- 896 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
$iiRLERiMiN ANATOMiSi BU YAZIMDA ACIKLANIYOR!!
Tam 19 sene önceydi alelacele evlenip gurbet yoluna dü$dügüm.$ubat ayiydi ve lapa lapa yagan kar,yozgat sokaklarini gelinlik gibi kaplami$di.Karin boyu ben deyim dizkapagi, siz deyin diz üstü.Bir hafta icinde dügün hazirliklari yapildi,dandik bir gelinlik alindi.Dandik diyorum cünkü kilolu oldugum icin zarzor sigmi$dim modasi gecmic ve rengi atmi$ gelinligin icine.Yanlarindan iki$er parmak acmalari icin terziye verdiler.Babam nikahimi kendi elleriyle yapdirip sonrada vermekden vazgecmi$di beni.E$im olacak adam uzakdan akrabamizdi ve mazide olaylar ya$anmi$di.Babam ba$ina ta$ dü$mü$cesine gaza gelip vermemde vermem dedi.Nikahim olmu$ ve henüz 19 ya$indaydim.Bo$anmaya kalksam genc ya$imda adim dul olacakdi.E$im olacak insanida hic tanimiyordum.Sözümden dönmem dedim ve kaderime boyun egip babama kar$i geldim.Dügün alayi kurulupda kina gecesi vakdi gelip catmi$di.O geceyi hic unutamiyorum.Animsadikca hala gözlerim doluyor.O gece konu kom$u evimizi doldurmu$lardi.Fakat sadece bir ki$inin yoklugu cigerimi alev alev yakiyordu.O i$te o benim babamdi.Nereye gittigi bile belli degildi.Sabahdan evden cikmi$ ve bir daha geri dönmemi$di.Kina ellerime yakilirken anamin ettigi diye$etler gözlerimde biriken ya$larin icinde bogmu$du beni.Herkes gittikden sonra adeta hirsiz gibi eve gelen babam ,sessizce odasina cekilmi$di.Yazik anacim benim, o kadar lafi sabaha kadar duymu$ ve sesini cikartamami$.Sabah olunca kahvaltida gördüm babami,agzini bicak acmiyordu ve ba$i önünde iciyordu cayini.Bense gözlerimdeki ya$lari ekmegime katik edip kafa ceker gibi ,bir bardak bir bardak daha caylari icip duruyordum.
Öglen vakdine yakin oglan evinden beni berbere götürmek icin birkac ki$i gelmi$.Elbiselerimi giyip gelinligimi elime aldim.Annemin elini öptüm,bacimla garda$imla sarildim. sira babama gelmi$di.Babam üzerini giymi$ evden kacmaya hazirlaniyordu ki; elini öpeyim baba dedim.Oda ;benim elimi öpdürecegim kizim yok artik,, dedi ve beni o an ate$lere verdi.Aglaya aglaya arkama bakinarak cikdim babamin evinden.Berbere geldik ve saclarim yapilmaya ba$landi.Gözümden ya$lar akiyor ve kulaklarimda babamin o son aci sözü cinlayip duruyordu.Sira gelinligi giymeye geldi.Gelinli dar geliyor diye terziye acdirmi$dik.Sirtima giydigim anda gelinlik sanki beni yutmu$du.Bir hafta icinde 6-7 kilo vermi$dim üzüntüden.Neyse makyajim yapildi ve salona dogru yola koyulduk.
Dügün salonuna geldik ve bizi bekleme odasina aldilar.Önümüzde duran kücük masaya birisi carpdi ve ayaklari kirildi.Üzerindeki kültablasida tuzla buz olmu$du.i$te o an ba$ima neler gelecegini tahmin eder gibi olmu$dum.Hayretler icindeyken salondan dans müzigi sesi gelmi$ ve artik vakit dolmu$du.Salona e$imin kollarinda girdim ve dans etmeye ba$ladik.Dans ederken anami, bacimi ,garda$imi gördüm.Fakat koskoca salonda bir ki$inin yoklugunu farketmi$dim ki, o da babamdi.Evden cikarken bana resti cekmi$di ya,salonada gelmeyecegi hic akilma gelmemi$di dogrusu.Dans ederken biryandanda gözlerim hep babami ariyordu.Gözümdeki sürme damlalarla elele verip, kara bir leke gibi gelinligimin üzerine dü$üyor ve öylece orda kaliyordu.Salondakilerde bana üzülüp aciyip agliyorlardi .Kendimi toparlamaya cali$dim ama nafile ,bir kere ate$ dü$mü$dü yüregime.Söndüre bilene a$k olsun.Vakit doldu ve salonu terkederken babam yine yokdu kapida.iki gözüm iki ce$me yeni bir hayata dogru yollara koyuldum.
