- 2381 Okunma
- 30 Yorum
- 0 Beğeni
Çok Şükür Güneşi Gördüm!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Allah’ım sana şükürler olsun, bu sabah uyanınca güneşin tatlı pırıltılarını odama gönderdiğini gördüm. Heyecanla kalktım, özlemişim bu parlak ışıkları.
Hava soğuk da olsa, güneş kendini gösterdiği zaman, keyfim bir başka oluyor.
Günlerdir umutla izliyordum, güneşin bulutlar arasından, o mahcup, görünsem mi görünmesem mi edalarını. Bir ayı aşkın süredir, yazma ve okuma isteğim kayboldu, farkındayım. Elime aldığım kitaplar yarım yarım masamın üzerine sıralandı…
Çevremi inceliyorum, soğuk günlerin arasında, birkaç günlük ılık geçen günlerin yanıltmasıyla, erik ağaçlarının kupkuru dallarında o nazlı çiçeklerinin, birdenbire açtığını hayretle görüyorum.
Aman Yarabbi, bu ne muhteşem bir uyanış! Kudretin ne kadar büyük!
Taş gibi sert, o kuru dallardan, o incecik nazlı çiçekler, örselenmeden, yırtılıp dağılmadan nasıl açıyorlar, bütün hepsi ayni anda! Bütün erikler sözleşmiş gibi, ayni anda ayni elbiseyi giyindi. İstanbul’un farklı bölgelerinde, gelin gibi, güzel ve nazlı ağaçlara bakıyorum, hepsi erik ağaçları.
Bir süre sonra erguvanlar, diğer ağaçlar, hanım elleri o baygın kokularıyla baharı karşılama yarışına katılırlar.
Nisan sonu mayıs başı lalelerin dönemidir, inşallah bu sene bütün koru ve parkları dolaşıp, lale şölenlerini, sümbüllerin o güzel kokularını duymak nasip olur.
Kuşlar farklı türküler söylüyor, hepsi ezberlerinde olan, en mutlu nağmeleriyle güneşe merhaba diyorlar!
Güneşin insan psikolojisine çok olumlu katkıları olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu sabah güneşi bütün haşmetiyle görünce, buna tekrar şahit oldum.
Park ve bahçelerdeki sümbüller, çuha çiçekleri, nergisler sanki daha şen, serçeler daha bir neşeli cıvıldıyorlar.
Kuvvetle esen lodos bile sanki daha ılık vuruyor yüzüme. Doğa uyanıyor, bunu oldukça rahat görebiliyoruz, ancak bunu daha net görebilmemiz için, güneşin rehberliğine ihtiyacımız varmış.
Bu kış çok sert geçmedi, o yüzden ilkbaharın gelmesi bile, bana inanılmaz geliyor, yalancı bahar mı yaşıyoruz, hala çok soğuklar olur mu endişesi kalbimin bir köşesinde kıpırdıyor.
Güneşi gören olta balıkçıları Unkapanı ve Karaköy köprülerinden oltalarını sallandırmışlar Haliç’in sularına. Sayıları oldukça azalmış mahalle bakkalı, dükkanının önündeki taburede güneşleniyor.
Oyun parkları, sayıları az da olsa küçük konuklarını ağırlamaya başlamış. Yakındır çocukların şen kahkahalarıyla çınlamaları.
Sokağın müdavimi sarılı, tekirli kediler, miskin miskin güneşin keyfini çıkarıyorlar.
Simitçi daha gür bir sesle bağırıyor, ‘simit gevrek taze taze’ .
Cumartesi sabahının tenhalığı var cadde ve sokaklarda, okullar ve bazı işyerlerinin tatil oluşu hissediliyor.
Annemin balkonunda yeni aldığı morlu, pembeli sümbüllerin, güne daha canlı ve neşeli başladığını görebiliyorum karşıdan.
Çok şükür Allah’ım bizleri sağ ve sağlıklı olarak bir bahara daha kavuşturdun.
YORUMLAR
O güzel kar manzaralı şiirinize yazdığım yorumda da belirtmiştim...
Her mevsimin ayrı güzelliği var...
Tabi ki görebilene.
Her şeyin en güzelini yaratmış yaratan.
Ve güzel gönüller görür bu güzellikleri ve yazıya döker...
Kutluyorum sizi Handan hanım.
Kadir Tozlu
handan akbaş
Bu bahar mevsiminde,içimizi ikinci kez aydınlatan bu yazıyı geçte olsa farkedip okumak büyük bir zevkti...Günün seçkisini hak etmiş..selam ve saygımla
handan akbaş
handan akbaş
Pazar sabahı bir iki saat giremedim, galiba benim Pc imde sorun var dedim.
Sonra biraz düzeldi.
Teşekkürler kardeşim, selam ve sevgiler.
İnsanın içine işleyen bir enerjisi var yazının. Bahsettiği güzelliklerden olsa gerek.
