- 1368 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Leyla ile Mecnun
Mecnun çölde binlerce defa Leyla ile karşılaştığını zannetmiş, her seferinde de serap olduğunu görmüş hayal kırıklığına uğramıştı.
Bir daha Leyla ile karşılaşırsa daha ileriye gitmeyecek, bulunduğu yere oturacak, serabın kendisi kayboluncaya kadar kalkmayacaktı.
…
Leyla amcasın sarayında mahpustu. Mecnun la görüşmesi, dışarı çıkması yasaktı. Leyla her gün Rabbine dua ediyor kendine saraydan kaçması için bir fırsat vermesini istiyordu.
Bir gün istediği fırsatı yakaladı ve güç bela saraydan kaçabildi. Vurdu kendini çöle.
Herkesten Mecnun u soruyordu. Hiç bir vahşi hayvan bu kadına dokunmuyor, yolu üstündeyse kalkıp yol veriyordu? Bir defasında yolu bir nehire düşmüş, elini yüzünü yıkamak için ellerini suya daldırmıştı da timsahlar dile gelip ey Leyla elini sudan çek hasretinin ateşi bizi de yakıp kavuracak diye feryat etmişlerdi.
Günler günleri aylar ayları kovaladı Aradan yıllar geçti.Leyla ile Mecnun çölde birbirlerini arıyorlardı.
…
Öğle sıcağının bastırdığı bir zamanda İki aşık çölün bir köşesinde karşılaştılar.
Mecnun hemen durdu.
Leyla elini kaldırmış bağırmaya hazırlanıyordu?
-Mec…
Hayret Mecnun oturmuştu. Kendisine doğru koşmuyordu.
Leyla kahroldu, Mecnun sevdasından vaz mı geçmişti. Binbir düşünceyle o da olduğu yere çöktü.
İki sevgili saatlerce karşılıklı oturup bakıştılar.
Mecnun sevgilisinden hiç gözünü ayırmıyordu. Hareketlense, gözünü ırsa sevgilisi yok olacaktı. Ama bu defa kararlıydı. Onu tutmaya çalışmayacak, yanına koşmayacak onun kaybolmasına izin vermeyecekti.
Leyla perişan olmuştu. Mecnun neden kendisine öyle hiçbir şey demeden bakıyordu. Hani haksız da değildi o sarayda iken mecnun çöllerde onu beklemişti.Leyla da bu suçluluk duygusuyla yerinden kalkamıyor tek kelime konuşmuyordu.Bu hal üç gün devam etti.Üçüncü günün sonunda Leyla bitkin kumlara düştü.Mecnun bu durum karşısında şaşırdı.
Leylaaaaaaa diye bağırdı ve koştu
Nasıl bağırmasın sevgilinin serabı da ölüyordu.Artık serabını da göremeyecekti.
Geldi Leyla yı kollarına alıp kaldırdı.
Leyla sen
Evet
Ben seni diğerleri gibi serap zannettim.
Her seferinde benden kaçıyordun. Bu defa kaçıp kaybolmaman için gelmedim. Sen meğer gerçekmişsin.
Allah a şükür. Bunun için mi yanıma gelmedin. Ben de sanmıştım ki bana kızdın.
Bu nasıl söz seven sevgiliye kızar mı?
Leyla nın yavaş yavaş kolları yana düştü .
Mecnun kollarında Leyla sı saatlerce yürüdü.
Bir dağ başı buldu.
İki mezar kazdı
Leyla sının namazını kıldı. O nu kara toprağa emanet etti.Mezarının ayak ucuna geçip onun için dua etmeye başladı.Ne kadar geçti bilinmez.Mecnunun yan yatmış cesedini oradan geçen yolcular buldular ve cenaze namazını kılıp Leyla nın ayak ucuna kazılmış mezara defnettiler.
YORUMLAR
Seven ve sevilenlere güzel bir örnek. Severim adlı şiirimi hatırlattı. Yüreğinize sağlık. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Kaleminiz daim olsun. Rabbime emanet olunuz.
SEVERİM
Gülleri severim açıp solmayan
Çiçekleri dallarında severim
İnsanı severim kalbi kırmayan
Güler yüzlü olanları severim
Çağırınca naz etmeyip geleni
Sevdiğinde ölümüne seveni
Âşığına tüm gönlünü vereni
Aşk yolunda ölenleri severim
Aşkı için zahmetleri çekeni
Huzur bulup mutluluğa ereni
Gönül alıp huzurluca güleni
Leyla gibi sevenleri severim
Ferhat gibi şu dağları deleni
Şirin gibi ben seninim diyeni
Mecnûn gibi âh çekerek gezeni
Aşkı için yananları severim
Aslı gibi gönüllere gireni
Kerem gibi yâri için öleni
Hatır sayıp, kadir kıymet bileni
Gerçek aşkı bilenleri severim.
01.07.2002
egitimci38 tarafından 11/28/2007 6:38:26 AM zamanında düzenlenmiştir.