- 1174 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İTHAL ÖĞRETMEN Mİ!
Yine merhabalar diyerek yeni bir köşe yazımızda bizleri buluşturan Rabbimize hamd ederek tuşlara basmaya başladım sevgili okurlarım ve aziz dostlarım.
O kadar çok parmak basılacak mesele var ki sadece klavyenin tuşlarına basmakla bu işlerin halli kabil değil sanırım, gerisini etkililer ve yetkililer düşünsün! Düşünsü, düşünsün de bizler de uyarımızı yapalım ve görüşümüzü ifade edelim değil mi ya dostlarım; hani, demokrasi deniliyor ya! Şu medyada “ithal öğretmen” namıyla ünlenen sözde “yabancı dil öğretiminin geliştirilmesi projesi” varmış Millî Maarif Vekaleti nezdinde! Ve, bunun için “ana dili” yabancı olan öğretmenler getirilecekmiş batı’dan, sonra da mekteplerde “yabancı dil öğretiminin geliştirilmesi projesi” başarıyla uygulandı filan diye nutuklar atılıp, raporlar düzenlenip, elde edilen başarının (!) sevinciyle övünülecekmiş galiba! Ben bu işin içinde “bir bit yeniği” kuşkusu duyuyorum evvela. Sonra da 30 yıla merdiven dayamış Millî Eğitimciliğime istinaden olanca takatimle etkili-etkisiz, yetkili-yetkisiz, yabancı-ya da siz herkese buradan haykırıyorum: BEN, ÖĞRETMENİN İTHALİNE DE İTHAL GİBİSİNE DE KÖKÜNDEN KARŞIYIM! MADEM MİLLÎ EĞİTİM DİYORSUNUZ, ÖĞRETMENİNİZ DE MİLLÎ OLMALIDIR! HATTA MEVCUT ÖĞRETMENLERİ DE “MİLLÎLİK İMTİHANINDAN” GEÇİRMELİSİNİZ. Bu ülkenin sade vatandaşı olarak böyle düşünüyorum (kaymaklılar farklı düşünebilirler!).
Esasında bu eğitim sistemi tümüyle gözden geçirilmeli, MİLLÎ vasfı olmayan her türlü bilgi, belge, metot, eşya, insan, unsur ne varsa Millî Eğitim sisteminin dışına çıkarılmalıdır. Velilere acilen “okul ve öğretmen seçme hakkı” verilmelidir. Nasıl ki bir hastanın “hekim seçme hakkı” vardır, velilerin de göz bebeği evlatlarının eğitimi için “okul ve öğretmen seçme hakkı” olmalıdır. Ben, çocuğumu istediğim okula gönderebilmeliyim, okulda da istediğim öğretmende okutabilmeliyim. Dahası, çocuklarıma “örnekliğini” beğenmediğim bir öğretmeni gerekçeleriyle birlikte okul idaresine ve Bakanlığa rapor edebilmeliyim. İlmine güvenen, velinin güvenini kazanabilecek, MİLLÎLİK vasfını haiz insanlar seçsin bu mesleği! Öğretmenin öğrenciye verdiği not kadar etkili olarak öğrenci ve veliler de öğretmene not versinler bakalım kim sınıfta kalıyor, kim geçiyor, kim takdir ve teşekkür alıyor? Çiğ yemeyenin karnı ağrımaz efendiler! BENİM MÜFETTİŞLERİM ÖĞRENCİLERİMDİR!
Şimdi meselenin vahameti daha iyi anlaşılıyor sanırım; zira “ithal öğretmen” nitelemesi yabana atılmamalıdır. Mesele sadece yabancı dil öğretmekle kalmayacaktır. Bu iş bir başlangıç, kültür erozyonunun bir başka açıdan atılacak ilk adımı, “lisan” ile işe başlayıp yavaş yavaş diğer alanlara “teknik” vs. gerekçelerle sıçrama emeli, batıdaki “işsizliğin” azaltılmasına yönelik bir adım, “ANADOLU İNSANI” kavramını kültür emperyalizmi kanalıyla eritme ve “Avrupalı bireyler” icat etme gayretleridir. Tabii ki batılılar kazanırken bizim insanımız kaybedecektir; o zaman bunun adı “Millî Eğitim” olur mu Allah aşkına?