Ertesi gün annemin sesini duydum ve kapiya ko$dum.Bu öyle bir aciydiki sorman gitsin.Dü$ünsenenize bir kiziniz dün gelin olmu$ ve, siz kizini görmeye gidiyorsunuz..Bizim oralarda cok ayip bir olaydir bu.Anami kapida e$imin ebesi kar$iladi ve yüzünü elleriyle sivayarak ;seni karaliyom, kiniyorum,dün gelin olmu$ kiziyin kapisina geldin diye dedi.O an ölmek istedim ama olmadi.Aglayarak anneme öyle demeyinnnnnnnn dedim.Annecim benim,babam küsdügü icin beni eve kabul etmez , gurbete gitmeden önce kizimi dünya gözüyle son birkez görüyüm diye,elini yüzüne alip yanima gelmi$.Annemle vedala$ip otobüs duragina gittik.E$im ve ben birkacda e$imin akrabasi vardi yanimizda.Ne anam, ne babam, nede garda$larim, hic kimse gelmemi$di beni ugurlamak icin.Otobüse bindik ve koltuguma siginarak Ankaraya kadar agladim.Uzayan yollar beni ailemdenden,dogdugum topraklardan,ya$adigim hatiralardan ,anilardan kopartip götürüyordu bilinmez bir mechule dogru.Bu ya$ima gelmi$dimde bu kadar uzun bir yolculuk yapmami$dim.Her$ey cok cabuk oldu bitti ve ben gurbet yolculuguna koyuldum.Anamin son sesi,babamin;senin gibi kizim yok artik,,demesi kulaklarima $amar gibi carparken habire yol aliyordu hasret otobüsü.
Ankarada bir gece kaldikdan sonra,ertesi gün Almanya yolculuguna hazirlanmaya ba$lami$dik bilene.Babamin evinden cikdigim valizlerim acilmami$di.icinde evimizin kokusu,hatiralarim,resimlerim yani anlayacaginiz her$eyim vardi.Havaalanina dogru yol alirken arabamiz, icimi acayip bir heyecan sarmi$ti.Bitti artik diyordu dilim,bitti artik her$eyyy.Anam babam, bacim ,garda$im artik vatanimin sinirlarinda kaliyor ve yapayanliz gurbet yolculugu ba$liyordu.Vedala$ip e$imin akrabalariyla ucagin merdivenlerine dogru ilerledik.Merdivenin ilk basamagina basdim ve ayaklarim tutmuyordu sanki.Sirtimda bir yük vardi, ne olabilir diye dü$ündüm.Fazla dü$ünmeme firsat birakmami$di kaderim.Sirtima anam,babam karde$lerim,vatanim, hatiralarim ve en acisida hayallerle gölgeler binmi$, bizide götür der gibiydi.SIKICA sarildim onlara ve merdivenin basamaklarini bir bir kocakari gibi yava$ yava$ cikdim.Son basamak göründü ufukda ve gözümdeki damlalar kirpiklerimin arasina,feryatlarim dudaklarimin arasindaki dilime tutulan ay gibi takili kalmi$di.Son birkez dönüp bakdim ba$kente elveda der gibi.Kimsem yokdu bakdigim ucsuz bucaksiz ba$kent semalarinda.Besmele dilimde, sevdiklerimin sesleri kulaklarimda girdim ucagin kapisindan iceriye.Oturdum benim icin ayrilmi$ gurbet koltuguma.Yanimda hayat arkada$im vardi ama ,onu sinema sahnelerindeki filim ba$lamadan önceki reklamlar kadar bile tanimiyordum.Ba$imi yaslayip omzuna yükseldik havalara.Ucuyorduk ama sanki köydeki patika yollarda arabayla sürat yapmaya cali$iyorduk.Sallaniyorduk köy otobüsündeki yolcular gibi.icimde korku vardi; ya dü$ersek diye.Fakat umrumda degildiki artik.Zaten iki gün önce ben ölmü$dümki,insan kac kere ölebilir? diye dü$ündüm ve gözlerimi yumdum.Yava$ yava$ hava kararmaya ba$ladi ve her$ey yok oldu biranda.O an ba$ka moda gecmi$dim; Almanya nasil bir yerdi?evleri sokaklari,insanlari nasildi?Sorular bir bir siraya girmi$di beynimde.Cevaplarini bulmaya vakit kalmadan ucak ini$e gecmi$ ,yeni bir diyara ayak basmi$dik.Valizlerimizi alip ciki$a dogru ilerledik ve e$imin karde$leri bizi kar$iladi.KI$ günü oldugu icin kimse dügünümüze gelememi$di.
