- 4009 Okunma
- 49 Yorum
- 1 Beğeni
TERCİH
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Halil çavuş, Tin tin Hasan, Cücüğün Osman, İkizlerin Muharrem, Kuş Bekir’in İsmail, daha bunlar gibi yüzlercesi, binlercesi…Güzel Anadolumun güzel insanları… ” Yiğit namıyla anılır”…Anadolu’nun hemen hemen her köyünde lakap la anılmalar vardır.
Askerde çavuştur. Terhis olur gelir ama o artık ölünceye kadar çavuştur.Tez canlıdır. Her işi çabuk yapar.Ona adından önce Tin Tin demek gerekmiştir.Kendisi iri yarı bile olsa, eğer babası ufak tefek biriyse ona da “cücük “dendiyse o hep "cücüğün oğlu"dur.Babası ikizdir.İkizlerden birin oğludur Muharrem. Ama o hep ikizlerin Muharrem diye anılacaktır. Muharremin de oğlu olsa o da ikizlerin Muharremin oğlu denilecektir.Bekir avcıdır. Kuş avına meraklıdır. Bir tepeden bir tepeye herkesten önce varır. Kuş gibidir adeta. Ona kuş Bekir denmiştir. Oğlu da Kuş Bekir in oğlu…
Bu ne zamana kadar sürer?İsimlerden daha iyi hatırlanan bu ön isimler ne zaman değişir?
O çok zordur.Yeni bir isim almak için olağanüstü bir şeylerin olması gerekir.- Ya da birinin çok güzel bir benzetme yapması- onun da benimsenmesi gerekir.
Filozof kişilerdir. Şakacı kişilerdir.Öyle sözler söylerler ki kitap yazılır.
Öyle şakalar yaparlar ki, mizah yazarları hayretler için de kalır.
Çoğu fakirdir. Gariptir. Ama gani gönüllüdürler. Yek ekmeğini paylaşırlar aç insanla.
Aç kalırlar acım demezler. Sofradan doymadan kalkarlar.
“Elhamdülillah doydum"derler.
Sıcaklarda, tarlalarda kavrulur, çatlar dudakları.Biçilmiş buğday yığınlarının gölgesinde
yedikleri bulgur pilavıdır. Ekşimiş ayrandır meşrubatları.
Anası, babası, karısı, kızı, kızanı bilmezler Sosyal Güvenlik Sigortası…
Ben böyle bir köyde doğdum.
Babamın ölümünden sonra da, Halil ağabeyimin sayesinde şehirde büyüdüm.Okudum.
Halil ağabeyim beş kardeşin en büyüğü. Askerliğini çavuş olarak yapmış. Köydeki namı Halil Çavuş.
Babam köyün en güzel kızını alıyor ağabeyime. Toy düğünler kuruluyor. Toplu tabancalarla silahlar atılıyor.
Babam mutlu, anam, herkesten mutlu.
“ Ver bey ver şu topluyu iki elde ben sıkayım. Ben bu yiğidi mi nelikler le büyüttüm, bu günlere getirdim. Allah’ıma şükürler olsun Allah’ıma…”
Bilenlerden görenlerden duyuyorum.Ninem çok çektirmiş anama.
“ Ben kaynanayım. Benim dediğim olur…”
Yapmadığını koymamış ...
“Gelin sen gelinliğini bil, sende gelip çalışacaksın tarlada. Hiç bir şey yapmasan da
yiyeceklerimizi hazırlayacaksın” .
Tarlalara götürmüş anamı hamileliğinin son günlerinde bile.
Doğum sancıları tarlada tutmuş. Zor yetiştirmişler eve.
Doğumdan sonra da üç gün yatırmamışlar. El kadar bebesiyle tarlalara gitmiş anam.
Ağabeyimi sırtına bağlamış, çapalar yapmış. Ne iş verildiyse yapmış. Gölgeliklere yatırmış, yüzünü sinekler yemiş. Çok sıkıntılı büyümüş ağabeyim.
Ninem ölmüş, anam da rahatlamış. Diğer ağabeylerim, ablam, ben, rahat büyümüşüz.
Ama hepimizin gözünde ağabeyimizin özel bir yeri vardı. Onu hepimiz severdik.
Anamızın ağabeyimizin düğününde ki neşesi hep ondanmış.