Yazarının kalem gücü de elbette buna dahil.
Çok beğendim
Tebriklerimle
handan akbaş
Sevgili kardeşim...
Yazını en geç ben okudum galiba..
Ama en fazla tadını ben çıkaracağım...
Birazdan senden aldığım ilhamla, uzaklarda ki bahçeleri dolaşıp baharın güneşin tadına varacağım...
Gerçekten çok güzel bir yazı, insana yaşama sevinci veren bir yazı...
Zaten yerini de bulmuş..
Selam ve saygılar...
handan akbaş
Her zaman destekleyen yorumlarınıza çok teşekkürler, saygılarımla.
Yanlış hatırlamıyorsam geçen yıl da bu aylarda böyle bir yazını vardı baharla ilgili.Bu tarz yazıları okuyunca hele ki o fotoğrafı görünce için hoş oluyor,baharı karşılamış oluyorum.Güne de düşmüş Handan ablacım,tebrik ediyorum...
handan akbaş
Doğrudur o dönem de yazmıştım, ziyaretin çok mutlu etti, arada da yazarsan mutlu olurum.
Gerçi son bir aydır çok seyrek giriyordum siteye, selam ve sevgiler.
Bir_Kucuk_Ask
handan akbaş
handan akbaş
Bahar havasında, kokusunda ve güzelliğinde bir yazıydı. Güne gelmesine çok sevindim. Siz de sitemizin güneşisiniz. Tebrikler. Sevgilerimle...
handan akbaş
sevgili handan ne güzel bir duygular bunlar yaratıcı elinden çıkan güzellikleri görecek göz ne aydınlıktır... bak bir şiirimi kopyalayacağım yazının altına...Eğer görüyorsak; Yaratanın da, yaratılanın da, gözün de hakkı yerini bulmuştur diyorum... sevgilerile güne düşen sevgi dolu,bahar kokulu yazını kutluyorum...
LEYLÂK DALI
Güneş bir günün daha üzerinden geçmeye hazırlanıyor
Akşam şafağı yavaş yavaş şehrin üstüne inmekte
Hava ılık, günün tüm yorgunluğu binmiş omuzlarına
Gözlerin takılı kalmış şafağın kızılına…
Umutsuzluk rüzgârının saçtığı hayaller,
Sanki sokaktaki herkesin üzerine
Avuç avuç saçılmış.
Etrafını görmeye mecal yetiremezken
Küçücük bir bahçeden taşan leylâk dalı;
“Yaşıyorsun bak” diye haykırırcasına
Rayihası ile davetkâr;
“Buyurun, görün beni!" der gibi..
Eğmiş dallarını sokağın karmaşasına
"Buradayım!" diye çığlık çığlığa
Kokusunu salıp çağırmakta seni.
Birden fark ediyorsun onu,
Çekiyorsun öbeklenmiş çiçeklerle dolu bir dalı
Kokluyorsun.
Hayat kokusu, bahar kokusu, rahmet kokusu
Çiçek vazifesini yapmanın mutluluğunda;
Daha bir keyifli elvan elvan kokusu ile sarıyor ruhunu
Çıkartıp atıyor üzerine giyindiğin karamsarlık giysisini.
"Bak!" diyor sana,
"Daha kısa bir süre öncesine kadar
Kurumuş, tükenmiş bir kış dalıyken
Rahmet yağmurları geçti üzerimden.
Umutsuz olmadım, haktan ümidimi kesmedim
Yeni bir baharın koynunda yeniden doğarken,
Sana, seni hatırlatıcıyım.
Gör beni! Beni çiçeklerle bezeyeni;
Beni tükenmişlikten bir gelin teline döndüreni….
Tuttuğun dalın altında
Hemen bir ümit armağan et gönlüne!
Yaşamın iç kıpırdayışını hisset!
Hadi, bittiği yerden nasıl olsa başlarız
Bir leylâk bana neler neler anlattı de!
Bir nazar et kendine, yaratılmışın aynasından,
Meleklerin uzattığı eller ile tutun hayatın ipliğine!
Hayra yormak istediğin düşlerin izlerine tutun!
Mutluluğun eşkâli çizilsin göz pınarlarına!
Gökyüzüne baktığın her an;
Umutların hatrına damlayan rahmet,
İzin ver öpsün gözbebeklerinden!"
Perihan TUNÇOK
ESMİZE
esmize tarafından 4/10/2011 12:43:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Leylaklar çok sevdiğim çiçeklerdir, şiiriniz benim yazıma çok yakıştı.
Güzeli gören, hakikati bilen yüreğine sevgilerim, hayırlı geceler arkadaşım.
Sıcaklığı ile ısıttı yazınız, günümüzü ve yüreklerimizi...kutluyorum Handan hanım...sevgilerimle.
handan akbaş
handan akbaş
Baharı bekleyen kumrular gibi şarkısını söyleyebilir miyim? İçimden geldi kurdelayı görünce:))
TEBRİKLER...
handan akbaş
Yeni doğacak güneşe yakışır bir yazıydı.
