PARA VE İNSAN
Bir kere daha anladım ki dünyanın rengi devlet birimlerinin parama birimlerine göre değişiyor. Kimisi yeşil kimisi kırmızı ama beyaz olan hiç yok.
Hastalıktan yeni kurtulmuşsun solgunsun bitkinsin bir önemi yok her zaman nasıl gördüğün nasıl durduğun önemli. Bu devirde duruş dediğin nasıl olur peki. Dedim ya devlet birimlerin para rengine göre değişiyor ne tuhaf şey ya bu insanlar, şimdi bir araştırma yapsan desen ki insanın görünüşümü önemli, içimi, kalbimi sanmıyorum yani birkaç farklı görünmeye çalışandan başka herkes para nedir ki gelip geçer önemli olan iç güzelliği der. Ama ne gariptir ki ne zaman bakım yapsan kendime ne zaman giysem cicilerimi sürsem yeni aldığım pahalı parfümümü iyi bir otomobile binsem sanki bir el deyiyor etrafımdakilere ve gözleri benim üzerime çeviriyor, bu sadece benim için geçerli değil tabi ‘‘şeytan marka giyer’’ ya ben aynı ben değil miyim ? Evet ama urba değişiyor ağa urba değişiyor.
Ve sen sahipsin ya üstündekilere onlara da alacağını sanırlar ama alınmaz, alınsa da başına kalkılır. Bende olsam almam neden biliyor musunuz sizlere söylemese de karşınızdaki kişi içten, içe bilir ve içindeki bir ses ona hep söyler onu seçme sebebinizi. O da size satılık bir şey gibi davranır içindeki ses bir tokat gibi vurur ona gerçekleri. Kendisini değil malının mülkünün seçildiğini. Ama yapacak bir şey yok düzen böle ben dahil herkes değer veriyor semeri altından olan eşeğe. Hiç düşünmeden patron derdim düşünsenize size vereceği gücü ve bazen diyorum keşke ateist olsaydım satardım o zaman ruhumu şeytana hiç düşünmeden ama biliyorum ki şeytanında en sevdiği şey para baksanıza ne kadar ruhunu aldığı varsa resimlerine koymuş üzerine bazılarınız bana kızacak ne demek istiyorsun sen diye çıkışacak istisnalar kaideyi bozmaz acık, acık diyorum benim için bile bu kadar değeri olan bir şey. tanrından sonra gelen bir çok insanın taptığı yegane güç olan o şey var ya evet, evet nasılda şehvetle söylüyorsunuz para, mani, mangır sipali isimleri bile oturmuş cuk diye evet onun üzerinde resminiz varsa yada zamanla olmuşsa kim olursanız olun melek olmadığınız kesin….
Baksanıza kibirli ve büyük liderlere. Kimi tahta geçtiğinde kimi iktidarı eline aldığında hepsi zamanın para birimlerine resmini imzasını yada amblemini yaptırmış. Bazıları kendisinden öncekileri toplatmış yerine yenileri koymuş. Para her zaman güç savaşında kibir yarışında en büyük göstergelerden biri olmuştur. Şu 21. yüz yılda dilerim Allahtan biraz beyazlar dünyamız….
PARA
Ağa da sensin paşada sensin.
İstersen dünyayı ters düz edersin.
Birçoğu tapmaya başladı sana.
Yarın bir gün ilah ilan edilirsin.
Babaya kızını sattıran sen.
Kurdu kuzuya boğduran sen.
Gidenler gitti sebebi sen.
Işığımı aldılar senin yüzünden.
Her kapıyı açan bir anahtarsın.
Ne karda küfür etsem de sana bana da lazımsın.
Gözümün kör olduğunu sen gidince anladırlar.
Ne kadar sahipsin ona o kadar adamsın.
Doğdum yastığımın altına sen koydular.
Erkek olacağım cebime sen soktular.
Evleneceğim yakama sen taktılar.
Sen bitince beni bir kenara attılar.
Seni mi bana verdiler.
Beni senle mi değerlendirdiler.
Hani elimizin kiri idin sen.
Yenilsin içilsin hesabı sorulmasın kefenin cebimi var.
En çok sevilen pisliksin sen.
Dün ben ısmarlamıştım ya bu günde hesaplar senden.
Hani sormayacaktık hesabını.
Kefene cep mi diktiler acaba.
Sanatta zanaatta sen için
Hani tanrıdan sonra bizdik sende kimsin.
Kime akçe kimi metelik kimi para desin.
Yaşayacaksan, ey insanoğlu yaşa şeref haysiyet için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.