Laf Değil
O değil de;
Bugün haberlerde okudum, öğretmen gürültü yapıyor diye öğrencisinin parmağını kırmış.
Geçtiğimiz günlerdeydi... okula gösteri için gelen palyaçoya güldü diye öğretmen yine öğrencisini dövmüştü.
Bir diğer haberde öğrenci Nisan1 şakası yaptı diye öğrenciyi dövmüştü.
Bunlar ve bunlar gibi daha neler neler...
O değil de;
Genelde şiddet yanlısı öğretmeni bulunduğu okuldan alıyorlar başka bir okula veriyorlar...
Öğretmen bozuntusu sözde eğitimine (vukuatına) yeni okulunda devam ediyor.
Anlamak zor. Çok mu aptalım diye kendimle çelişiyorum bazen...
Madem öğretmenin eğitmeye gönlü yok hasta ruhlu bir yapıya sahip, görev yerini değiştirmek yerine alsınlar görevini elinden... bidaha hayatı boyunca öğretmenlik yapamasın! ve sonrasında şiddet uyguladığı için dava açılsın çeksin cezasını...
bakalım şiddet meraklısı öğretmenlerin sayısında azalma olacak mı olmayacak mı!
O değil de;
Konu itibariyle birbiriyle alakası olmamakla birlikte yine saçma bir başka uygulama ise taciz-tecavüz suçlularına uygulanan cezalar.
Öyle yetersiz kalıyor ki artık nerdeyse taciz-tecavüz edilen kimse suçlu konuma geliyor. Hal böyle olunca cezadan çok özendirici olmaya yönelik olduğundan tecavüzcülerin saysı hızla artıyor.
O değil de;
Sadece bunlarla da bitmiyor. Kanunda boşluklar var ve bu boşlukları bilen herkes işine geldiği gibi davranıyor.
Bilmeyen de gidip ekmek çalıyor baklava çalıyor ve hapiste sürünüyor!
O değil de;
Ah tuti-i mucize guyem , ne dersem laf değil...
O deği de;
İyi bayramlar...
(Kaynak: Milliyet)
YORUMLAR
Bir türlü otturturulamayan ve her yıl değişen eğitim sisteminin doğurduğu sonuçlardır bunlar.İnsan menşeyli olmayan,ezber menşeyli olan sistemlerin sonucudur bu...Saygının,sevginin merhametin olmadığı ya da az olduğundandır bu...
Ne öğrencesini döven öğretmen ne de öğretmenine karşı gelen hatta onu dışarıda önünü kesip bıçaklayan öğrenciler istiyoruz...Önce çocuklarımıza sevgi öğreteceğiz,merhameti öğreteceğiz maneviyatı güçlü bireyler olundu mu...gerisi yani öğretim kısmı kendiliğinden çözülür....Selamlarımla
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
UNALAN
hep sen takılacak değilsin ya ben de arkadaşıma bir takılayım dedim, sevgi ve selam ile.
Sanirim hayati yolunda olmayan sözde egitimciler hinclarini cocuklardan aliyorlar.
Bu gibi haberler artik ciddi bir mesele gibi bile görünmüyor sanki.
Hic mi iyi birsey duymayacagiz bilmem.
Ve o degil de demek bir sana yakisiyor herkesin o degil de demesi ile tadi kaciyor yani (bence)
Sevgilerimle
Esma KAHRAMAN
:) Teşekkür ediyorum Sayın Yazarım. Sevgilerimle.
Demi ya?
O kadar atama bekleyen öğretmen var ülkemde, kötüleri ayıkla yerine yenilerini ata.
Tecavüz konusuna hiç girmeyeyim zira katliam yapasım geliyor.
Ekmek ve baklava çalma olayına gelince o çocuklara bir akıl vereyim:
Abisi ekmek ve baklava çalmayın, çok ayıp, kulaklarınızı çekerim bak!
Onun yerine gidin devleti hortumlayın sonra gidin pastaneler, fırınlar satın alın o zaman size iş adamı, beyefendi derler.
Verginizi de vermeyi unutmayın ha, vergi kutsaldır.
O değil de
Ne diyorum ben ya
Neyse
İyi bayramlar sayın yazarım.
Odun fırınından yeni çıkmış taze ekmek kadar sıcak olmalı muallimin yüreği ve elleri Çukurova da ki pamuklar kadar yumuşak olmalı....Kesmemeli hiçbir şey,kesmemeli çocukların umutlarını hiçbir zaman...
İftira atılıp,kulağım çekilmişti....Yıllar oldu hala zihnimde...Alt sınıftan bir sınıfa girdim diye,sınıfın öğretmeni sayılan sarı kafalı insan eliyle 3-4 defa bir güzel geçirmişti...Sebepler,yukarıdaki sebepler kadar trajikomik olmasa da....
:))))))))))
Bunlar da olmasa,kel mahmudun değerini anlayamayız
saygılar ablacım...
Esma KAHRAMAN
Bugün bildiğim ne varsa önce ailem sonra öğretmenime borçluyum. İnanılmaz bir kadındı. Gerçekten müthişti. Öğretmen olsaydım kesinlikle onun gibi bir öğretmen olmak isterdim.