Babamız aniden ölmeden önce,ağabeyimin bir oğlu olmuş. Anlatıyorlar ;
“Baba senin adını koyacağım ne dersin? “
“ Hayır, oğlum adı Ferhat olsun dağları delsin.”
En son ben doğmuşum. Babamın öldüğünü hatırlamıyorum.
Babam öldükten sonra Halil ağabeyim köyde ne varsa diğer kardeşlerine bırakıp, anamı, ablamı beni de alarak şehre göçtü…
Ferhat benim ağabeyim, ben Ferhat ‘ın amcasıyım."Tekne kazıntısı" olmanın böyle ilginçlikleri de oluyor işte...
Halil ağabeyim ablamı, Ferhat ağabeyimi, beni üçümüzü de okuttu.
Anamız çok mutluydu. Ama her geçen gün belini tutuyor bize belli etmek istemiyordu.
Ağabeyimin;
“Doktora gidelim ana “ ısrarlarına karşı çıkıyor;
“Benim bir şeyim yok siz işinize bakın” diyordu.
Sonunda ağabeyim zor da olsa onu ikna etti.Doktora götürdü.
Teşhis;
“BÖBREK YETMEZLİĞİ. BÖBREK LAZIM”
Mutlu evimize kara bulutlar çökmüştü. Kimse kimseyle konuşmak istemiyordu.
Anamız ilaçlarla acısını dindirmeye çaba gösterirken, bu seferde Ferhat ağabeyim belini tutar oldu.
O da doktora götürüldü;
Teşhis;
“BÖBREK YETMEZLİĞİ BÖBREK LAZIM”
Evimizdeki artık kara bulutlar değildi. Gök çatı çökmüştü üstümüze…
Ne yapacaktık?
Lider ağabeyimizdi. O her şeyi bilirdi.
Bir gün üçü de yattı hastaneye…
Gittiğimizde,ameliyatlar yapılmıştı.
Ölüme terk edilen anam gülüyor, hayatı kurtulan Ferhat ağabeyim ağlıyordu…
Ağabeyim tercihini kendisini bin bir zorlukla büyüten anasına değil oğluna kullanmıştı.
Çok yaşamadılar.Anam da, ağabeyim de yok şimdi. Yattığı yerler nur olsun.
Ferhat ağabeyim mi?
Çok iyi bir mesleği, boy boy çocukları, torunları var.
Beni sık sık arar;
“Nasılsın amcam? “ der.
“ Sağ olasın ağabeyim” derim…
Peki niye böyle yapmıştı ağabeyim?
"UMUT GELECEKTEDİR" diye düşünmüştür belkide...
YORUMLAR
"UMUT GELECEKTEDİR" Kalanlar uzun ömürlü, sağlıklı ve mutlu olsun! Gidenlere Allah rahmet eylesin! Takdi-i İlahi... :(
Bedri Tokul
Ne güzel söylemişsin.
Amin...
Sevgilerimle.
Mekanları cennet olsun Hocam, çok hüzünlüydü.
İzniniz olmadan kişisel BLOGuma aldım.
Selam ve saygımla.
http://suatzobu.blogspot.com.tr/2015/08/tercih.html
Bedri Tokul
Ben bundan büyük mutluluk duyuyorum...
Yazılarının sevilmesi okunması her yazı yazanı mutlu eder mutlaka...
Bir kaç şiirimi de eklemişsin. sağ ol...
Öptüm gözlerinden...
Merhaba Bedri bey;
Size olan sözümü şimdiden yerine getirmek istedim. Öykünün en can alıcı bölümünde, az ve öz sözlerle tercih olayını anlatmışsınız. Bu bölümde, ikisi de rahmetli olan annenizle ağabeyinizin o sıralardaki duygularını da dile getirseydiniz öykü daha bir paha piçilmez olurdu. Öyle sanıyorum ki anneniz oğluna, "Böbreğini oğluna değil de bana vermeye kalkarsan sana hakkımı helal etmem," demiştir. Anadolu kadını özverilidir. Kendinden çok yavrularını düşünür. Ağabeyin, yine öyle sanıyorum ki, kendini onlar için feda etmeyi düşünmüş olabilir. Ferhat, babasına, "Ben gencim. Bana bir başka böbrek bulunur. Böbreğini nineme ver," demiş olabilir. Tabi siz daha iyi bilirsiniz, bu konuyla ilgili olarak aralarında daha dramatik konuşmalar geçmiş olabilir. Sizler ne gibi duygu içindeydiniz? Onlara yardım için ne gibi özverilerde bulunmak istediniz?
