- 1983 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
Ben, Kadınım...
Ben, kadınım.
Yok olmam istendikçe, çoğalanım.
Bitti dedikleri yerde, yeniden başlayanım.
Düştüğüm her seferde, daha da güçlenerek kalkanım.
…/…
Duvarlarla örmüşler, dört bir yanımı. Kanlı, canlı, yaşayan duvarlarla. Birinden kurtulsam, diğerine çarparım. Çok denedim, yıkamadım… Ama vazgeçmem / vazgeçmeyeceğim. Bir gün o duvarları aşacağım, bilirim.
Sınırlarla çevirmişler, hayatımı. Bir adım atmak istesem; çıkmaz sokaktır yolum. Kaybolmamı bekleseler de kendimden emin, dimdik yürürüm. Bilmezler; doğduğumdan beri hep çıkmazdı, benim yolum. Ben o çıkmazları, çok iyi bilirim
Karanlıklara bürümüşler, yarınımı. Zannederler ki tökezlerim. Göremezler; İçimdedir ışığım… Düşmem, ışığımla görürüm. Onların kararttıklarını aydınlatacağımı, bilirim.
Mutsuzlukla kaplamışlar, yüreğimi. Onlara inat, kendimi her zaman, mutlu hissederim. Kimseden bir şey beklemem. Farkında değiller ama çoktan öğrendim; beklentiler her zaman yaralar, bilirim.
Başımın üstünde kılıç gibi sallarlar, namusumu. Korkayım diye beklerler; ha düştü, ha düşecek… Hallerine gülerim. Demokles gibi bir iddiam yok ki benim. Hafife almam / almadım hiç yükümü. Nasıl taşınır, bilirim.
Kolay değildir, kadın olmak. Etrafımı çeviren onlarca gözün, beni izlediğini bilirim. Her gözde, başka bir bakış olduğunu da… Alıştım o gözlere / bakışlara. Bıraktım, diledikleri gibi baksınlar bana. Umursamam, asla. Ne kadar uğraşsam da, ne kadar çabalasam da değişmeyeceğim bakışlarındaki manada, bilirim.
…/…
Öğrenemediler;
Yok olmam istendikçe, çoğalanım.
Bitti dedikleri yerde, yeniden başlayanım.
Düştüğüm her seferde, daha da güçlenerek kalkanım.
Ben, kadınım…
Eser Akpınar
04.04.2011
İzmir
YORUMLAR
Yine güzel bir yazi
Seviyorum sizin yazdiklarinizi okumayi hic bunaltmayan bir tarz.
Yüreginize saglik sevgili Eser hanim
Sonsuz sevgimle
Eser Akpınar
Kadını, yani bizleri anlatan samimi başka bir yazı olamaz. Tebrike ederim canım benim. Sevgilerimle
Eser Akpınar
Sevgili Eser, ben ve biz kadınız, önce insanız sonra kadınız. Bize sırf kadın olduğumuz için bakanlar, bize farklı farklı yafta takanlar utansın. Biz kadın olmaktan utanmadığımız gibi gurur da duyuyoruz. Biz anayız, biz çoğalan varlıklarız.
Güzel bir yazıydı yüreğin dert görmesin arkadaşım.
Tebrik ederim
sevgimle
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum arkadaşım. Sevgiler, selamlar.
Bir şiirimde demiştim
"buluştuk ortak paydada
kadına erkeğe
yalnızca insan dedik"
Ama bu ülkede kadın-erkek'i bırak insan olmak bile çok zor
Bedri ağabeye katılıyorum
Siz insan gibi insansınız işte.
Görüp tanıdığımızda bir kere daha fark ettik ki:
Düşüncelerinden taviz vermeyen
doğruyu alkışlayıp yanlışa eğilmeyen dosdoğru bir insan
Düşünceseyile kişiliğiyle tam bir Osmanlı hanım efendisi olduğunuza tanık olmuşuzdur.
birde son amazon olarak tabiii
Biz tanış olduk dost olduk ve insan diye yazdık yüreğimize
işin gerisine kadınlık durumuna hiç aldırmayız.O sizin hayatta var olmanızla ilgili elinizde olmayan bir meseleniz.
dostlarımız kıymetlidir
Sizde çok değerli bir dostumuzsunuz...Size bakan gözümüz sizde sadece dostluğunuzu görür ..
Çok değerli bir yazıydı
ülkemin kadın profilini anlatan içten samımı ve düzgün bir yazı
yüreğinize sağlık
Bizde dostlarımızı zaten demir yumruk olan yürekli insanlardan seçeriz...sevgiler saygılar Eser hanım...
