- 4557 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
İNGİLTERE YORK
İNGİLTERE YORK
Bugün günler den Perşembe bu dördüncü hafta İngiltere deyim.
Kar, yağmur, soğuk, ayaz. Ama bu gün İngiltere de bir senedir görülmeyen bir güzel hava var diyorlar. Pırıl pırıl bir güneş çok ısıtmasa da o kadar güzel ki, insanın içi kendiliğinden sımsıcacık oluyor.
Bu gün York’un içi, müzeler açık hava kahveleri, parklar her yer dolu. Nergisler açmış kardelenler canlanmış, sarı, beyaz, mor çiçekler her tarafı süslemiş; sanki insanlardan özür diliyor tabiat ana. Çok kış gördünüz bu güzellikler size diyor. Okullar boşalmış, gezi üstüne gezi. Yürüyüşler. Müzeler. Parklar çocuk dolu. Ve size arkadaşlık eden sincaplarla, güvercinler
Kızım da bu gün izin almış. Aman ne şans bizinki ana kız gezeceğiz tüm gezilecek yerleri. Bizde her yeri gezdik. Ayrıca en hoşuma giden yer daracık sokaklar. Bazısına iki elimi açıyorum bir kucak. Ana bodrum sokaklarını hatırlattı hep ama çoğu daha dar. Sıra kiliselere gelince kızım anne biliyor musun dedi? Neyi bileceğimi anlamayarak yüzüne bakınca; York ta 365 tane pap (yani meyhane) 52 tane de kilise var anne diyor. Şaşırdığımı görünce de gülüyor. Her gün bir meyhanede içeceksin, her hafta bir kilisede günah çıkaracaksın, sonra yeniden tura devam diyor.
Buraya gelince bir iki gün dinlenmiş sonrada kızım işten gelince, arabaya atladığımız gibi York’u gezmeye gitmiştik; yağmursuz ve fırtınasız günlerde. Ne kadar çabalasak bazen fena tutuluyorduk yağmura. İliklerimize kadar ıslanıyor ayazdan buz tutuyorduk. ya bir lokantaya ya bir bara zor atıyorduk kendimizi. Burada en çok tutulan barlar bohem tarzı olanlardı hepsinin içi tıklım tıklım dolu ayakta yer bile bulmak zor oluyordu.
İşin en ilginç yanı neydi biliyor musunuz? Bizler ve bazıları mantolar şallar içinde tir tir titrerken, çoğu İngiliz genç kızları ve kadınları yazlık açık ayakkabılar çorapsız, ipek kısacık yazlık elbiseler tiril tiril caddelerde öğle geziyorlar ve hatta uzun çok uzun topuklu ayakkabıları sıkarsa ellerine onları ellerine alıp yalınayak yürüyorlar. Ve çok sesli konuşuyorlar. Hiç kimse kimseye neden böyle giyinmiş ya da neden bu kadar seslisin demiyor.
Düşünebiliyor musunuz kışın tam ortasındayız. Ve ben gayri ihtiyari kafamı çeviriyorum. Ayağımda kalın çorap ve çizme var.
Gülen şakalaşan yazlık ipeklerin içinde nasıl bir ateşin volkan olduğunu
Kendi kendime sormaktan alamıyorum.
Daldım gittim yazmaya ama bu öyle bir yazıyla anlatacak gibi değil. İnsanlar hakikaten çok eksantrik sevecen güleç ve çok konuşkan
Daha sonra anlatacağım daha güzel yazılar olacağını tahmin ediyorum
Tekrar görüşmek dileğimle sizleri yüreğime kilitledim.
Gülay Somer Birkl
İNGİLTERE / YORK
YORUMLAR
güzel bir anı yazısıydı değerli yazar.
okumaktan keyif aldım, teşekkürler.
tebrikler.
GÜLAY BİRKL
istemişsiniz teşekkür ederim sevgilerimle
güzel yürekli dost kalem seyhatınızın çok güzel geçtiği inancındayım mutluluğu eminimki gülen güzel gözlerinize yansımıştır.bende güzel notunuzu zevkle okuyarak sizinle birlikte ingiltereyi gezdim dolaştım ve senin adına da mutlu oldum.