Karanlik Almanya yollarinda arabamizla ilerlerken hicbir$ey göremiyordu hasret yüküyle dolmu$ bu gözlerim.Ya$larla süslenmi$ kirpiklerim öylece duruyordu.Vatanim cok uzaklarda kalmi$ ,artik yeni bir dünyanin vatanda$i olmu$dum.Evimizin sokakagina girince i$iklar altindaki Almanya evlerine gözlerim takildi.Müstakil evler siralanmi$di caddenin iki taraflarina.Evimizin önüne geldik ve park ettiler arabayi.iceride beni neler bekliyordu? Nasil bir aile ortamiydi? diyerek besmele cekip girdim yeni yuvamiza.Oturma odasina girdigim anda Vatanimin kokusu geldi bir ara burnuma.Duvarda tipik istanbul köprüsü resimli ipek bir hali vardi.Türk bayragi ve istiklal mar$i yerini yeni gelin edasiyla salinarak almi$di.Televizyon dolabinin yanindan kocaman saksi icinden yemye$il sarma$ik sarila sarila duvarlardan tutunarak tavana kadar uzanmi$di.Koltuklar eski model kadifelerden.üzerlerinde kilim desenli kücük halilar vardi.Biran icin yozgatda birinin evine gitmi$ gibi hissettim kendimi.Yava$ca koltugun kenarina ili$dim ve etrafa bakmaya devam ettim.Öyle bir feryat gelmi$diki icime sorman gitsin.Yabanellerine esir gelmi$dim ama,heryer Türkiye Türkiye diye bagiriyordu.icim biraz ferahlami$ken ailem geldi aklima ve boynum önüme egildi.
Almanya sokaklari tabiri caizse ayni mork gibi soguk duruyordu.incin top oynuyordu sanki.Nerde o canim Vatanimin sokaklari, evleri dedim kendi kendime.Ne cocuklar top oynuyordu,nede kimse ip atliyordu.Amerikan filimlerindeki evler hakimdi caddelere.Ye$iller icinde evler ve araba park yerleri hepsi bu.Konu kom$u derseniz hepsi Alman.Yandik dedim kendi kendime.Kime derdimi yanarim,telefonlari yokki ailemi arayayim.Tam 4,5 sene gavur ellerinde rehin kaldim.Bir sene boyunca anamin ,babamin, karde$lerimin seslerini duymadan,ölüm ölüm ya$adim gurbet günlerini.Ne mektup gelir ,nede selam.Aglamaya kalksan kizarlar ;derdin ney? diye.icimdeki yanan hasret ate$i gün gecdikce daha fazla yakmaya ba$lamidi.Yedigim zikkim,icdigim zehir oluyordu.Hasretlik yetmezmi$ gibi,birde gecimsizlik hakim olunca ruhuma bedenime.Duvarlarla konu$mya ba$lami$dim.Daha dogrusu ben anlatiyordum aglayarak,onlarda dinliyordu sesini cikartmiyarak.E$im sabahlara kadar geziyor ve benim varligimdan bi haber ya$iyordu.Bense sadece evde hizmetci gibi yemek bula$ik,cama$ir yani eve dair nevarsa yapip duruyordum.Aslinda burada bir bo$luk birakmak istiyorum anlatamadigim olaylar ve ya$adigim duygular icin........:(((((((...Yillar geldi gecdi,geldi gecdi ve nihayet hasretin tükendigi an gelip catmi$di.Hayaller kurmaya ba$lami$dim.Yozgata varinca direk babamin evine gidecekdim.Kapiyi calip babammmmmm bak ben geldim diyecekdim.Bir ara babamin beni sildigi aklima geldi ve oracikda kalakaldim.Korku vardi icimde,gözümde ise ya$lar.Utana SIKILA yol aldim babama uzanan yollara.
