Muammer Baydere ve Umutlarım Komada
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Umutlarım Komada
Biyografim Ve ’’Umutlarım Komada
Ben Muammer Baydere, boyun eğmem kedere
Giresun’’da doğmuşum, dertlerimi boğmuşum
İstanbul’’da yaşarım, sevmek benim başarım
Orta okul tahsilim, pek de cahil değilim
Askerliği bitirdim, aklı başa getirdim
Bir zamanlar şofördüm, kaza yaptım dert gördüm
Şimdi şiir her şeyim, yoktur başka bir şeyim
’’Özlemlerim Çıldırdı’’, daha başka ne deyim
Günden güne soluyor ’’Umutlarım Komada’’
Derde derman aramam Milano’’da Roma’’da
Dostlarımın sevgisi hayat verdi kan verdi
Bana bir şey olmadı ’’Hayallerim Can Verdi’’
Ne zararım ne kârım evvel Allah bekarım
Biyografim nedir ki yüreğimle ben varım.
’’Ben şiirsiz bir hiçim
Yok sayarım kendimi
Şiir benim sevincim
Yaşamamın nedeni...’’
MB
Saygıdeğer şiir dostları, burada şiirsel bir tarzla biyografimi yansıtırken, yüzünü bile görmediğim bir şiir dostunun, ’’Umutlarım Komada’’ isimli kitabımla ilgili beni çok duygulandıran ve mutlu eden, duygu ve düşüncelerini de özellikle şiirsel bir nitelik taşıyor olması açısından sizlerle paylaşma gereğini duydum, hoşgörülerinize sığınıyor, sevgiler sunuyorum.
Not:Bu asla reklam amaçlı bir yazı değildir ki basıldığı tarih 2000 dir ve kitap mevcut değildir.
Muammer BAYDERE
*** *** *** *** *** *** ***
Muammer BAYDERE’’nin ’’Umutlarım Komada’’ adını verdiği şiir kitabı ilk elinize aldığınzda sizi yanıltmasın. Hayatın her anına uygun bir dörtlük mutlaka bulacak ve anlatmaya çalıştıkça içinden çıkamadığınız sorunlarınıza ışık tuttuğunu hatta neredeyse tüm duygularınıza tercüman olduğunu sizler de teyit edeceksiniz.
’’Seni Farklı Sanmıştım’’da sevgiliye sitemi, ’’Ben Bu Haltı Yer miydim’’de çaresizliği, ’’Bozma Sakın Neşeni’’de fedakârlığı, ’’Aynaya Bak Görürsün’’de utangaçlığın muziplikle nasıl gizlenebildiğini, ’’Aptal Gururum’’ ve ’’Her Şeyimle Oynadın’’ şiirlerinde ise örtülü muzurluğu yakalayabilirsiniz.
’’Şehitlerim Gazilerim’’de kadirşinaslığı, ’’Hepinizle Kardeşim’’ gibi şiirlerinde barış severliği, yergilerinde ise pozitifliği fark edeceksiniz.Çünkü taşlamalarında birebir muhatap
aldığı kimse yoktur, şöyle etrafınıza bakınır ’’yok canım, bana dememiştir’’ diye kendinizi kandırabilirsiniz.
Acı, sevinç, hüzün, sitem ama satırları asla kahır dolu değildir.’’Pes Ediyorum’’da yıkılmışlığı anlatırken ’’Yeni Yıla Girerken’’ ve ’’Bir Dosta’’ isimli şiirlerinde umut pırıltıları yayar.’’Sevmek İçin Neyiniz Var’’ deyip kendini sevgisizlik anaforunun dışına atar ve ’’Ders Aldım Hatalarımdan’’ ifadesini kullanır.’’Sevmekten Gurur Duyar O Güzeli Ararım’’da insanoğlunun yaşadıkça arayışının bitmeyeceğini ’’Gözünü Kaparsan Ben Varım inan’’da somut ayrılıkların soyut beraberliklere dönüşebileceğini, ’’Kim Vurduya Gitti Bizim Aşkımız’’da dedikodu çarkının bir aşkı nasıl öğüttüğünü ’’Kırılası Kalemim Yine Seni Yazıyor’’da fanatizm dozundaki sevgiyi işler.
Şair ’’Mutlu muyum Ne’’ diyerek kendi mutluluğuna şaşırırken, ’’Seninle Başlar mı Mutluluk Dansı ’’diye soracak kadar da cüretkâr,’’Gönlümde Olmayanı Gözlerimde arama’’ diyecek kadar dürüst, ’’Dertlerini Paylaştım’’ şiirinden de anlaşılacağı gibi sırdaştır da...
’’Acımadan Vururum’’daki agresifliği ’’Öl Deseydin Ölürdüm’’le gerçek benliğine dönüşür.’’Mavili’’ şiirleriyle de bu rengin tonlarını hayatının geneline büyük bir tutkuyla yaymıştır.
’’Umutlarım Komada’’ şiiriyle kitabına başlayan şair, çeşitli duygu irtifalarından sonra bir bakıyorsunuz ’’Pes Etme Gönül’’ diye son noktayı koyuvermiş. Bu son sayfa kapalı bir havadan sonra birden ortaya çıkan güneş gibi ısıtıverir içinizi...