Bu meseleye karşı oluşumuzdaki bütün gerekçelerimizi burada sıralamak mümkün değildir; tezimiz şu ki “Millî Eğitim’e Millî Öğretmen gerekir, Öğretmenin “ithal”ine de “ithal gibi olanına da” açıkça ve şiddetsiz karşıyız. Bu memleket bizim, bu gençlik bizim, gelecek bizim, kendi kültürümüzü ve medeniyetimizi öğretecek ve yaşatacak insan gücümüz de vardır bizim elhamdulillah, batılılara ve batıllara hiiiiiiiiiç ihtiyacımız yoktur.
İNANCIMIZI MUHAFAZA EDELİM YETER! Cümlenize “MİLLÎ EĞİTİMLER” diler, saygılar sunarım aziz okurlarım. Allah’a emanet olunuz. 28 Mart 2011/Murat KAHRAMAN-murathoca34@
YORUMLAR
.....İthal öğretmen getirmek demek,zaten bitmekte olan eğitimin dibine dinamit koymaktan başka birşey değildir. Eğitim öncelikle insanî bir olgudur.Bunu halletmeden millî olma boyutuna geçemezsiniz. Bu ülkede 200 binleri aşan işsiz öğretmen dururken ithali düşünmek bu vatana ve eğitime ihanetten başka bir şey değildir.
....Yüreğiniz yetiyorsa eğitim sistemini kökten değiştirin. Yeterli sayıda ve yeterli kalitelitede öğretmen yetiştirin. Tarım ürünlerinden başlayarak ithal etmediğimiz bir öğretmen kalmıştı onu da yapın ve tek muradınız olan özel okulları ihya edin.
Yoksulluğun diz boyu olduğu ülkede zenginler okusun, zenginler yönetsin. Kapitalizmin uşaklığından başka bir şey değildir bu.
.....Hele hele onuda geçelim, bunu da geçelim diyerek insanlara çamur atarak sıyrılmak abesle iştigalden başka birşey değildir.
O zaman, yobazı da geçelim, örümcek beyinliyi de geçelim, yolsuzluğuda, soysuzluğu da geçelim. Kısacası ne yanlış var sa hepsinden vazgeçelim. Yok böyle bir mantık.
....." Ah, şu okullar ve öğrenciler olmasa şu eğitim bakanlığı ne güzel olacaktı." diyen zevatları da gördü bu toplum ve biz buraya böyle geldik. Eğitim ciddi bir iştir. Bu konuda bilimsel ve demokratik bir devlet politikası hazırlanıp, her gelenin kafasına göre değiştiremeyeceği bir eğitim sistemi gerçekleştirilip uygulanması gerekir.
.....Yazınız en azından böylesi bir tartışma ortamı yaratması ile de ön açıcı olduğu için yüreğinize sağlık diyorum.
Râzı.
ne dediğimi bile anlamaya çalışmadan terbiyesişleşmek kolay olan yol mudur Selamettin...
dışarıdan öğretmen getirmek ilk değil...önceden de denenmiş ve hatta özel okullarda şu an bile varlığpını devam ettiren bir durum...vee dışardan hakem getirtme , ekonomimizi kurtar diye kemal derviş getirme, üniversitelere ermeni mason rektörler atama, emniyeti eğitsin diye özel ekipler getirtme oluyor da öğretmene gelince yaygara neden kopuyor anlamak mümkün değil
EĞER DIŞARDAN GELEN ÖĞRETMENLERLE KÜLTÜR GİDİYORSA MİLLİLİK GİDİYORSA VAH BİZİM MİLLİLİĞİMİZE ZATEN VAH Kİ VAH...BU KORKU NEYİN KORKUSU BU HALKINA İNSANINA GÜVENMEMEK DEĞİL Mİ...