Bunlardan biraz söz etseydiniz, bu gerçek olay akıllardan kolay kolay silinmezdi...
Başarılar diler, saygılar sunarım.
Bedri Tokul
Şimdiye kadar yaptığınız uyarılar da bana ışık tutacaktır...
Sizi tanımaktan gerçekten memnun oldum..
Saygılarımla...
yazınızı okuduğum an köyüm ve benzer yanları olan yaşamınız derinden etkiledi...fedakarlığın ve saygı sevginin dayanışmanın gücünü gösterdiniz sağolun kaleminiz daim olsun saygılarımla..
Allah kabul etsin bir fatiha da benden. nur içinde cennet mekanları olur inşallah...
Bedri Tokul
Teşekkürler, saygılar...
Bedri Tokul
Yazılar her zaman yazılır, yorumllar her zaman yapılır...
Önemli olan sağlık... naslsın şimdi iyimisin...
İYİYİM de o bana en büyük ödül...
Burda kal, sağlıkla kal...
Engin Tatlıtürk
Hamdolsun iyiyim.
Vaktim çok sınırlı o kadar.
Emin olun atılmadığım sürece bu siteden ayrılamam diye düşünüşüyorum.
Sevgi ve selamlar.
Güzel bir yaziydi dogal bir anlatim.
Begeniyle okudum.
Yüreginize saglik ve tebrikler
Saygilarimla
Bedri Tokul
Sizlerin beğenisi benim en büyük ödülüm...
Selam ve saygıyla....
siz üç silahşörler aranızda anlaştınız sanırım
her yazdığınız yazıda bu kardeşinizi ağlatacaksınız
Bedri ağabey güne gelen yazınızı ve sizi kutlarım
saygılarımla
Bedri Tokul
Sen nerdesin güzel kardeşim...?
Geçerli bir nedenin mutlaka vardır ama gözlerim hep seni aradı ...
yazıma uğrarsın diyee...
Ama olsun. Sonradan da uğraman beni mutlu etti...
Kal sağlıcakla ...
Bedri Tokul
Sevgili kardeşim gerçeklerin bazen acıda olsa yazılması gerekiyor...
Yazmaya çalıştım, beğenmenize çok sevindim...
sağ olun...
Yaaaa siz neden Tacettin abimle uğraşıyorsunuz bakalım?
Bir Toynak, bir Bedri de gelseniz Tacettin abimle baş edemezsiniz. Bırakın inadı da Tacettin abimin üstünlüğünü kabul edin artık. Kabul etmek büyüklüktür :)))))
Şimdi Toynak sorar "sana ne kadar para verdi" diye :))
Toynak
Birde yarı Ankaralı sayılırsın...Sen parasız gülümsemezsin bile bu kadar çok sahip çıktığına göre tacettin abiye hem kıza hem sana yüklüce bir çek almışsındır:))))
Daha onun başına ve yandaşalarının başıan neler gelecek neler:)))
Sevgi Salman
Bedri Tokul
Kendin gel kendinnnnn...
Bu arada Sevgi sana da bir tavsiyem var...
Bu savaş çok şidtetli olacak...Bir an evvel kendini tiribünlere at...
Sonucu bekle tavrını galipten yana koy bence...
(Bilirim sözünden de dönmezsin ama)
Selam sevgi hepihize...
Sevgi Salman
Toynak
sağ kalanlarla birlikte olur eğleniriz:)))
senin bir bedri yönün vardır. birde bedros yönün....ben ikisinide bilirim...ara sıra ortaya çıkan mağmalar gibi patlayan bedri yönün acının ortasını gösterir. işte orada yakıp kavurursun....betonda bile iz bırakan bu karizman bıçkın halinin karşısında hep galip gelmiştir. kahpeliklerle savaşmak için bedros yönündeki bıçkınlığın kabuk bağlamış bir yaranın içindeki kök gibidir... dürter durur seni....sabun köpüğü gibidir. öfken....vurup kırıp dökerken gizde duran bedri yönüne hep yenik düşersin...gülerken ağlar....ağlarken gülersin...senin devrin bitti dost...bitti....klonlanmak içinde geç kalındı...şimdi sen bedri yönünle yaz bedros yönünle kız bizlere....laf aramızda günün yazısı köşesinede yakışıyorsun...haaaa
Bedri Tokul
Ama bir gerçeği de aklına yaz artık...:
Ne yazarsan yaz toynak benim has gardaşım sen onun KDV sisin..
