Sen bileceksin.
Sokak kahin dolacak,herkes herkese soracak ,sen bileceksin.
Sen bileceksin göğsümde ki beni,kim en son ne zaman suç işlemiş bileceksin,yarınki gazete manşetini de.
Zor olanı görmeden tanımayı bileceksin tam zamanında ağlamayı. Köşeyi dönünce karşılaşılacak manzarayı..
Yarını ve geçmişte üstü patiskayla örtülü sırları.
Herkes herkese soracak ne olmuş kim kimi sevmiş,kim öldürmüş köşe başında kimseye zararı olmayan serseriyi.
Ekmek çalan neden çalmış , ve gönül çalan neden suçlanmış ekmek çalandan önce,herkes herkese soracak. Yapılan adiliğin bedelini,verilen sözleri ve edilen duaları.
Sen bileceksin herkes herkese sorarken,en son dinlenen şarkının güftesini kimin yaktığını.
Herkes herkese soracak kahinler türeyecek bi gecede sokağa çıkma yasaklarında bi sen çıkacaksın en güzel giysinle dışarıya.
Herkes herkese soracak ! Evrenle yapılan ahlak sözleşmesine kimlerin uymadığını.
Darbe askeri kılıklı ağzında gül taşıyan aşık bozmalarını.İnsanın elinde olan ama işe yaramayan şeyleri soracaklar birbirlerine .
Sen bileceksin en mahrem derinliklere gizlenmiş şeyleri,herkes herkese soracak yalnızlığın bekçisinin kim olduğunu.
Ağır bi tütsü saracak sokakları, kahinler dolaşacak karanlık yüzleriyle herkes herkese soracak yazılamayan satırı .Sen bileceksin.
Toplananların atıldığı hapislerden çığlıklar yükselecek.
İçlerinden seçilecek terke edip gidenler,yosma ruhlu edipler.
Herkes herkese soracak – ne olmuş diye .
Sen bileceksin herkesin girebildiği kapılar neden kapanmış.Gülmü nergis mi Vatan mı Millet mi kadın mı kısrak mı ?
Sokaklar kahin dolacak herkes herkese soracak sen bileceksin.
Şehrin akşam ışıklarının sakladıklarını. Otel odasında sabaha çıkmayanları ve yutkunup yutamayanları.Sen bileceksin göğsümde ki ben-i...
Bir bardak suda kıyamet koparanları ,bakıp da anlayamayacak herkes.Hediye edilmiş ve çöpe atılmış her şeyi görenler soracak sen bileceksin.
Mutluluk yakın diyecek kimisi,kimisi sadece bi bomba daha atmayı kar sayarken .Sen bileceksin, mutluluk getirmediğini o silahların bi çocuğa..
Bir tiyatro sahnesi kurulacak ve şapkalarını çıkaranlar para toplayacak avare halktan.Kahinler alkışlayacak.
Kötü ruhlu bi katil mevzilenecek karşı binanın çatısına iyi ruhlu bi katil varmış gibi.Herkes uyurken yazacak bunları bi yazar.
Dedim ya sokak katil dolacak,herkes herkese soracak ama sen bileceksin.
Köpük misali geçecek günler,sen bileceksin bi sabah şehre doğacak güneşin rengini.
Fırınlardan dağılacak ekmek kokusunu,parklarda ki çiğ düşmüş çimlerin ıslak yeşilini.
Deniz nasıl sakinleşecek ve nasılda tatlı açılacak evlerin pencereleri ve renkli atılacak gazete manşetleri.
Ve bi çay içimlik buluşan dostları.Gramafon çalan radyo kanalının ince titrek sesli şarkıcısını ! aşk şiirlerini.
Herkes herkese soracak nasılda tatlı olacak yarınlar ama sen bileceksin sevgilinin göğsünde ki ben-i....
Ve açılacak rasathanelerin kapıları,deniz fenerleri yakacak ışıklarını.Herkes senin bildiğini bilmek isteyecek ..sen bileceksin...
Bi imza atacaksın bilmelerin altına ...Nasılda bilmiş diyecek herkes..Daha da bilmek isteyenler türeyecek merak edecekler daha ne bildiğini...
Herkes soracak herkese ...
Sen bileceksin ..
Öleceğimizi...
Resim ,MİCHELANGELO (1475-1564) İtalyan Rönesans’ının en büyük sanatçısı sayılır.
İkibinonbir Nisan Ondokuz.
YORUMLAR
Kahinler türemedimi köprü altlarında.Merdiven aralıklarında yara köhne bir evin bodrum katında.
O kadar her şeyi bilirler akıllarınca .İyide kendileri neden yaşarlar hep pislik ortamlarda.
Kendi geleceklerini görmekten acizlermi.değillerse niye girerler kendileri gibi inançsızların günahına..
Sevgiyle ..her satırı iyice okunup analiz edilesi bir yazı..