- 843 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ey Sevgili
Kaynaktan Deryaya
lebiderya
EY SEVGİLİ
Allah`C.C Salat ve Selamı Rahmet ve Bereketi Senin ve Değerlerinin Üzerine Olsun
SEVGİ İKİ CİHANI PAYLAŞMAKTIR.
Şafakları beklerken senden bir ses, bir nida duymak istedim. Hayalde de olsa; sesin bana huzur vermektedir.
Sen yüreğimde öyle bir yer ettin ki; bunu kelimelere, sayfalara sığdıramam. Sesin bana azim verdi. Derdim, çile senle azaldı. Sevmek nedir bilemezken sevginin anlamını seninle tanıdım.
Sevgi; sebep olanı yanındaysa, huzur ve mutluluk, uzaklardaysa; umut, çile, hasret demekmiş.
Sevgi; güven ve emek demekmiş.
Sevgi; ruhun dinlendiği musiki; gönlün şenlendiği gül bahçesi, yüreğin eğlendiği sohbet sarayı, bedenin dinlediği; sevda köşkü, saygının zirvelere çıktığı ateşli bir yol demekmiş.
Kimi zaman; karakışlar nisan olur, kasımlar haziran; hazanlar bahar olur... Kimi zaman; bir haziran gecesi zemherinin ilk günü, bir temmuz sıcağı ayaz olur, güz olur.
Kaynaktır sevgi sohbet mekânlarına... Irmaktır sevgi; dost otağlarına, iffettir sevgi; yüreğe giden yolda.
Asil olmaz, aslet olur; isyan olmaz, itaat olur, kula kulluk değil; sevdaya meftunluk vardır; sevgideki yücelik ilahi sevdaya davetiye verir.
Sen yüreğime yazıldın. Sen huzuru, mutluluğu hasretinle tattırdın.
Yanındayken gurbet yaşattın da; sana hiç kırılmadım, darılmadım.
İnsan sevdiğine darılır mı? Gücenir mi?
Hanımlar kutsal valıklardır. Kutsallıkları anne oluşlarında, evlat yetiştirmelerindedir. Kutsal oldukları için ""cennet annelerin ayakları altındadır" buyurmuştur Fahri Kainat S.A.V Efendimiz. Kutsal olmasalardı, bu güzel övgü ve mükâfata lâyık olabilirler miydi?
Hanımlar kıymetlidir. Öyle olmamış olsaydı Hazreti Efendimiz S.A.V kendilerine sert bir cisim atan Aişe Validemize Hazreti Ebubekir müdahale edecekken .. Ona birşey demeyin. O böyle istemiş böyle yapmıştır. Diyerek O`nun ne kadar kıymetli olduğunu işaret eder miydi?
Yine bir keresinde Aişe Validemizle Efendimiz tartışmışlar ve Hazreti Ebubekir Efendimiz yanına gelmişler. Aişe Validemize tokat vurmuşlar Efendimiz S.A.V " Ya Ebubekir biz seni hakem olasınız diye çağırdık, tokat vurasınız diye çağırmadık"" buyurarak hanımlara ne kadar kıymet verdiğini söylemiştir.
Hanımlar baş tacı dediğimiz zaman tepki gösteriyorsun. Hanımlar elbette baş tacıdır. Onlar evlat yetiştirerek en büyük saygıya layık oluyorlar.
Sen ey sevgili; senin yerin baş tacıdır.
Senin yerin yürektir. Sen ancak yüreğe sığarsın...
Bir adım ötede olsan yine seni özlüyorum. Yanımdayken; az sonra gideceğini düşünüp zamanın önünü kesmek istiyorum. Uzaktayken senli düşünüp, senli okuyup senli yazıyorum.
Seni rüyalarda bekliyorum.
Seni öyle tanıyorum ki; sevda yazdın, seni yazdın yüreğime.
Vatan, bayrak, toprak, ecdat, Kur`an, Resul, Allah C.C diye başlayan çok uzun sohbetleri biz seninle yaptık. Seninle kendimize zaman mı bıraktık?
Paylaşmak her anı pay etmek; işi, aşı, gözdeki yaşı paylaşmaktır. Sevgi, Sevgiliyi yaşamaktır.
Ne zaman bir hasret türküsü çalsa; gözlerimden yağmur yağar.. Farkında bile olmadan bakarım ki; yüreğim ıslanmış.
Gözyaşlarımla, hüzünlerimle uykuya çekilirim.. Seni rüyalarda beklerim... Rüyalarımda gelip göz yaşlarımızı silersin. Sonu gelmeyen gecelerimde şafağıma nur olup doğarsın. Çöle döndüğüm anlarda sağanak olup; yağarsın. Susuzluğum seninle son bulur. Çöle dönmüş lalezarım seninle kurumayan gül bahçesi olur.
Şimdi senli çarpar yüreğim. Seni yazar kalemim. Seni okur, seni söyler benim dilim.
Seherimde sabah yelisin. Irmağımın sevda selisin. Yüreğimin solmayan gülüsün.
Sevgi fedakârlıktır. Fedakârlık sabır demektir. Sevgi emektir. Yürekte birleşmektir. Sevgi birlikte yürümektir.
Ey sevgili; güneşe bakıyorum sen varsın, ateşe bakıyorum sen varsın. Yüreğimdesin, yüreğimde beni yakarsın.
Şimal yıldızı değilsin, ayın ondördü değil, Sen hayatımın her yerinde varsın. Anı değil ömrü, iki cihanı pay etmektir.
Ey sevgili sevgi sen demektir.
Sevgi tek yürektir.
Kadir Durak
lebiderya