- 2728 Okunma
- 29 Yorum
- 0 Beğeni
SCRBOROUGH (Sıkarbora) İngiltere
SCRBOROUGH (Sıkarbora)
Bu gün günlerden Pazar; Şule kahvaltıdan sonra haydi anne sıkı sıkı giyin Sıkarbora ya gidiyoruz dedi. Sımsıkı giyindim ama anne hava felaket soğuk ve biz deniz kenarına gideceğiz dedi beni sardı sarmaladı. Mantomun şapkasını başıma, şallar boynum da. Aman kızım millet çıplak geziyor beni nerdeyse paket yaptın diyorum ama dinlemiyor. Çaresiz katlanacağım. Birde orada çok tatlı bir Türk arkadaşı var Hale, onu da aldık. Arabayla bir saat kadar gittik. Deniz kenarına geldik. Uçsuz bucaksız simsiyah bir deniz ve uçsuz bucaksız ince kum martıların çokluğu ve büyüklüğü beni ilk önce şaşırttı. Bazen üzerime geliyorlar sandım her seferinde başımı eğiyorum kumsalda yürürken… Bazen med cezir oluşuyor kaçıyorum. Ama soğuk yağmur ve fırtınaya karşı deniz görmek beni sevindiriyor. Bodrum Yalıkavak ı nasıl özlediğimi anımsıyorum. Yüreğim burkuluyor.
Gezdik, dolaştık geldiğimiz yer bir tarafı kumsal ve deniz bir tarafı yalancı kumarhanelerle dolu. Altı pound bozdurduk üç, dört tas iki penslerle doldu. Yanlız iki pensle oynanıyor. Paraları atıyorsun para otomatı gibi ya para veriyor ya paralarını alıyor. Dört saat oynadım hiç kumar oynamayan nefret eden ben. Kızım ne resim çekebiliyor ne video bana gülmekten. Bu arada yalancı da olsa dört telefon kazandım. Bir kumar gibi değil bir eğlence gibiydi altı pound bitince oyunu bıraktım. Karnımızda acıktı patates ve balık yemek istedim İngilizlerin meşhur yemeğini yiyeceğim. Onu daha çok sokakta yemek güzel ama o gün hava felaket soğuk. Kızım dedi anne sana senyör porsiyon ısmarlayacağım. Düşündüm senyör olursa az olur, çünkü yaşlılar çok yemez. Peki dedim. Önüme bir tabak koydular hilafsız balık yarım kilo, var. Paniyet yapılmış altında patates cip yanında pilav kenarında salata. Ayrı tabakta üçken kesilmiş tereyağlı bir tabak ekmek ve bir büyük çaydanlık çay. Bütün bunları görünce üçümüze birden geldi zannettim rahatım. Bir de ne göreyim onlara da ayrı ayrı tabaklarda başka başka balıklar gelmez mi. Tabaklar dolu. Etrafıma baktım benden yaşlılar pür iştah yiyor. Ben de deniz kenarı soğuk hava oyun derken çok acıkmışım. Kızımla arkadaşı da bana bakıyor.
İnat da var ya serde, oturdum zorlada olsa yedim. Birde baktım garson elinde bir tabak dondurmalı kaymaklı ekmek tatlısı getiriyor. Tatlı olunca… Adam sende atın ölümü arpadan olsun dedim onu da yedim…
Daha sonra ne oldu bilin bakalım? Üç gün üç gece tek bir yudum ne yedim ne içtim. Karnım hep tok. Canım yemek görmek bile istemiyor. Dördüncü gün çay içtim sabah akşam beşinci gün anca sofraya oturdum. Tabağımdan birkaç yudum alıp kalktım. Hayatımda yediğim yiyeceğim son senyörün yemeği bana inana birsiniz. Bu macerayı da hasta falan olmadan böylece kapamış oldum. Ne kadar mutlu olduğumu bilmem anlatabildim mi? Bir kerelik aptallık beni hasta yapabilirdi. Ama kızımla o kadar mutluydum ki her şeye ilaçtı onun sevgisi.
Sizleri kalbime kilitledim. Görüşmek dileğimle hoşça kalın.