Rabbim güzel yüreğine zeval vermesin o gülen gözleriniz hep daim olsun.kutluyorum sizi sevgi ve saygılarımla.
dost kalemin nitelikli şiirlerinden sonra bu güzel seyehat anıları.hoş güzel doğrusu.anlattığınız gibi mutlu sevecen insanlar,doğrusu gelmek isterdim:)) kutlarım sıcak içten yazınızı.kaleminiz daim ömrünüz uzun olsun,tüm sevdiklerinizle mutluluklar dilerim.sevgi ve saygılarımla.
SELAM TUM DOSTLARA
SELAM ŞAİİR CAN
O KADAR GUZEL DİKİ OKADAR ANLAMLIYDI ,
BAĞIRMASAN KONUŞMASAN LAL OLURSAN SENİN OLAN HAKINI BAŞAKSI YERSE HİZMETEN MANİDAR OLURSUN ,,
DAHA BAŞRLI ANLAMLI YAZILARDAN BULUŞMAK DİLEĞİYE HAK RAZI OLSUN DAHİM HIIZR NAZIR OLSUN SAYGILAR...
SEYİT KAZİM,,,,
DOST GÜZEL BAKAN GÜZELİ GÖRÜR KENDİ İÇİNİN BAKIŞI ÖNEMLİ TEMİZ BAKIP TEMİZİ GÖRMÜŞSÜN DE...GÖRÜNEN ÖYLEMİ İNSANA DEĞER VEREN YÜKSEK SESLE KONUŞUP RAHATSIZLIK VERMEZ BİRDE İNSANIN MAHRAMİYETİ VARDIR GİZLİ OLMALI KONUŞTUKLARI...HER KES DUYMAMALI...GÜZEL YÜREĞİNİN GÜZELLİĞİNE SELAM OLSUN CAN DOST KAL SEVGİLERLE...
GÜLAY BİRKL
eskiden çok yazı yazardım Şimdi biraz tembelledim
inşallah yazıların devamını da yazarım. Selamlar sevgiler.
Güzel şiirlerinden sonra yazarlıktada başarıya imza atmış benim güzel şairem.Ne güzel böyle ayrı kültürleri tanımak, ne kadar doğru bilemem ama bir yerde, bir sohbet esnasında dünyanın en soğık milleti İngilizler diye duymuştum! şimdi bu satırlarını okuyunca düşündüm bu soğukluk acaba nerden icabetle söylenmiş?öyle ya bizim kadar sıcak kanlı insanlar manto çizme içinde titrerken o soğuk denen insanlar nasıl böyle incecik giysilerle gezebiliyor? acaba soğukluk soğuk kanlılık dirayetleri mi? her ne olursa olsun insanın dileğince özgürlüğünü yaşaması ne güzel.yüreğine kalemine sağlık sevgili arkadaşım,yenilerinde buluşmak umuduyla daimi başarılar diliyorum.selam sevgimle.
GÜLAY BİRKL
bilmeni isterim. Sen benim her zaman sevdiğim hatıralarımda
Yaşayan arkadaşımsın. Evet İngilizler çok soğuk deniliyor ama inan ben onlardan hiç soğukluk görmedim. herkes kendi halinde kimse seni kontrol
etmiyor. ne isterse giyiyor hürriyetleri kısıtlı değil. Ben mutlu oldum Kızımla bu kadar uzun tatil yapmamıştım . Selam ve sevgilerimle
Harika yürekli Sevgili ablacağım satırlarima başlamadan önce hoşgeldin deyim ve bu güzel anını severek okudumdumu ifade edeyim.Ne güzel bir tatil yapmısın
Hep hüzün yüklü duygu dolu şirler yazdın hüzünlendik
Belli ki mutluluk icinde bu yazıyi yazmısın mutluluğun daim olsun yüzün de tebesum eksık olmasın herşey gönlünce olsun Allah-a amanet ol Ellerinize sağlık.esen ve şen kalın.sevgiler saygılar
yön tarafından 4/7/2011 9:51:37 AM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLAY BİRKL
ne güzel ifade etmişsin haklısın hep karamsardı şiirlerim
Kızımın yanında çok mutlu oldum. Onunla bu kadar uzun bir tatil geçirmemiştim
mutluyum teşekkür ederim.