Sımsıcak yazınızı kutluyorum.
Her zaman sevgimlesiniz.
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
UNALAN
handan akbaş
artık bahar gelsin ya.....bu sene kış sert geçti....bahara hasret kaldık.... sevgili handan kardeşim...yazınız bahar güzelliğinde.....saygılar
handan akbaş
Değerli yorumunuza teşekkürler, selam ve saygılar.
Umudun yeni adı; Handan Hanım diyorum ben. Umudunuzu hiç yitirmeyin sevgili Handan, sayfanda bahar çiçekleri açmış tıpkı güzel yüreğin gibi.
sevgimle...
handan akbaş
Güneş bulutları aralayıp, kendini göstermeye başlayınca, içimiz ayrı bir coşkuyla doluyor. Baharı öyle güzel tasvir etmişsiniz ki. Bugün ben de kızımla Erdek'e gittim. Her yer cıvıl cıvıl, sahilde insanlar dolluydu. Yol kenarındaki dükkanlardan müzik sesleri, çay bahçelerinde oturup muhabbet edenlerin şen gülüşleri yayılıyordu etrafa.
Bahar gibisi var mı? İnsanın başını döndürüyor :)
Sıcacık ve mutlu bir günün ardından, sıcacık yazınızla içim bir kez daha huzur buldu. Sevgimlesiniz.
handan akbaş
Evet Allahin kudreti ne kadar büyük.
Ne hayret bir dünyadayiz bir tek günes nasil da bütün dünyaya isik ve sicaklik sacabiliyor.
Türkiyede uyanmamis da olsam ben de günesle uyandim bu sabah..
Ama günesli havalarda dogrusu ben kitap okumaktan uzaklasiyorum.
Yüreginize saglik sevgili Handan her zamanki gibi dogal güzel bir anlatim.
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 4/9/2011 7:20:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Sevgili arkadaşım,
Senin sayfanda hep umut var. Aslında dönüp dönüp okumalı bu yazıları.
Çok şükür biz de yazdığını gördük. Okuduk ve beğendik. Bir de Kocaeli'nin puslu havasına rağmen gözlerim gülümsedi. Çiçekler kediler simitçiler...Bir de güneş...
Kutluyorum...
Sevgiler.
handan akbaş
Akşama doğru yine bulutlandı hava, ama bana kuvvet verdi yine de.Kendimi hafiflemiş ve mutlu hissediyorum güneşli günlerde.
Teşekkürler canım , bu içten yorumuna, sevgi ve dualarımla.
Ruh halimizin aklının çelinmesi ne kadar kolay değil mi Handan Hanım? Daha doğrusu; Mutluluk, mutlu olmak ne kadar kolay? Güneş çıkıyor, Bahar geliyor... Mutlu oluyoruz. İşin sırrı; Farkındalık ta. O kadar çok insan var ki ne güneşin farkında, ne de Bahar'ın geldiğinin.
Sevgiler, hisseden ve farkeden yüreğinize...
handan akbaş
Teşekkürler değer verip okuyup, yorumladığınız için, bizden de sevgi ve selamlar.
handan akbaş
Yazımı beğenip yorumladığıız için çok teşekkürler, selamlar.
Kısa bir süre önce farkettim ki okuduğum kitaplar mevsimlere göre değişiyor.Uyuduğum uykunun süresi bile farklı.Hele bahar geldi ya nerede eylenceli kitaplar var onları alıyorum.Mevsimlerin etkilerini sadece dogada değil kendimizde de görmek güzel.Ferah bir yazıydı, çok sevdim.
Sevgiler
incidal tarafından 4/9/2011 7:41:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Güzel yorumunuza teşekkürler, selamlar.
Yaşama sevinci aşılayan, şükrettiren ve içimizi açan bir yazıydı sevgili arkadaşım. Güneş kadar aydınlık günler dilerim. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER tarafından 4/9/2011 2:02:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Sizin değerli yorumlarınızla hep yanımda olduğunuzu bilmek de ayni derecede mutlu ediyor beni, selam ve sevgilerimle.
Handna hanım ben de bu güzel güneşi görünce sabah yürüyüşü yaptım...
Mevsimlerin en güzeli, doğanın uykudan uyanışı, tüm canlıarın hayata mutlu bakışı gibi..
Ben de size sevgi ve selamlarımı yolluyorum..
handan akbaş
handan akbaş
Her mevsimin kendine göre bir güzelliği var ama bahar ayrı bir güzel değil mi?
İnsan baharın gelmesiyle yeniden can bulmuşçasına mutlu oluyor, seviniyor. Bu belki de doğanın yeniden uyanışıyla, insanlarda yeni uyanış ve umutları anımsattığı için...
Soğuk bir bahar sabahında Ankara'dan İstanbul'a kucak dolusu sevgiler :))