Evimizin durdugu sokaga girince cami acip,heyttttttttttttttttttt ben geldim,cikin di$ari diyesim geldi ve kendimi tuttum.4,5 yil süren gurbet sürgünlügünde bir kizim olmu$du ve ikinciyede hamileydim.Bir ara karnim aklima geldi ve kendi kendime utandim sanki.Babamin kar$isina böyle nasil cikarim dedim.Ama hasret agir basdirdi ve kapiyi alacakli gibi caldim.Kapi acilinca gözü ya$li anami,kar$imda gözündeki ya$lariyla geri buldum.Atladim annemmm diye boynuna.icerde yaygara koptu; aha ablam gelmi$$$$$$,ko$un diye bacim bagirdi.Kiz karde$imi okadar cok özlemi$dimki anlatsamda kimse anlayamaz.Bacimla bir sarildik bir sarildik,sanki karasakizla yapi$dik.Zor ayirdilar bizi birbirimizden.Abim geldi elini öpdüm ve onunlada sarildik.Oturma odamiza gecdik.Kapilar kapandi ve haller hatirlar sorulmaya ba$landi.Bir$eyler eksikdi ama heyecandan aklima gelmiyordu.Odanin kapisi acildi ve genc bir delikanli adam gelip ho$geldin abla deyip elimi öpdü.i$in aslida tanimadigim bir erkege elimi verdim diye biraz kendi kendime hayiflandim.Gecdi kar$ima oturdu ve bana bakiyordu o genc.Bacim afalladigimi anlayinca dediki;ablaa Ahmedi tanimadinmi? O an ölesim geldi yeminle.Gelipde elimi öpen o genc 9-10 ya$larinda birakip gittigim garda$immi$.Gözlerim doldu, ayaga kalkip bu sefer ben onu SIMSIKICA kucakladim ve Ahmet seni taniyamadim garda$im dedim ve agladik beraber.Her$ey cok güzeldi,konu$dukca konu$asimiz geldi.Babam nerde dedim? Ve herkes sesini kesdi.Abim oturdugu yerden kalkdi ve di$ariya gitti.Yoksa babama bir$eymi oldu? dedim.Anacim ;yok ona bir$ey olmaz kizim merak etme dedi.Annem daha sözünü bitirmeden abim tekrar iceri girdi.Babam odasinda yatiyor ve agliyor bacim dedi.Kiz geldi sakin ona bir$ey deme babam demi$ abim,kalk git yanina deyip ellerimden tutup babamin odasina götürdü beni.Kapi acildi,karanlikdi,sadece babamin saclarini görüyordum yatakda.Karanlikdi yorganin altina saklanmi$di sanki canim babam.Yanina usulca sokuldum ve kucakladim.Babammm babammm bak ben geldim babam affet beni dedim.Aglamaya ba$ladi sessizce.Kafasini kaldirip yüzüme bakmiyordu.Yorganin icine gömülmü$ ve sessizce agliyordu babam.Hickiriklarini duydum ve babammm seni cok seviyorum deyip bende agidi saldim.Sen git geliyorum kizim dedi.Bundan sonrasi sanki ben hic o evden ayrilmami$im gibi devam etmeye ba$ladi.
