- 1282 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sanal Aşklar..
Daha önceki bazı yazılarımda da üstüne düştüğüm bir konuyu yeniden gündeme getiriyorum ama gerçekten üzüldüğüm ve belki bende yaşadığım için pişman olduğum ve hala bu yanlışı yapanların olduğunu gördükce, daha doğrusu duydukca daha da kahrolduğum bir konuyu yeniden yazmaya karar verdim .
Yıllarca sanal aşkları savundum , savunmamda bir çok sebep ve bahane buldum , kendimi kandırdığım yetmezmiş gibi ,bir çok arkadaşımıda buna inandırmaya çalıştım. Şu anda bu durumda olan arkadaşlarım varsa da yazdıklarım onlar için bir şey ifade etmeyecek ,çünkü zamanında banada hiç bir etkisi olmamıştı yazılanların , ama olur ya bir kişi bile etkilenirse bu hem kendisini hemde çevresini mutlu edecek , daha güzeli iç huzuru yerine gelecektir.
Üzüldüğüm konuya tekrar döneyim . Evli olsun bekar olsun ,sanal dünyadaki ilişkiler önce her ne kadar dostane başlasada bir müddet sonra gerek duygusal gerekse cinsel sapmalarla içinden çıkılmayacak durumlara girebiliyor ve çoğu zaman hüsranlıkla sonuçlanıyor. Bunu herkes için söylemiyorum gerekse din için ,gerekse yaşam için ,gerekse insanlık için çok güzel şeyler paylaşıp bunu kendine görev sayan arkadaşlarımızda var . Bu arkadaşlarımızıda burdan tebrik ediyorum.
Evet bilakis bu chat sitelerinde dolaşan arkadaşlarımız daha çok şahit oluyorlardır , bir gün biriyle ertesi gün biriyle hatta aynı anda bir kaç sevgili idare eden kişileri bile bulmak mümkün , yapmayın Allah aşkına.. Bilakis oyun sitelerinde kadınların birbiri arasında "Ali’den sıkıldım artık , şimdilik Veli’yle takılıyorum , daha karizmatik ama son zamanda Tarık benimle çok ilgileniyor ne yapsam bilmiyorum " mu ? yoksa erkeklerin " Ayla iyide sürekli vıdı vıdı , Necla tam aradığım tip düşürmek üzereyim biraz nazlanıyor, ama fatoş beni anlayan tek kadın galiba abi yaa " söylemlerinin hangisine muhatap olmak istersiniz ? isminiz Ali ,Veli , Necla olmayabilir ! yada böyle söylemlere muhatabsınızda haberiniz mi yok ??? İşin acı yanı bu işi evlilerin daha çok yapması , tabi yapanlar kendilerini bilir , yapmayan kardeşlerimizi tenzih ediyorum . Eşim beni anlamıyor romantizmi kaybetti , beni sevmiyor gibi aslında maceradan öteye gitmeyen bahanelerle ,kendini hiç ama hiç tanımadığı bir kişinin muhabbetine atıveriyor. Emin olun o kadar eşinizle muahbbetiniz olsaydı , eşinizle o kadar ilgilenseydiniz , cam açtığınızda ona süslendiğiniz gibi eşinize süslenseydiniz ,eşiniz bu sanal yalan alemden daha çok sizinle ilgilenip sizi sevecekti. Yapsamda olmayacaktı demeyin lütfen, en azından denemeye değmez miydi ?
Sanal alemde uğraştığınız kadar ailemize eşlerimize değer verseydik herşey daha güzel olmaz mıydı? ama tabi şu var , aile ve çevre günün 24 saati emek ister , ama sanal dünyada 3-5 saat güzel sözlerle ve hoş edalarla doludur ve hepimiz ordaki süslü sözlere inanırız .
