- 910 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖFKE NÖBETLERİ
‘Öfkeyle kalkan zararla oturur.Keskin sirke küpüne zarar.’Öfkenin sonuçlarını, kişinin daha çok kendisine verdiği zararı anlatan ata sözlerimizdir bizim.Peki öfke nasıl bir şeydir.Neler yaptırır insana.
Öfke patlamaya hazır bir bombadır .Hem elinde tutana hem de etrafındakilere zarar verir. Öfkelenince gözün hiçbir şey görmez.Etrafında ne var ne yoksa yıkmak ,kırmak istersin.İçin içini yer.Ağzına gelen her şeyi, özellikle karşındaki kişiyi incitebilecek her şeyi söylemek istersin. Nefret edersin o anda en sevdiğin kişiden bile.
Öfke anında ağzından çıkan sözlerle ömür boyu kapanmayacak yaralar açarsın sevdiğin insanların yüreğinde.
Karşındaki kişi seni gerçekten incitmişse onu bir kaşık suda boğasın öldüresin gelir.Peki nedir seni o anda durduran.Vicdanın mı, Allah a olan inancın mı,bir cana kıymanın ne kadar canice olduğu düşüncesi mi,iradene hakim olman gerektiği mi..Bu şıklardan biri veya hepsi etkiler seni. .Ya kendine hakim olamazsan. O zaman vay haline karşındakinin. Vurursun kırarsın belki de öldürürsün .Öldürmek zor bir şey değildir ama ya sonrası.Vicdan azapları,özgürlüğün, yaşama sevincinin ortadan kalktığı hapishane köşeleri,pişmanlıklar…
Baba anemin bir sözü vardır öfkenin ne demek olduğunu anlatan.Çocukluğumdan beri bu söz kulağıma küpe olmuştur.Öfke gelir göz kararır öfke gider yüz kızarır diye.Öfke bir anlıktır ama sonuçları insanın belleğinden bir ömür boyu gitmez.
Bir kitapta okumuştum.Öfkelenince ayaktaysanız oturun,oturuyorsanız uzanın.İnsanın otururken ve uzanırken zarar vermesi daha zordur. Veya bulunduğunuz ortamdan uzaklaşabilir,öfkelendiğiniz şeyi bir kağıt parçasına yazıp daha sonra o kağıdı yakabilirsiniz.Ya da çok yakın bir arkadaşınızla paylaşabilir, hiç kimsenin olmadığı bir ormanlık alanda bağırıp çağırabilir,rahatlayabilirsiniz.Bir deneyin isterseniz faydasını göreceksiniz.
Öfke hem kendinize hem de karşınızdakine zarar veren ateşli bir hastalık nöbetidir.Bu ateşi söndürmek ise sizin elinizdedir.Yeter ki kendinize hakim olmayı bilin…Unutmayın ki sabır acıdır ama meyvesi tatlıdır…
YORUMLAR
Yaşamın içinde sık sık yaşadığımız bir duygudur.Babaannenizin sözü çok hoşuma gitti.Kulağa küpe yapılacak cinsten.
Bir psikiatrın konuşmasından edindiğim bilgiye göre, vahşice cinayet işleyenlerin , beyinde öfke kontrol merkezlerinde rahatsızlık varmış.
Önemli bir konu, paylaşım için teşekkürler, selamlar.