- 1684 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
1.ULUSLARARASI REŞADİYE ŞİİR AKŞAMLARI...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
1-2-3 Nisan 2011 tarihleri arasında yapılacak olan 1.Uluslararası Reşadiye Şiir Akşamları Şöleni için 850 km.lik bir yolculuk sonrası Tokat Vilayetine geldim, garajda otobüsten iner inmez hemen Kümbet Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Osman Baş’ı aradım. Telefonu cevap vermeyince Şair Ünal Kar’a ulaştım, o Taşhan’a gelmemi istedi. Sora sora Taşhan’ı buldum, çay içmek için bahçeye oturduk. Cuma Namazından çıkacak olanlar varmış, 1 saat sonra 4 kişi olduk. Reşadiye vilayete 90 km.uzaklıkta imiş, 10.00’ar Tl.vererek Reşadiye Minibüsüne bindik. Yer yer iyi, yer yer tamirat geçiren yollarda 2 saatlik zorlu bir yolculuk yaptık. En sonunda Yeşilırmak Nehri’nin bir kolu olan Kelkit Çayı kenarında ki Reşadiye İlçesi’ne geldik. Ünal Kar cep telefonundan Kümbet Dergisi Genel yayın Yönetmeni Osman Baş’ı aradı, Osman Baş5 dakika oldu olmadı taksi ile bizi indiğimiz yerden almaya geldi. 1 km.kadar gittikten sonra Reşadiye Termal Otel’e geldik, odalarımız ayarlanırken lobide bize çay ikram ettiler. Ben odama çıkmak için can atıyordum, zira 850 km.lik yolculuk beni yormuştu. Bunun üstüne 90 km.lik yoluda ekleyin, 940 km. Neyse, odalarımız çabuk ayarlandı. Valizlerimi alıp yukarıya çıktık, odalar 2’şer kişilik. Ünal Kar Mustafa Erol Kerimoğlu ile Ali Baş’ın aynı odada kalmasını istedi, ikimizin bir odada olmasını istedi. O eşyalarını koyup aşağıya indi, ben hemen inemiyeceğimi. Duş alıp uzanacağımı söyledim, öylede yaptım. Akşam üzeri uyandım, yemeğe indim. Reşadiye İlçesi’nde gördüğüm Termal Otel’in 5 yıldızlı otel ayarında olması beni şaşırttı, yemekler falan harikaydı. O gün lobide geldiğimiz andan itibaren Reşadiye Belediye Başkanı Rafet Erdem bizi hiç yalnız bırakmadı, çay içerkende. Yemek yerkende hep yanımızda idi, özellikle personel bizi hiç çaysız bırakmadı. Gece gündüz demeden çay ihtiyacımızı karşıladılar, bu yüzden bize fazlası ile emekleri geçti. İlk gün lobide bol bol arkadaşlarla bol bol fotoğraf çekilmeyi ihmal etmedim, o gece güzel bir uyku çektim. Sabah kahvaltısına dinç kalktım, özellikle kalvaltımı dağa karşı yapmam moralimi iyice düzeltti. 2.günün öğlesine kadar Reşadiye İlçesinde şehit düşen askerlerin şehit düştüğü ve ilçeye 10 km.uzaklıkta bulunan yere gittik, tamamen rampa. İlçeden 600-700 metre daha yükseklikte bir yer. Şehitler için dua ettik, dönerken bir ara şoföre otobüsün sağlam olup olmadığını sordum. Sağlam olduğunu söyledi ama ben pek inanmadım, otobüs bir hayli külüstürdü. Küçük bir tümsekten geçse bile biz içindekilerde 5-10 santin havaya zıplıyorduk, inerken 2-3 km.