Savaş başladı bir kere ... Ama kendin gel... Siteyi üstümüze salma... Bak gör neler olacak...
Öptümmmmmmmmmmm......
Bedri Tokul
Bu kadar fazla yazamıyorum......
Tebrikler Bedri Abiciğim. Güne yakışandı ve olmasdı gereken yerde görmek mutlu etti beni. Sevgilerimle
Bedri Tokul
Kusura bakma ...
Çok teşekkür ederim...
Senin mutlu olman benim sevincimdir can kardeş...
Kutlarım bedri ağabey
güzel bir yazıydı ve hak ettiği yerde
Tacettin Abi şimdi kaşınmaya başlamıştır)))
zaten ona yazılan yorum sayısının çoğunu ikimiz yazmıştık
sen bugün onu geçeceksin..ben ,ikide bir gelir yazarım bir şeyler...Bu arada dün akşam onun hiç yorumu yoktu ne olmuştu? sincaplar mı aşırmıştı:))))
edebiyat defteri ailesini sevdiğimin bir nedeni de bu işte
İyiki varsınız dostlar...
Merhaba Bedri Bey,
Yazınızı şimdi okudum. Kendimi, sanki Bedri Bey'le karşılıklı oturmuşuz bir çay bahçesine sohbet ediyoruz gibi gördüm. Anlattıklarınız hiç de yabancı gelmedi bana. Yazılarımdan da biliyorsunuz, ben de o kültürün içinde büyüdüm. O lakapların hakaret içermeyenleri Anadolu insanının zeka ürünüdür.Köylerde, kasabalarda her sülalenin, hatta her insanın, karakteriyle örtüşen bir lakabı vardır.
Sevindim, mutlu oldum bu yazı "günün yazısı" seçildiği için.
Saygılar.
Bedri Tokul
bir şeyler yazmaya gayret ettim işte...
Artık burdan gitmeyin olmazmı...
Bedri bey öncelikle günün yazısı seçilen yazınız için tebrikler
Dualarımın sonunda hep şöyle bir niyazda bulunurum yüce Mevla’dan “Allah’ım bizleri altından kalkamayacağımız şeylerle imtihan eyleme” .
Hakikatten zor bir imtihandan geçmiş rahmetli ağabeyiniz. Allah bilir ama benim kişisel kanaatim imtihanı da geçmiş yani.
Saygılar, selamlar
Bedri Tokul
Teşekkürler kardeşim...
bunlar bize ders olmalı bir de halimizden şikayet ediyoruz, hemen hemen aynı şeyleri biz de yaşadık, anlattığınız o kadar tanıdık geliyor ki... Kusura bakmayın henüz yazı okuma alışkanlığım oluşmadı ancak böyle rastlarsam okuyorum. yazı gerçekten güzeldi, yerine yakışmış, korkmayın nazar da değmez, dua okurum hemşehrim. Tebrikler...
Bedri Tokul
Sizi tanımış olmam sayılı mutluklardan inan...
Allah hepimizin yardımcısı olsun...
Allaha emanet olun...
selam ve saygıyla...
Bu'mudur? Bu'dur...Söze gerek varmıdır? Yoktur...O zaman ne yapmak lazım? Kutlamak lazım... Kutladım, sayın yazar...:-)
Bedri Tokul
Ama çok sevdim, çok beğendim...
Tarzınıza yakışır bir yorumdu...
Çok teşekkür ederim..
İyi geceler...
Anadolunun teninde ruhunu büyüten her yürek mutlaka bir duygu bereketinin elçisidir....
kutladım efendim...
Bedri Tokul
Birde senin gibi güzel şiir yazmayı becerebilsem...
selamlarımla...
Mehtap ALTAN
şiirin kollarındayım inşaALLAH yüreğine ineceğim ölmeden...
sevgiyle...
Değerli Bedri Bey;
Yazınızın içeriği hakkındaki görüşümü, yaşadıklarınızın benzerini yaşamışım ki yabancılık çekmediğimi belirterek dile getirdim. Hüzün ve acınızı paylaştım. Öykünün içeriği beni etkilemeseydi açıkçası yazılım yönünden görüş sunmazdım. Bazı arkadaşlar içerik yönünden güzel değerlendirmeler yaptığı için ben farklı yönden yaklaşım gösterdim. Söz. Bundan sonra yazılarınızın içeriği hakkında da görüş bildireceğim.
