- 1774 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
POLİSİMİZ
Polis, milletimizin bağrından yetişen vatanına, devletine, milletine hizmet için görev yapan bir devlet memurudur. Emniyet Teşkilatı devlet, millet ve hukuk arasında bir köprü görevi yapan devlet kurumudur!10 Nisan 1845 İlk Polis ve Emniyet Teşkilatının Kuruluşudur. Bu tarihten itibaren polis adı altında hayata geçmiş ve Emniyet Teşkilatının kuruluş günü olarak kabul edilmiştir.
Polisimiz halkla devlet arasında görev yapan bir gönül köprüsüdür. Huzur ve barışın sağlanmasında önemli görev üstlenmiştir. Genel olarak polis, bir ülkenin sükûn, güvenlik ve düzenini sağlamak ve korumakla görevlidir. Bunu yerine getirirken önceden belirlenmiş kanun ve nizamlara uymakla yükümlülüğü vardır. Polisimiz halkla devlet arasında bir köprü görevi yaparken devletin sadık bekçisi, kanunların savunucusu ve milletin hak-hukuk sağlamada yardımcısıdır.
Her türlü gayrı kanuni işler ve her çeşit insanlarla uğraşmak kadar zor bir şey yoktur. İnsana devlete, millete, hakka- hukuka saygıyı bilen insandan kimseye zarar gelmez. Ancak tam tersi olan insanlarla uğraşmak kolay değildir. Zaman zaman yalnız kaldığını bilerek fedakârlığa talip olmak, kendi güç ve imkânlarınla mücadele etmek kolay değildir. Polisimiz işinin zorluğunu farkında olarak ve fedakârlık gerektiğini bilerek, meşakkatli yolda sabırla, metanetle işini en iyi, en doğru yapmaya çalışıyor, çalışırken de bizlerden destek bekliyor.
Polisin içinde bulunduğu çalışma şartları gözden geçirilirken; insan ve ruh sağlığına, aile bağları ve yapısına uymayan durumların düzeltilmesi gerekir. Bu şahıslar ve polis aileleri için çok önemlidir. Aile olamayan, bu düzeni tutturamayan, ebeveyn ilişkilerinden yoksun çocukların psikolojilerini de düşünmek gerekir. Polisimizin ortaya koyduğu performansının daha da artırılması için başlatılan 8 saatlik mesai faydalı olacaktır. Bu uygulama ile polisimizin ruh ve beden sağlığı yanında aile yapısı ve sağlığı da korunarak daha verimli hale gelecektir. Gecesini gündüzüne katıp, fedakârca çalışarak, gerektiğinde canını ortaya koyan, polis teşkilatı mensuplarının her zaman yanında olduğumuzu hissettirmeli ve yardımcı olmalıyız.
Her mesleğin kendisine ait zorlukları olduğu gibi, polislik mesleğinin de kendine has zorlukları var. Bu gün düne göre polis teşkilatı başta bilgi olmak üzere daha donanımlı bir kuşağa sahip. İnsan hak-hukukunu bilen, sorunların karşısında sabırla mücadele eden fedakâr insanlardan oluşmuş. Polis teşkilatının geçirdiği dönüşüm ve gelişim henüz tamamlanmamış olsa da bu yoldaki çalışmalar sevindiricidir. Eski yapı ve anlayışla bu günkü durum, mukayese edilemeyecek boyutta ve müspetliktedir. Ancak emniyet güçlerinin insan hakları konusunda biraz daha duyarlı ve mesafe alması gerekir. Bu da bir sürece bağlıdır. Polisimizin yaptığı iyi işlerin her gün arttığını görmek ve hakkı teslim etmek gerekir.
Her meslekte olabileceği gibi görevini iyi kullanamayan, nerede olduğunu ve neyi temsil ettiğini bilemeyenler de olmuştur, olacaktır. Ancak bunu bilmeyenler için gereği de yapılmalıdır. Yoksa bu büyük kurum zarar görür. Zarar veren kamburları taşımayı bu kurum kaldıramaz.
Türk Polis teşkilatı gücünü halktan ve yasalardan alarak, her an halkın hizmetinde ve halkın güvenliği için ne gerekiyorsa yapmaya çalışmalıdır. Milletimiz ve polisimiz el ele, gönül gönüle dayanışma içersinde kardeş, dost, sevgi saygı ilişkileri içersinde olduğunda ve görevini sürdürdüğünde karşılıklı özgüven artacak, sosyal bağlar güçlenecektir.
Ülkesini, devletini, milletini sevmenin fedakârlı gerektiğini bilerek hizmet yarışında olmanın, en faydalı ve verimli çalışmaların yapılmasını, insanımızın bir parçası olarak polis-vatandaş kaynaşmasının en güzel örneklerini yaşamayı ve yaşatılmasını umut ediyorum. İnanıyorum ki, Polisimiz ülkemizin her köşesinde sükûn, güvenlik ve düzenini sağlamak ve korumak konusunda üzerine düşeni yapacak, her zaman milletinin yanında olacaktır.
Türk Polis Teşkilatımızın 166. yılını kutlamakta olduğumuz bu günlerde Polisimiz, ülkemizin, ilimizin huzur ve güvenliğinin sağlanmasında, üzerinize düşen tüm sorumluluklarını güler yüzü, hoş görüşüyle, yardımseverliği, özverisiyle, objektif görev anlayışının yerine getirilmesiyle halkımızın sevgi, güven ve desteğini kazanacaktır…
Milletimizin bölünmez bütünlüğü içersinde, vatandaşlarımızın mal ve can emniyetinin korunması, huzur ve sükûnun sağlanması amacıyla, vazifesinin bilinci içersinde görev yapmakta olan polisimizin kahramanlık, fedakârlık ve görev azmiyle milletimizin engin sevgi, takdir ve güvenini kazanma yolunda gayretlerinin artırılmasını diliyorum.
Tüm polis, emniyet mensuplarımızın bu anlamlı günlerini en içten duygu ve dileklerimle kutluyorum. Şehitlere rahmet, gazilere ve malullere sabır, metanet emeklilere, vazife başındakilere de sağlık, mutluluk ve başarılar diliyorum…
YORUMLAR
allah polislerimize sabır ve güç versin .zor bir meslek be tehlikeyi göze alp bizler için gece .gündüz ayaktalar..bu vesile ile polislerimizin haftasını kutlar böyle güzel bir yazıyı ele aldıgınız için teşekkür edr tebriklerimi sunar kutlarım..gül diyarından selamlar