- 843 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
yaLanLar yIrtILdı..
bir peri masalı mıydı kapıldığımız..?ahh..sen yeşil gözlü peri kızı..bir başarabilseydim sadece sana tutunmayı..ahh becerebilseydik birbirimizle yetinmeyi..neden başka rüzgarlara kapıldık edalım..?yelkenler delik deşik..
tutup çekebilseydin beni, elini son uzattığında, "gitme..gitme..!" diyebilseydin..yüz hatlarından okumamı beklemeseydin yüreğindekileri..beni beöyle komasaydın ya..
yıldızları avuçlayabiliriz sanıyorduk..madem dünya yuvarlaktı, madem uzaktan gelen geminin önce dumanı gözüküyordu; öyleyse zıt yönlere gidersek karşılaşabilirdik, buluşabilirdik tam ortada..ahh hayır..benim heyecanım büyüktü seninkinden, koşar adım alırdım ben o yolu, yeterdim sana..karalardan ibaret değilmiş ki..okyanusların da olduğunu neden söylemedin bana edalım..?atladım..tanımıyordum, bilmiyordum ne menem birşey..gözüm kapalı atladım okyanusa..titreyen bedenimin sebebi sen misin ben mi..?fırsat vermedim ki, söyleyecektin belki de.."boğulursun" diyecektin belki de; ama neden seslenmedin bana ardımı döndüğümde..boynumdaki kolyen pusulam olur sanıyordun herhal; yetmedi..hiçbirşeyi yetiremedim..
yola çıktım bir tane..yarda kaldım bin tane..bil bakalım ne..dinlemeden gitme..
önce kim patlattı bu çömleği, kara kedi görüşlerimizin atikliğinden mi seninkinden güzel olan saçlarım..gözlerinin mavisinde boğulmaktı tek arzum..ama hafızam beni kaybetti..kaçtığım bir de hafızam vardı senden başka..dinlemeliydim..ruhumda çığır açan, destan yazdıran sözlerini dinlemeliydim..fakat yine de suç senin; daha çok şımartmalıydın beni..
şimdi infilak ediyor midem, öğürüyorum, kusuyorum şahsıma ithaf edilen yalanları katran kuyularına..susuzluğum gerçeğe..var mıdır bu postmodern derde bir çare..?
biz yürek devletiydik ötelere uzanan, uzaklık bizim için değildi..niraz zorlayalım gel, beynimizin ön lopçuğunu..hadi erekse olsun çağrışım merkezimiz..kanatları kırık kuşlar misali, yaşamın ölümcül darbelerine alışmaya çalışıyorduk..ve öğreniyorduk hayatı dikenli yollarda düşe kalka..ayakta kalmak için savaşmalıydık..oyunun kurallarını bilmiyormuşuz meğer; savaşmak, yalan yapmak demekmiş..sen bilmezsin yalan nasıl yapılır..ahh benim saf yüreklim..öğrettiler bana yalan nasıl yapılır..içimizdeki sevgi dağı gülümseyen gözlerimizden bir volkan alevi gibi farkedilirken, işte dotluğumuz diye haykırıyorduk vargücümüzle..biliyorduk ki yeni insanlar , yeni simalar tanıyacaktık; yeni doğmuş çocuklar gibi umutla bakacaktık herşeye..kendimizce bir dostluk tarif edecektik..biz dostluğa doğru kanat çırparken, güneş yeniden doğacak, hayat yeniden başlayacaktı..kalakaldık..neden donuk yüreklerimiz böyle edalım..heyecanımız ne zaman öldü..tuzaklarla dolu yeryüzü kampı bizi ilerliyor..yorgun anılar kanıyor solgun yaralarımdan..kırılır mı bilmem, hüznünde yaşadığım özlem..şimdi gel hadi desem, kırık notalarını kilitler misin sol anahtarınla..esim olur musun..
hayat eğer bazen atilla ilhan gibi bakabilmekse, doğmuşuzdur bir kere, ölmek yasaktır vesselam..öylese şimdi daha çok modernize olmalı, daha çok koşmalıyız..kanımızı akıtmalı bu dünyanın taa içine..magmaya ulaşmalı antijenlerimiz ve bir yangına yol açmalı..yansın, yerle yeksan olsun yalanlar diye..kızma, yanmak kötü birşey değil sandığın kadar, su bile bir yanma reaksiyonu sonucu oluşmadı mı..
her hatada biraz daha netleşti dünya ve biraz daha derinleşti yarıklar..dönüş zamanı..kendi eksenim etrafındaki turumu tamamladım..seninim artık, sadece senin..edam ol, sadece edam..don kişot sanço panza ile bilindi, robinson cumayla..ben ancak senle bütünüm..
istanbuldan boluya varmak için saatleri harcamama gerek yok, yelkovan dinlensin biraz..nabzımda hissetmeliyim seni..manuel manometre seni ölçmeli bende.."edanız:9-6"..edam yüksel artık; ve sevin..sendeyim..
dostluğu sende bulduğum günden bu yana hep içimdesin..yüreğim nem tutmuş duvarlarda gezinirken, geçmişin anılarıyla yaşayacak.hayatın çetin yollarında geçirdiğimiz arkadaşlık zinciri, acımızı az da olsa hafifletecek..yorgun akşamların en güzel şarkısıyla hep yüreğimde olacaksın..buğulu resimlerde yaşadığım saniyeler birkaç damla gözyaşı ile güzelliklere imza atacak..gözler parçalı bulutlu şimdi..
sevgi yüreğimizden ayrılmasın edam..
hep unutulmaz dostluğumuzun sıcaklığı ile avunacağım..
dost özlüyorum seni..
<17kasım2007>