Saygılar.
Bedri Tokul
İçerikle ilgil değerli görüşlerinizi daha ayrıntılı alırsam , yazılarımı ona göre düzenlerim anlamında demiştim..
Saygılarımla...
Güne geldik ya....
İnşallah göze gelmeyiz...
Taşıyana,yorumluyana,okuyana,okumayana....
Sol elim sağ göksümde...
EYVALLAHHH...
Bu arada can gardaş Tacoya bir mesajım var...;
GARDAŞ...GÜNE YORUM GELMİYIOR YAZAN, KALEM GELİYOR, KALEM....
Hepsi şaka tabi...
Şurda bir şeyler yazıyor, dostluklara kendimce bir şeyler kattığımı sanıyorum...
Bir tek dünya yok...
Yazanlar kadar, görenler kadar dünya var...
Sitemizi de seviyorum , sizleride ..
sağ olun, hep var olun...
SAYGILARIMLA...
Güzel bir yazıydı yerine yakışmış. Bedri bey, eskiler derki, sevgiler arkada kalmaz öne doğru koşar. İşte ağabeyinizde onu yapmış, geride kalan anasına değil, ileri giden oğlunda karar kılmış. Anlatım çok güzel, öykü hazin olsa da.
Tebrik ederim...........saygımla.
Bedri Tokul
Çoktandır yazıda yazmıyorsun , yorumda...
Önemli değilde ..Bir sıkıntın yoktur İnşallah...
Selam ve saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Hem yeni arkadaşlarımız çok güzel yazıyor onları okumakta çok büyük keyif oluyor.
saygımla....
güne düşen yazıyı ve sizi kutluyorum efendim....hep kardeşlik kazansın ....öyle değil mi? :)
Bedri Tokul
Sağ ol ugradığın için...
Bedri Tokul
teşekkürler...
Selam...
Aynur Engindeniz
Hüzünlü ama bir o kadarda güzel bir yazıydı.
Güne yakışan bir yazı.
Tekrar kutluyorum.
Sevgi ve saygıyla
Bedri Tokul
Bundan sonra sana niye acı yazıyorsun demiyeceğim..
Selam , Saygı sonsuz sana...
güne gelen yazınızı tebrik ederim insanın hayatında böyle zor tercihle olması ço zor bir şey saygılarımla
Bedri Tokul
Sonsuz saygılar benden... sağ olun...
Bedri Tokul
Çok memnun oldum...
sağ olun..
selamlarımla...
Güzel Anadolu'm, güzel Anadolu'mun naif ve güzel yürekli insanlar. Acı, çile sanki yaşamlarında olmazsa olmazları.
Beni hep çok etkiler böyle hikayeler.
O yüzdendir ki hep en çok çile çeken anneannemle babamın babasından bıkmadan aynı hikayeleri yüreğim burkularak dinlerim( dinerdim) Bir kere olsun aynı şeyleri dinlerken " daha öncede dinledim yaa" diye hayıflanmadım ve bir kere dahi onlar konuşurken başka şeyler düşünmedim. Pür dikkat dinledim. Sanki ilk defa duyuyormuşçasına.
ikisinin hikayesini birleştirdim ve bu hikayeye adapte ettim okurken.
Mekanları cennet olsun, anacığınızın, abinizin ve dedemin.
Tebriklerim bu güzel yazıya
Saygımla
Bedri Tokul
Duygu yükü bacım....
Yorumun beni çok duygulandırdı inan...
Bedri abinin sana selamları sevgileri var...
Hoşca kal...
BANU ULUDAĞ
Merhaba Bedri bey;
Yanlışlıkla eleştirimi gönder butanuna basmış bulundum. Acılarınız dışında bir kısmını çocukluğumda yaşadığım için öykünüzde hiç yabancılık çekmedim. Keşke siz de hüzün ve acı yaşamasaydınız...Ama ne yazık ki yaşamda bunlar oluyor.
