- 697 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖN YARGIYA
Bu yazıdada aşk bir ön yargıya...
Ben bu ülkede kürt diye tanımlanan insanlara (ki bence öyle değil ) ön yargılı davranıldığını düşünüyorum.Bunuda yazdığım yazılarda açık biçimde gösteriyorum.Peki bunu üstümüze oturtmaya çalışanlar elbet iç isyan çıkarmaya çalışanlardır.
Hepimiz kaynaşmalıyız karışmalıyız birbirimizle.Bu ülke öyle kürt ,laz,rum diye bölünecek kadar basit tarihli bir ülke değil.Bu ülkede yaşyan sadece kürt ’lermi var.Neden uğraşıp duruyorsunuz bu insanlarla..Bir yabancıya(turist)davrandığımız gibi sevdiğimiz gibi, biz bu insanları niye dışlıyoruz.
Kaç kişi hayatını öne sürdü bu mücadele için.Ne doğru dinlendi nede haklar.Yazdığım bir yazıda bir yorumu çok beğendim.Yazıda birine yapılan yalnış bir davranış vardı.Ve sevgili AZZE şöyle yazmış.’Ben yazını çok beğendim izin verirsen birde kürtçe okuyacağım.’
Bir ön yargıyı yok etmek atomu parçalamaktan bile zordur artık atom bile parçalandı fakat ön yargı dimdik ayakta.Kürtçe bir dildir nasıl diğer yabancı diller gibi.(Ki bazılarına bizi yönetenler hayranlık duyuyor.)Sen kendi insanına sahip çıkamıyorsan bırak insanların arasında kargaşa yaratma,düşünen var ve doğruyu gösterenlerede acı çektirme.
Her dile sahip çıkılmalı ve korunmalı.İnsan varsa eğer düşüncelerinde sende ona sahip çıkarak(haklarını gözetleyerek) korumalısın.Fikirlerine önem vermelisin.
Yoksul kaybedenler diye bir yazımda neden hep şehitlerin yoksul olduğunu sorguluyordum.Ve bunların içinde eminim ’kürt’ şehitlerimizde var.Bu insan vatanını sevmese...Daha sonra cenaze törenlerinde hiçbir devlet adamı yok.
Aslında ağlamak istiyorum bu öyle yazmakla olacak iş değil.Görsünler insan insana nasıl üzülüyor belki bunu duyarlar ve sonra uyanırlar.Sorgulamak ama herşeyi kendini bile.Seni yönetenleri bile...
YORUMLAR
' seni dinlemediklerini düşün,yaptıklarını değersiz olduğunu,bir hayvanmışsın gibi davranıldığını bedeninde durduk yere açılan yaralar olduğunu . sen olsan ne yapardın .isyan etmekte tükeniyor bir zamandan sonra işte canlı bombalar bu yüzden var '' biri bana bu cümleleri yazmıştı . o da kürt tü ve türklerin ön yargılarına mahkum bir ınsandı.benımle konusuurken tedırgındı . sen benımle konusmak ıstedıgınden emın mısın dedı . işte bu konusmayla bu ciddiyetı anladım bende. insanlık değil bu.. birileri var ve istediklerine ulasıyorlar . pek arastırmadım önceden de bu durum var mıydı bilmiyorum yani benim yaşadıgım cevrede rastlamadım hiç boyle seylere . ama artık görüyorum da kürtler türklere kötü türklerde kürtlere kötü davranıyor.
bende bağırıyorum KARDEŞİZ BİZ NE OLURSAK OLALIM bu saçmalık amerıka da vardı siyah beyaz ayırımı durumunda bizde niye varşimdi? önceden de ermenisi kürdü birlikteydik şimdi de öyle ..
TEKRARLARIM İSTEDİKLERİ KADAR HEPİMİZ KARDEŞİZ ...diye
bu yazıyı çok iyi düşünmüşsün ve yazmıssın tebrıkler...
bu yazıya ortak olmak demek bütün riskleri paylaşmak demek...
