- 1788 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMA
Ana gibi yar ,bağdat gibi diyar olmaz derlerde...ben en çok babamı sevdim anamdan fazla
1951 bulgaristan göçmeniydi babam,gelip Eskişehire yerleşmiş..orayı vatan bilmiş.
boylu poslu,güçlü kuvvetli,kıvırcık saçlı,yakışıklı ,çakı gibi bir adamdı babam..
çok otoritermiş zamanında..hala kızım hep söylenirdi..bir tokat atmış halam korkudan kocaya kaçmış..siz onun en uysal haline denk geldiniz der dururdu..
Ellibeşindeymiş anamı aldığında babam..anam onu kırkında sanarmış..anam babamın dördüncü karısı..fevkalade çapkın adammış...çoçuklarının anası memlekette hastalıktan ölmüş..ikinciyi onlar için almış baksın büyütsün çoçuklar yetim kalmasın...ama olmamış..üçüncüye gönlünü kaptırmış yıllarca nikahsız yaşamış..birde yetmezmiş gibi o küsüp gitti diye..üstüne anamı almış...anam bunlardan bir haber babama varmış..
bir yıl sonra kadın çıkıp gelmiş...anam bana hamileymiş..kadın bakmış nikah anamda..çoçuk anamda..onun çoçuğu olmamış..bu adamdan bana koca olmaz artık diye yoluna bakmış...
Babam ikinci kocası anamın..anam köy kızı.. anadan,babadan balkandan gelme soyu..
pomaktır anam...varlıklı, söz sahibiymiş babası..ama köy işte onlar vermiş kocaya onlar ayırmış..anamda babası kırılmasın diye hep he demiş..evde işler böyle yürürmüş...
Anam köy kızı ama öyle böyle değil..güzel ,alımlı,becerikli zehir gibi akıllı..gençmiş dul kalmış,köyde talibi çoğalmış..köye vermek istememiş babası..babamı bulmuş..otuz yaş farka bakmadan babama vermiş..
ben doğmuşum bir yıl sonra..babam alem adammış..anamı doğuma hastaneye bırakıp sinemaya gitmiş..filiz akının bir filmi varmış..ikiz kız kardeşin hikayesi..biri yıldız ,biri mehtapmış..adımı ordan almış...doğmuşum: benle hayat babama yeniden doğmuş...
pamuklarda saklamış,uyurken ezer diye anamın koynuna sokmamış,kolay değilmiş işi ellialtısından sonra tekrar baba olmuş...ustalık eseri olmuşum yani...anamdan çok o beni büyütmüş...Ben bir yaşındayken istanbula göçmüşüz..satmış tası tarağı..kardeşleri orda diye kırmamış anamı..tekrar göç başlamış..vatanımız olmuş istanbul..en güzel yıllar orda yaşanmış...
Ticaretle uğraşırdı babam...kışın fındık ,fıstık,koz helva..yazın dondurma yapardı..bazen okul önlerinde bazen toptan satardı...çok tatlısın baban tatlıcımı diye laf atarlardı eskiden…ben evet derdim..şaka yapıyorum sanarlardı…doğruydu ben tatlıcının kızıydım…ortaokuldayken ben okulun önüne gelirdi satışa…herkez onu dedem sanardı..gururla o benim babam derdim…onunla hep gurur duyardım..kolay değildi işi..yetmişine merdiven dayamış..üç küçük çoçuk sahibi..yaşına rağmen çalışır didinirdi…
Bir dediğimiz iki olmazdı,hani bir tabir vardırya..ben babamın kapısında gördüm her şeyi.
Sinemaya ,tiyatroya gitmeyi..restauranta yemeğe.gitmeyi..çatal bıçak kullanmayı ben babamın kapısında gördüm..mahallemizde hem yazlık hem kışlık sinema vardı..her film değiştiğinde ordaydık..haftada bir yemeğe gider..yazın hergün deniz sefası…kırlar bahçeler dahası..Babam çok keyif düşkünü adamdı..deli gibi çalışır adam gibide yaşardı…
Keyif adamıydı babam..sigara içki alışkanlığı yok denecek kadar azdı..günde tek bir sigarası türk kahvesi yanında,arasıra bir çay bardağı rakı keyif aldığında…babam alem adamdı….üşümeyelim diye çayımıza konyak koyardı kışın…hiç birimiz alkol diye bir alışkanlık kazanmadık..yasaklımız değildiki özenmedik…
Okulu bitrip hayata atıldım..onu yetmişinde emekli ettim ..elini ayağını işten çektim…
Çok hayat doluydu babam..gezmeyi çok severdi…anam çok geziyorum diye bana kızdığında..baban gibi sümdüksün derdi..hep nereye gitsem diye düşünüyorsun..
Babam her kış kaplıcalara,her yaz izmire giderdi…yetmiş yaşında bile hala çakı gibiydi..sımsıkı tutunurdu hayata..kendine acayip bakardı..çok şık giyinirdi..
Yetmişinde bile gelecek planları vardı…memlekete gidecektik beraber..tüm planları üstümeydi…yirmibeşimde nişanlanmak istedim sen daha çok küçüksün evlenemessin dedi..