Beni bir yerlerden anımsıyor olabilirsiniz. Ben, daha çok yazım kurallarıyla ilgili görüş belirtiyorum. Bu konuda uzman değilim. Geçmişte yaptığım yazım hataları ve anlatım bozuklukları beni bunları öğrenmeye zorladı. Belki sizin gözünüzden kaçmış olabilir. Ama bazı cümlelerdeki fazla ve noksanlıklar, olmamamsı gerekli sözcükler benim dikkatimden kaçmadı. Bana, görüşünüzü istemiyorum diyebilirsiniz. Saygı duyar, bundan sonra yazılarınızı okur asla söz etmem.
** Buna ben de zaman zaman dahil oluyorum, çok fazla devrik cümle kullanıyoruz. Buna siz de dahilsiniz. Akıcılık aksıyor.
okuma yorgunluğu yapıyor.
** "Sıcakta kaynamış, ekşimiş ayrandır meşrubatları" cümlesindeki kaynamış sözcüğü gereksiz olmuş.
** "Ninem çok işkenceler etmiş" cümlesinde çoklu iki ifade yer almış. Ayrıca, işkence sözcüğü biraz ağır olmuş.
** De, da ayrımlarına dikkat etseniz iyi olur.
** Babanız ölüyor, sonra konuşturuyorsunuz. Burada bir kurgulama hatası var.
Başarılarınızın devamını diler saygılar sunarım.
Bedri Tokul
O sizi günün yorumu seçmiş... Çokta isabetli karar vermiş...
Ben de içimden keşke banada gelse de yanlışlarımı söylese diye düşünürken şimdi yorumunuzu gördüm..
Uyarılarınız bana yol gösterecektir... Çok memnun olurum...
Ancak şunuda söylemeden geçemiyeceğim;
Uyarılarınıza ilaveten yazının içeriği hakkında da keşke bir şeyler söyleseydiniz...
Çok memnun oldum... her türlü tenkidiniz başım gözüm üstüne...
selamlarımla...
Aynur Engindeniz
Ben de bu vesileyle teşekkür ediyorum kendisine.
evet.
Önce kimseyi Allah öyle bir tercihle karşı karşıya bırakmasın...Tahayyül bile edemiyorum
ancak başa gelmeden bazı şeyleri anlamak da zordur...
Anadolu öyle bir coğrafyadır ki ağabey
yolsuzu yoksulu ile
beyi çengisi ile yüreğini sunmuştur bu topraklara...
Hani analatılır
bir menkıbe vardır
genç bir kız çokça yer içer ve Allaha dua edermiş..
" yarabbi beni öyle şişman yapki beni cehenneme koyduğun zaman cehennem benle dolsun da başka kimseler yanmasın"
Bu toprağın yürekli insanları kendidlerini hep başkalarına adamışlardır
canları yanarken bile can olabilirler can bildiklerine....
Senin öykülerinin ayrı bir tadı var ağabey...
hele son dönem daha bir güzelleşmeye başladı
kesin bendendir en son iki akşam birlikteydik ve ayni odada yatmıştık.Tacodan geçemesi mümkün değil yirmi yıldır birliktesiniz bildiklerini bile unututrdu sana değil mi))) o zaten mum gibidir dibine ışık vermez...Öptüm ellerinden selamlar saygılar ağabey
Bedri Tokul
Geçmişteki ikili oynamamı unutalım...
Bundan sanra kesin senin yanındayım...
Bana ne diyor biliyormusun?;
Ne sen, ne de Toynak üzülmeyin. Yorum sayımız az diye. Biz kardaşız. Ansızın la konuşurum
size benim yorumlarımdan yüklesin... Eeee daha acemisiniz. Pişeceksiniz.
bana yetişmek için arada 60-70 yorum farkı var ...
Seninle beraberim Toynak... Şunun havasını almak için ne lazımsa varım...
Gerekirse parayla yorumda almaya razıyım...
Öptüm gözlerinden gercek dost...
Taco mu?
O senin KDV n bile olamaz....
Toynak
elleme biraz sevinsin havasını almak benim işim:)))
Bedri Tokul
Göreyim seni, ne gerekiyorsa yap...
Gerçi borcum var ama başka bankadan da kredi çekerim..
Şunun havası alınsında neye mal olursa olsun....
Abam(yengem) diyorki ;
Yav kardeşim, buna bir haller oldu...
Antep e kuşak, bursaya gömlek, çarşambaya ayakkabı, nazilliye pantalon ısmarladı... Yürüyüşüde değişti...
Yengeç gibi yan yan yürüyor...
