- 1163 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
TEŞBİHTE HATA OLMAZ
Bir kuş gibi süzüldüm semada dünleyin. Bir bulutun sevdasına çırptım kanatlarımı. Bir yükseldim bir yükseldim ki sorma. Önce bir martı kadardı uzaklığım denizden, sonra bir kırlangıçtı gördüğüm buğday tarlalarının yedi kat üstünde seyreden. Bulut ne uzakmış dedirtmedim dilime, az kaldı, ha gayret gibi cümleler fısıldıyordum her kanat çırpışımda.
Üşümedim hiç.
Dünya ne garip, insanlar hele. Sevgisini anlatmada hayvan kadar olamıyor çoğu kez. Kendi sevgisini ya başka sevdalarla kıyas ediyor, ya bülbülün güle olan aşkını söylüyor, iki duygusal laf ediyor beceremiyor ki kendisini anlatabilsin.
Bir ana ceylanın yavrusuna su aradığı gibi aradım diyor. Tarifini kendi anasının onun için yaptıklarını teşbih ederek sunamıyor. Gözde ceylan daha bir acıklımı oluyor ne ?
Güvercin diyor; O kırmızı gül için çırptığı kanattan bahsediyor, ak gülü kanıyla ala bulamış diyor. Kendisinin sevdiğini nasıl kanattığını yada nasıl kanatıldığını dökemiyor cümlelere.
Aşk diyor aşk. Nasılda benziyor sarmaşığa. Bir sardı mı sevdiğini sarmaşık, kuruyana kadar hatta kuruduktan sonra bile bırakmazmış diyor. Diyemiyor ki ben adam gibi sevemem aslında, ben şimdi sana sarılır gibi gözükür, yarın başka tenler sararım. Hani ben kendimi adam olmayan yerde adamdan sayarım...
Ah o gül yok mu ? hani şu suya aşık olan gül, hani suyun sadece seni seviyorum diyerek kuruttuğu gül. Bir anlatır ki ballandırarak. İnsan kendisinin hamurunda olanı becerememiş anlatmayı. Zaten sevdalılar kavuşamamış hiç. Ya öldürmüşler , ya ölmüşler , yada...
Ressam, resmeder bir şekle büründürür. Hayalindekinin binde birini de olsa iki fırça darbesi ile sunar sevgilinin önüne. Anlamasa da sevgili benim için yapılmışsa kıymetlidir der bir nebze.
Ya müzisyenler; O notaları dizerken sol anahtarının ardından, bir es gelir kalp neredeyse duruverir, ihtişamı boy gösteriri sevginin.
Hele o şairler; Bir cümlecik dizilirken çizgisiz kağıdın üstüne kalın uçlu divit ile, nakş olr sevgilinin kalbine, kurulur dar ağaçları, her hecesinde idam eder sevgili kendi kendini.
Peki ben nasıl anlatayım sevgilime...
Üsteki üyenin nesini kıskanayım?
Yada kıskanmalıyım birini?
Tüm işlerimi bırakıp yazmalıyım ? yarım saat mola yerine, yanmalımıyım, yakmalımıyım ? Geleni buyur etmelimiyim ? Ben adam gibi sevemem demelimiyim ?
Bir kuş gibi semada süzülürken dünleyin, bir avcı vurdu beni. Hayvan dedi işte. Aşığım dedim, ozaman korkma der gibi baktı yüzüme. Denilen doğruysa ben ölmedim. Ölen hayvan işte...
YORUMLAR
Aşk dediğin nedir ki?
Her duygu aşk mıdır?
Aşk nasıl olur ?
Ben aşık mıyım ?
Bana aşık dayanır mı?
Ya aklımdan neler geçer aşk denilince...
Senin derin duygularında aşk izleri var ise ne mutlu...
Dinle içini..
Merhametinin ışıklandırdığı yolu ara..
Oradan ulaşabilirsin aşka..
Heveslerini azalt..
Bitir içindeki kin ve muhris duyguların ruhuna yaptıkları eziyeti..
Aşk kolay değil...
Aşk derya gibi ..
Aşk Yusuf'un kuyusu gibi ..
Aşk anne şefkati gibi kokan dallara konar..
Sen hala havada kanat mı çırpmaktasın..
Hele bir yere in...
Bir bak ne can kalmış heybende..
Ne mal..ne mülk.
Bu gezegenlerin hepsi senin.
Hepsi sevenlerin.
Selam ve dua ile.
Çok beğendim kardeşim..
Çok güzel olmuş.
Bak beni nerelere götürdü..
Daim derviş halinde kal.
A
ferromuratti
birde beğenmişsin, beğendiğim yüreğinle ne gerek başka..
Kardeşin ellerinden öper.
Kardeşin sana selam eder..
ferromuratti
Hangi yanımız bir zaman sirkelemiyorki bizi. Ve bizler çoğu zman o aykırıklara çeviremedik yüzümüzü.
Hoş geldin saygımla.
Aşka hesapsız şartsız koşan yüreğindeki sesi yağdırırmış onun toprağına...
Sende de o yürek var güzel insan...
Kelimelerini hiç kirletmenden en bakir çoğalışlarında sarıyorsun aşkın kollarına...
Güzeldi kutladım...
ferromuratti
Sende beni güzel bellemişsin buda bir başka güzel hani.
Güzelden daha güzel oldu bir nevi. Senin kutlamana mutlu oldu kardeşin.
Bazen kızıyorum ablası, bir kin ile başlıyorum satırlara, öfke ile ama sonra hadis geliyor aklıma...
Resulullah sav efendimiz bir hadiinde, Bazı şiirler insanı hayra götürür buyuruyor.
Bir başka hadiste ise; İnsanın içinin şiirle dolu olması İrinle dolu olmasından daha kötüdür buyuruyor.
Bir zaman bir şair efendimizin karşısına şiirle rast geldiğinde Efendimiz sav. yakalayın şu şeytanı diyor.
Kaynak cem'ul fevaid 2.cilt (şiir hakkında)
Benim değerli ablam...
Bende korkarım işte. Yanlışa meyl deerim , biri yanlış anlar, yada yanlış yazarım diye.
Sen güzel bak , kardeşini güzel gör. Dualarımız bir ağızdan yükselsin arşa.
Ah bu samimiyetim...
Seni seviyorum Allah için.
Mehtap ALTAN
ve seslenişin birikimin ve en çok da DUAn seni güzele taşıyacak erdemlerin diyorum ...
Samimiyetini ve azmini kaybetmediğin müddetçe yarın sana hep kucak açacaktır güzel insan...
Sevgimle...