- 1050 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BABAM
Şu an bizlerden çok uzaklardasın. Sesin duyulmuyor, görüntün yok gözlerimizde.Fakat yüreğin bizimle, yüreğimiz seninle… Biliyorum baba yüreğin iki parça. İstesen de götüremezdin bir yarısını yanına. Bizde öyleyiz baba. Yüreğimizin yarısı seninle… Çok değerlisin sen bizde. Sakın unutma olur mu babam…
Her zaman sevin, her an mutlu ol. İki kızın ve eşin her zaman yanında. Aşıladığın kültürle büyüdük, şimdi ise olgunlaşıyoruz. Her zaman için gurur duyabilirsin arkanda bıraktıklarınla. Pişman olmayacaksın emin olabilirsin. Hiçbir zaman kuşkun olmasın babalığından. Sen en kutsal görevi en iyi şekilde hakkıyla yerine getirdin. Getiriyorsun da. Söylemiştim sana baba. Gurur duyabilirsin kızlarınla. Şunu da söyleyeyim sana… Kendinle de gurur duyabilirsin baba.
Övülecek insansın. Anlatılarak bitirilemez yaptıkların. Belki diyeceksin ki… “yaptıklarım mecburi değildi. Duygularımdı. Babalık duygularım.” Ah be babam… Ne iyisin sen bize… Satırlara döküyorum ya şu an seni… Kelimelerim karıştı. Nasıl anlatabilirim senin yüceliğini, görkemini, sevgini, kokunu… Yeter mi acaba kelimelerim sana. Ya da yansıtabilir mi şu kullandığım mürekkep kokusu kokunu… Babalık belki anlatılamaz… Senin babalığın babacığım, hiç anlatılamaz.
Her zaman önden gidebilirsin baba. Arkanda seni takip ediyor olacağız. Sen olsan da, olmasan da… Verdiğin öğütler sen ne kadar söylesen de “bir kulağınızdan girip diğerinden çıkıyor” diye… Ne kadar söylersen söyle… Hala kulağımızda asılı baba… İnan ki çıkmaması için yaşamım, yaşadıklarım bana yardım ediyor sanki hatırlamam için. Çünkü her yeni günün başında ve bitişinde yaşadıklarımız şifre oluyor seni anımsamamız için.
Şu an belki de geçici olarak uzaklardasın bizlerden. Gün gelecek kokun dahi kalmayacak burnumda. O kokuyu algılayabilmek için her şeyimi feda etmeye hazır olurum o an. Ama nelerimi feda etsem de yersiz kalacağını biliyorum.
Rahatımız, mutluluğumuz, özlemini çektiğimiz her şeyin avucumuzda durması senin eserin. Yüreğimizin direğisin sen. Bir çökersen babam enkaz yeri kalbimiz. “Her insan misafirdir bu dünyada” derdin babam. Biliyoruz bunu. Ama sen yinede erken bırakma bizi olur mu? Eşsiz babalığından, o görkeminden… O kokunu uzun süre yaşat üzerimizde. En azından kızlarını masa başında görecek kadar… Ya da torunlarını sevecek kadar… Hak ettiğin gibi yani… Uzun ömürler sana. Büyük kızın. Özlemin.
ÖZLEM ŞAHİN
YORUMLAR
Babanıza olan sevgi ve saygıyı, doğal olarak anlatmışsınız.Anne babalarımızın sağlığında, onları ne kadar çok sevdiğimizi söyleyelim, çocuk sayılacak bir yaşta(onüç) babamı kaybettim.Baba kız sevgisi, onun kıymeti benim için çok değerli.
Kendim babaanne oldum, hala ne zaman babayla ilgili bir yazı okusam boğazım düğümlenir.
Paylaşım için teşekkürler, selamlar.