- 842 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT BİR RÜHYAMI SİZCE
Yorgun bir günün gecesi bir yoldan ne iş icin gittiğmi bilmeden koşar adımlarla yürüyordum bazan koşar bazan yürüyordum bir adam gittiğim yoldan benim peşimsıra yuruyordu. sonra koşmaya başladı yetişdi bana biraz durakladı sonra başını saladı ve gecip gitti,daha sonra ben hızlanarak tekrardan onu gectim,Bu gene hızlandı ve bana yetişip durdu bişi sora bilirmiyim dedi bende dedim belki yol soracak diyecektimki bende gittiğim yolu bilmiyorum bu bu sıradan bana iş teklifinden bulundu calışmak istermisin fazla para kazanmak istermisin bir yazıdan okumuştum kunfukcuyu aynen böyle derdi o yazıdan insan önce canını verir para kazanır sonrada kazandığı parayı tekrardan veip canını kazanır bu nasıl bir iş bnede anlayamadım insan oğlunun nere gittiğ ve beni gitiğim yoldan benim nereye gideceğimi, ve adama sordum sende kimsin boşver sen calışmak para kazanmak istersen al sana bir şans ne iş dedimse bana bir kart uzattı git bu adrese sana iş bulur eger tanımasada kartı uzat o sizi tanır dedi ve gitti tekrar kac adım sonra geri döndü o daha bişi demeden ya sen neden bana iş buluyon kimsin sen diye soruncada ne yaparsın benim kim olmamı senin amacın calışmak degilmi al sana bir fırsat kendi kendime bazanda her şeyi bilmek iyideğil al sana bir fırsat git ve sonucu bekle neyseki adam tekradan hızlı adımlarla benden uzaklaşınca ben döndüm yaşadığım şehre ve gidip adresi buldum kapıya vurdum iceri girdim top sakalı uzun saclı ilk bakıştan yaudileri andıran zengin bir adamı andırıyordu buda cok gezdiğimin bir anısında yatıyordukı kendi kendime ya bu yahudiler neden dünyada zenginler düşünürken adam dalgınlığımı bozarak kimsin sen kim yoladı ne istersin beni nasıl buldun peş peşe soru sordu ben hic soru ya cevap vermeden elimi ceketimin altına götürdüm adam afarladı acaba sihlamı cekecem diye adresi yani kartı bu arada uzattım kartı görünce ha o iş dün gitti ve ben kapıya döndüm ve hayıflanarak nerde şansım var diye mırıldandım tam cıkacağım sıradan adam bana seslendi siz para kazanmak istersen gelin bu yolu yermi dakkadan koşarsan sana yermi lira verecem dedi bende canıma minet onun süresinden dah önce geldim yermi liramı aldım ve tekrardan kapı kolunu tutmuşken bu sordu ha sizi ararken nerden bula bilirim bir nazik beyefedi uslubuyla ama adama baktığında cok korkunctu bu korkunc adamdan bunca nazik ses ne gezer demedende edemzdin bense o şehirin dışarlarda kalan gece kuşu gibiydim heme teredutsuz bir hotelin ismini verdim ve ayrıldım ve hotele gidip uniformasiyona kendi ismimi yazdırdım eger beni soran olursa ben saat onda gelecem dedim ve arada günler gecmesine rahmen ne arayan nede soran olmuştu kendi kendime işte o önceki adam beni dışarda kaldığımı bilmişti acıdı buda benim işsiz olduğum kanısına vardığında acıyarak o koşuyu bahne ederek o yermi lirayı vermişti yani bir dilenciye verilmiş sadaka gibi arda gecen günle son bırkez işsiz dolaşmam canımdan bezdirmiştiki son kez demiştim tam otelden cıkarken merdivenlerden adamla burun buruna gelmıştik.
Hadi gidelim işe demezmi ama dışarlarda kaldığım icin ustum başım leş gibi bana yüklü bir harclık verdi hadı git üst başını al güzel kıyafetle gel yerimi bilirsin dedi ve gitti.