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
HakkınSesi
O değil de bu milleti hali harap.
Açlıktan kokan nefese mentollü mendil yerine nane bile çiğneyemiyor.
İş bulmak için gittiği kapıdan /kapılardan kovuluyor/eğitimi yok/ayısı yok dayısı yok yok oğlu yok/
O değilde .Bu öğretmen bozuntularını dediğiniz gibi alsınlar görevden.Palyaçoya gülmicemde kime gülücem arkadaş.
Gülsen suç surat edip otursaydı o zamanda tokat atardı niye gülmüyon koskoca palyaço gülmekten kırdı ortalığı deyipte..
Aslında hiç biri değil..
İnsanlıktan çıkmaya yeltenen bir toplum olmaya başladık..
Bana ne yaa ben her şeyi bilirim en akıllınız benim.
O değilde ..Daha çok yazacak şey var...
O değil de gönlünüze bereket..
Esma KAHRAMAN
Neyseki işini seven ve işinin bilincinde insanlar var da onların yüzü suyu hürmetine...
Unutmadan ...
Oyunlar oynardık eskiden..
Filmcilik oynarken, Bisikletçinin oğlu "ben tecavüzcü Coşkun olcağummm" diye tuttururdu.
Kötü -İyi birbirine karıştı.
Adamın biri yakalanıyor...
Millet gülüyor konuşmalarına.
Katıla katıla. Katılıyorlar da.
Millet gülecek elbet.
Adam milletvekili...
Adama göre oyun havaları çalınır bizde...
Saygılar değerli Yazar.
Esma KAHRAMAN
erolabi
Sen hangi havaları seversin.
:)))
erolabi
Manalı ...
İçten ve samimi..
Esma KAHRAMAN
Hasta ruhlu bir yapıya sahip devlet memurları.
-Memuruna,okkalı küfürler eden KAYMAKAM,
-Öğrencisini döven ÖĞRETMEN,
-Erleri hedef tahtası yapan SUBAY,
-Askeri falakaya yatıran ASTSUBAY,
-Bayan memuruna tacizde bulunan MÜDÜR ve daha niceleri....
Ah tut-i mucize guyem
Ne desem,laf değil.
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayn Yazarım.
Hah şimdi bu mesele üzerine sabaha kadar yazarım da Türkiye bTürkçesi yetmez...Muhtelif dillerden alıntı yaparım..Kelime alırım..Deyim..Atasözü.
Konuyla alakalı olsun olmasın.
Şimdi :
1) Öğretmenlerin haklarını savunmak bana düşmez.
2) Fakat eşim öğretmen olduğu için bu hakkın üzerime çullandığını hissediyorum.
3) Öğretmen adı üstünde öğretici olmalı..Öğrenciyi sevmeli öncelikle.
4) öğrenci de öğrenci olmalı.
5)Eğitim sisteminin hataları sebebiyle öğrenci öğretmen gerginliği had safhadadır.
6) Anadolunu en güvenli yerinde Öğrenci Müdafaai Hukuku Milliye Cemiyeti kurulmalıdır.
7)İşgal kuvvetleri ( Tv-Gaste-yabancı Mihraklı müzisyenve müsiki) denetim altına alınmalıdır.
8) Öğrencilere insani değerler öğretilmeli,öğretmenlere de tekrar ettirilmelidir.
9) Manda ve müdahale asla kabul edilmemelidir.
10) Saygı olmadan sevgi beton üzerinde yetişen karanfile benzer...Ömrü az olur ve hafif bir rüzgarda yıkılır.
11) Baba ben derviş miyem ?
12) Baba ve Anne olacaklara çocuk nasıl doğurulur..nasıl büyütülür ..nasıl delirtilir dersleri verilmelidir.
13) İnce eleyip sık dokumalı ki hangi adam kaç çocuğa babalık yapabilir ..hangi ana kaç çocuk doğurur tespit edilsin.
14) Öyle yok saldım bayıra mevlam kayıra...
15) Çocuk yetiştirmek salatalık yetiştirmek kadar mühimdir dersi ailelere öğretilmelidir.
16) İlgi ve Alaka ...Marka ve yalaka nedir ? Bilinmelidir.
17....Bak valla daha çook yazarım da Esma Kahraman'dan çekiniyorum.
Saygı ve Tırsaklığımla...
Bayram geldi mi ?
Gitti mi?
Esma KAHRAMAN
öğretmen işini sevecek, insanı sevecek, çocuğu sevecek
öğrenci... çocuk işte...
erolabi
Ya geçen hafta okulda bıçakla yaralamışlar iki delikanlıyı arkadaşları...
Çocuk diyo ki "ben her şey çektim..."
"Kızlar çeteleşiyolar"...
Bi de toplumsal yozlaşma ...puştlaşma.
Namussuzlaşma.
İlgisizlik kardeşim.
,İlgisizlik.
Sevgisizlik..Sevgiden yoksun yetişiyorlar.
????
Bak senin lafına geldim...
Evet Sevgi..
Ve değerleri olan bir insan yetiştirilmeli..
Haklıymışsın