Eser Akpınar
Sevgiler, saygılar.
Torağın kendinde öldüğü gün bile kadın yine hayattır ve yine hayattadır..
Toprağın anası kadın, toprak kadar asil ve zengindir
kadın olmak var kadın olmak var
gökyüzü kadar mavi
ırmaklar gibi duru
cehhem kadar sıcak
cennet kadar serindir kadın
uçurumu unutmayalım tabi(:
tebrikler dua ile...
Eser Akpınar
Kadın olmak zor zaaat.
Bakışlarında ki türlü çekememezlikleri görmemezlikten gelmek.Dillerine sus vurup oturtamamak .Anlamazlar ki.
Bilmezler ne dersen de herkes bir yol tutturmuş gider.Sen ise onların halkaları içinde sıkışmamak mücadelesi verirsin.
Pes etmek yok .Baş dik/ alın açık/ uygun adım /marş taaa ileri.
Sevgimle.
Eser Akpınar
Çok teşekkür ediyorum, değerli yorumunuz için. Sevgiler, selamlar.
GÜNE GELECEK KADAR GÜZEL BİR YAZI.
TEBRİK VE TEŞEKKÜRLER ESER HANIM.
10 Numara.
Eser Akpınar
İyi olduğunuzu umuyorum, sizin ve sevdiklerinizin...
Selamlar, sevgiler...
B e n A n a y ı m
ben her bahar
umut doğarım
arılar henüz çiçek tozuna çıkmadan
yeşil bir tırtıl sıyrılır kozadan
kendim sanırım
sel almıştır umudu
vurgun yemiştir yürek
mavi kubbeye yakarır
yeryüzüne kanarım
zehir zemberektir diye tadı
dilimden akan öfkemi
şekerkamışına mı sarayım
tunayım ben sunayım
bire kırk veren başaklar kadar
bereketli değilim belki
umut düşer can evimden
od düşer
hasret pişer
sizin varsa
benim de var sevdiğim
ne olmuş yani
ama ben
anayım
sunayım ben tunayım
tükendikçe güzellikler
inadına doğururum ki
yeniden tutunayım
b e n a n a y ı m
GÜLHUN ERTİLAV
yazınıza bir şiirle eşlik etmek istedim
birbirine çok yakındı duygularımız
kutlarım Eser hanım
sevgilerimle
su_misali(Gülhun Ertilav) tarafından 4/6/2011 1:23:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Sevgilerimle...
Herkese herşeye inat ohhhh sistem itaatsizim :)))) Öldüm öldüm dirildim, her dirilmemde sıfırdan başlamanın hoşluğu, keyfi. Ne düşünürlerse düşünsünler gözlerinden anlıyorum nasılsa, demeyeceğim işte benim onlarla ilgili ne düşündüğümü. Merak etsinler!
Eser Akpınar özetiyle kadın. Yeterince kurulan cümleden bir fazlasını bile ölse demez. Tebrik ediyorum Eser Hanımcığım. Aklı olana çok şey söylemişsiniz yine. Sevgiyle...
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Eser Akpınar
asran
En çok ben sevindim :) Teknik müdür, kadın dırdırından bezdi, tam kıvamına geldi :)))) Sıradakiler için alt yapı çalışmalarımızda hazır Eser hanımcığım ;) Sayfam kısmındaki bilgilendirmelerle harekete geçeceğiz. O aşamadan sonra yine bi görüşürüz, görüşmeliyiz diye düşünüyorum. ;)
Eser Akpınar
Kadın demek savaşmak demek.Hayatın her döneminde ve yaşadığı herşeyle.Üzerimizdeki yükü gören olmaz ve üstelik o yükü kendilerinin koyduklarını bilmezler.Nedense toplum kurallarına hep kadınlar uymak zorundadır .Toplum sanki sadece kadını yargılar.
Kadın olmak zor iş ama bizdeki güç erkeklerde olsa ne yaparlardı bilmiyorum.
Her zamanki gibi güzel bir konu ve güzel paylaşım.
Tebrikler
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum İnci Hanım. Sevgilerimle.
"bazı insanlar hayatta hiç bir gayeye sahip olmadan yaşarlar. böyle insanlar bir nehir üzerinde akıp giden saman çöplerine benzerler onlar gitmezler. ancak suyun akişina kapılarak sürüklenip dururlar." SENECA
Yok olmam istendikçe, çoğalanım.
Bitti dedikleri yerde, yeniden başlayanım.