Ben hemen gene koşar adımlarla carşıya daldım kendime güzel bir kıyafetle süsledim ve gittim buldum ve atladık bir arabaya ordada hava alanına kendi özel ucağıla uctuk bir karlı dağın tepesine geldik kardan başka bir şey yok bu ara aşağı bakınıyordumki ya ucak düşerse buralarda donarak öleceğiz dedim ama demez olsaydım ucaktan dumanlar yükseldi artık dışarıyı göremiyordum dumanda ama ucağın icinden duman yok ve bir telaş hemen paraşütü bağladılar bana her halde bu senin ilk ve son paraşut atman dır dediler diyer uc kişile beraber biraz da sırıtıp ve onlarda bağladılar paraşutu daha biri bağlayamadı ve ben ölmek istiyorum dedise o arkadaşları onu teseli etme calışıyor bak bu yabancı adamın cesaretine bakın beni gösteriyorlardı o habere ben atlayamam derdi bu sırada biri bana ya siz atlayında belki seni görüp cesaret gelirde bunu kurtarmış olcağız yoksa şimdi ucak havada infilak eder hepimiz öleceğiz demesile ben atladım ve kısa sürede karlara cakıldım ve demiştiler başarırsan aşağıdan ormanın icine kim önce varırsa ateş yakıp yerini belirtsin kızıl dereliler gibi bir birimizi buluruz rahatlıkla ben aşağı inene kadar ucak gözden kayboldu hem kurtulduğuma sevinir hemde bu karları nasıl aşar ormana varacam varsamda yaban hayvanları beni parcalayacak yani anlayacağın öyle yada böyle ölecem acı olan hayvanların saldırısında ölmekti beni korku sarmıştıki daha gün ışığı varken ormana inmeyi başarmam lazım yoksada donarak ölecem neyseki gencliğin getirtdiği cesaretle e köylerde büyüdük ne cileler cektik hayatı öğrenmiştik coktan ve bi baktımki ormanın derinliğine inmişim of ama ıslak ıslak soğuk hemen ateş yaktım odun bol kar var ama dağda olduğu kadar degil kızıldereliler kadar büyük bir ateş olmasada kocaman ateş yaktım gece coktan olmuştu ısınmıştım ve habere ateşe odunlar atıyor sahbahı beklemekten başka cahremin olduğunu görüyordum ve bu arada cevreden dolaşırken odun toplarken yüz metre yakınımdan bir büyük ucurum ve alttan su yanı ırmak geciyordu saat gece yarısını coktan gecmistiki kurtların saldırısına uğradım bende bir tabancada vardı bir kurdu vuruncada ateşle saldırıyorum diger kurtlar kacıştılar bu arada mermilerim bitti ama kurtlarda gitmiştiki bu sırada uzaktan bana ateş edenler ben kacmaya başladım ölüm peşimi bırakmaz ken bide ne ne bakımki beni getiren adamlar beni mahsuzdan orada atıp şimdide avlanacaklar yani anlayacağınız ben av olmuşum bana acıyanlarda avcı bir baktımki ucurumun başındayım ya bu karlı ucurumdan atlayıp ölüme gidecem yada bu insan avcıların kurşunlarına hedef olacam.
Biri bağırıyor kurtul para kazan para şimdi namlumuzun ucundadır patronun mermidir mermi diye sesleniyor vay namusuzlar vay dedim ve ölmeyecem ve sizi bulacam dedim ve ucurumdan aşağı bağırarak atladım bir uyandımki yataktan kanrevan icinde kalmışım oh be bu ruyadır ondandırki bende derim hayatınız bu ruya kadar acımasız olmasın hayatın güzeliği siz degerli okuyan dostlarıma olsun bir başka ruyada buluşuruz
saygılarımla
yücel Duman
Almanya Wiesbaden
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.