HERŞEY GÜZEL OLACAK...23. BÖLÜM
Yarı yıl tatili yaklaşırken Dila nın heyecanı bir başkaydı.Mutluluğa ilk adımı atmaya hazırlanıyordu artık...
Annesinin uyarısıyla Doğan la buluşurken yanlarına Metin i de alıyorlardı.. Küçük yerlerde hemen herşey duyuluverirdi çünkü.
Karne telaşı derken; yavaş yavaş yol hazırlıklarına da başlamıştı.Özlemi okadar büyüktü ki...Ailesine kavuşacağı günü iple çekiyordu .
Hafta sonu gene sözleşip gözlerden ırak buluşmuşlardı.Doğan ısrarla
"Dila cığım istersen İstanbul a ben götüreyim."
" Şimdi olmaz Doğan . kendim gideyim ."
"Haklısın...çok iyi anlıyorum.Hemen dedikodu olur değil mi ?"
" Evet."
"Seni özleyeceğim."
" Bende..."
" Ailelerimizin de bizim gibi iyi anlaşacaklarından eminim."
"Kesinlikle...Okadar heyecanlıyım ki...anlatamam..
"Aynı duygular içindeyim.Bak.. senden haber bekleyeceğim.Ona göre geleceğiz."
Dila "Olur" derken yüzü hafifçe pembeleşmişti.
Doğan onun narin ellerini avucunun içine alıp
" Senin bu masum halini okadar seviyorum ki."
Akşam üzeri Metin de gelerek onlara katılmış; sonra da Dila ile birlikte köye döndüler.
Evlerine doğru yürürken sohbetleri yine çocuklar ve eğitimleriydi.
"Karnelerinde düşük notu olan öğrencilerin yüreğinde derin yaralar olacağını düşünüyorum.Kendilerini herzaman başarısız olarak görebilirler."
" Haklısın ailelerde bilinçsizce kızıp şiddete başvurabilirler."
" Karneleri vermeden önce velilerle toplantı yapsak iyi olur bence."
" Muhtar babaya söyleyelim.onun da yardımı olur ."
"Zaten o bizim sağ kolumuz.."
"Biliyorsun geç anlayan,kavrayan çocuklar var.İkinci dönem onlara daha fazla eğilmemiz gerekecek."
"Derslerini iyi öğrenmeleri için ilgilerini çekecek yollar bulmalıyız."
"Bazen müzik ,bazen oyunla olabilir.Ne dersin ?"
" Olabilir...belli bir ders saatini de onlarla kitap okuyarak geçirmeliyiz. Bu masal , hikaye ,ünite konuları ile bilgiler olabilir."
"Şimdiden araştırmaya başlayalım."
" Tabiii.Güzel akşamlar ; görüşmek üzere."
" Sizede iyi akşamlar."
O akşam Dila herzamanki gibi Mehmet Öğretmenini arayıp ; hem hatırını sorup hemde yardımını rica etmişti.
" Kızım; tembel ,çalışkan diye çocukları birbirinden asla ayırma. Hatta mümkünse çalışkan öğrencinin yanına başarısız olan arkadaşını yerleştir."
" Bak bunu düşünmemiştim hocam."
" Gruplar halinde onları görevlendir.Mesela gezegenleri işleyeceksin. Onlar konuyu araştırıp, çalışmalı ve diğer arkadaşlarına anlatmalılar.Eğer isterlerse sorulan sorulara da cevap versinler.Canlandırma şeklinde sunumda yapabilirler."
" Harika olur gerçekten.Yanlız.. canlandırma dediniz de...Nasıl ?
" Biri ortada güneş olur ; diğerleri dokuz gezegen etrafında dönerler. Tek tek işte ben neptün, ben saturn....ben ay...diye söyleyebilirler."
"Bu müthiş... çocukların ilgisini çeker."
" Tabii..."
"Karneleri vermeden önce Metin arkadaşla ailelerle görüşmeyi düşündük."
" Bu daha da güzel."
" Herşey için çok teşekkür ederim.İstanbul a gelince en kısa zamanda sizi ziyaret edip ellerinizden öpmek isterim."
"Öyle sevinirim ki.İyi geceler kızım."
"Size de efendim. Tekrar teşekkürler."
Dila telefonu kapatır kapatmaz çok sevdiği hocasının söylediklerini hemen not aldı.
Odasından valizini çıkarıp yavaş yavaş götüreceklerini yerleştirmeye başladı.
Annesi...babası... kardeşi... gözünde tütüyordu.
Kısmetse cuma akşamı yola çıkacaktı.
Ertesi sabah uyanır uyanmaz birşeyler atıştırıp doğru muhtar babasının yanına gitti.
" Güzel bir gün diliyorum muhtar baba."
"Cümlemize Dila kızım sağolasın."
"Ben gitmeden birşey daha rica edecektim."
" Rica ne demek ? Yapabileceğimse seve seve."
"Metin Bey le düşündük te ...Çocuklara karnelerini vermeden önce aillerini toplayıp görüşsek diyoruz."
" Olur kızım.Siz merak etmeyin."
Dila muhtar babasının tonton yanağından sevgiyle öptü.
" Metin oğlum nerede ?"
" Eli kulağında şimdi gelir."
Uzaktan Metin de görünmüştü.
" İyi insan lafın üzerine gelirmiş."
" Tam şimdi gelir derken..."
" Merhabalar...Gene gündemde ben miyim ?"
"Vallahi nerede kaldın diye merak ettik ondan."