ötede fotoğraf çektirmek için iyice sağa yanaşınca büyük panik yaşadım. Diğer şairlerde uçurumdan aşağıya düşeceğiz diye çok korkmuşlar, öylesine rampa var ki burada bir kaza yapsanız kurtulma ümidiniz sıfır. 10 km.lik iniş sırasında 3-4 defa durduk, fotoğraf çektik. İyide oldu, öğle yemeğine kadar Reşadiye Belediye Başkanı Rafer Erdem’de bizimle geziye katıldı. Öğle yemeğini yedikten sonra 1 saat gidişi, 1 saat gelişi olan bir göle gidilecekmiş. Ben bizi götürecek olan şair arkadaşa gölün bir özelliği olup olmadığını sordum, göl işte deyince yorgun olduğumu ve gitmeyeceğimi söyledim. Otelde tek başıma kalarak uyudum, öylesine uyumuşum ki kalkıpta kaldığım odanın penceresinden aşağıya bakınca Şair Ali Baş ’Sen yemeğe gelmiyormusun ?’ diye sordu. Apar topar aşağıya indim, 1 çorba içer içmez otobüsün geldiğini ve salona gideceğimizi söylediler. Çantamı kaptığım gibi otobüse yöneldim, kısa bir yolculuktan sonra Yatılı Bölge Okulu’nun Çok Amaçlı Kültür Salonu’na geldik. Reşadiye İlçesi 1.Uluslararası Şiir Akşamları Şöleni başlamak üzere idi,salonun tıklım tıklım olduğu YBO Çok Amaçlı Salon’da 2 Nisan 2011 Cumartesi günü saat 20.00-23.00 arasında yapılan şölene alfebetik sıra ile Ahat Salihov (Türksoy Temsilcisi) , Ali Baş (Kayseri) , Ali Rıza Atasoy (Amasya) , Bedrettin Güreş (Reşadiye) , Dursun Elmas (İstanbul) , Hacer Alioğlu (Kastamonu) , Hayrettin İvgin (Ankara) , Kerim Özbekler (Aydın) , Liliya Kayıpova (Başkurdistan Cumhuriyeti) , Mustafa Berçin (Çanakkale) , Mustafa Erol (Tokat) , Marjan Erşuova (Kazakistan) , Mustafa Uçurum (Tokat) , Osman Baş (Tokat) , Rifat Salahov (Tataristan) , Sevil Piriyeva (Ahıska) , Sergül Vural (Kayseri) , Tologon Suleymanov (Kırgızistan) , Ünal Kar (Tokat) , Ahmet Coşkun (Ankara) sahneye çıkarak şiirlerini okudular. Reşadiye Kaymakamı Engin Aksakal’ında izlediği proğram öncesi Kümbet Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Osman Baş, Kümbet Dergisi ve Tokat Kültür Derneği Başkanı İrfan Yıldız ve Reşadiye Belediye Başkanı Rafet Erdem sahneye çıkarak kısa birer konuşma yaptı. Gazetecilerinde bol bol fotoğraf çektiği gece başarılı bir şekilde geçti, şölen sonunda plaketlerimizle birlikte birer torba içinde 1 kğ.lık kurutulmuş Tokat Pekmezi, 1 kğ.lık kuşburnu reçeli ve 500 gramlık Tokat Çemeni ve 1’er masa örtüsü takdim edildi.
REŞADİYE’DE BANA VERİLEN GAZETE-DERGİ VE KİTAPLAR;
SAİT ÜNAL
REŞADİYE GAZETESİ
Kurtuluş Mahallesi, Kültür Sokak, No.17-A
REŞADİYE-TOKAT
TELEFAKS;0-356-4613165
E MAİLLER;
[email protected]
[email protected]
YUNUS AYBAKAN
MEMLEKETİM TOKAT GAZETESİ
Mecidiye Mahallesi, Adana Caddesi, No.6
SULTANBEYLİ-İSTANBUL
TELEFAKS;0-216-3987523
GSM;0-535-4699059
E MAİLLER;
[email protected]
[email protected]
[email protected]
WEB.www.tokatmedya.com
NOT.32 SAHİFELİK BU GAZETENİN 2 SAHİFESİ KÜLTÜR VE SANAT SAYFASI, İLETİLEN YAZI VE ŞİİRLERİ YAYINLIYOR.