Gülay Somer Birkl
İngiltere Şubat 2011
YORUMLAR
GÜLAY BİRKL
OLUYOR İNSANA. BENDE KIZIMLA ÖYLESİNE GÜZEL BİR
TATİL GEÇİRDİM Kİ. SİZLERLE PAYLAŞARAK TATİLİMİ BİRAZ
DAHA UZATTIM. SEVGİMDESİNİZ.
Çok güzel bir hatıra... Elbette kızınız oralarda hava deişimi nedeniyle olacak ki giyim kuşam işlerine çok dikat buyurmuşlar... İnsanın gezip gördüğü yanaı kalıyor... çok etkileyici bir yazıydı bizide oralar alıp götürdünüz güzel kaleminle... Kısacası çok güzeldi tebrikler... saygı, sevgi ve selamar...
GÜLAY BİRKL
MUTLULUĞUMU SİZLERLE PAYLAŞARAK KENDİMİ DAHA MUTLU
HİSSETTİM. GÜZEL BİR TATİL VE GÜZEL HATIRALARLA
BOL RESİMLERLE DÖNDÜM. SEVGİMDESİNİZ.
İnsanın kendi memleketi gibi olmaz gezmek icin elbett deyişik lik güzel inanin insan üzün yillar kalinca kendi dağini taşını bile özliyor yemekler önden aparatif olarak gelir sonra ana yemek yenir sonra da ana yemeye bağli hangi çeşit varsa ardinda o gelir Bilirmsiniz bizim adana olsun Ele Antakya da hiç yemek yedinizmi ANNA yemek gelene kadar karnin ceşitlerin tadina bakarken doymuş oluyorsun Mutlu ve Güzel bir anıydı. en kötü günün böyle olsun Tebrik ediyorum.Saygı ve selamlar komşü ülke ye.
GÜLAY BİRKL
ELBETTE YEDİM YAŞAR TÜRKİYEYİ BABAMLA
İLK EŞİMLE İKİNCİ EŞİMLE VE ŞAİR VE EDEBİYATÇILAR
GURUBUYLA DEFALARCA GEZDİM BUNLARA BİRDE
GEZİ PROGRAMLARI EKLENİRSE
VATANIMDA YEDİĞİM YEMEK O DENLİ BAŞKA Kİ NE YERSEN
İSTERSEN MİDEN AĞRISIN ONUN GÜZELLİĞİ BİR BAŞKA
BENİM GURBET ARKADAŞIM. TEŞEKKÜR EDERİM.
SEVGİLERİMLE.
Bizide aldınız götürdünüz ,gurbet ellerinde kızınızla hoş bir vaktin kucağında bir meleğin kucağında iyileşmissiniz nasılsa,kızınızla nice mutluluklara...
GÜLAY BİRKL
MÜŞFİK VE GÜLEN BİR YÜZ. YEDİ HAFTA YALNIZ
MUTLU OLDUM ZATEN ÇOCUKLARIMDAN
HİÇ BİR SIKINTI ÖMRÜMÜN
HİÇ BİR DÖNEMİNDE GÖRMEDİM. SEVGİLERİM SENİNLE.
CANIM TEŞEKKÜR EDERİM. SEVGİMDESİN.
Evet canım ablacığım sevgi her şeyin ilacı ama sen yine de dikkatli ol, sağlık her şeyden önemli sevmek sevilmek için bile sağlığa ihtiyacımız var biliyorsun, yine çok tatlı bir dille, tatlı bir uslupla anlatmışsın ablacığım, kalemine kuvvet diyorum ve ellerinden öperek sayfandan ayrılıyorum.
GÜLAY BİRKL
MUTLULUKLAR İÇİNDEYSEN SAĞLIĞIN DA BOZULMUYOR ZATEN
SEVGİLERİM SENİNLE GÖNÜL DOSTUM BENİM
Guler yuzlu Pollyannam,seninle birlikte sevgi dolu dunyada seyahat etmek cok guzeldi.
Havanin soguklugu denizin renginin pisligi seni rahatsiz etmemis cunku insan sevdikleri ile birlikte olunca
disarida nasil firtina olursa olsun viz gelip tiris gidiyor .Kizinin hatirini kiracagina midenin duzenini kirmissin
iste buda sevginin buyuklugunden.Insanlar bazen icmeden sarhos oldum derler ya bende buna inanlardanim.