Her horoz kendi cöplügünde öter misali Vatana gelince bana güc gelmi$di.Harcanan ömrümün 4,5 senesinin hesabini e$imle cok aci bir$ekilde yapdik.Zehir zikkim olmaya ba$ladi daha ilk haftadan izinim.Geldigime sevinmeme bile firsat vermediler yeminlen.Oracikda ölmek va gurbete sava$ alanina tekrar geri dönmek istemedim.Ama karnimda ve elimde bir cocuk vardi.Kavgalar cogalinca bakdim ki kimse beni akyirmiyor ve sahip cikmiyor.Mecburmu$ gibi kaderime boyun egip gidecegimiz ani bekledim.Beklerkende o izin zarfinda ömrümden 5 sene daha hic abartmasiz gitti.Babam eve almi$di ama yaman hallerimden haberi yokdu.Anama yandim sansürlü derdimin birazini.Kendi caresizdi anam birde benim caresizlik icinde onun ba$ina bela olmami istemedi ve dediki; aman kizim sazini sakla sesini cikartma.Buralarda sana kimse sahip cikmaz.Ben artik dayanamiyorum bu adamin hallerine.Sirf kizkarde$in ve garda$in icin dayaniyorum yavrum dedi.Cok cileler cekmi$dik evlenmeden önceki iki sene icinde.Buna birde evlendikden sonraki cileler eklenince resmen bizim kaderimiz Emrahin acilarin cocugu filmine ta$ cikartir hale gelmi$di.Herkes birbirinden nefret eder olmu$du.Artik bana baba evinde ne yer nede yiyecek ekmek vardi.Susdum sadece bekleyerek.
3 hafta nasil gecdi anlayamadan gelip gecdi ve yine gurbet yoluna hazirlik ba$ladi.Hummali sancilar icine girdim.Aileme daha yeni kavu$mu$ken nasil birakip giderdim onlari.icimde hasretten kurulmu$ kazanlar fokur fokur kaynarken sayili günler bir bir sayildi ve beklenen o gün geldi catti.Hazirliklari tamamladikdan sonra birlikde sonkez bir yemek yedik .Bizi otobüs garina yolcu etmeye geldiler.Bir elimde valizim digerinde kizim ,SIKI SIKI tutarken yüregimden bir parca oracikda kopdu sanki.Anami babami ve karde$lerimi birkez daha yalan dünya gözüyle görebilecekmiyim? Sorusu sardi ruhumu vede beynimi.Valizlerimiz bagaja yerle$dirildi.Sira vedala$maya gelmi$di.ilkönce babamin elini öpdüm ve sarildim.Babamla biz hic samimi olamami$dik.Korkdum utandim aglamaya.Gözlerim doldu ama akitamadim ya$lari babam kizar diye.Yüzüne bakmadan ba$imi önüme egdim ve anama dogru ilerledim.Anacim benim, gözleri kipkirmizi olmu$ ve, ya$lardan bogulmu$du o deniz mavisi gözlerinin bebekleri.SIMSIKI sarildim anammm dedim.Hakkini helal et dönmemek,kavu$amamak var dedim agitlarimin arasinda.Zavalli anacim zaten dert küpüydü,benim derdimle oradikca sanki doldu ta$di.Karde$lerimide kucaklayip öpdükden sonra otobüse bindim.Arayip bulduk gurbet koltugunu ve agir bir hasret yüküyle kuruldum.Cam tarafina oturdum ki,onlari son birkez daha göreyim diye.Hepsi yanyana dizilmi$ ve bana bakiyorlardi.Anam elinde mendili bana bakip bakip agliyordu.Babamsa ben erkegim edasiyla dimdik durup heykel gibi öylece bakiyordu.Karde$lerimde farkli degildi.Yava$ yava$ otobüs gaz vermeye ba$ladi ve motor cali$di.i$te o an haykirircasina avaz avaz aglamak istedim ama,kizim korkuyordu vede yolculara rezil olmakdan korkuyordum.Otobüs geri geri giderken eller havaya kalkdi ve sonkez sallandi arkamizdan.Anam bacima sarildi ve birlikde aglaya aglaya el salliyordu.Benim icin cok güzel bir duyguydu bu.Neden derseniz ailemi o günden sonra hepsini bir arada hic göremedim.O tabla kaldi yillardir aklimda.Anam babamdan ayrildi.Hepsi birbir el oldular ve otobüs garlarindan boynum bükük ayrildim ondan sonraki yillarda.Yollar ah yollar beni ailemden alip yabanellerine götürdü.Ankaraya kadar gözümdeki ya$lar durmadi.icin icin agladim ve ya$adigimiz 3 haftayi gözümde canlandirdim.Ankaradan sonrasi malum,havaalani ve direk Almanya.Gurbet yolculugunu 5 kez yapdim 19 sene zarfinda.Gidi$lerim cok heyecanliydi ama,dönü$lerim hep hüsranli bitti.i$te öyle ba$layip,böylece bitti gurbet yolculugum.iki ülke arasinda gidip gelmekdeyim.Bakalim kaderim daha nekadar izin verecekde tekrar vatanimi görecegim.