KÖŞE YAZARLARI;
YRD.DOÇ.DR.NAİL YILDIRIM (E MAİ[email protected])
ASIM UZUN (E MAİ[email protected])
İSMAİL AVŞAR (E MAİ[email protected]
ABDULLAH BOYRAZ (E MAİ[email protected])
TURHAN ÇAKIR (GSM.0.532.3933483 E MAİ[email protected])
ALİ YALÇIN (E MAİ[email protected])
YAKUP DELİÖMEROĞLU
AVRASYA YAZARLAR BİRLİĞİ GENEL BAŞKANI
KARDEŞ KALEMLER DERGİSİ
Hacettepe Mahallesi, Hamamönü Sokak, No.24
ALTINDAĞ-ANKARA
TEL.+90 312 31170 52, 0.312.3117062
FAX.+90 312 3117032
E MAİ[email protected]
WEB SİTELERİ;
www.ayb.org.tr
www.kardeskalemler.com
İRFAN YILDIZ
KÜMBET YAZI VE ŞİİR DERGİSİ
G.Osmanpaşa Bulvarı, Taş Han, No.61-109
PK.25
TOKAT
TEL.0.356.2124809
E MAİLLER;
[email protected]
[email protected]
DİĞER YÖNETİCİLER;
OSMAN BAŞ
GSM.0.536.6820252
E MAİ[email protected]
İSMAİL POLATÇI
GSM.0.532.4775111
E MAİ[email protected]
ÜNAL KAR
GSM.0.544.5736066
E MAİ[email protected]
SELAHATTİN ADIGÜZEL
GSM.532.4775121
E MAİ[email protected]
DOÇ.DR.FIRAT PURTAŞ
ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ TEŞKİLATI
TÜRKSOY DERGİSİ
Ferit Recai Ertuğrul Caddesi, No.8
06450 ORAN-ANKARA
TEL.+90 312 4910100
FAX.+90 312 4910111
WEB.www.turksoy.org
ALİ RIZA ATASOY
NEHİR KIYISI DÜŞLERİ (ŞİİRLER-136 SAHİFE)
İlçe Milli Eğitim Müdürü
TAŞOVA-AMASYA
TEL.358.3121027
FAX.0-358-3121470
WEB SİTELERİ;
tasova.meb.gov.tr
www.camliderem.org
HASAN ÖĞMEN
AŞKIN KALBİNİ ÇALDIM (ŞİİRLER-96 SAHİFE)
Topçam Mahallesi, Yazıcıoğlu Kooperatifi, Menekşe Apt. No.1-3
TOKAT
TEL.0.356.2288594 (EV), 0.356.2128505 (İŞ)
GSM.0.536.9873237
WEB.
HAYRETTİN İVGİN
HÜZNLÜ ŞEİRLER (ŞİİRLER-80 SAHİFE)
KÜLTÜR AJANS TAN.VE ORG.LTD.ŞTİ.
Konur Sokak, No.66-9
BAKANLIKLAR-ANKARA
TEL.0.312.4259353
FAX.0.312.4194443
NOT.BU ESER HAYRETTİN İVGİN’İN ELXAN YURDOĞLU MEMMEDOV TARAFINDAN AZERİ TÜRKÇESİNE ÇEVRİLEN ŞİİR KİTABIDIR.
MECİT GAFURİ
BU DÜNYAYI VAR EDİP YAŞATANDIR MUHABBET (ŞİİRLER-296 SAHİFE)
Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı (TÜRKSOY)
ANKARA
NOT.BU ESER BAŞKURDİSTAN CUMHURİYETİ ŞAİRİ MECİT GAFURİ’NİN ŞİİRLERİNİN TÜRKÇEYE ÇEVRİLMİŞ ŞEKLİNİ İHTİVA ETMEKTEDİR.
MUALLA KATİP
GÖZLERİNDEN GEÇERKEN (ŞİİRLER-68 SAHİFE)
ALFA AKADEMİ BASIM YAYIM DAĞITIM LTD.ŞTİ.