Bu guzel anini ve guzel yazan yuregini ictenlikle gonulden kutlarim,tebrikler anilar kadar guzel bir ilac yoktur
kalbimizi saran cok mutlu oldum.Oh sefan olsun canim hergun mutlulukla gecsin.Kucak dolusu sevgilerimi biraktim.
NILGUN tarafından 4/17/2011 2:26:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLAY BİRKL
YORUMLARLA BAZEN BENİ ŞIMARTTIĞINI BİLE
DÜŞÜNÜRÜM. HER ŞİİR SAYFAMDA ÖZLEMLE BEKLERİM SENİ
ACABA GELİR Mİ DİYE. ORALARA GİDERKEN TÜM SEVDİKLERİMİ
YANIMDA GÖTÜRÜP GETİRDİM ŞİMDİ MUTLUYUM.
SEVGİMDESİN CANIM.
GÖNLÜNDE SEVGİ YÜREĞİNDE NEŞ'e YÜZÜNDE GÜLÜÇÜKLER EKSİK OLMAYAN SEVGİLİ MANOLYAM, ÖYLEKİ İNGİLTERE SENİ GÖRDÜĞÜNDE LEYDİ DİYA'LARI VARDI BİRZAMANLAR ONU UNUTMUŞLARDIR İYİKİ FAZLA KALMADIN ORALARDA YOKSA SENİ PRENSES YAPARLARDI BİRAZ ZOR GÖRÜRDÜK BİRDAHA ,ORADAKİ ANILARINIZ SAYFALARA SIĞMAZ HELE ŞULE KIZINIZ YANINIZDA OLUNCA TARİFİ İMKANSIZ OLUR OMUTLU GÜNÜNÜZDE YANINIZDA OLMAK SEVİNCİNİZİ PAYLAŞMALK İSDERDİM SEVGİLİ KIZINIZLADA NEKADAR ÖVÜNSENİZ AZ ,O GÜZEL GÜNLERİN ANISIYLA YÜREĞİNİZ MUTLULUK DOLU GÜL YÜZÜNÜZDE GÜLÜCÜKLRLE ÖZLEM YÜKLÜ SILAYA DÖNMENİZİ ÖZLEMLE BEKLİYORUM .SEVGİLERLE DÖNÜN SEVGİLİ HOCAM SEVGİLERLE KALIN......
GÜLAY BİRKL
LEYDİ DİANALAR FALAN DİYE BENİ GÖNLÜNDE PRENSES
YAPTIN GECE PRENSESİ YAPTIM (Çok güzel bir çiçek)
MANOLYA YAPTIN HEPSİ ÇOK MUTLULUK VERDİ AMA
BENİ İNGİLTERE YE LEYDİ DİANALARIN YERİNE KOYUNCA
İŞ DEĞİŞTİ BENİ GÖNLÜNÜN PRENSİ YAP BUNA BİR
ŞEY DEDİĞİM YOK. SEVGİ YÜREĞİNDEN HİÇ EKSİLMESİN DERİM.
SEVGİMDESİN.
susuz yaz
OLAKİ DEDİM AMA SENİN KILINA BİR ZARAR GELSE İNGİLTEREYİ BAŞLARINA YIKARIM BİLESİN...ESENLİKLERLE ..SEVGİLİ HOCAM..
Mutluluğunla mutlu oldum
paylaşmak güzel, kızın adına da sevindim
sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
MUTLULUĞUMA ORTAK OLDUĞUN İÇİN SEVGİMDESİN
GÜLAY BİRKL
ÖZLEMİM AZALACAK GİBİ GELİYOR.
