- 1315 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZELDİR BE BENİM ŞEHRİM HEMDE ÇOK GÜZELLL...SALİHA HANIM..
Taşlı engebeli dik yokuş sonrası ,vardım kırk merdivenlerin önüne,o andaki mimik hareketim gülümseme,vay be dedim nasılda hızla çıkardım ben bu kırk merdiveni,şimdiyse alt dudağım dişlerimin arasında, yandım türküsü içerimde öylece bakakaldım üst merdivenlere...
Ha gayret be kızım ,dedim eski günlerdeki o neşeli adımların hatrına, ha gayret ,dedim,arada geriye bakarak çoktan onikinci basamağa erişmiştim bile,çabuk olmalıydım bir heyecanki; kırık sanduka içindeydi herşey yaşam sorularımı?
Oohh nihayet bitmişti merdivenler ,şu anda Yeşil Çelebi han önündeyim ve müzeyi geçerken içimdeki soluklan deli kız sesine, kulak asmadım:))
Elimde birdolu şey ,yürümeye devam ediyorum,malum Bursa işte bayırları bol ama güzeldir be benim şehrim,vallahide güzeldir..
Neyse şu bayırıda hakettimmi biryerlerde soluklanırım,yağmur başladığında aldırmıyorum içimde bir duygu karmaşası,hani sanki kırmızı halı serilecekte, muhteşem elbisemle anılara doğru süzüleceğim,dünyanın en kıymetli hazinesini vermişlerde elime sanki,işte ayni öyle neşeliydim..
Kimbilir ,belkide biliyorum bazen bahçemizin dut ağacında olacağım, annemin çabuk inn düşeceksin!!!diyen, sesini duyacağım..
Bazense babam seslenecek,kızkardeşlerimden biri senmi aldın benim dolmakalemimi? diye bağıracak,diğeri, haydi koş ,diyecek Neşe Karaböcek’in yeni intizar parçası çıkmış plağı bitmeden müzik evine , diyecek,benden küçük olanı kompozisyonlarımı yaz şiir ekle diyecek,annem elime sepeti verecek sıcacık olsun ekmekler ona göre hmmm diye tembih edecek,evim geri gelecek, hatırladınmı o çıtırdayan odunun sesini? diye gülümseyecek..
Aman Tanrım ne büyük servet ,annem gencecik, babam devasa yakışıklı, kızkardeşlerim bir dolu ses evimde, kulaklarımın çekiç kısmını dövecek,bu nasıl bir servet adı ne diye sorarsanız; adı bir tutam esercet mürekkebiyle sulanmış her senesinde ayrı tad kiminde acıları boyanmış ,her okuyuşumda kimbilir hengi tarihlere taşıyacak...
Kendimi öyle bir atmışımki eşikten çizmelerimin çıtçıtını açarken küçük odada olmalıydım hemen
O an, hiç bir ses istemiyordum,kapı sakınola çalmasındı ,karşıdaki parkın gürültüsü şükürki, yağmur sebebiyle azdı,neyse ,
. derken sıcacık ada çayının kokusu mutfakta birde tarçınla karıştırıp bir yudum alarak soluklandım..,
Bir zaferdeydim sanki güçlü bir savaşçının fethettiği ele geçirdiği eski topraklarıydı ,o anki gülümsemem ...her harfinde fetihlerinimi yazıyordu???..
YAZARI BİNAY KAN
KAYIP SAYFALARDAN BİRİNDE
AH SALİHA AHH
SALİHA=KURGU
ÇOK KARDEŞLİ BİR KADIN
YORUMLAR
demet demet şiir
Geçmişe yolculuk, istesekde istemesekde, acısıyla tatlısıyla geçen o günler özleniyor değerli yazarım, bir de insan sadece düşünmeyip paylaşırsa, okuyanlarda kendilerinden bir şeyler buluyorsa işte böyle güzel yazılar çıkıyor ortaya, kutluyorum selam ile.
demet demet şiir
İnsan yaşlandıkça hatıralarına daha bir sarılır oluyor. Sanırım yaşlılığın belirtileri bunlar.
O yaşa kadar geçirilen acısıyla, tatlısıyla onca hatıra.
Klavyenin tuşlarından bizlere kadar uzanıyor.
Kaleminize sağlık. Sevgilerimle