- 1533 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
Anahtar-ı Dem
Edebiyat defteri; eserlerimizi emanet ettiğimiz ve büyümelerini an be an izlediğimiz bir güven otağı… Çoğu zaman çoğalırken çoğaltmanın asaletini karşılıklı yaşadığımız bir ayna aslında… Sırrında bizi bizde sırrını harmanlayan koskoca bir Kültür Sanat Platformu…
Ansızın ve yönetimdeki vefalı yol arkadaşlarının yürek terlerindeki ak emeklerinin yansıması bizlere etkinlikler, yıllıklar ve paylaşımlardaki kalite olarak geri dönüyor… Bu özgün hareketin bize sunduğu her ayrıntı sanırım eserlerimizin ömrüne ömür katan hakkı yenilmeyecek bir sebep-sonuç ilişkisi…
Sitemizin üyelerine kattığı her yenilik şiirleri ile nesirleri ile kültür sanat etkinliklerinde dünyalarını genişletmek isteyenler için kaçınılmaz bir ortam… Deftere bizleri çeken ilk şey sürekli bir devinim içinde olması… Sürekli yeniliklerin şakağına edebi temellerin atıldıkça doğduğu yerden yeniden yeniden doğacak ışık huzmelerinin var oluşu…
Her yıl çıkan yıllıklarımız artık geleneksel bir şölen havasında kendi içimizde… Kırmızı, Şemsiye, Merdiven ve en son yıllığımız ise Anahtar… Çıkan her yıllık bir öncekinin eteğinden dağlar doğuran koca bir masal yankısı oluyor… Ve çıkan her yıllık şiirlerimizi aynı çatı altında çoğaltırken o çatının dışa açılan penceresinden hep birlikte yağmur olup dış dünyaya birlik içinde yağdırma şansı veriyor… Bilirsiniz yağmurlar yağdıkça toprak bereketini savurur düşlere yaşama ve insanlığa…
Anahtar; kilidinde saklı kalmış birçok hazineyi günışığına kavuşturan yaşam, düş ve gelecek bekçisidir… Paslanmış ya da perde arkasında kendisini dokuyacak her hayale yol olacak bir ışığın atlasa yükselebilen soluğudur çoğu zaman da… Bizler bu soluğa sığınıp bir uğur böceği endamında süzüleceğiz yarının gök bakışlı yollarına…
Merdivenin basamaklarında zirveye yüreğini dikmiş uğur böceklerinin beneklerinde sırrını demleyen duygular, avuçlarına saklanan anahtarla şimdi kilitlerdeki ve gönüllerindeki coşkuyu asumanın koynunda şiir şiir uçurmaya hazırlanıyor…
sükûnetin kurşuni rengi
meneviş yangını susuşlar
ve…
fiyakalı yalnızlıktır
tin demine zan olan!
döşeğini ser ey mabed-i huzur
merdivenin son basamağı t/arar
kiliti pas tutmuş yarının saçlarını
gölgesi sızar anahtarın geceye
heybeti
çoğalırken çoğaltışıdır!
tutunun uğur böcekleri
kutsanan şiirler
cılga düşler doğuracak
doru tayların yelelerinde
hadi !...
Anahtar düşlerimizi ördükçe kor bakışlı kıvranışları susturacak yıldızlar… Uykunun en tatlı yeri rüyanın koynundan gerçeğin saçağına asılıp salıncağın ruhumuzu sallayan sonsuzluğuna tutunmaktır…
Ben şiirlerimi anahtarın açtığı o tılsımlı vadide sallamaya başladım bile… Sessizliğin çığlık ülkesinde harman yerinde dizelerim… Birazdan tozu dumana katan düşlerimin kurgusunu savuracağım rüzgârın kanatlarında… Ve sağımda, solumda, arkamda, önümde birlikte yürüyeceğimiz dostlarla bu bereketli hareketin yamacına asacağız şiir şiir savurduğumuz uçurtmalarımızı… Uçurtmaların ipinden kuyruğuna dek uğur böcekleri saracak şiire soyunan “Anahtar” tılsımındaki kelimelerimizi…
Ansızın gelen bir rüzgâr yüreğimizdeki edebi ateşi şiir ülkesine taşırken, yarına kanatlanan emeklerimiz biliyorum ki huzuru ve başarıyı tavaf edecek bu çabaların sonucunda…
Bu heyecanın, güzelliğin ve kıpırtının sonu birliğin, azmin, sabrın ve şiirin kazandığı başarı kurgusunun gerçekleşmiş galibiyeti olacak biliyorum… Hadi uğur böcekleri yıllığın anahtar düğününe hepiniz davetlisiniz avuçlarınız kızarana dek alkışlayacağız başarımızı…
Mehtap Altan
15Nisan2011
YORUMLAR
Edebiyat Defteri sizin varlığınızla daha da bir güzel. Şiir gibi yazıyorsunuz. Şiirlerinize gelince her biri harika. Kutluyorum. Sevgilerimle...