bırakın yabancı dili dışardan öğretmen getirme mevzuunu da
bu ülkenin öğretmenlerinin kitap okumadığına evlerinde gece geç saatlere kadar pc de oyun oynadığına öğrencisini hayvan yerine koyup aşağıladığına, öğretmenlerin objektif olmayı bırakıp kendi ideolojilerini öğrencilere benimseten fanatikler oluşuna, bazılarının kendi aralarındaki evli bekar farketmeden neyse burayı geçelim !!! az bi kısmı zaten...
sınıf anneleri ve öğretmenler arası ..neyse bunu da geçelim !!! o da az bi kısım zaten...öğretmen olup seçimlerde sandık namusu teslim edilenlerin karıştırdıkları hilelere neyse bunu da geçelim !!! onlar da az bi kısım zaten...
yabancı ülkelerin işsizlik oranını azaltma konusu tamamen fantastik ve zorlama bir sebep yaratmadır milliliğe vurgununz ise 30 yılınızı verdiğinizi söylediğiniz eğitim camiasını hiç tanımamak yada var olan gerçeklere gözlerinizi kapamanız anlamına geliyor
ÇÜNKÜ YUKARDA SAYDIĞIM DURUMLAR ZATEN MİLLİLİK GİBİ BİR DERDİN ÖĞRETMENLERİN BAZILARI !!! ARASINDA DERT EDİNİLMEDİĞİNİ GÖSTERİYOR...
(Öğretmenin öğrenciye verdiği not kadar etkili olarak öğrenci ve veliler de öğretmene not versinler bakalım kim sınıfta kalıyor, )
iyi de onlar zaten bir nevi not veriyor
öğrenci memnuniyeti anketi ve veli memnuniyeti anketleriyle
kağıtlara isim yazmadfan anketleri dolduruyorlar...
( Bu iş bir başlangıç, kültür erozyonunun bir başka açıdan atılacak ilk adımı, )
sanırım kültür erozyonundan bahsederken önce tv lerdeki dizilerden filmlerden -hani bu memleketin evlatlarının çektikleri var ya...- magazin programlarından reklamlardaki ürünlerden gazetelerde harıl harıl pompalanan hemen her şeyden vb bahsetmeliyiz
veee
zamanında bu ülkenin insanlarının genlerini beğenmeyerek dışardan damızlık avrupalı erkek getirmeyi teklif edenlerden bahsetmeliyiz
bu ülkede dışarda açıktan kuran dağıtamazsınız ama bir sürü incil ve yardımcı kitabı !!! rahat rahat dağıtabilirsiniz misyonerlik yapabilirsiniz
İTHAL ÖĞRETMEN GELMESİN EVET AMA MİLLİ OLACAKMIYIZ KURTARDIK MI MİLLİ EĞİTİMİ YANİ...GEÇİNİZ...
YAZIYA CEVAP YAZMADAN ÖNCE YADA OKUYUCULAR ELEŞTİRMEDEN ÖNCE LÜTFEN İNSAFLI BİR DÜŞÜNEBİLİRLER Mİ YAZDIKLARIMI..LÜTFEN...
Râzı tarafından 4/3/2011 6:05:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Murat Kahraman Murâdî
BENİM MÜFETTİŞLERİM ÖĞRENCİLERİMDİR!
Yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil. Peki o zaman, memleketimin Eğitim Fakültelerinde okuyup, yabancı dil öğretmenleri olarak göreve hazır olanlar ne yapacak?
Madem bu öğretmenleri yetersiz görüyorsunuz, onları yeteri kadar eğitin. "Millî Eğitim" in anlamı nedir?
Ben de karşıyım bu İTHAL ÖĞRETMENLERE. Gerçi özel okullarda bir sürü İTHAL ÖĞRETMEN var.
Sevgi ve saygıyla...