- 1583 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
SEVDİKLERİME
Tanışmıyordu analarımız.Bir kahvede aynı çaydan içmemişti, saçları ak, başları şapkalı
babalarımız.
Giyememiştik içi yünlü botlardan ikimize de.Hiç katlı durmadı cebimizdeki mendil.
Hep akardı burunlarımız…
Ellerimiz, dudaklarımız çatlak çatlaktı.Sağlamsa da kafamız.Yazları yanardı kara lastiklerde ayaklarımız.
Beşi bitirdik böyle böyle.Yeniden birden başladık.Boyunlarımıza kravatlar taktılar
alışık olmadığımız…
Kaşlarımız karaydı, gözlerimiz ela.Kızlarında yanakları aldı.Göğüsleri tomurcuk…
Hele sol göğsümüzün altı hele.Pıt pıt etmiyor kütürdüyordu
düpe düz.
Sınıflarımızın en güzel kızlarına âşık olduk.Yaşadığımızın hepsi de o kadar dı işte
aşk adına.
Hırkalarının cebine koyamadığımız,sekize katlanmış aşk mektupları, terden sırıl sıklam hala elimizde.
O kızlar büyümediler, evlenmediler, yaşlanmadılar,Bıraktığımız gibiler hala, utangaç yüzleriyle.
Biz okumak istiyorduk.Babalarımızda okutmak.“…satar okuturum” deseler de,
Para etmedi ceketleri.
Yazı tura attık kadere.Astsubaylık yazı geldi.
Aynı gün, beyaz başörtülerine sildiler gözyaşlarını.Gönderdiler bizi analarımız.
Sonra bir gün, GARDAŞ olduk birbirimizle.
O gün yazıldı alın yazımız.
Elbiseler giydirdiler bize.Attık kara lastikleri.Ayakkabılarımız deriydi.Yemekler etli, odamız sıcaktı,yüreklerimiz dertli.
Sol, sol, sol.Solu öğrettiler önce bize,sonra da kızdılar niye solcusunuz diye.
Yıldızlarda anamızı, babamızı gördük.Ay da sevdiğimiz kızı…
Efkârlandık;“Sigaramın dumanı, yoktur yârin imanı” türküsünü söyledik…
Anamız bulgur çorbası, biz Bafra sigarası içtik.
Sigaramız kıymetliydi.Yoktu cebimizde paramız!
Nefes nefes bölüştük bir tek sigarayı…Paylaşmayı önce sigaradan öğrendik.
Dostlarımız oldu. Onları da paylaştık.
Düşmanlarımıza karşı da birleşecektik.Ama bizim hiç düşmanımız olmadı ki.
Bir mola vermediler sevgiye, Evlenmedik, evlendirildik.
Çocuktuk, çocuklarımız oldu.Bazen üzüldük ama onları hep sevindirdik.
Uzun bir yolculuk yaptık.Son durağa az mı kaldı?
Ne siz biliyorsunuz, ne de ben.
Bir gün kontrol memuru; “Bilet buraya kadar” diyecek.
Size derse önce;“O bilet benimdi diyeceğim”
Ben inerim siz devam edin.Sakın gelmeyin peşimden.
Gelirseniz ilk defa küserim.
Önce sizden biri indirilirse,hiç beklemem peşinizden gelirim…
YORUMLAR
bir hayatın şiirsel anlatımını okudum yazınızda, çok güzel anlatımlar ve ifadeler vardı, en çok da "Sol, sol, sol
Solu öğrettiler önce bize,
Sonra da kızdılar niye solcusunuz diye…"bölümünü sevdim, şimdiye kadar hiç aklıma gelmemişti böyle şey, gelecek gibi de değildi. ne diyeyim geç de olsa okumak hemşehrimi tanımak için güzel bir vesileydi.
Bedri Tokul
Allah herkese bizim gibi dostluklar nasip etsin...
Selam ve sevgilerimle...
Hoşça kal, mutlu kal...
Bir başkasına yazılmış olsa da ben Sayın Bedri Tokul'un hissiyatı açısından bakınca bütün bir sayfaya...
Yüreği dolmuş,sevdası olmuş,acılar duymuş, keder bulmuş,hasret dokunmuş ve daima sayılmış sevilmiş bir adam görüyorum.
Elinde kalem..gözünde yaş.
Bizim kafamızda çizdiğimiz "Bedri Ağabey" siluetine ters düşmeyen kişilik ve adamlığın hisleri dökülmüş sayfaya.
Biz de gönül heybemize tecrübelerini de nasihatlerini de aldık...
Saygı ve sevgi ile öptük ağabeyimizin allerinden.
Allah hayırlı uzun ömürler versin.
Çok sevdiğim bir Hadis-İ Şerif....
وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: ]قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[. أخرجه أبو داود والترمذي
Hz. Ebû Bekri's-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514).]