Kitabın kapağını kaparken, mutluluk çıtanızın yüksekliğinin ellerinizde olduğunu ve kendi kendinizi motive etmekten geçtiğini bir kez daha anlayacaksınız.Kısacası bu kitaba girdiğiniz gibi çıkmayacaksınız.Aşk, ihanet, nefret, sevgi, yergi...ne ararsanız bu kitapda var.Bu sözler size bir film jeneriği gibi gelebilir ama hayatın kendisi zaten bir senaryo değil mi? Kendi rolünüzden sıkıldınızsa, Baydere’’nin ’’Umutlarım Komada’’ ismini verdiği duygu asansöründe kendinize bir yer de siz ayırtın.Bir kitap boyunca yaşayacağınız iniş ve çıkışlarla kendinizi lunaparktaki hızlı trende hissedecek, en yükseğe çıktığınız anda birden boşluğa düşerek sendeleyeceksiniz ama asla raylardan dışarı fırlamayacaksınız.İlk sayfada yer alan ’’Yazdığım tüm şiirler şu gönlümün teridir, kimi sevda harmanı kimi yangın yeridir’’ mısralarındaki derinlikten de anlaşılacağı üzre daha fazla söze gerek yok diyor ve sizi Muammer Baydere’’nin ’’Umutlarım Komada’’ isimli duygu denizinde sörfe davet ediyorum.
Sevgilerimle... Sema ERGÜN
Not: Ben de bu sörfü siz gönül dostlarına bu güzel sitede yaptırmaya çalışacağımı vaad ediyorum.Sevgilerimle...
Muammer Baydere
YORUMLAR
Hayatı, şiirleri, çevresi, analiz, sentez yetisiyle değerlendirdiği yorumlarıyla bilinen, vitrinleşen
yönleri anlatılmış.
Ben de kendim şahit olduğum yönlerinden sadece bir kaçını söyleyeyim.
Seviyeli, zevkli,incelikli,rikkatli,nazik, sırdaş ve dosttur.
Saygılar olsun kardeşçe, sevgiyle
"çok teşekkür ediyorum ve layık olmaya çalışıyorum derken inanın abartmıyorum" Sevgili Şahika, emi ve ahmetturan dostlar, yukarda yazdığım bu satırlar tabii ki sizi de kapsıyor, çok teşekkürler ama sevgili ahmetturan dost sakın sanmayasın veya demeyesin "bu sözlerin sadece buraya yorum yazanları mı kapsıyor" (al sana kavga:))) asla böyle bir ayırımım yok, burda yorumu olup da inanmadığım, sevmediğim kimse yok ama yorumu olmayan sevdiğim, inandığım çok var.Sayın Altunsu (altın mıydı acaba) eleştiri oldu mu destanlar düzersiniz, olumlu bir şey oldu mu "söyleyeceklerimi sevgili 'emi' zaten söylemiş kısa ve öz:)) Dersiniz, ooohhh ne ala, hadi öyle olsun:)) haa şaka bir yana basılmış iki kitabım var ve sizin gibi dostlarda olmasını ben de çok isterim ancak elimde çok kısıtlı sayıda var ki bunları böyle güzel dostlara ama bir gün bir yerde karşılaşırız(***) ve yüzyüze veririm diye sakladım:) Bilmem anlatabildim mi.)Üç yıldır Sevinç ablanın kitabını saklıyorum valla.. Sevgiler, saygılar.
(***) 2003 yılında hiç bir etkinliğe katılmama kararı aldım ki geçen yıl Ankara'ya bir toplantıya giderek bunu bozmaya karar vermiştim ancak yine Ankara'da o turan!:)) buna mani oldu, ne diyeyim canı sağ olsun:))
bayşiir tarafından 10/9/2006 4:32:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili sessiz, Esat ve Orhun abiler, çok teşekkür ediyorum ve layık olmaya çalışıyorum derken inanın abartmıyorum.Sessiz dost yürek yüreğe akar, merak etme.Esat abi "Yakinen tanımaya başlarken, ayrı kalmak zorunda kaldığımız muhterem bir dostum O" evet gerçekten zorunda kalmak, sebep olanlar utansın ne diyeyim.Orhun abi daha iyi yer yok, hepsi bu ve en önemlisi sizin gibi yürekler ki hedefim sadece o.
Yakinen tanımaya başlarken, ayrı kalmak zorunda kaldığımız muhterem bir dostum O.
Güzel gönlünü örs yerine koymuş, çekiçle duygularını döven bir demirci..
Bir gönül insanı, sevecen bir arkadaş, bir dost..
Seninle gurur duymak için çok sebep var..Ama ilk ikisi:
GÖnül adamı oluşun ve o pınar gibi duru dizelerin..
Kutluyorum seni kardeşim..E.A.
Sevgili Oktay dostum övgü dolu sözlerine layık olmaya çalıştığımı ve teşekkür ettiğimi belirtirken, tanımlamaların için ayrıca mutlu olduğumu ifade etmek istiyorum ki yıllardır birbirimizi tanıyormuşuz gibi bahsettin.Evet dostum dediğin gibi kayıp da etsem ilkem, felsefem ve tavrım hiç değişmeyecek.Sağolasın sevgili fatoş yüreğe yürekten gelen için...
Sevgili Muammer için ne çok yazılsa yine de ona olan şükran borcumuzun âciz ve nâçiz bir ifadesi olur bu tanımlar...o her türli ilgi ve sevgiye ve de saygıya lâyık, yürekli, eğriye eğri, doğruya doğru demeyi ilke edinmiş, gerçek bir edebiyat gönüllüsüdür...yüreğinin kıvrımlarında taşıdığı o büyük insanlık portresi, hepimizi resmetmektedir...duygu ve düşüncelerimize vesile olan değerli Sema hanım kardeşimize bu haklı düşünceleri için şahsım ve tüm dostlarım adına teşekkürü bir borç biliyorum..sağolasın sevgili Muammer...iyi ki varsın dostum...sevgi,selam ve saygılarımla...Oktay kardeşin...