Altıparmak Caddesi, Burç Sineması Pasajı, No.33-34
BURSA
TEL.0.224.2236016, 0.224.2232504, 0.224.2247465
E MAİ[email protected]
WEB.www.alfaaktuel.com
MUSTAFA EROL KERİMOĞLU
MESTANE GÖZLER (ŞİİRLER-144 SAHİFE)
Kerimoğlu Eczanesi, Meydan Çarşısı
TOKAT
GSM.0.505.3016035
MUSTAFA EROL KERİMOĞLU
GECELER (ŞİİRLER-168 SAHİFE)
Hasır Çay Evi, Meydan Camii Karşısı
TOKAT
GSM.0.505.3016035
Şiir Şöleni sonrası otele döndük, lobide bir hayli çay içip sohbet ettik. Fotoğraf çekildik, Belediye Başkanı Rafet Erdem’de bizimle beraber vakit geçirdi. Buna rağmen ben 24.00 sıralarında yatmayı tercih ettim, diğerleri 2’ye 3’e kadar oturmuşlar. Sabah kalktığımızda kalvaltımızı yaptıktan sonra Ankara tarafına gidecek olanlar Reşadiye’den otobüs bulabildiler, Ali Rıza Atasoy, Hayrettin İvgin ve Yurt Dışından gelen 6-7 kişi buna dahil. Ben Tokat’a gitmek zorundaydım, nitekim öylede oldu. Tokat’lı Şair Ünal Kar, Mustafa Erol Kerimoğlu, Ali Baş minibüsle Tokat’a gittik. Ben Tokat’la ilgili 10-15 fotoğraf çekecektim, Ünal Kar bana refakat ederek istediğim fotoğrafları çekmemi sağladı. İlk defa geldiğim için Tokat’ı bilmiyordum, daha sonra Tokat’tan saat 15.00’te kalkacak Marmaris Otobüsünde yer olup olmadığını sorduk. Yoktu, bir daha Tokat’a gelemiyeceğimi biliyordum. Bunun üzerine öğretmen evine yemek yemeğe gittik, oradan kalkınca Meydan camii önündeki kıraathanede epey oturduk. Çay içtik, 1 saat sonra Osman Baş taksi ile gelip beni aldı ve garaja bıraktı. Kafama göre takılacaktım, terminalleri dolaştım. Samsun’a gideceğimi söyledim, saati uygun değil. Ege Bölgesine hiç otobüs yok, mecburen Ankara’ya gitmek zorunda kaldım. Bu arada bir şeyi daha anlatmak istiyorum, buraya gelirken ve giderken dikkatimi şu çekti. Otobüs 400 km.lik Çorum-Amasya-Tokat il sınırlarını geçerken bu 3 ilin tarımsal açıdan oldukça verimli olduklarını gördüm, buraları daha önce görmediğim için topraklarının üzerinde ağaç olmadığını. Sebze yetişmediğini sanıyordum, meğerse verimli toprakları olduğunu gördüm, Çorum’da bir çok fabrika olduğunu görünce şaşırdım. Bu kadar fabrika olduğunu bilmiyordum, şiir şöleni fotoğraflarını ise picasaweb.google.com/ozbekler51 isimli siteye ’TOKAT FOTOĞRAFLARI’ başlığı ile ekledim. Yazı ile anlatamadığım bazı konuları fotoğrafları görünce daha iyi anlayabileceğinizi sanıyorum, 5 günümü alan yolculuk benim için faydalı oldu.
NOT.1-2-3 NİSAN 2011 TARİHLERİ ARASINDA YAPILAN 1.ULUSLARARASI REŞADİYE ŞİİR AKŞAMLARI İÇİN İLÇEYE GELEN AYDIN’LI GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER’E (SAĞDA), TOKAT VİLAYETİ’NİN REŞADİYE İLÇESİ BELEDİYE BAŞKANI RAFET ERDEM ELİ İLE 3-4 KM.UZAKLIKTAN REŞADİYE’Yİ GÖSTERİP İLÇESİ HAKKINDA BİLGİ VERİRKEN GÖRÜLÜYOR.(FOTO.OĞUZHAN BAŞ)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.