Bedri Tokul
Yazdığın hadisten gerekli dersi çıkardım..
Öptüm gözlerinden...
Her insanım diyenin harcı değildir; Dostluk, dost olmak. Yürek ister. "Ben" demeden önce, "Sen" demek ister. Yoluna koyacak; " Baş" olmak ister. Canından öte; Can olmak ister. Gardaş, olmak ister...
Bu güzel dostluğa şahit olmak... O dostluğu yaşayan, taşıyan yürekleri tanımak için de bizler gibi şanslı olmak gerek...
Saygılar, selamlar.
Bedri Tokul
Evetttt... O insan o işte hepinizin bildiği, tanıdığı sevdiği...
Teşekkürler Eser hanım teşekkürler...
Eser Akpınar
DOST SANKİ İNSANIN BİR İKİNCİ KENDİSİDİR......çiçero
Mütevazı geçen şu ömürde, olmadı ne yatlarımız nede katlarımız
şükrettik utandırmadı, bize benzedi çocuklarımız,eeeee dediğin gibi az kaldı yarınlarımız....biz ACILI KUŞAĞIZ....bedros...biz hayırlı evlattık....ana baba duası aldık. "oğul allah senden razı olsun. göğsünde...ak tüyler bitsin...dallı, yapraklı budaklı olasın dediler.o duanın anlamını bu yaşımızda çözdük... göğsünde ak tüyler bitsin dediği ÇINAR ağacına gibi sağlıklı yaşa sevilen biri olasın...çoçukların ola DALLARDI....arkadaşların olsun YAPRAKLARDI dostlarında BUDAKLARI imiş....saydınmı bir ulu çınarda onca dal binlerce yaprak var ama çok az budak bulunur....işte hayatımdaki sayılı olan budağın biride sensin....KARDEŞLERİMİ ALLAH YARATTI AMA DOSTLARIMI BEN BULDUM. sevenlerinle sevdiklerinle ol GARDAŞ.....saygılar haaaa yazınmı ehhh okunacak gibi....
Bedri Tokul
Benim yazıda anlattığım gibi bir dostum gardaşım var..
Sahi seninde varmı?...
Öptüm gözlerinden..
Çok güzel bir yazıydı.
Böyle dostluklar yaşamak güzel ama bulmak zor şimdilerde böyle dostları.
Kutlarım sıkmadan zevkle kendini okutan bu güzel yazıyı.
Selam ve Saygımla.
Bedri Tokul
işte bu sefer erken geldim ağabey
geçen sefer sadece kutlamaya yetişmiştim
muhatabı da okuma şansı buldu mu acaba diye düşünmeden edemedim
güzeldi ağabey
şiir tadında
kutlarım
saygılarımla
Bedri Tokul
Son günlerde bazı özel nedenlerden dolayı siteden biraz uzak kaldım.
Bu arada yazın, şiirin yayınlandı da bende yorum yazamadıysam kusura bakma emi...
Senin kalemin okunur iz bırakır bunu hepimiz biliyoruz..
Selam ve sevgilerimle...
nasılda çok günler görmüş ömrün, günü geçmiş zülüfleri kokuyor yazılar heyhat !
oysa cümlelerin tamda ortasında baharım...
abi ! diler miydin yerimizde olmayı...kara lastikleri tekrar giymeyi,sınıfının en güzel kızına aşık olmayı...
yok be abi ! ( hem abi diyorum diye alınmıyorsun değilmi ?)
arzu etme, ben öylesine diyorum bakma sen işte...
gel gör ! daha ne sigaramı yakmayı öğrenebildim ; ne de uzun bir yolculuğa çıkmayı...
yalan yok ! ben solu da hiç öğrenemedim...sarımsakla soğanı karıştırdım yıllardır bu yüzden ne solcuyuz diye azar yedik ne sağcı...
biz senelerce tarafsızlığımızın cezasını çekedururken, ne bir mendilini düşürdü altın saçlı kız ardımızdan , ne de sınıfımın en güzeline aşık olabildim...
yine de elbet diyorum, elbet bulacağım "gidişinden yedi gün sonra geleceğim" diye hitapta bulunacağım sevgiliyi...
sahi be abi ! niye yedi gün sonra ? ben ona: " gidişinin yarını " desem ,sözünüz üzerine söz söyleme nasipsizliğine düşmeyiz değilmi ?...
hoş gör... vakit geç, yüreklerde kor gibi bir sızı...
bahar geldi...bütün yorgunluklarımız bu yüzden...hiçbirimizin hiçbir suçu yok yani...
dokunan kaleme , yazan ele sağlık abi ...
Bedri Tokul
Ahh birde profilinize bir şeyler yazsanız da sizi daha yakından tanıma mutlululuğuna erişsek...
Selamlarımla sevgili kardeşim...
Bedri Tokul
Selam ve sevgilerimle...