- 657 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Biri birine name sallamış! ARDAHAN ÖYKÜLERİ 177
" Sevgili Arkadaşım,
Yazını okudum memnuniyetle. Yine yaz. Ben okurum okumayı seviyorum.
Fikirdaş olmak birbirine tapmak olmamalı.
Karşıt fikirli fikirdaş olmak mümkün.
Bob Dylan- Joan Baez gibi vs.
Bu galiba bizde var: İki fikirli bir yekun olmak. O zaman özgünlük nerde kalır?
İki özgün fikirli olmakla beraber
Bir fikirdaşlık uygar dünyalı insanlara ait münasebet..
TESTERE filmini izleyenler. Filmden sonra filim seyrettiklerini biliyor. Yine real yaşamlarına devam ediyorlar. Kimse kimseyi kesmiyor ve filme irtibat derekesi kurmuyor. O hayal, bu hakikat vs.
Kemal Sunal komikti real hayatta ciddiydi. Onun gören seyircileri filimdeki haliyle algılamak isterlerdi. Bu mümkün değildi.
Nietzche’yi çok severim. Bengisel dönüşünüde tutarım. Geniş ufuk skalasında. Uygar ve günümüz bireyi olarak okurum. Herkesi okuyorum.
Tüm bunlar birşeyi izaha çalışıyor.
Hepsi ve herşey o...
Herşeyi okuyorum.
Bir ahlaksızlığım yok. Kötü bir itiyadım yok. Resim çizerim. Ağrıda allah rahmet etsin Edebiyatçı Kadın resimlerime bakarak: Şizofrenik resimler demişti. Oysa 29 yaşında Keith Haring bir tarz bulmuştu. Onun toplumu ona karışmamıştı. Ben de onun gibi özgün tarzı o vakt yapabilirdim. Edebiyat öğretmeni o kadınlı bir Ağrı’da olmak Amerikalı ressamın dezavantajı benimse talihsizliğimdi.
Bir fikir irad ettikten sonra: O fikre ve fikirciye karamsar demek. Bunlarda moda oldu. Hiç çalışmayı bilmemiş bir cemiyet. Ameliyatta günde on hastası ölen doktor karamsar ve kötümser mi olacak. Bir çocukla mı karşı karşıyayım. Ve ben birine yanılıp değer verip yüksek analizli konuşmalar yapıyorum karşımda ki teşekkür edeceğine ne diyor: Kötümser düşünüyorsunuz. O zaman kendime kızıyorum. Niçin konuşuyorsun diyorum.
Sanatsal eserlerin mahiyetini insan bilmez mi. Gerçek olmadıklarını bilmez mi.
Guguk Kuşunu, Jack Nicholson oynadı. Adam deliyi oynadı diye deli mi oldu. Öyle yaşam dolu biriki kaç kadın arkadaşı var?
Sanatı seviyorum. Ve karşımdaki insanlara deli değilim deme ihtiyacı insan hisseder mi?
Benim Düşünsel çabam bilimsel ve disiplineldir.
Spinozadan, Nietsczhe’den, biraz Aristodan ve ille Heidegger’in Das Ein’ından, Hacı Bektaş’ın menzilinden ve diğerleriyle oluşturduğum özgün kendime ait felsefem var. Onun Estetik boyutunu: ARDAHAN ART diye google da okuyabilirsiniz.
Yaşamı seviyorum öyle çok seviyorum ki onu çözmeden bilmeden ölmek istemem doğrusu, bu mu karamsarlık allasen?
Sevgilerimle!"
Biri birine böyle bir name yazsa ne olur?
İki sanatçının biri ötekine bu tarz yazsa.
Niçin öğreniriz? Neden okuruz? İlk etapta bunun cevabı ihtiyaçtan diye her okuyan araştıranın vermesi zarurettir.
Okudum, bildim tamam ettim sanılır. Yanlış. Okudum, bildim. Niçin okuruz, biliriz.
Hiçkimse mesleği dışında, işi dışında okumaz. O halde mesleğimiz için okuruz. Mesleğimiz için okuyor isek. Üretime okuyup bildiğimizi katacağız. Boşuna okumuyoruz. Boşuna araştırmıyoruz. Her an, her dakika bilmekliğimiz işimizle ortaya koyduğumuz ürün içinmiş. Bunda anlaşdıktan sonra. Ürettiğimiz eserler içinmiş yani.
03-04-2011 yalçıner yılmaz