O ZAMAN GÖRMESEM DE VATANIMIN HAVASINDA SEVDİKLERİM
BENLE BERABERMİŞ GİBİ OLUYORUM. SEVGİLERİM SENİNLE
CAN ARKADAŞIM BENİM EN KISA ZAMANDA GÖRÜŞMEK ÜZERE
Hatıralarda ömrümüz süresince yaşadığımız ve kaleme aldığımız kaç gün var kızınızla geçirdiğiniz belleğinizde iz bırakan bir günü hem yaşadınız hemde biz okurlara yaşattınız akıcı bir çalışma kutlarım siz yazınız efendim saygılarımla
GÜLAY BİRKL
HATIRALARDA ŞİİRLERDE ÇOK ETKİLİ OLUYOR
BENDE ŞİİRLERİ OKURKEN BÜYÜK BİR FEYZ
ALIRIM PAYLAŞIRKEN DE SEVİNİRİM
YORUMUNA TEŞEKKÜR EDERİM
SEVGİMDESİNNNNNNNN
Gezmeyi çok seviyorum ama eşimle ikimizinde uçak korkusu var ve yurt dışına çıkamıyoruz.Aslında ekmek tatlısındada gözüm kalmadı değil.Artık Afyonda yeriz.
Yaşadığın her günü doyasıya yaşamak gerekir.Öylede yapmışsınız.Çok güzel.
Allah daha güzel günler nasip etsin.Sevgiler
GÜLAY BİRKL
ANNESİNİN TATLI PASTA VE HATTA YEMEK YAPMASINI
SEVMEDİĞİN BİLDİĞİ İÇİN BANA BİR ŞEY YAPTIRMADI
HER GÜN HER ŞEYİ YAPARAK EL ÜSTÜNDE TUTTU
KULAĞINA BİR ŞEY SÖYLEYEYİM Mİ? ARADA BİR
EKMEK TATLISI AKLIMA GELMİYOR DEĞİL
KAYMAKLI VE DONDURMALI. HIMMMMMMMM
SELAM VE SEVGİLERİMLE
NE YAŞARSAN.....NE YAPARSAN....İŞTE O, KALIYOR ABLACIĞIM... anlatımın o kadar akıcıki....sanki yanında bizde vardık...ye iç, gez, toz gönlünce.....sana yakışıyor ablacığım...sağlıkla kal.....saygılar
GÜLAY BİRKL
GÖTÜRDÜM DE ONDAN YANIMDA HİSSETTİNİZ KENDİNİZİ
TEŞEKKÜRLER BEĞENİNE YALNIZ ÇOK MUTLU
YEDİ HAFTA GEÇİRDİM KIZIMLA CAN CANA
SEVGİMDESİN TACETTİN
İnsanın kendi memleketi gibi olmuyor elbette...Güzel bir anıydı. Tebrik ediyorum.
Saygı ve selamlarımla.
GÜLAY BİRKL
KÜÇÜK KIZIM VE BEN HER SENE O YALNIZ ON GÜNLÜĞÜNE GELİR BEN GİDEMEZDİM ESKİDEN SIK SIK GİDERDİM AMA BEŞ SENE OLDU
VAKİT BULAMIYORDUM. AMA BU SEFER YEDİ HAFTA KENDİMİ KIZIMIN
KOLLARINA BIRAKTIM. İŞTE BÜTÜN GÜZELLİK BURADA ZEKİ
SEVGİMDESİN
:)öncelikle asla yaşlı değilsiniz
yaşlılık sadece beyindedir
gurbette kızınızla beraber güzel bir gün geçirmişsiniz
imrenek okudum
kutlarım arkadaşım
sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
Kızımla geçirdiğim yedi hafta bana hakikaten kısacık bir gün gibi
geldi. Mutluluktan-dır her halde sevgimdesin GÜLHAN
Guel bir ani yazisi guel yerde gecirilen harika bir zaman dilimi hele bu zaman dilimi en sevdiginiz insanla birlikte ise yeme icme yaninda yat derler ya amma siz hem yemis hemde icmissiniz oh ne guzel inasnin bende kendimi bir ara oyle yerlerde hissetim kendimi hani bizim buralardada oyle guzel yerler cok harika bir yazi daha nice geziler yapmaniuzi temenni ederim hurmetlerimle efendim
NIHAT YURT KANADA SELAM OLSUN SANADA
GÜLAY BİRKL
BEĞENİNİZİ KAZANDIM. BENDE BAZEN BİR YAZI BİR
ŞİİR OKUYUNCA KENDİMİ KAPTIRIRIM. SELAM VE
SEVGİLERİM SİZİNLE
Güzel bir gezi yazısıydı...akıcı ve okumanın zevki vardı...
