- 1100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYRIK OTLARI
Ayvalıkta’yım. Evimi çok seviyorum. Her taşında, emeğimiz var. Belki de ondadır...Bilinmez...Mütevazi , sevimli, sıcacık.
Evimin bahçesi de çok güzel oldu.. Rengarenk..Papatyalar, sardunyalar.. Hele sardunyalar.. Onları da çok seviyorum.. Bir yerde okumuştum..’’Gariban çiçeğidir’’ demiş Sezen Aksu..Ne su ister ne de bakım.. Kendi kendilerine büyürler. Coştukça coşarlar.Hanımelim;küçücük bir hanımefendi..Hele tırnak çiçeklerim.. İçim gibi kıpır kıpır.Güneşe nasıl da gülümsüyorlar..Neşeli, coşkulu ,dansedercesine...
Geçen kış bir limon ağacı diktik...Çok korktum ’ya tutmazsa !’ diye...Baharda geldiğimizde üzeri çiçek doluydu.Şimdi ise altı tane limonu var..Olgunlaşmalarını sabırsızlıkla bekliyorum.İzmirli olunur da bahçesinde palmiye ağacı olmaz mı...Onun hemen yanında limon çamı..Murat’ımın , nigo’cuğuma doğum günü armağanı...Küçücük bir fidandı..Kocaman ağaç oldu..
Hele ıhlamur ağacım...Mağrur, gururlu,bereketli...Yaprakları çapkınca göz kırpıyor.Gelin gölgemde serinleyin dercesine...Onun bahçemizde özel bir yeri var...Nur içinde yatsın...Eşimin babası vermişti fidanını...Ondan hatıra. Adını da ‘’Sefer Bey’’ koyduk...’’Bu ağaç burada yaşamaz! ‘’ diyenlere inat;serpilip gelişti.Ona gözümüz gibi bakıyoruz...
Lavantalarım...Onların adı da ‘’Pakize Hanım’’ Almanyalı komşumun adı. Çünkü tohumlarını o verdi..Mis gibi kokuyorlar...Güllerimin de asaletine diyecek yok.
Eh on yedi sene oldu dedik.. Çimlerimizi yenileyelim dedik..Geçen baharda yeniden çim ektik... Yaz boyunca onlara nasıl da emek verdim.Yemyeşil oldular.. Şenlendiler...
Amaaaaaa!...O ayrık otları yok mu...Sarıverdiler çimlerimi.. Her gün ayıklıyorum.Yeniden bitiyorlar. Onları hiç sevmiyorum... Sinsice , acımasızca , pervasızca yayılıyorlar..
İncitiyorlar,acıtıyorlar. Kötü ruhlu insanlar gibi...Çevresindeki güzelliklere tahammülleri yok. Onları yok etmeye çabalıyorlar...Neşeli, mutlu, sevgi dolu çimlerimi çekemiyorlar.
Çevremizde de ayrık otları gibi onlarca insan yok mu...Bizi inciten...Yaralayan..Girdikleri her ortamda kaos yaratan. Amaaaa onun da kolayı var....Ayıklarsın, koparıp atarsın...Yok edersin.
Yaşam kısa. Yaşam bahçenizde ayrık otlarına yer vermeyin. Onları yakınınıza yaklaştırmayın.Çevrenizdeki güzellikleri yok etmelerine izin vermeyin
Sevgiyle kalın, dost kalın...
Aytaç Oktar Civan
Ayvalık
31 Temmuz 2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.