- 1637 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
Adresine Mektup
Zaman acemiliğin rüzgârında sek sek oynuyordu !!!
Bilmedim , bilemezdim zaten payıma düşenleri bahtıma çıkacak gerçekleri. Gözlerim kapalı görünmez şehri adımlıyor , dar sokaklarında aralıyordum kirpiklerimin gün yüzünü.Hep bir mesâfenin soğuk nefesinde üşürdü yüreğim. Aç değildim açıkta kalmış bir yanım yoktu şükür ama yokluğu karşısında güçümün tükendiğini hissettiğim bir yanım vardı. Nöbetleşe yokluyorlar ruhumu , ince ince sızlatıp kaçarlardı . Gecenin isli gövdesine karışıyorlardı her seferinde.
Çoktan arayışına girmiş umudumu hiç tüketmemiştim.Dünün üstünde beyaz bir çarşaf , sanırım gece uykusuna dalmış.Bugün ve yarınlar inancımın meyvesini verecekti bana biliyordum.Sebep belli olduğundandır sanırım hiç zorlanmadım.
Haberim var ile yok arasında , kararsız bir şekilde ilerliyordu ömürüm bahardan bozma günleri . . .
İlk deneyimdi ve yüreğim gibi yürekler bekliyordum karşımda. Tebessüm edene gülüyor , elini uzatana avuçlarımdaki acemiliği bırakıyordum. Kimi içindeki kocamış kurdu çıkartıyor, bir diğeri özlemlerini dindiriyordu. Açık açık yaşanıyordu hayat ortalık yerde ve toprağı kurumuş bedenlerin yağmuru oluyordu şiirler, yazılar , destanlar... Herkesin kendine pay çıkarabileceği bir yanı vardı o düşten doğma ortamın.Ben de kendime dualarla hayır çıkarmaya çalışıyordum.
Hey gidi günler hey ... Ne koca aşklara şahit olmuş ne aşkların elinden tutmuştur bu yürekler kim bilir.Hepsi kendi dünyasında birer g/iz ve birer kahraman.Ben de dahil olmak üzere...
Bir gün rumuzunu dikkatimi çekmişti ve sayfalarının altını üstüne getiriyordum. Sıcak ama bir o kadar da ciddi bakışların ardındaki yüzü okuyor sanki bana sesleniyordu !
Kan çeker gibi ,
Ruh huzura uyanır gibi ,
Güneşin sıcak yüzünde üşümüz bir ceylan gibi sığınmak vardı kuytu limanda.
Hiç tereddüt etmedim , o kadar zaman takip ettiğim yüreğin tek bir yanlışını görmemiştim. Olduğu gibi davranıyor , gönlünde büyüttüğü dostluk adına ne varsa satırların altına iliştirip kabuğuna çekiliyordu.
Birgün uzun bir tatile çıkacağını duydum , onun adına sevinirken kendi adıma sıkılmaya başlamıştım. Henüz tek bir laf etmemişti hatta o zamana kadar da hiç bir canlı iletişim yoktu.Ne zaman geleceği belli olmayan bir alışkanlığımı askıya asmak zorundaydım. Ve bir not memleketimin zirvelerine çıkacak uzun bir zaman dinleneceğim yazıyordu . Baktım memleket tanıdık geliyor , , , Yuuppppp dedim içimden ,sebep buydu bundan dolayıydı mıknatıs çekiciliği. Doğduğum topraklardan bir yürekti ve her yıl yaz tatillerini geçirdiğim yaylalarda mekik dokuyacaktı . Dayanamadım mesaj attım. Dilerim gönlünüzce bir tatil geçirirsiniz ve çok eğlenirsiniz. Benim memleketim size iyi bakacaktır biliyorum, mutlu kalın iyi tatiller son iletiydi.
İlginçtir garip bir sessizlik belirdi , biraz kırılmış biraz da öfkeli bir Emine vardı koltuğun diğer tarafında. Cevap gelmemesi adımlarımı geri çekmemi sağladı.Her şey eskisi gibi şiir yazıyor , takip ettiğim şairlerin sayfalarından payıma düşeni alıp hayatıma devam ediyordum.
Aradan aylar geçer , evet memleket iyi baktı ve geleceğim yakında diye bir mesaj.Kendi kendime kurduğum kuruntulardan sıyrılıp güzel bir güne kucak açtım çok şükür.
Geri geldi , ve hemşerim adı altında başlayan garip bir dostluk .Şiirden şiire birbirimizi hatırlıyor istisna zamanlarda hâl hatır soruluyorduk.Hatırı sayılır bir kişiden onu öğrendim , sanal âlemin ipsiz sapsızı çoktu malesef, hele bir bayan olmanın zorluğu tarif edilemezdi.
O kadar masum ve dürüst bir başlangıçtı ki hiç bir art niyet hissetmedim..ve haklı da çıktım.İlk görüşmemiz hiç unutmuyorum , hemşerim telefonum numaram şu eğer bir gün başın sıkışır, biri ile bir sorun yaşarsın, canını sıkan olur yirmi dört saat açık telefonum arayabilirsin.Sen dünyada ve ahirette kardeşimsin artık... bu söz beklediğim bir sözdü . Numarayı aldım ve anında aradım ... Dostluk kokan ve aynı benim gibi konuşan bir sesle karşılaştım. GERÇEKTEN ÇOK ŞANSLIYIM . . .
Şimdi bu kız kimi anlatıyor diye merak ettiniz değil mi? Beni tanıyanlar çoktan kimden bahsettiğimi anladılar...
