UCUBE VE ANKARA'NIN UCUBELERİ
Serhat şehri Kars’ta Mehmet Aksoy’un yapmaya çalıştığı İnsanlık Anıtı’nın adı Ucube oldu. Burnunun dibindeki ucubeleri görmeyenlerin asıl bahanesi; kendi partilerinden muhalif partiye geçmiş bir belediye başkanının yaptırması. Bir diğer bahane de Mehmet Aksoy’un kara listede olması. Ankara’nın en büyük parklarından biri olan Altın parkı; iki güzel heykeli ile süsleyen Mehmet Aksoy, heykellerinden birine tükürülmesi üzerine dava açmış ve kazanmıştı. Çocuksu ve komik bir olaydan başka bir şey değil.
Ankara Büyükşehir Belediyesi vaat ettiği ve temelini atıp harabeye çevirdiği metroları bitireceğine, TOKİ ile rekabete başladı. TOKİ güzelim devlet arsalara demode olmuş lojman tipi ucubeleri dikerken, Ankara Büyükşehir Belediyesi de ortak olduğu şirketlere Ankara’nın en gözde semtlerine ucubeler dikiyor. Çayyolu, Çukurambar, Batıkent vs. semtlerde beton yığını ucubeler dikiliyor. Bu ucubeler pek göze batmıyor, öyle ucubeler var ki; garabete dönmüş. Ankara’lıların tel kafes dediği Söğütözü’ndeki demir yığını, Milli Kütüphane’nin yanındaki Gökkuşağı, Kızılay içindeki üst geçitler vs. Bunlar ucubelerin daniskasıdır.
Derelerimizi, nehirlerimizi barajla bölerek kurutmaya çalışanlar. Ormanlarımızı,
Bağlarımızı, Dağlarımızı altın arayışları ile siyanüre boğmaktalar. Semtlerimiz de gökdelenlerle bölünmeye başlandı. Tarihin derinliklerinden çıkardıkları Atlantis hayallerini millete pazarlamaya çalışıyorlar. Atlantis’in arkasındakileri de karanlığa gömerek. Yaptıkları AVM ile biz Batıkent’lilere hizmet getirmiş olacaklar, teşekkür edelim bari.
Metro çalışmalarını Ulaştırma Bakanlığına havale edip, gökdelenler diken zihniyet; nerelerde rant olduğunu çok iyi biliyor. Batıkent’te metronun yapılmamasıyla ulaşım sorunu yaşayan halkın gözüne Atlantis bloklarını sokmaya başladılar. Metro’ya bir çivi çakmayanlar, Atlantis’e ufak bir iyilik olsun diye. Monoray’la metroya bağlayacaklar. Belediye nüfuzunu kullanan, belediye ile ortak çalışan Gordion şirketi mahkeme kararına karşın hızla sekiz blok’u yangından mal kaçırırcasına dikmektedir. Çayyolu, Batıkent-Jandarma gibi projelerde işveren Ankara Büyükşehir Belediyesi gözükürken, Atlantis’te işveren belli değil. Belki de bu projelere karşılık Atlantis’i Gordion tek başına yapıyor. Devir değişti. Kaçak gecekonduların yerini kaçak gündüz kondular aldı. Konu böyle iken, konuyu dile getiren Cumhuriyet gazetesinden başkası olmadı. Çünkü diğer gazeteler tam sayfa ilan ile beslenmektedirler. Özellikle hafta sonları tam sayfa ilan da iyi bir getirisi olsa gerek.
Büyük filozoflardan biri “Sermaye yasaları etkisiz kılar” demiş. Güzel söylemiş birçok yerde etkisizliğini gördük. Bakalım burada nasıl olacak göreceğiz. Bilim adamı yine haklı mı? çıkacak. Ya da tesadüfle bu siteden daire alan yargı mensupların kafasında mı? kabak patlayacak. Mahkemelik bir yapıya belediye iskân verecek mi? orası da meçhul. Ya da bitirip insanları yerleştirecekler, “bu kadar masraf yaptık, yıkacak mısınız” diyecekler. Zaten kurnazlıkta bu.