Çok gülmüştük..muzip adamdı babam…
En büyük sırdaşı dostu bendim..anamdan gizli bir şey yapacak olsa bir tek ben bilirdim..bazen bana mari der,bazen sümbül olurdu adım…acayip keyif adamıydı babam..çok güzel yemek yapardı..anam evden çıkmaya görsün..hemen mutfağa dalar döktürürüdü..anam kızmasın diye bende yandaş olurdum..kıyamazdı hiç bize ,ne bir fıske yedik.nede kötü bir söz işittik..çok severdi bizi ..en çokta beni…ben koca kızdım yatağıma kahvaltı getirir..hala gece üstümü örterdi…sevgilimi ona anlatır..dişarı çıkarken güzel olmuşmuyum diye ona sorardım..müzikli eğlencelerde ilk dansım hep onundu…hiç kızmadı eteklerime,şortlarıma..hiç karışmadı gelen giden arkadaşlarıma…
Çok kültürlü adamdı babam..anamla tartıştıklarında ben Avrupa görmüş adamım derdi..okuma yazma bile bilmezdi oysa..ama dört haneli rakamları kafadan çarpardı…
Çok iyi bir adamdı babam…anamın sülalesi bir dolu hep bizdeydi..bir gün of demedi..
Evimizde yiyen içen kalmazdı..bir kez olsun ben taşıyorum onlar yiyor demedi…
Anamıda yabana atmayalım..müthiş bir aşçıydı…çok özel süslüydü, yemeklerimiz..yemek sofralarımız…masaya çiçek bile koyardı…teyzem senin anan sosyete derdi..köyde değil sanki şehirlerde büyümüş…
Çok mükemmel bir adamdı babam…gözlerini hayata sekseniki’sinde kapadı..allahın sevgili kuluydu..üçgün yatakta ,dördüncü günü topraktaydı..acil götürdük hastaneye..doktor masada kalır uyanamaz dedi..ameliyata tereddüt etti…ameliyattan sonra ,yogun bakımda babam..uyanmakla kalmamış... hemşireye,mari karnım açıktı ne yiyeceğiz..demiş…komik adamdı babam..ölüme giderken bile..muzipti…
Üç gün başında bekledim..çok yoruldun hadi git dinlen dediler..olmaz dedim..ikna ettiler..yarım saat bilemedin..bir saat oldu olmadı..yetiş dediler…
Yetişemedim…son nefesinde yanında olamadım..oysa elini tutacaktım..bana yaşattığı tüm güzellikler için minnetle sarılacaktım..evini, ocağını,çoluğunu çoçuğunu..
Evimin direği dediği delikanlı kızına emanet edecekti ..son yolculuğuna gözü kapalı çıkacaktı…ama olmadı...
Gözü açık gitti babam…
15 yıl oldu öleli o gün bugun iflah olmadım
YORUMLAR
*vintage*
saygıyla
*vintage*
saygıyla kalın...
Böyle güzel bir babadan sizin gibi şahsiyetli, geçmişine sadık,bu gününden emin, verimli bir birey meydana gelmiş.Son derece güzel bir yazı okudum, kutluyor,babanıza rahmet,size başsağlığı diliyorum.Saygılarımla...
*vintage*
sevgiyle kalın...
sayfanız ve yazınız vesilesiyle bütün babaların ellerinden öpüyor sizi tebrik ediyor saygılarımı sunuyorum
*vintage*
saygılar bizden üstadım...
*vintage*
çok keyif aldım ve yaşadım babamı tekrar tekrar yazarken...
sanırım göçmenlik var sizdede...
saygıyla kalın...
Ben bu güzel ilişkiyi belki kendi babamla yaşamadım ama, en azından şimdi oğlumla yaşıyorum değerli yazarım, akıcı bir uslupla anlatılmış sevgi dolu, sıcacık bir yazıydı, kutluyorum.
Mekanı cennet olsun,
Selam ile.
UNALAN tarafından 4/6/2011 3:22:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
*vintage*
saygıyla kalın..
Ne güzel mutlu bir çocukluk ve gençlik geçirmişsiniz. Bence o yaşa kadar babanızla dolu dolu yaşadığınız anılar için şükredin.
Ben de sizin gibi çok sevdiğim dünya tatlıları bir anne babanın elinde, sıcak bir yuvada büyüdüm. Babamı 4 yıl önce kaybettim. Keşke kaybetmesek ama bizim elimizde değil.
Biz de babacığımı hastaneye kaldırdık, bir hafta yoğun bakımın kapısında bekledik, gece gündüz. Çalıştığım iş yerinden çağırdılar "abla babanın durumu iyiyse gel, faturaları, defterleri düzenle, hemen yine dön" dediler. Doktoruyla konuştum "gidebilirsin, babanın durumu iyi" dedi. Ben Ankaraya gece geldim, sabaha karşı vefat haberi geldi.
Ama ben, bana yaşattıkları sevgi dolu bir yuva için teşekkür ediyorum ve halime şükrediyorum. Keşke kızım da babasıyla büyüyebilseydi.
Babanıza Allah'tan rahmet diliyorum. Size sabır.
Yazınızda mutlu bir yuvanın sıcaklığını hissettim.
Sevgilerimle
*vintage*
malesef şimdiki babalar....işte...erkek kardeşim..böyle güzel bir babanın oğlu..bile 2 çoçuğuna babalık yapamadı..(ki babam o yaşına rağmen bize sahip çıktı..)eşinden ayrıldı..çoçuklarını ben aldım...2 çoçuğuna 9 yıldır ben hem analık ..hem babalık yapıyorum...biz güzel insanların şanslı kızlarıyız...çoçuklarımıza hem ana hem baba olacak..güce sahibiz...
saygıyla kalın...
*vintage*
modern...dilim döndüğünce anlattım işte....babama olan aşkımı
Allah mekanını cennet etsin inşaallah. Çok sevdim, ne kadar güzel anlatmışsınız. Oğluma söylediğim bir söz vardı onu paylaşmak isterim bende izninizle;
Bir adamın sahip olabileceği en güzel şeydir gülen bir anne ve babayla büyümek.
ve bir adamın en önemli görevidir çocuklarını gülen bir eşle büyütmek.
Selam ve sevgiyle...
*vintage*
saygıyla kalın...