" Ben biriyorum Abammm onun derdini merak etme yakında normale döner dedim...
Aman haaaa... sana güveniyorum gardaş....
tacettin yıldırım
Aynur Engindeniz
Şaka bir yana Tacettin Abim iyi koydu taşı gediğine. Sus pus oldunuz...
Sizi herkes seviyor bu sitede, HERKES...
CANSINIZ ÜÇÜNÜZDE...
Anadolu'yu ve Anadolu insanını, onun mizah yönünü, yaratıcılığını, kıvrak zekalılığını hatta yeri geldiğinde filozofluğunu gözünüzden kaçmayan detaylarıyla ustaca anlatmışsınız Bedri Bey.
Okurken, tebessüm edip ben de buna yorumumda katkıda bulunayım, bizim oralardan yaşanmış mizahi bir olayı anlatayım diye düşünürken,
bu kez yazınız hüzünlere boğdu beni.
Bir gözüm gülerken, bir gözüm ağlar, dedikleri şeyi yaşattınız, usta anlatımınızla.
Gidenler ışıklar içinde olsun, kalanlara selam olsun.
Tebriklerimle Bedri Bey
Saygı ve sevgiyle kalın...
Bedri Tokul
Teşekkür ederim...
Anlatmayı düşündüğünüz o olayıda usta kaleminizden okumak ayrıca bana zevk verir...
Selam ve saygılarımla...
Allah yaşamın en hayırlı olanını nasib etisn cümlemize...
tebrikler,dua ile kıymetli Abim...
Bedri Tokul
Allah razı olsun...
Dileklerin hep kabul olsun....
Ah Bedri dost ; bu acıları duymayan, kendi çektiklerini acı zanneder. Çok şeyler görmüşsün, çok da güzel aktarmışsın. Allah, güzel günler göstersin İnşaallah.
Bedri Tokul
Çok sağolasın... Varolasın...
Bedri Tokul
Hepiniz sağ olun var olun... Abiniz işte arada bir şeyler yazmaya çalışıyor...
Sağlıcakla kalın.... yazarak kalın....
Seyrek yazıyor ama tam yazıyor kalemin abiciğim.
Yine çok duygu doluydu. Hayattandı. Taa içimizdendi. Anadoluyu anlatan bir paylaşımdı. Hep yaz . Tebriklerimle. Sevgi ve saygılarımı gönderiyorum taaa uzaklardan.
Bedri Tokul
canım kardeşim benimmm...
Kal sağlıcakla...
İlerleyen bölümler ne acı...Durup düşündüm, bir yanda annem bir yanda can parçam hangisini tercih ederdim...Allah korusun...Sanırım bir böbreği birine ötekini diğerine verirdim.
Çok düzgün yazıyorsun Bedri Abi. İnsanın daha önce yazmadığına inanası gelmiyor:)
Tebrik ediyorum.
Saygılar.
Bedri Tokul
çok ağlamış abim ikisinide alın diye... Tabiii hiç bir doktor yapmaz, yapamaz onu...
Çok teşekkür ediyorum övgü dolu sözlerin için...
Sen inanki benden yüz gömlek üstünsün bu bir gerçek...
sevgilerimle kardeş...
Aynur Engindeniz
üÇÜZLER SİZİ, aLLAH AYIRMASIN...
Saygılar.
Bu toprakların kokusu her yerde aynı zahmeti hissettirir üzerinde yaşayan..
Üzerinde koşanlara...
Acılar aynı acılar...
Ağıtlar aynı dilden düşen ağıtlar değil mi?
Aynı Yemen' den beklenmedi mi sevilenler?
Aynı kıbleye baş koyduğunda..
Ha saf'ta..
Ha musalla'da.
Aynı renk bohçala tıkıştırıldı urbalar...
Azıklar aynı iplerle asıldı omuzlara..
Mavzerin yanına...
Babalar aynı nasihaterli kulaklara asarken...
Aynı kızgınlıklarla benze sözler söylendi gelinlere kapı ardlarında..
Bebekler sözleşmiş gibi ağlayarak açtılar gözlerini yeni hayata..
Aynı perişanlıklarla yaşayıp bu günlere gelmişler...
Türküler hep aynı özlemi..ayrılığı....sevdayı dile getirir..
Aynı eziyetin külleri savrulur ..
Selam ve saygı ile...
Çok beğenerek okudum..
Sağol Yazan abi..