"Beni düşünmeniz ne güzel."
O gün tüm köylü iki öğretmenin anlattıklarını merakla dinlemişlerdi.
Önce Metin;
" Onlar daha yeni yeni öğreniyorlar ve asla başarısız değiller ; biz buna eminiz. Çünkü gayret ediyorlar."
Sonra Dila,
"Bende diyorum ki çocuklarınızın karnesinde kırık not varsa lütfen onları hırpalamayın.Sevgi herşeyin çözümüdür.Sizlerden özellikle anlayışla ,hoşgörüyle yaklaşmanızı rica ediyorum." .
" Merah etme hocaaa haanım ."
" Heç çocugime vurir miyim ?"
"Gızsamda ne etcem? çalışcek mecccbur."
" Hee valla demi?"
"Bah biz ogumadik de ne oldi ?"
" Dogri diiisin looo."
Dila ile Metin in okuma yazma kursuna gidenlere ileride sertifalarının verileceğini söyleyince okadar çok sevinmişmişlerdi ki... İkisinide uzun uzun ayakta alkışladılar.
Tatile girecekleri gün karneleri dağıtırken miniklerin ve ailelerin mutluluğu,heyecanı görülmeye değerdi.Öğrencilerini tek tek öperken onlardan kısa süreliğine de olsa ayrılacağı için yüreği bir hayli buruktu..
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Evet cocuklara da cok yüklenmemeli basarisizlik da olabilir okul hayatinda bu o cocuga siddetle yaklasmayi asla gerektirmemeli ama yapiyorlar bunu biliyoruz sözde anlayisli veliler görünümü cizmeleri de yok mu....
Görüntüde her sey dört dörtlük nedense bir cok alanda.
Yüregine saglik sevgili Güldseste.
Sonsuz sevgimle
GÜLDESTE
Araya zaman girsede bir önceki bölümlerin tamamı
aklımda kalmasada her bölümünü aynı heyecanla okuyup
hikayenin tamamı bittiğinde bir kaç günümü ayırarak
yazının tümünü bir bütün olarak okuyacağım zamanı
dört gözle bekliyorum..
Her bölümünde ayrı bir güzellik vede içerisinde başka başka
mesajlar ileten harika bir dizi okuyorum teşekkürler vede tebrikler
yunus karaçöp..yudumyunus
GÜLDESTE
umarım her şey güzel olacak
akıp giden dizelerde var olun hep
sağlıcakla kalın
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Akıcı bir anlatımla yazı devam ederken çok önemli mesajlar sıkıştırılıyor ve hedefine ulaşıyor yazı.
Eğitimde çok önemli konulardan ''canlandırma'' yöntemi örneği verilmiş, şu an bu yöntem zorunludur.
Uzun araştırmalar sonucu en iyi yöntemlerden olduğu sonucuna varılmış.
Yazarın da bunu işlemesi harika, gurur duydum okudukça
tebrikler, sevgilerimle
GÜLDESTE
egitim adına emeğe degiyor annem...güzel yazmış yine kalemin kutladım canda canım...sevgimleeee
GÜLDESTE
Yazınızı okurken değerli öğretmenlerimizi bir kez daha minnetle andım.Ne zordur annelerden ayrılıp gelen, dünyadan haberi olmayan, o küçük yüreklere bir şeyler öğretmek.
Öykü tüm güzelliğiyle devam ediyor arkadaşım, tebrikler, selam ve sevgiler.
GÜLDESTE
sanki o okulun bir öğrencisi gibi hissetim
yarın karne alacakmışım gibi
anlatım ve konu bütünlüğü güzel gidiyor arkadaşım
kutlarım
hep sevgi ile
GÜLDESTE
Öykü anlatım ve konuya hakim olma şekliyle güzel gidiyor.
Tebrikler can
sevgimle
GÜLDESTE
Karne öncesinde notları yüksek olmayan öğrencilerini düşünen, onlar için kaygılanan merhametli kalplerini gördük öğretmenlerimizin.
Sevdalarını yaşarken bulundukları çevrenin özelliklerini dikkate aldıklarını gördük aşıklarımızın…
Kolay öğrenmeyi ve bilgilerin kalıcılığını sağlayacak yöntemlerin koca çınarın dallarından sarktığını gördük. Öğrenme ve öğretme adına tecrübelerden faydalanmak, araştırıcı olmak ne güzel şey!
Ailesi ile özlem giderecek olmanın heyecanını gördük genç öğretmenimizin. Ne de olsa o daha bir ana kuzusu ve onların güzünde hep öyle kalacak…
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can Kardeşim. Gönül dolusu selam ve saygılarımla…
GÜLDESTE
GÜLDESTE
SAYIN YAZARIM BU KRONİK SORUN MAALESEF ÜLKEMİZİN HER YERİNİ SARMIŞ
ÇOCUKLARI YARIŞ ATI GİBİ GÖREN! AİLELER Mİ TEDAVİ YE ALINMALI ACABA ?
EMEĞİNİZE SAĞLIK
SAYGILAR SUNARIM
GÜLDESTE
GÜLDESTE
bir kaç gün nete az girdim....kaçırmadım inşallah ama bakacağım....çok güzel güldeste kardeşim....son hızınla devam....saygılar
GÜLDESTE
can kardeşim beni değerli yorumlarınla hiç yanlız bırakmıyorsun çok çok çok teşekkür ederim sevgi ve saygılarımla
Yine çok güzeldi anlatımınız. Emeğinizi kutluyorum. Sevgilerimle arkadaşım.