DEĞİŞİM VE PARA
Klasikleşmiş olacak ama ile başlayan tüm klasiklere özlemle.....
Evet değişim ,ışık hızında olmasa da ona yakın bir hızda, algılamakta ve özümsemekte hepimizin zorlandığı, kabullenemediği gerçeklik.Sabah aynaya baktığınızda gördüğünüz yüzünüzde belli belirsiz oluşan kırışıklıklar veya saçınızdaki aklardan bahsetmiyorum.Bu başka bir şey; değerlerin,duyguların,düşüncelerin şaşırdığı enteresan bir durum.
’ Anomi’ diyor Durkheim buna ve tanımlıyor ’toplumun değerlerini o toplumu oluşturan insanların, kişisel çıkarları sebebiyle gözardı etmesi’ bu olay toplumlarda kriz dönemlerine karşılık geliyor.yani toplumsal bir çöküş! insanların birbirine güvenmediği,saygının sevginin azaldığı,hatta adi suçların tavan yaptığı bir süreçten geçiyoruz. Bu patolojik durumun temel sebebi nedir ?
Para denilen şeyi Lidyalılar icat ettiğinde olayın bu boyutlara geleceğini hiç düşünmemişlerdir sanırım.Ama gerçek şu ki hepimiz artık onun esiriyiz.Evet para insanı
satın aldı ve şimdi istediği şekli veriyor,değiştiriyor.Bizlerde safça ona sahip olmak hırsı ile insanlığımızı kaybediyoruz.
Abarttığımı düşünüyorsanız ve köle olmadığınızı ispatlamak istiyorsanız hemen şimdi paranızın efendisi olun ve yan sokakta aç uyuyan ,eskiden komşu dediğimiz ama şimdi tanımadığımız insanları doyurun ve esaretten kurtulun...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.