Yemekler çok gelsede, yanınızda sevgili kızınızla olmak harikaydı...
İngiltere gezilerimde zaman zaman yemek problemleri bende yaşadım...
Ne de olsa yemeklerimiz de kültürlerimizde açık farklar var...
Paylaşmak güzeldi...Avrupaya çeşitli şehirlere epeyce seyahatlerimiz oldu turlarla...
Ama çok yerde yemek problem oldu...teşekkürler ne güzeldi paylaşmak sevgilerimle....
GÜLAY BİRKL
MUTLULUĞUM SONSUZ OLUR AMA
BEN GENE DE YEMEK PROBLEMLERİMİ HİÇ
GÖSTERMEM HUZUR BOZULMASIN DİYE
AMA BU SEFERKİ PROBLEM DEĞİLDİ MADEM
İHTİYARLARA BU YEMEK ÇOK GELMİYOR BANA DA GELMEZ
DİYE BİR NEVİ İNAT İŞTE MUTLU BİR
TATİLDEN DÖNDÜM TEŞEKKÜR EDERİM.
Afiyet bal şekerle olsug
Yeyi yeyive he can boğazdan geli dirle bilmiyogmu
Hem nolcek balıkdan felen.Yarım kilo olsada ,gafasını gılçını çıkar galdı 250 gram
Seni alan valla yaşadı.Yemekte yimessig sen.Baksege 4 gün yimemişsin.Ne va böle hatuna heç masrafı yok
Decem şu ki sen ginede accık accık yi olumu
Bak zayıf felen düşüp hastalanısıg
Can boğazdan geli yi sen yi
Nesem mutlu olduğuna sevindim.En azıgdan gızınan hesret gidermişsig
Yazıgda gözeldi.Kendige eyi bak emi
Selam,saygı ve dualarımınan
GÜLAY BİRKL
NE GÜZEL İSTEDİLER Mİ YÖRE DİLİ
İSTEDİLER Mİ ÖZ TÜRKÇE. NE VAR
BÖYLE HATUNA HİÇ MASRAFI YOK
DEMİŞSİN YA BİRDE BENİM
EŞİME SORSAK NE DİYECEK DERSİN
SEVGİMDESİN
Şaşırdım 3 gün yemeden durmak ne kadar yersen ye ama üçgün çok fazla belki havasındandır
inan şaşırdım ama mutlu olmana çok sevindim unutulmayacak bir anı gerçekten çok da güzel dile getirmişsiniz
bizede bu mutluluğu bu güzel anlatımı alkışlamak düşüyor sevgimlesin her daim canım arkadaşım hep mutlu ol emi
GÜLAY BİRKL
SU İÇİYORUM YA O BİLE BANA ÇOK GELİYOR DU
AMA ÖYLESİNE MUTLUYDUM Kİ ANLATAMAM
MUTLULUĞUMA ORTAK OLDUĞUNUZ İÇİN ÇOK
TEŞEKKÜR EDERİM SEVGİMDESİN
Hayat bir insana ancak bu kadar güzel yakışır.Bakmaktan öte görmesini bilen ruhun detaylı anısını okumak çok kısada olsa, sürüklüyor dünyanın bir ucuna.Hayranlıkla izliyorum... Okumak çok zevkli
Yüreğine saglık var olsun kalemin
Çok saygı ve sevgiler arkadaşım
Bodruma olan hasretin bitsin dilerim
GÜLAY BİRKL
ÇOK GÜZEL BİR YORUMLA MUTLU ETMİŞSİN BENİ.
BEN BU TATİLDEN ÇOK MUTLULUK DUYDUM KAÇ SENEDİR
VAKİT BULUP GİDEMİYOR GİTSEM DE ON GÜNDE CEE DEYİP
HEMEN DÖNÜYORDUM. İNAN BU SEFER VAKİT AYIRDIM
YA KIZIMIN SEVİNCİNİ GÖRSEYDİN. SEVGİMDESİN
insan mutlu olunca çocuk gibi olur..her türlü çılgınlığı yapmak ister....sevgi ve mutluluk...bulunmaz ikili...yemek porsiyonu ilginç..hep yabancıların..çok az yediklerini düşünürdüm..helede ingilizler..hep uzun boylu incecik insanlar....nerden bileceksiniz öyle bir porsiyon geleceğini..Allahtan bişi olmamış....üstelik çokda güzel bir anı olmuş...öyle içten öyle sıcak anlatmışsınız ki..sanki bende oraları görmüş gibi oldum....bu değerli paylaşıma....çok.teşekkürler....şairem...gülen yüzünüzden gülücükler eksik olmasın...sevgimle...