Ben 2009 da hayatımda yeni bir döneme atladım, korkularımı yenip yeni bir başlangıca yürüdüm resmen.Tek başıma içimde büyüttüğüm Şairliğe aday Emine GÜNER nâmı değer Gizemli Yürek , radikâl kararlarıyla ailesini bile şaşırtmıştı. Önce Edebiyat Defteri Ankara etkinliği , sonra Yozgat Şairler derneğinin hazırladığı hafta sonu gezi vedinleti ,Çorum’lu şairlerden Durdu ŞAHİN ’in daveti üzerine eğlencenin doruklara tırmandığı başka bir gezi ve Ankara Yönetim toplantısından sonra baktım ki iyice hayatımın içinde canmış.Sık sık telefon görüşmeleri ve eşi ile tanışma fırsatı bulmam onu daha iyi tanımama sebep oldu. Aynı ben gibi , , ,
O artık vazgeçilmez bir gülüş hatta kahkaha . . .
2011 yılının Mart ayı yeni kararlar saklıyordu bünyesinde ve herkes payına düşeni alacaktı tabiki, ben de dahil olmak üzere. Amacımda asla sevdiğim insanları kırmak , üzmek gibi bir düşünce yoktu.Hatta hayali bile güzel umutlarla sofrasına oturmak vardı gerçeklerin. Yine daha önce tanımadığım ama kıymet verilecek güzellikte yüreklerle tokalaştım ve ben her zamanki gibi içimdeki çocukla olduğumun dışına taştım.
Maske yüzüme hep büyük gelmiştir ama tam da üzerine oturan insanlar yok desem yalan olur. Bu da hayatın gerçeği zaten. Şükür hayırlı bir şekilde geldi ve geçti...
Yalan söylemeyi sevmem beceremem de... Ben tanıdığınız gibiyim değişmedim ve asla da değişmeyeceğim...
Sevgili TOYNAK ( Secaattin ÖZTÜRK ) abim anlatılmaz , dostluğu ve ruhu ile yaşamaya değer bir gerçektir ...
Ama bir gerçek de var Tacettin YILDIRIM ile dehşet ötesi güzel bir ikililer.... rabbim dostluğumuzu bozmasın inşALLAH.
Sizleri Çok seviyorum... Gizemli yürek azıcık kırıldı ama geçti .. halâ buralarda soluk almakta :)
Dilerim Allah’ım doğrudan şaşırtmasın ve doğru insanlarla karşılaştırsın.
Bildiğim tek şey herkes sonunda hak ettiğini alır.Ben de hakkım olanı istiyorum fazlasında asla gözüm yok.
eMİNE
YORUMLAR
nerede kalmıştık....dün yaşanmıştır.....yarınlar ise yaşanacaktır....mazi deşildiği zaman her daim acı verir....hep ileriye bakmak gelecekte aynı tatta yaşamak....eldekini muhafaza etmek en hoş değerdir...geç bunları diyerek...geçilmesi zor köprülerin inşası zordur....sevgi bir yerde çöreklendiyse kolay kolay yerini terketmez....sevgiler.....saygılar
bizde seni çok seviyoruz
kırılganlıklarımızı,üzgülerimizi martılara yükleyip başka diyarlara yolladık
yürek sevgilerimizi tazeleyip güne yeinden merhaba dedik
geçmişle hesabımız yok
birde yaşılık gibi bir kabahatımız var
körle yatan şaşi kalkar demişler Tacettin bulaştı bana..
teşekkür ederim kardeşim aldım kabul ettim:)))
eMİNeYZAMAN
iyi ki varsınız...biriniz sağ omuzum diğeriniz sol...
olmazsanız olmam :)
Cimcimem benim, ben de ördüğüm duvarlarımı edebiyat defteri sayesinde yıkmayı başardım. Aynı s enin gibi, bende ki değişimi görenler şaşırıyor. Özellikle ailem tabi. Hayatıma ne kadar çok güzellik kattı bu site.
Canım, Toynak seni o kadar çok seviyor ki, nerden biliyorsun diyeceksin. Biliyorsun Ankara'ya bir dostumuz geldiğinde, sağolsun Toynak beni arar, haber verirdi. Görüştüğümüzde ise seni dilinden düşürmezdi. Tacettin abim de öyle.
Siz dostluğu geçip, abi kardeş oldunuz. Kardeşler arsında ufak tefek kırgınlar mutlaka olur. Önemli olan kısa sürede telafî edebilmektir. Kardeşliğiniz bir ömür sürsün bitanem.
Seni tanımaktan mutlu olanlardan biri de benim cimcimem. Her daim sevgimlesin
eMİNeYZAMAN
güzel sözlerin ve ziyaretin için teşekkürler...sevgimle...
Adresine gidecek bir mektubu biz de okuduk...Anlatılanlardan çok anlatılamayan yanı sezdim mektupta...Toynak ve Tacettin Beyler gerçekten küçük bir espriyle başlayan güzel bir dostluğa yürüdüler...Maşallah...
Ben buraya sanal gözüyle bakmıyorum uzun zamandır...Herşey gerçek. Zaten insan kalbi, mutluluğun ya da üzüntünün kaynağını sanal ya da gerçek diye ayırt edemez ki...
Sevgiyle kal...
Canım kardaşim benim.... Toynak herkese nasip olmayacak bir dosttur. Ne mutlu bizlere ki öyle bir dostumuz arkadaşımız var.
Ona küsmek darılmak kendi öz canınla kavga etmek gibidir.
O sadece sevilir.... Başka birde : Sevilir sadece...
Sende benim için kardeşim , kızım gibisin bende seni çok sevdim...
Selamlarımla... Sevgilerimle...
eMİNeYZAMAN
tşk ederim abicim....