi lanetlenmiş iblisler. Ben okudum asasini vurdu suya Musa, sularda kaldı Firavun, iğne deliğinden gösterildi mübarek nur, paramparça oldu koskoca Tur!Ben okudum Yusuf atıldı kuyuya, kanlı bir gömlek sunuldu Yakub’a, ve bütün suç yüklendi günahsız bir kurda.. Okudukça ben tutuldu Züleyha amansız sevdaya, istedi tüm benliginde onu, yüreğini almak istedi ellerine ve kapattı kara bir örtüyle yıllarca taptigi putu..Yusuf’un gömleğiydi ya alışmıştı hırpalanmaya, bu kezde yırtıgi arkasından vuruldu.. Tırnaklarının arasında kaldı kanı Yusuf’un, ilk atıldığında ki hissine kapıldı kuyunun.. Ben okudum lanetler yağdı milletlere, ben okudum saptı insanlar sonu olmayan dönemeçlere. Küflü beddualar birikti semada, küflü yağdı yağmurlar tek bir canlı kalmadı karada.. Mühürlendi beyinler cahiller kaldı arada.. Okudum.. Okudum... Okudum.Aşkı okudum, sevdayı, ihaneti, merhameti, gerçeği ve bakiyi.. Benimle okudu cümle alem. Satırları içerken ab-i hayat misali, etrafımı sardı alemin rahmeti.. "El hamd!" dedim sustum.. Hamd ile inledi Rahman’in evi.. Hamd ile sustum ve hayat döndü yatağına gerisin geri..!