- 901 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Demokratik aclikmi ? Demokratik toklukmu?
Demokrasinin olmazsa olamazlarindan ,Insan.
Nasil bir aclik ceker?
Fizikselmi yoksa düsünselmi?
Her ne sartta olursa olsun, hem fiziksel ve hemde düsünsel olmak üzere bu faturanin bedeli iscisi, köylüsü ve memuruyla yurdum insanina cikacagi bir gercek.
Türkiyede secim?...
Türkiye’de secim denince akla ilk gelen sey yoklugun dahi yoklugunu yasayan, insanlarin peynir ekmek gibi kullanilmasi geliyor akla.
Peki ama kim kullaniyor?
Kimdir?
Kimlerdir bunlar?
Deyim yerindeyse bunlar, cok ama coook gelismis ülkeler.
Sizin gelismenizi istemeyenler.
Secim basliyor(!)haydi secime...
Secim süreci baslayinca birden aciliyor kesenin agzi, (ye kulum, sende ye,) senaryolari-politikalari ortaligi kasip kavuruyor.Fakat ne hikmetse kimse sormuyor, soramiyor, nereden geliyor bu ekonomik destek ( Para). Tabii bu arada kaynak belli!.
Rifat Ilgaz’in bir hikayesi geliyor insanin aklina:“Calis Osman ciftlik senin“ , Osman calisiyor calismasina ama yine ac, yine ac. Irgatliktir Osman’nin yaptigi, agasina. Ve usakliktir Türkiye’nin yaptigi, Amerikaya, AB’ye. Secim aksami AB’den bir yetkili söyle demec veriyor Türk televizyonundan: " Diger partilerde AB’yi benimsemeli, sadece destekliyoruz dememeliler" diyor.
Istem ve anlatim cok acik ama anlayana!
Kaynayan bir kazan oluveriyor birden Türkiye ve basliyor as ve ekmek kavgasi, partiler doyuruyor birilerini ama sadece bedenini, düsünmesine dahi firsat verilmeden, tereyagindan kil ceker gibi geliyor birileri hep basa. Bu arada uyumaktadir halen yurdum insani,uyanincami, orasini hic(!) sormayin.
Ve yurdum insanin acligi dizginlenemiyor, git gide büyüyor, bedensel aclik degil, zihinsel acliktir bunun adi, cünkü tercihini dahi yapamiyor.
Peki, zihinsel tokluga ne zaman erisecek yurdum insani, bir seyler elden cekip gittikten sonrami?
Bunun anlami, Osmanlarin ciftliklerinin satilmasi ve gelecek kusaklara bir seylerin kalmamasi anlamina gelmektedir.
Simdi birde, Aziz Nesine kulak verelim, diyorki:
“Zübüklügün sonu yok.
"Simdi anladimki, zübük bir tane degil, biz hepimiz birer zübügüz. Bizim hepimizin icinde zübüklük olmasa, bizlerde birer zübük olmasak, aramizdan böyle zübükler büyümezdi.“
Evet bizler birer zübük olmasak gercektende aramizdan böyle zübükler’in cikmasina izin vermezdik. Osmanlarin zübüklüklerinemi yanalim yoksa zübüklerin Osman olmasinami?
Her acidan doymus, daha refah bir ülkenin gelecek kusaklarini düsünerek hareket eden insanlar olmaliyiz. Ne Osman olup agaya yaranmaya, nede zübük olup Osmani yaratmaya gerek yok!
Deniz Yilmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.