Sanal muhabbet ederken karşıdakine biraz anlattınmı hayatından, güven verirsin ve her derdine ortak olursun , hele sorun eşinin ailesindeyse ,eşinle konuşmadığın bütün dertleri tek tek sıralarsın vahlar tohlar eşliğinde ama kimse, birde eşini dinleyim ,sorunu neymiş demez... Günlük bir kaç saatlik konuşmalar saygı ve sevgi çerçevesinde devam eder , daha sonra iltifatlar , işte hayatımın adamı yada kadını , işte ruh eşim deriz .Çiçekler resimler mesajlar ,seni düşünüyorumlar seni seviyorumlar ,hem kendimizi hem karşıdakini kandırırızda kandırırız.!!! Allah aşkına kimi kandırıyoruz, biliriz aslında bir balonla oynadığımızı ve bir gün patlayacağını ama nedense sanırım sadakatsizliğin dayanılmaz cazibesine kaptırıveririz kendimizi , nasıl olsa kimse bilmiyor kimse duymuyor kimse görmüyordur . İleri gidip telefon almalar ,hatta buluşmalara kadar gidenleride var . Tamam bekarsan nasibini arıyorsundur ,sınırlara dikkat ettiğin sürece oladabilir belki .. her ne kadar evlilik ihtimali milyonda birde olsa bunuda göze alanlar vardır diyelim.. Aslında demek istediğim ne yaparsanız yapın ama ne olur bunu reklam yapmayın ...
Buraya kadar hep eleştiri yaptım , nerden biliyorsun diyenlere başta cevabımı verdim zaten . Gelelim sanalda olsa gerçek sevenlere , ben bunların varlığınada inanıyorum . Evli olsun bekar olsun gönlüne söz geçirememiş ve sevmiş ,karşılıksız sevmiş , ölürcesine sevmiş aşık olmuş... Eee murat ne farkı var az önce söylediklerinle bunun ne farkı var diyebilirsiniz ! Çok ama çok büyük bir fark var . Bu şekilde sevipte sevgisini sadece içinde saklamış hatta sevdiğine bile söyleyememiş , ona ima etmişse bile bunu kendiisinden bile saklamış , bir sır olarak yüreğinin en derinlerine gömmüş ve asla ailesini ihmal etmemiş ve asla bunu reklam etmemiş kişiler var . Hatta bunun için neti bırakmış , sevdiği kişinin hayatı değişmesin diye bütün acılarını içine gömmüş kişiler var. Bütün aşklar böyle olsaydı ,gerçekten sadece internet değil ,gönlümüzde yüreğimizde bu denli kirlenmezdi .. Şimdi herkes kendine baksın , birilerinimi kandırıyoruz kendimizimi ? son kelam ,birbirimize dua edelim ,Allah hepimizi nefsimizin şerrinden muahafaza etsin....
(murat)
YORUMLAR
Çok faydalı bir yazı.
Bu konuda sürekli şiirler yazarak insanları uyanık tutmaya çalışan biriyim ama sadece duyduklarım, gördüklerim di hicvettiklerim.
Ama siz bu olayı birebir yaşayan birisi olarak bunu hem itiraf hem de güzel bir şekilde yanlış olduğunu izah etmişsiniz.
Umarım dediğiniz gibi bir kişiye olsun faydası dokunur.
Açık yürekliliğiniz ve her satırına imzamı atabileceğim bu anlamlı yazınız için sizi kutlarım.
Selam ve Sevgimle.
dostaynası
Şunuda unutmadan söylemek gerekirse , yine beni uyandıran ,doğru yolu bulmama sebep yine burda tanıştığım yüzünü bile görmediğim reel hayattan bile daha samimi olduğum bir dosttur.
Bu ekran başında kahkahalarla güldüğümde , gözyaşlarına boğulup ağladığımda çok olmuştur , sadece sınırları ayarlamak ferekir , ve herkes bunun çabası içinde olması gerekir diye düşünüyorum .
SEvgiyle Saygıyla kalın efendim..