Mehtap ALTAN
Kanatlarımız çıksa da ondan çıkamadığımız...
teşekkürler...
Aysel AKSÜMER
sevilen kişilerle aynı kitapta olmak....adımızı ölümsüzleştirmek.....ne kadar hoş değilmi.....teşekkürler ansızın....teşekkürler altan kardeşim...
Mehtap ALTAN
Bizde size teşekkür ederiz...
kalemine yazmak yakışıyor...
sen içindekileri o kadar güzel anlatıyorsun ki bana başımı sallamak düşüyor...
her emek bir gün hakkını alır...anahtar da hak ettiği yere gelecektir
eminim :)
sevgilerimle :)
Mehtap ALTAN
Bunu hep birlikte yaşamanın tadı ise bir başka oluyor bence...
Teşekkürler Emine...
Mehtap ALTAN
çok çok teşekkür ederim...
Her satır basamağında vefâya dayalı bir merdiven gibiydi yazı...
Kim bilir;
belki de gökkuşağına ulaşabilen ilk ve tek merdiven olur bu...
İlk adımı atmanın umudu ve gururyla, selamlar Mehtap...
Not: Anahtar'da bulunmak benim için büyük onur ve keyif olacak...
Alpdoğan Akyüz tarafından 4/16/2011 10:42:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Sırf şu yıllıklar için benim de şiir yazasım geliyor. Ama... Gel gör ki bu konuda beceriksizim :(
Mehtap Altan'ı okumak her zaman zevk ve keyif vermiştir. Sitenin olmazsa olmazlarından yüreği güzel insan!
Yine harikaydı yazın. Yani şiir gibi.
Sevgilerimle...
Mehtap ALTAN
Ve bir bakarsınız şiir olmuşsunuz....
umarım sizde nesirin tılsımını şiirin tınısında birleştirirsiniz birgün kimbilir...
teşekkürler ayrıca...
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
insanların çeşitli, hayırlı vesilelerle bir araya gelmeleri ne güzel!
Sizin bu şiirsel anlatımız da eminim ki; katılım çıtasını çok daha yükseğe çıkaracaktır.
Güzel bir birlikteliğe daha imza atmak için emek sarfeden tüm ilgililere saygılar sunmaktır bize kalan...
Yapıcı ve birleştirici emeğinize, düşüncelerinize saygılar Mehtap Hanım.
Saygı ve sevgiyle kalın...
Mehtap ALTAN
Teşekkürler efendim...
Mehtap ALTAN
ki siz Merdivenden antremanlısınız bilirim... :)
Râzı.
ama bir şey diyim mi
bu defterin en eski üyelerinden bazılarının yıllığa katılmamaları ve gerçekten iyi şiir yadığı halde maddi durum yüzünden yıllığa katılamayan üyelerinin varlığı beni üzüyor
ne yapılabilir diye düşünüyorum aklıma çare gelmiyor...
ben yıllıklarda onlarla beraber de nefes almak istiyorum çünkü...
Mehtap ALTAN
Katıl/a/mayanlara katkı ama bile bile katılmayanlara da ...
Şaka bir yana insan isterse bir güzelliğe ortak olmanın o kadar net ve kolay yolları var ki...
Sevgiyle ...
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Bizler; kocaman bir aileyiz.
Yazılarımız ve şiirlerimiz; fotoğraflarımız.
Anahtar; aile albümümüz.
Bu albümü oluşturan aile üyelerine; teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar Mehtap Hanım.
Mehtap ALTAN
Albümde yer almayan aile bireyi olmasın...
sevgiler Eser Hanım...
Duygularına yol verdiğin şiirler gibi olmuş denemen de...Yani şairce. Heyecan her satırda görünüyor. Kutluyorum şiir yürekli BAŞŞAİRİMİ...
Hayırlı olsun dilerim.
Sevgiler.
Aynur Engindeniz tarafından 4/15/2011 9:35:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
Edebiyat bazen eğlenmek bazen de kendi yazdıklarını görüp de tatmin olmak,bazen de gerçekten işin özüne hasıl olacak dinamikleri yaşamaktır....
Emeği olan herkesin aklına,fikrine,bedenine sağlık....
saygılar..
Mehtap ALTAN
teşekkür ederim ...
saygılar...