Eğik Minare
’Medine’de Hz. Muhammed’in kabrinin yanında bulunan minare eğiktir. Peki neden eğik yapıldığını biliyor muydunuz?
Peygamberimizin mezarına ev sahipliği yapan Mescid-i Nebevî, Hicret’ten sonra Medine’de Hz. Muhammed ve ashabı tarafından inşa edildi. İslam aleminin en kutsal mezarları Kubbetul Hadra (yeşil kubbe) ismi verilen mekanda burada bulunmaktadır. Kubbetul Hadra bugünkü haline Osmanlı tarafından getirilmiştir. Kubbetul Hadra’nın hemen yanıbaşında bulunan bir minare çok ilginçtir. Bu minare ünlü Pisa kulesi gibi eğiktir. Ondan farklı olarak bu minare bilinçli olarak eğik yapılmıştır. Eğik yapılmasının temel nedeni herhangi bir doğal afet anında minarenin Hz. Muhammed’in mezarının üzerine devrilmesine engel olmaktır. Bu nedenle kule mezarın zıddı yönünde eğimlidir.’ (Kaynak: Milliyet)
Bu bilgiden haberim yoktu ama okuduğumda çok heyecanlandım. Peygamberimize (S.A.V) gösterilen bu hassasiyet nasıl güzel nasıl zarif bir davranış... O mübarek yerleri görenler de ne şanslı insanlar.
İmkanım olsa Paris Roma falan hikaye... Kutsal topraklara gidebilmeyi çok isterdim.
YORUMLAR
İnsan mutlu oluyor...
Değer verdiği bir insanın samimi sözlerinden...
Kaç kişi vardır bu bilgiye ulaşınca "çok heyecan" duyan?
Kaç kişi imkanı olsa "Paris,Roma hikaye" diyen ?
işin zor yanı ben de yeni öğrendim Yeşil Türbe'deki bu vaziyetin hakikatini...
Bir başkasına aktarırken "..felan kitapta okudum" değil de " Esma Kahraman'dan öğrendim" diyeceğim.
Kim o?
Dediler mi hani şu "O değil de " diye başlayan yazılarıyla alışkanlık yapan,optalidon gibi yazar var ya işte o demek....
Bilenler "Haaa..hani şu uçuk kaçık yazar" diyecekler...
Bilmeyenlere de ben anlatacağım.
Işık vurunca yüreğindeki muhteşem güzellikleri aydınlatan Esma Kahraman'ı...
O demişti ya :
Ne Zor
ne zor
bazı
şeyleri
konuşmak
ne zor
bazen de
susmak
ne zor
karanlıkta
kalmak
ne zor
ışığa
ulaşamamak
Sen ışığa ulaşmayı arzularken...Işık saçtığını farkedemiyor musun ?
Allah sana hayırlı uzun ömürler versin...
Allah seni cennetine atsın...
Allah sana iki cihan sevdiklerinle mutlu olmayı nasip etsin.
Amin.
Amin
Amin...
erolabi
Saygılarımı sundum ...
Ayak uçlarına bak...Değerli kardeş.
daha 15 oldu geleli anlatılmaz güzeldi
evet orası öyle sakin ve sessiz ki tabi kim var orada hep dua ettim ve mekkede bir tavafımı bütün edebiyat dostlarım için yaptım inşallah onlarda gelsin bu güzelliği yaşasın istedim
ve medinde de yeşil halı cennet bahçesinde dualarımda vardınız tüm gönül dostlarım ayrımsız
evet dilerim gidersinde o güzelliği yaşarsın
çünkü o anlatılmaz yaşanır
saygı sevgimle ah medine ah Muhammedim S.A.V
AYSE 09 tarafından 4/7/2011 11:26:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
haberdar etmiş olsaydınızda Rasulümüze kuru bir selam iletebilseydik ne çok arzu ederdim ne güzel olurdu.
Ama gidişnizden haberdar olamadım ne y6azık...inanın çok üzüldüm
dilerim Rabbim kabul buyurur haccınızı ve yaptığınız dualar içinde bizede bir katre pay bırakır.
okuyunca paylaşmak istedim.
şimdiden cumanızı kutlar dua selam ile sevgiler sunarım..
Esma KAHRAMAN
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
sevgili Esma,"ameller niyetlere göredir" der sevgilimiz sav.
dilerim Allahım cümlemize nasib eder o şehri yari gidip görmeyi onun kokusunu kana kana solumayı...Amin
yalnız şunu ifade etmeden geçemiyeceğim..Hz Muhammed yazdıktan sonra mutlaka devamında (sav) yazmayı ihmal etme güzeldaşım..
çünkü bir Hadisi Şerifte buyururki Güzeller güzeli Peygamberimiz "benim ismim anılınca bana salavat getirmeyen kıyamete kadar burnu üstü sürünsün".
yazıda bir kaç yerde ismi zikredilmiş ama olurki dostlar salavat getyirmeyi unuturlarsa bu güzel ibadetin eksik kalır...
bildirileni pay etmek istedim
kutluyorum ve dua selam ile şimdiden cumanı tebrik ediyorum...
sevgimle...
Esma KAHRAMAN
Bu kez ciddi takılmışız:)
Ben de ciddileşeyim hemen.
Gerçekten güzel bir yazı.
Sonundaki isteğinizi de takdirle karşıladım, İnşaallah nasip olur da gidersiniz.
Allah herkese nasip etsin o mukaddes topraklara yüz sürmeyi.
Peygamber efendimizin şefaati hepimizin üzerine olsun.
Selam ve Sevgimle.
Esma KAHRAMAN
:) Teşekkür ediyorum. Sevgilerimle.
Minareyi çalan,kılıfını hazırlarmış!
Kurnaz mütayit..
Sen malzemeden çal
"Kardeşim,bu minare niye eğri" diye soranlara da
"Peygamber efendimizin üstüne düşmesin diye öle yaptım" de..
Yalandan,kim ölmüş ki?
Götür,başka yere yap.Hatta öle bi yere yap ki,kıyamet kopsa bile zarar vermesin.
Teşekkürler Sayın Yazarım
Esma KAHRAMAN
:)) Sevgiler Sayın Yazarım.
DÜMDÜZ
Resme dikkatlice bak lütfen.
Arka plandaki eğik minare yüzünden,öndeki öle görünüyo!..
Neyse gittiğinde görür ve bana hakverirsin heralde.
Sevgiler Sayın Yazarım