- 518 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANLIK MAKAMLARA KURBAN OLMASIN
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
İNSANLIK MAKAMLARA KURBAN OLMASIN
Bir kimse ile durum değerlendirmesi yaparken; insani tarafını nasıl görebiliriz..
Hayatımıza bir bakalım.. Gün içinde veya belli zaman aralığında karşımıza çıkan insanı anlık değerlendirme ile gözlemlersek o kimsenin unvanı yada rütbesi ile değerlendirir ona göre ondan bahsederiz..
Bu durumda yanılma payı çok yüksek olur.. Şunu hiç unutmayalım ki; hiç kimse yaşadığımız dünyada kendi şahsında bir muhasebe yapıp da karşısındaki kimseye karşı davranış belirlememektedir.
Biz de durum değerlendirmesini yaparken bunun hesabını iyi analiz etmek zorundayız...
Bir kimseden söz ederken... ""Falan kişi filan yerin sahibiymiş, çok mükemmel adam, hem çok da zengin....." , "Eskiden şu görevlerde bulunmuş çok büyük hizmetlerde bulunmuş, şu işleri de o yapmış çok mükemmel adam..."Filan kitapları yazmış harika adam çok da bilgili muhteşem bir insan...."", "Çok kazirmatik, çok iyi adam ondan yanlış gelmez, asla öyle bir yanlışlık yapacak insan değil...". düşünceleri ile yaklaşım tarzlarımız olur..
Bu yaklaşım tarzlarını gençlerimiz için değerlendiriniz demek zor. Çünkü hayat tecrübeleri yok denecek kadar azdır.. Fakat belli yaş grubu ve üstünde olanlara rahatlıkla şunu diyelim.. Geçmiş dönemler içinde çok kaliteli olan insanlar sandıklarımız çok iyi dediğimiz çok zengin bildiğimiz, çok da karizmatik olan, asla yanlışı olmaz dediğimiz kaç kişinin şahsımıza ve etrafımızda bulunanlara zaralarını gözlemledik mi? Buna evet diyenler var şimdi yazımızı okuyanların içinde.... O halde şöyle diyelim.. Bir kimse ile uzun yıllar dostluk yapmışınız ve onunla paylaşımlarınız olmuş, o kimse ne zamanki sizlerle iletişimini bitirmiş sonra da saldırıya geçmiş, önce iyi kötü rolleri oynamış, siz yine de ona toz kondurmamışınız.. ama belli yere gelmişiniz ki; artık tam emin olmuşunuz ki o çok iyi dediğiniz kişi çok alçak biri imiş.
Peki bütün bu kötülük zeminlerinin oluşmasında acaba sizin hatalı dfavranışınızın olup olmadığını izlediniz mi? Evet değil mi?
Bu durumda arada mesafe olmuş olsaydı bu kötülüklerin muhatabı olacak mıydınız?
Eee şimdi soralım bır daha gordugunu her kariyer sahibi iyi insan mı?
İyi insan kimdir size göre..
Kibar konuşan, hanımefendıce davranan, zarif olan, zengin olan, marka elbise model arabası olan. rütbeli olan, lider olan isim şöret mal makam sahibi olan mı?
Bunlardan biri diyorsanız yolunuz açık olsun..
Hayır bunlardan birinin ölçü alınması mümkün değil diyor iseniz .. Bu düşünceniz yaşam tarzınıza da yansıyor ise.. Bunu ayrıntıları ile konuşalım..
İyi insan kimdir?
Dar günde, zor günde hayatı paylaşan insan ... İyi oalbilir mi? Ne dersiniz....
Sizin yerine derlerinizi omuzlayan insan iyi insan olanilir mi?
Sizin bir derdiniz olduğunda siz uykuya dalmışken o kimsenin uykuları bölünüyor ise.. Bu kimseye insan diyebilir misiniz?
Devamı gelecektir.. Önce tepkilerinize bakalım..
Dünden güzel dün dilerken.. Tatlı sözlerde kalırsanız ilerde acıların kapısını aralamış olursunuz..
Hoşçakalınız, dostçakalınız....
Kadir DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.