Çok güzel bir avrupa seyahatını anltıan çok değerli kerdeşim. Yazıyı okudum hatıraların çok güzel ve gittiğin gezdiğin yerlerin kültürünü çok güzel anlatmışsın kalemin var olsun... O radki halkın kendi inançlarınagöre yaşam tarzları onlar göre uygun. Günah işleyecek. kilisede ondan arınacak... Bizler müslümanız bizde o kültür geçmez, kabbülde görmez... Tbiii olylra insani açıdan bakıp değerlendirmk lazım ve bizim doğruları, manevi değerleri onlara anlatmak lazım diye düşünürüm... Paylaşım çok güzeldi bundan sonrakı yazılarınızaıda heyecenla bekliyorum... neler okuyup öğreneceğiz o güzel kaleminzden... Hoş geldiniz selamlar, sevgiler, saygılar...
GÜLAY BİRKL
biz günah işlersek günahtır hocalar günahımızdan bizi
arındıramaz. biz kendimiz Allah a sığınmalıyız günahımızdan
arınmak için Tanrının bile bazı günahları affetmeyeceğini
hepimiz biliyoruz
sevgilerimle
İngilterenin insanlarının soğuk olduğu söylenir ama demek ki doğru değilmiş. Çok güzel bir anı okuduk değerli kaleminizden. tebrik eder, darısı bizim başımıza diyerek, saygı ve selamlarımı sunarım efendim. Esen kalın...
GÜLAY BİRKL
İnşallah gidersin gezmeye diyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Hoşgeldin değerli arkadaşım.
Güzel anılarınızı severek okudum.Geçen sene 15 mayısta Almanya'ya gitmiştim.Aynı duyguları biz de
yaşadık.Biz palto ile gezerken , onlar gömlekle geziyorlardı.
Ellerinize sağlık.
Sağlıcakla kalınız...
GÜLAY BİRKL
koyuyorum bakarsanız anlarsınız
şimdilik yalnız benim resimlerim var ama
zaman zaman çok resim koyacağım sizlerle paylaşmak için
selam ve sevgilerimle
GÜLAY BİRKL
tembellik etmem de yazarım devamını annene
selam ve sevgiler seni de öpüyorum canım.
Güzel bir yazı zevkle okudum ve şöyle bir düşünceyle kendi kendime sitem ettim.Benim burda işim ne diye...Zira bana çok uygun yaşanılacak bir yer gibi geldi.
Tabi imkansızlıklar baş köşede imparator olmuş.
Yaşıyoruz...
Paylaşımın devamını bekliyorum. Heyecanla
Yüreğin emeğin dert görmesin
Mutluluğun her dem tazecik kalsın.Çok yaşa çok gez ve hep huzurlu ol.
Çok saygı ve sevgiler can arkadaşım
GÜLAY BİRKL
Teşekkür ederim canım beğenin beni mutlu etti
sevgiler ve selamlar
Bazen yazlık yerlerdeki toplu ulaşım araçlarında, İngilizlerin, Almanların yüksek sesle konuşmuşlarına şahit olmuş ve Ülkelerinde de acaba böyle bağırarak mı konuşuyorlar diye düşünmüştüm, demek öyleymiş sevgili ablacağım sayın yazarım, çok güzel bir anlatım, çok güzel bir yazıydı, kutluyorum, selam ile.
UNALAN tarafından 4/6/2011 3:16:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLAY BİRKL
selam ve sevgilerimle. can kardeşim
belki beğenmiş etkisinde kalmışsındır ama....bizim eller bir başka güzel be abla....özlettin kendini....yeter be ya bak bodrumda çiçekler açtı....bahar geldi....her taraf şenlendi abla seni dört gözle bekliyoruz....sevgiler saygılar
GÜLAY BİRKL
Sanki Türkiye de olunca dostlarımın özlemi bitmiş mi olacak
görsem de görmesem de vatanımda olunca hep
yanınızda hissedeceğim kendimi Uzun lafın kısası
çok özledim hepinizi bir başka güzel, canım Türkiye'm
canım kardeşim ALLAHIN izniyle gün sayıyorum
Selam ve sevgiler
GÜLAY BİRKL
çocuklar da olunca tatil çok güzel geçiyor
sevgilerimle İsmet hocam