Aci olan bir grcegide yazmadan edemiyecegim..Anam babam ayrilar.Karde$lerimle aram acildi,babamlada hic anlamsiz bir $ekilde acildi.Bir bucuk senedir görü$müyoruz biz.Umurlarinda degilim iyice anladim.Yanli$ anla$ilma sonucunda abimin karde$imin gercek yüzünü gördüm.Görgüsüz Almanciligimdan,hademeligime,internete girmemden ,yani anlayacaginiz bir baciya söylenmeyecek katmerli a$agilik laflari bir bucuk senedir hazmetmeye cali$iyorum ve ba$aramadim..Gözümdeki ya$lar hic kurumuyo.Anacim ortalarda kaldi.Gelinlerden dirlik yok.Ya$li insnalarin kapriside olur.Yani anlayacaginiz anam bacimin yaninda kaliyor.Kalabalik aileler.Soruyorum ben size $imdi bne ölmeyimde kim ölsün..Vatanda yuvamiz diye gideegim bir yerim kalmadi!!!! gurbetde bu ücüncü senem ve öldürdüler beni.i$te böyleydi benim hayatimin kesitleri.Yükselen yildiz abicim istemi$ üslüblüca yaz diye.Meraklar gitsin gitsinde,benim meraklarimi kim giderecek? Kimsem yok artik ben bir hicim..sürcülisan ettimse affola..yazimdan dolayida özür dilerim.Cileler icinde sadece alinyazimi okumayi denedim ve okuyamadimda.Türkce kurallari unuttum ve hatirlamayada zamanim olmuyor..Bu yazimi yari$ma icin yazmi$dim ama beceremedim i$te..Gurbetin yolu böylece uzayip gidecek zannimca..Bakalim kim önce ebediyete kimsesiz intikal edecek.Allahim biza ciz kullarini affetsin in$allah.
YORUMLAR
Canımın içi yazılarını pür dikkat okudum.Hem seni anladım,hem anlıyamadım neyi dert ettiğini .Şüphesizki herkesiz hayatında özelinde bir hikaye mevcut seninki sana zor gelir benimki bana yüktür ama şarkı geldi aklıma SENİN DERDİN DERTMİDİR BENİM DERDİM YANINDA KİMSELERDE GÖRDÜNMÜ BÖYLE DERT HAYATINDA OTUR ŞÖYLE YANIMA DİNLE BAK DERTLERİMİ ANLATINCA AĞLAMA EŞME BENİM DERDİMİ.Yani demem şuki tamam gurbet çok acı ama herşeyide bukadar dert etmeye kendini harap etmeye gerek yok alışmalısın oyalanmalısın hem güzel yazmış anlatmışsında yinede eksik birşeyler var hissettiğim herşeyi teferruatlı yazmadığın yada yazamadığın için burda okuduklarımı bunları fazla takmanı istemedim.Bir gün keyfim olurda sana yazarsam gör bak ALMANYA kimleri nasıl yakmış