- 1687 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TCK 301. Madde Tümüyle Kaldırılmalıdır!
[ TCK 301. Madde Tümüyle Kaldırılmalıdır!
TCK nun 301. Maddesinin yürürlükten Kaldırılmasına ilgili İmza metni
Düşünce özgürlüğü, devlet gibi düşünmeme özgürlüğüdür; kurulu düzeni sorgulamayı, gerektiğinde kınamayı ve mahkûm etmeyi de içeren bir özgürlük olarak demokratik düzenin kurucu bir unsuru ve vazgeçilmez bir şartıdır. Eğer bireysel özgürlük, çoğunluğun onaylamadığı görüşleri desteklemek ve savunmak, çoğunluktan farklı bir davranış yolu izlemek hakkını içermiyor ise, bu özgürlüğün hiç bir anlamı yoktur.
Biz, aşağıda imzası bulunan duyarlı-yurttaşlar, düşüncelerini beyan ettikleri için ülkemiz aydınlarını vatan haini suçlamalarıyla karşı karşıya bırakan, milliyetçilik ve vatanperverlik kisvesi altında ne amaçla hareket ettikleri belli olmayan bir takım kişi ve grupların terör ve linç ortamı yaratabilmelerine olanak sağlayan, Türkiye Cumhuriyeti adaletini ve mahkemelerini bu kişi ve grupların gizli emellerine kilitleyen, aydınların hedef gösterilmesine ve canlarıyla bedel ödemelerine yol açan Türk Ceza Kanununun 301. maddesinin TBMM tarafından YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASINI talep ediyoruz.
Düşüncelerimizi Yasaksız, Korkusuz ve Tehditsiz Konuşup İfade Etmek İstiyoruz. )
Necva Kıyak
Mehmet Şentürk
Cemal Öztürk
Turgay Kab
Cevat Çeştepe
Zülfükar Karakoç 1
Hayat Ayikol
Riza Genceli
Yusuf Değirmenci 1
Kadir Tozlu
Figen Meltem Ege
Hülya Ilgaz:
Tamay Önal Polat
barış can
Nazır Çiftçi 2
Çapalı Karşı 1
Mavisu Deniz
Ecrin Naz
Necva Kıyak
YORUMLAR
Çok bayatlamış bir çağrı... Yasaların, hukuğu temsil edenlerce çiğnendiği yani hukuksuzluğun hakim olduğu günümüzde maddelerin kaldırılmasının bir anlamı yok. "milliyetçilik ve vatanperverlik kisvesi altında ne amaçla hareket ettikleri belli olmayan bir takım kişi ve grupların terör ve linç ortamı yaratabilmelerine olanak sağlayan" ifadenize de katılmıyorum. Milleti sevmenin, "Türk"üm demenin neredeyse şuç kabul edildiği zamanı yaşıyoruz.... Bugün sorun; "ileri demokrasi" diyerek demokrasiden uzaklaşmak, "arap baharı" diyerek, Amerikancı yönetimler oluşturmaktır...