Varol yazar abi.
Bedri Tokul
Çok teşekkür ederim....
Öptüm gözlerinden...
Coğrafya'nın getirdiği zorluklar. Ne kadar şöyledir, böyledir desek de sözlerimiz faraziye olmanın ötesine geçemez. Yaşayan kadar bilemeyiz. Bazı tercihler zordur. Ama doğru; her zaman tektir. Evlat seçimi doğru bir karar, bence.
Ölenlere; rahmet, geride kalanlara; uzun ömürler diliyorum.
Selam ve saygıyla...
Bedri Tokul
Hayatta bir nöbet değişimi işte....
selam ve saygılarımla...
Sevdikleri arasında seçim yapmak, en zor olan bu olsa gerek.
Vefat edenlere Rabbimden rahmet diliyorum, içimizi sızlattı yazınız.
Okurken hüzün sarıyor insanı.Selam ve saygılarımla...
Bedri Tokul
Bazen acılarda yazılmalı.....
Selamlarımla....
Bedri Bey çok etkilendim. Hayatın sunduğu en zor tercih bu olsa gerek. Allah mekanlarını cennet etsin. Saygı ve selamlarımla...
Bedri Tokul
Sağolun var olun...
Selam ve saygıyla...
çoraktır toprakları.....eski ve bozarmıştır giydikleri....mütevazı yaşamlarını ziyaret ettiğinizde bir çocuk utangaçlığındadır...hani uzattığın bir şekeri almak isteyipte almaya cesaret edemeyen parmaklarını ağzına sokup utana utana yanına gelirya...gösterişi bilmez reklamı beceremez....verince tamamını sevince hayatının geri kalanını bir kamber gibi sana sunarya...adı cahile...kabaya çarıklı kurmaya çıkmış...askerlikte vergide en önde.... yalanlarla hep kandırıan seçimden sonra hep unutulan... milli gelirde adı bile olmayan...her daim traşlı...altıgen şapkalı...tatili bilmeyen hep horlanıp kakılıp itilen varya....işte onlardır....bu saatte kanattın be bedros.....artık yara...dikişte tutmaz çünkü vurduğun bıçak fitil işlemez cinsindendi....kalemine kurban olayım.....bıçkın çocuk....SEVGİLER
Bedri Tokul
Yazdıklarımı hafif buldunda sen yeniden mi yazacaksın köylerimizi...
Öptüm seni...... Öptümmmm....
Sayın Tokul,sahipsiz Anadolu insanımızı,çok kısa ve öz bir şekilde anlatmışsınız.Bunları ciltlere sığdırabiliriz.Hüzünlerimize hüzünler de katabiliriz.Vatan için her türlü fedakarlığa katlanan,evlatlarını yetiştiren bahiskonusu insanlarımız sonunda daha mutlu ölebilmek için Devletten ilk defa bir şey ister. Hacca gitmek..Müracaatını yapar.Sık sık kontenjan yokluğuna takılır.Her sene gidenleri görünce sahipsizliğine üzülür.Devletine karşı içi burulur.Ancak bunu belli etmemeye çalışır.Devleti ve ailesi için imkansızlıklar içinde elinden gelen maddi manevi her şeyi yapmakta tereddüt göstermeyen eli ayağı öpülesi bu insanlara sahip çıkamayan yetkililer hakkında ne kadar iyi düşünceler içinde olduğumu bildiğine de inanıyorum !Gerçekleri söylemekten gocunmayan,korkmayan koca yürekli arkadaşımı kucaklıyor,sağlıklar diliyor,selam ve sevgilerimi sunuyorum
Bedri Tokul
Bedri Tokul
Gönlüm hep acı yazmak istiyor her nedense...
Gülecek şeylerde yazarız inşallah...
Teşekkürler... Kal sağlıcakla...
Çok zor bir karar, canlarından çok sevdiklerin arasında "tercih" yapmak.
Rabbim ruhlarını şad etsin.
Siz böyle yazılarınızda üzmezdiniz. Hüzün size de mi bulaştı Bedri Bey?
Gece gece üzüldüm. Mekanları cennet olsun. Rabbim sizlere sabır versin.
Sevgi ve saygıyla
Bedri Tokul
Ama insanın içi acı dolu olunca kalem öyle yazıyor ...
Değerli yorumun için çok teşekkür ederim sevgi ...
Sevgiyle kal...