Düştüğüm her seferde, daha da güçlenerek kalkanım.
Ben, kadınım…ESER AKPINAR......
keşke tüm kadınlar..böyle düşünse....böyle hareket etse...işte o zaman... kadın her yerde yerini alacak....heryerde saygınlığın zirvesinde olacak....SENİN GİBİ......SAYGILAR USTAM
Eser Akpınar
Hele o erkek; DOST ise....
Kendimi, bu konuda, çok şanslı görüyorum. Duruşuma onur katan siz gibi DOSTLARIM olduğu için.
Saygılar, selamlar....her zaman.
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar...
Ben de kadınım! Biz kadınız!
Kim ne gözle bakarsa baksın, kim ne derse desin, bir kadın önce kendini, kendisi düşünür. İyisi ile kötüsü ile.
Toplum sınırlarla belirlemiştir yürüyeceğimiz yolu, o çizginin dışına biraz çıkmaya kaltığımızda, hemen hakkımızda hüküm verilir. Sanki bizi, kendimizden daha iyi düşünüyorlarmış gibi. Dost gibi görünüp, her tökezlediğimizde büyük bir zevk alırcasına, sinsi sinsi gülerler. Oysa bilmezlerki; BİZ KADINIZ, HER TÖKEZLEMEMİZ, YENİ BİR KALKIŞIN, AYAKLARIMIZIN ÜZERİNE DAHA SAĞLAM BASMAMIZIN HABERCİSİDİR!
BİZ KADINIZ ARKADAŞIM. BİR ÇOK "ADAM GİBİ ADAMDAN, DAHA KADINIZ!"
Sevgilerimle...
Sevgi Salman tarafından 4/6/2011 9:22:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum arkadaşım. Sevgimle...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Mehmet Bey. Selam ve saygıyla.
Benim aklıma Peygamberimiz (S.A.V.)'nin ashabıyla bir sohbetinde kendisine aralıklı zamanlarda bir sahabenin sorduğu "Ya Rasulallah en çok kimi seversiniz?" diye sorduğu geldi.
Efendimiz her seferinde "Hatice'yi" dedi ve o sabe de kendisinin adı zikredilmeyince sustu.
Bir toplulukta eşinin adını zikrederek " Ben en çok eşim Hatice'yi seviyorum" diyen son peygamberin ümmeti olarak kadınların(..annelerin ..eşlerin...kardeşlerin) sevgi ve saygıya layık olduklarını, ve hatta " Cennet annelerin ayağının altındadır" diyen o sevgili Peygamberin bu sözüyle daha iyi ve hakkıyla idrak ediyorum.
Annelerin ayakları altına serilen bir cennet olduğunu müjdelenmesi bu konuyu yeterince izah ediyor zannediyorum.
Babaların ayaklarının altına bir imitasyon terlikten bile bahsedilmemişken..
Anaların ayakları altına cennet seren bir dinin müntesipleriyiz..
O peygamberin ümmetiyiz..
Allah'a şükür..
Allah'a şükür..
Selam ve saygı ile değerli kardeşim....
erolabi tarafından 4/6/2011 8:36:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Saygılarımla.
ben kadınım
ateşine karları lapa lapa yağdıran bir masalın kanadı kırık kelebeğine değen kasırgayım...
ben kadınım
yollarıma kurgusunu silgi yapan bir seferin yorulmayacak sorgusuz dağıyım...
sevgimle çokkk...
Eser Akpınar
Sevgiler yüreğinize....
İnsanın kendini bilmesi, kendine inanıp güvenmesi, kendine saygısı aslolan gerçek.
Çevrende yaşayanların varsa, kusurlarını araştırma der güzel dinimiz.
Çok meraklı, her şeyi didikleyip, ille bir şeyler bulma merakımız, sizin yapınızda birinin incinebileceğini düşünmemeleri sizi üzmüş gibi geldi bana.
Selam ve sevgilerimle.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Handan Hanım.
Sevgiler, selamlar.
Siz önce insansınız... Sonra kadın....
Önce kadın sonra insan diyenler utansın...
Yok mu toplumumuz da sırayı şaşıranlar...
Siz değil sırayı şaşıranlar utansın...
Eser Hanım kim mi?
Önce İNSAN...
Sonra kadın...
Diksin ayaktasın.
Ve..... Adam gibi adamsın....
Selam ve saygılarımla...
Eser Akpınar
Kendim ve hemcinslerim adına gurulandırıcı, onurlandırıcı sözleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Selam ve saygıla...