- 1240 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Meliha ninene
Meliha Nine..
Kader oyununu oynamış
Yalnız başına kalmış
Sevenleri terk etmiş
Hayırlı evlat dedikleri bir bir unutmuş
Okadar sevenin yanında sefil kalmış
Tuzu ekmeğe katık etmiş
yalnız başına hayata sarılıyor.
Yılmadan usanmadan Meliha nine
Gittim biraz yanına
Halini anlattı bana
Gitt iMeliha ninemin ağırına
Evlatları gelmiyordu evine ocağına
Yavruları doldurmuyordu sinesini
Çoktan vurmuştu kader sillesini
Anlaşılan taş basmış bağrına..
Hayata dört elle sarılıyor Meliha nine
Kötü kader peşini bırakmıyordu
Adım adım gölge gibi ardından yürüyordu
Beyi vardı yıllardır uzaktı
Sanki meliha nineme tuzaktı
Yaşının tam erdeminde
Ömrünün son deminde
Son yolculuğa yalnızmı gidecekti
Garipler mekanınamı konacaktı Meliha nine
m.ali..ünsal...dostluk köprüsü..
şiirin gerçek hkayesi...
Değerli dostlar sizlere bir gerçek hayaat hikayesini dizelere dökmeye çalıştım...
yeni tanıştığım bir nine bir turustik konaklama tesislerinde dantel ve örgü işleri satıyor.ve bunlarla evini geçindirmeye çalışıyor Meliha ninem....ve biraz ilgilenmek istedim hasbihal ettim...eşinden 14 yıl evvel ayrılmış...ve 5 evladıda bakmıyorlarmış...bunları dostlara bir ibret vesikası olarak sunmayı borç bildim..
sayfadaki resimde kendi çekimimdir...bulututla bilgisayarıma attım...ve siz değerli dostlara sundum...Meliha ninem derdini anlatmaya başlayınca gözlerinden yaş geldi daha fazla yarasını deşmedim...ben bir aciz hane amatör bir şair olarak ilk aklıma gelenleri ilk çırpıda anlatmaya çalıştım inşalllah bu yazım insanlara ve insanlığa bir fayda sağlasın isterim...takdiri siz dostlara bırakıyorum...saygılarımla...Dostluk köprüsünde buluşmak ümidi ile...sayfama sizleri bekliyorum....selam ve saygılarımla..
YORUMLAR
O kadar çokları var ki yalnızlığa terkedilen oysa o anne babalar evlatlarını aç kalıp yedirmişlerdir.İmeyip içirmişlerdir günlerce hasta olsa başlarında beklemişlerdir..
Hasta olup yaşlanınca bir mendil gibi diyorum ben fırlatıp atmak onları huzur evlerine ya da kaderlerine.
.Sonra o garibanlar yol beklerler ne hazindir ki çok defa evlatlarının yakınlarının değil ellerin yürekleri sızlar bakarlar yada göz ardı olunurlar..
O zavallıllar bazan vefat ederken de yanlarında kimseleri olmaz ya komşusu yada akıllarına eserse evlatları gittiklerinde günlerce önce öldüğünü görürler kimilerinin cenazeleri tanınmaz halede gelir..
Buna nasıl cevap verir insanlar..
Anne karnında attığı bir tekmenın hakkınızı ödeyemezken.Onlar aslında çok şeyde beklemezler çok defa bir gülümseme nasılsın demeyi sıcaık merhameti şefkati isterler.
Anlamlı güzeldi kardeşim yazınızın konusu..
Allah razı olsun anne babalarını sevindirenlerden.Allah razı olsun duyarlı olup yardım eli uzatanlardan..Selam ve dua ile..
mehmet ali unsal
mehmet ali unsal
bir kuş olsaydık bu dünyanın dalına konmazdık.....hayat böyleymiş meğer bilseydik yaşamazdık....çok hoştu mehmet kardeşim.....saygılar
mehmet ali unsal
Yüreğim anlayamıyor böyle evlatları. Geçenlerde bankada bir yaşlı teyzenin konuşmalarına ister istemez vakıf oldum. Annesine yine kredi çektirmek için gelmiş ve tehdit etmiş. Bankacı bir borcunuz var ve yeni kredi açamam diyordu. Ağladı teyze ve komşuların baktığını, evlatlarının çok sızlandığını gerekçe göstererek gelmediklerini söyledi. Komşularına geliyorlarmış ama annelerine uğramıyorlarmış. Sadece para için geliyorlarmış. Nasıl üzüldüm hala gözümün önünde o teyzenin içli içli ağlayışı.
Teşekkürler paylaşımın için.Saygılar.
mehmet ali unsal
MEHMET ALİCİM ŞİİRİN VE MELİHA NİNE'NİN HİKAYESİ ÇOK GÜZELDİ TEBRİKLER.OKURKEN YÜREĞİM BURKULDU.YAZIK BEŞ EVLADI VAR AMA YAPAYALNIZ MELİHA NİNE.HALBUKİ BİR GÜN EVLATLARIDA YAŞLANACAKLAR.BİZLERE ÇOK GÜZEL MESAJ VERDİĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİLİ KARDEŞİM.SAYFANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK BIRAKIYORUM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜLHAN KESKİN TANGÜNER.
mehmet ali unsal
AYSE 09
yardımcısı olsun
saygılarımla ne güzel ve ne mutlu size dost elinizi uzatmışsınız
O kadar çok ki bu yaşlılarımız.Evinde bakamayan baktıracak yerde bulamıyor.Bulduklarıda berbat yerler.Bazı şehirler bu yönden şanslı ama her şehirde bu imkan yok.
Aslında bu tür yaşlılarımıza devlet sahip çıkmalı, beton yığınlarının içine değil yaşlılar için köyler kurulmalı.Her şeye para bulan hükümetler nedense bu tür işlere para bulamıyorlar ve hiç bir parti bu konuda çalışma yapmıyor, neden? Çünkü talep etmeyi bilmiyoruz.
Üzüldüm ama ne yapmalı?
Duyarlı yüreğe selamlar.
incidal tarafından 4/14/2011 5:44:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
mehmet ali unsal
ay annem ay annemm beş çocuğu kalbine sığdırdın ama beş çocuk seni sığdıramadı kalbine