Kutlarım sevgili düşünür..
mesaj yerine gider mi bilmem ama yazacağım Mevlana'dan bir şiir :
"Sen düşünceden ibaretsin
sevgili kardeşim
geri kalanlar et ve kemik
gül düşünürsün gülistan olursun
diken düşünürsün dikenlik olursun"
Keşke herkes senin gibi düşünse...
SUÇTUR UMUTSUZLUĞA KAPILMAK...
evet sevgili cumartesi her ne kadar böyle düşünmek için kendimizi zorlasakta yaşadığımız coğrafyada bu mümkün kılınmıyor.. umut mavidir gökyüzüm çığlık çığlığa uyandı annelerin feryatlarıyla.. yasın yasım der gibi..
çocuklar en çokta uçurtmalarını yırtan kurşunları izlediler gökyüzünde belkide bu yüzden umut ferlerini söndüren ateşlere aşıklar..
ülkem hayvan haklarını bile göz ardı etmeden hak ve özgürlüğün simgesi yaratan heykelleri dikiyor sadece yeryüzüne.. oysa bir ateş yakıyor yürekleri düşman gören gözlerin karanlığında..
içim burkuluyor her yazında..
keşke siz bir dünya kuramayan anneler babalar çoğalıyorsa hala.. çocuklar şehit babaları adına ant içiyorsa hala daha çok kanayacak yaramız daha çok yazacağız..
umutla bakmaya devam edelimmi hala?
ak gömlekler allarla boyanmaya devam ederken maviye uçan ak güvercinler figandayken devam edelimmi hala umutlu bakmaya yarınlara?
yüzlerce can verildi yüzlerce şehit var toprağımda..
kan yeşertiyor fidanlarımı ve ben hala yeşile boyuyorum doğayı..
çünkü bitkileri koruma derneğim bile var yurdumda..
..... her mevsim bahardır ..
eve jı jin şin bıvın gülu gülilka zozana
eve azad bıfırın te yi bazde a ezmana
baran ser dıbare ser nergizu ser şilana
tilil bıkşine daye bıkeve nav govende dilana..
negri daye daykamın..
o kadınlar götürecek gülleri bayırlardan
o (güvercinler) özgürlük uçacacağı gökyüzüne sende koş
yağmurlar yağacak üzerine nergislerin ve tüm çiçeklerin
zılgıt çek annem gir düğünlerdeki halaylara
ağlama anne, anneciğim..
teşekkürler sevgili dostum
teşekkürler paylaşımın için ..
SAYGIMLA/
AzzE
A_zz_E tarafından 11/16/2007 12:52:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
aslında vatanımı vatanı, bayrağımı bayrağı bilen herkesin aynı çatı altında beraberce, kardeşçe yaşaması gerektiğine ziyadesiyle inanlardanım ben de... ama gel gör ki dünya çıkar dünyası, birileri bu durumdan faydalanmak, araya nifak sokmak isteyecekler ve nitekim öyle de yapıyorlar... hani böyle zamanlarda Türkü, Kürdü, Lazı, Çerkezi, Rumu ve diğerlerini alıp Çanakkale'ye Şehitler Abidesi'ne götürmek gerekiyor... orada yanyana yatanlar bugün yanyana neden yaşayamıyor görsünler diye...
hassas bir konuyu dile getirmişsin, yüreğine sağlık...
HALKLARIN KARDEŞİLİĞİNİ SAVUNMAKTIR ASLOLAN VE TÜRK KÜRT KARDEŞTİR SÖYLEMİNİ HAYATA GEÇİRMEKTİR..
ÖLENLERİN İÇİNDE KÜRT KÖKENLİ ASKERLERİ İZLİYORUZ... VE HATTA TÜM ÖLENLER YOKSUL GÖZLERLE TOPRAĞA VERİLİYOOR MAALESEF...
DUYARLI VE REALİST BİR YAZI..KUTLARIM YÜREĞİNİZİ..
SEVGİYLE..