GÜLAY BİRKL
TATİLE GİDERKEN TÜM SEVDİKLERİMİ DE GÖTÜRDÜM.
ORADA BİLE SİZLERLEYDİ M GÜZEL YORUMUNA TEŞEKKÜR EDERİM HER ZAMAN SEVGİMDESİN
O kadar zarifçe yazılmışki ayrıntılarıyla inanın siz orada yanlı değildiniz heleki o yiyecekleri yedikten sonra görmeliydiniz beni of be yani BRAVO .. Çok söze gerek yok Her kaçamağın bir güzel tarafı vardır birde kötü tarafı tabi .. Yaşanmışlıklar iyi geride kalınca mazi iyi ya da kötü onlar daha da tatlı yani ALKIŞ TUTUYORUM Güzel kaleme alınmış bir gün ve o günün artı ile eksileri bu kadar olurdu yazının içinde olmamak imkansız okurken yaşadım bunları bende sizinle ÇOK TEŞEKKÜRLER güzel ve anlamlı saatler için
GÜLAY BİRKL
YÜREĞİMDE TÜM DOSTLARIMLA BERABER ORADAYDIM
ONUN İÇİN KENDİNİ ORADA HİSSETMİŞSİNDİR.
BEN ÇOK MUTLU BİR TATİL GEÇİRDİM KIZIMLA
MUTLU OLDUM SİZLERLE PAYLAŞMADAN OLMAZDI ELBETTE
SEVGİMDESİN..............
solıksuz okudum. güzel bir anlatımdı. kızınızla beraber olmanız ayrı bir güzellık olsa gerek
mutlu olmanızda sevindirici
güzel bir paylaşımdı emeğine yüreğine sağlık saygımla
GÜLAY BİRKL
HAKLISIN KIZIMLA OLMAK BÜYÜK MUTLULUK
ORADA YAŞADIĞIM GÜZELLİKLERDE
SEVGİMDESİN CANIM
sana yediren açlık değildi kızının sevgisiydi sen ona açken kızın mideni doyurdu sonra onun mutluluğu sana tokluk verdi zannederim
Adamı imrendirdin o kadar müthiş anlattın ki kıskanmadım dsem yalan olur.Allah sevdiklerinden ayırt5masın
Ele avucada düşürmesin
der nice sağlıklı yemeler anılarını beklemek üzere
Sayfana sevgimi bırakıyorum
Gül gülmek sana yakışıyor
Ablacığım
GÜLAY BİRKL
SEVGİ NE BİÇİM BİR ŞEYDİR Kİ MUTLULUKLAR ARASINDA
NASIL MUTLU OLDUM. EVET BEN ESASINDA ONUN SEVGİSİNE AÇTIM
SENEDE YALNIZ ON GÜN GÖRÜYORDUM ALTI HAFTA YÜREĞİM
ÇAĞIL DADI COŞTU. SEVGİMDESİN.
her derde deva sevgi,,sevgiye soguk bile vız gelir,
bellli yaştan sonra yediklerimize dikkat etmeliyiz,
iyiki gıda zehirlenmesi olmamışınız,
ayrıca torunlarınıza anlatacak güzel bir anınız olmuş..
GÜLAY BİRKL
BENDE YEDİ HAFTA KIZIM DAMADIM VE DOSTLARIMDAN
SON DERECE SEVGİ GÖRDÜM. ELLERİNDE OLSA
YOLLAMAYACAKLAR DAHA. SEVGİMDESİNİZ.
GÜLAY BİRKL
BENDE İNAT ETMESEM OLURDU YA. AMA ÇOK GÜZEL BİR TATİL GEÇİRDİM KIZIMLA DİNLENDİM