YARINA KALMA KORKUSU
Yazarlarımızın çoğunda yarına kalma korkusu var.Nasıl bir eser bırakırımda yarına kalırım ben. Şair de bu korku Romancı da sanatçıda bestekarda .
Bu korku üretme kaygısına yol açmakta bu da verimi düşürmektedir. Siz aşık veysel den İbni haldun dan ..... hiç böyle bir korku duydunuz mu? bunlar zaten yarına kalayım diye değil gerçekleri yazayım diye başladı işe ..... gayeniz yarına kalma değil. Ölümlü dünya da ölümsüz gerçeği yazınız.
YORUMLAR
İnsan yaptığı herşeyi yalnızca Rabb'inin rızasını gözeterek yapıyorsa böyle bir korkuyu -Allah'ın dilemesiyle- zaten yaşamaz. "Nutku verip konuşturan" Allah'tır, gerçekte yazıyı yazdıran. Bizler ve klavyemiz/kalemimiz yalnızca sebep kılınmıştır. Yarına bıraktıkları mızdeğil, gönderdiklerimizdir önemli olan. "Ellerimizin önden gönderdikleri"... Bıraktığımız kitabımız değil, karşımıza çıkarılacak "kitabımız"dır önemli olan...
(Önlerine) Kitap konulmuştur; artık suçlu-günahkarların, onda olanlardan dolayı dehşetle-korkuya kapıldıklarını görürsün. Derler ki: "Eyvahlar bize, bu kitaba ne oluyor ki, küçük büyük bırakmayıp herşeyi sayıp-döküyor?" Yapıp-ettiklerini (önlerinde) hazır bulmuşlardır. Rabbin hiç kimseye zulmetmez. (Kehf Suresi, 49)